השפה שלנו היא בסך הכל שפת שמות
יש שמות של "דברים" עץ, שולחן, חולצה, וכו, ויש (זה החידוש) שם של ידיעה טבעית שבאה מעצמה, בעקבות מעשים, וללא מלים.
כדי לדעת מה זה עץ ? יש לעשות סדרה של מעשים.
המעשה הראשון הוא פקיחת עיניים, ואתה מביט בעץ ויודע את צורתו.
צורה זה שם של ידיעה טבעית. לאחר מכן יש לנגוע בגזעו ואז אתה יודע אם הוא קשה או רך. ( קשה ורך הם שמות של ידיעות טבעיות הבאות בעקבות מעשה הנגיעה)
לאחר מכן יש לכופף ענף בפעולת שריר מעייפת,
בפעולת שריר זו באה ידיעה טבעית נוספת, ששמה המוסכם הוא כמות.
לאחר מכן יש לטעום מפרי העץ, ושוב יבואו ידיעות טבעיות ששמם המוסכם הוא חמוץ, מתוק, חריף , וכו'
כדי לדעת מהו עץ צריך לעשות הרבה מאוד מעשים עם העץ, שבעקבותיהן יבואו ידיעות טבעיות רבות, .
הידיעה הטבעית היא שלך, ולא תוכל להעבירה לאחר באמצעות מלים.
אם ישאל השואל מה זה גזע עץ מחוספס ? ענה לו זה שם של ידיעה טבעית.
אם אתה רוצה להשיג את הידיעה הטבעית הזו, עליך לעשות מעשה ולהחליק בכף ידך על גזע העץ.
ואם ישאל השואל מה זה כמות ? ענה לו כי כמות זה שם של ידיעה טבעית.
כדי להשיג את הידיעה הטבעית הזו יש לעשות מעשים.
בפעולת שריר יחידה נעלה מדרגה אחת ונתעייף קצת. בהרבה פעולות כאלה ניעלה הרבה מדרגות ונתעייף הרבה.
כמות זה שם של ידיעה טבעית חשובה מאוד.
כל כמות יש גדולה ממנה וקטנה ממנה.
בין שתי פעימות לב אנו תופסים כמות של זמן
זמן זה שם של ידיעה טבעית טבעית כמותית.
אין כל דרך להסביר במלים מה זה זמן
רק הידיעה הטבעית מגלה לנו מה זה זמן, ולעולם לא נוכל למסור אותה במלים
השואל מה זה זמן ? אומרים לו ...תאזין לפעימות ליבך ותדע.
והוא מאזין ויודע, ורק נשאר לו לקבל ( אם הוא רוצה) את השם המוסכם של ידיעה טבעית זו.
יש לנו בסך הכך שפת שמות, והחידוש שאני מצביע עליו, הוא שיש שמות גם לידיעות טבעיות. את התוכן של השם ( מה זה השם הזה ? ) משיגים בעקבות מעשה. מלים לא מסוגלות למסור ידיעות טבעיות, אך הן מסוגלות להפנות את השואל לעשות מעשה, שבעקבותיו תבוא אליו ידיעה טבעית.
כל הנושא הזה של ידיעה טבעית הבאה בעקבוצת מעשה, קיים מאז ומתמיד, אך הוא היה חבוי בתת מודע. עתה הוא יצא מהתת מודע אל המודע, ויציאה זו מלווה בהלם , כיוון שמעמדן של המלים התמוטט.
לכן, אני מבין את תגובתך החריפה, אם כי לא נתת לה להתדרדר, ובלמת אותה.
כל הכבוד לך.
א.עצבר