שכחת שאתה זה הנמצא פה במעמד של מי שצריך לשכנע
לא הם צריכים לשכנע אותך.
הבט: כל עוד שאף אחד לא הצליח לשכנע אף אחד, אז נקודת המוצא הנייטרלית היא - שעלינו לדאוג לסימטריה בין העמים. אמור מעתה: אם לצד אחד יש מדינה - אז עלינו לדאוג שגם לצד השני תהיה כזו, וכל עוד שרק לצד אחד יש מדינה - בעוד שלצד השני אין - אז כבר אינך יכול לבוא בתלונות על חוסר סימטריה בהר הבית ובמכה וכו'.
לכן, אם אתה טוען שבנקודה זו של "מדינה לעם" לא אמורה להיות סימטריה בין שני העמים - שכן לטענתך "עם ישראל שב לארצו והם הגיעו רק אחרינו", אז עליך לשכנעם שאכן זה כך עובדתית. כל עוד שלא היצלחת לשכנעם - אז חוזרים לנקודת המוצא הנייטרלית - והיא שעלינו לדאוג לסימטריה בין העמים.
עכשיו אתה מזכיר את מרק טווין; אבל הרי מדבריו לא עולה שאין סימטריה: אדרבא, הוא מדבר על ארץ ריקה - מה שאומר: סימטריה! עוד אתה מזכיר את הסרט; ובכן מה שרואים שם הוא, שהפלסטינים הגיעו מארצות שונות; אבל הרי כך גם באשר ליהודים: גם הם הגיעו מארצות שונות, אם כן שוב חזרנו לסימטריה! עוד אתה מזכיר את הקריטריונים של זנד, אבל שוב הם מביאים אותנו לסימטריה! לסיכום, שוב ושוב ושוב אנו חוזרים לנקודת המוצא הנייטרלית: יש סימטריה. ומהנקודה הזו והלאה, טרם הצלחת לשכנע את המוסלמים שאין סימטריה - וזאת בגלל דחיותיהם שאותן העליתי בתגובתי הקודמת.
בסוף דבריך אתה טוען, שהמצוות המקויימות על ידינו הן עדות לשייכותנו לעם ישראל. מצטער, אבל זה לא משכנע אף אחד. הרי גם הגרים שומרים מצוות, אז האם זה מוכיח שהם צאצאיהם של בני ישראל? ממתי דת מוכיחה על לאום? ובמיוחד טיעונך לא ישכנע את הערבים ואת המוסלמים, שהרי אצלם אין קשר בין דת ללאום: עובדה, שיש מדינות מוסלמיות שאינן ערביות (אלא למשל אירופיות, כגון: אלבניה, בוסניה-הרצגובינה, ועוד); ועובדה, שיש מדינות ערביות שאינן מוסלמיות (אלא למשל נוצריות, כגון לבנון - אשר חייבת לפי החוקה לעמוד תחת נשיא נוצרי).
לסיכום, לא הצלחת לשכנע את הפלסטינים, ולכן המסקנה העדכנית שנותרה - היא נקודת המוצא הנייטרלית: שעלינו לדאוג לסימטריה בין העמים (כל עוד שלא יוכח אחרת). אמור מעתה: אם לצד אחד יש מדינה - אז עלינו לדאוג שגם לצד השני תהיה כזו, וכל עוד שרק לצד אחד יש מדינה - בעוד שלצד השני אין - אז כבר אינך יכול לבוא בתלונות על חוסר סימטריה בהר הבית ובמכה וכו'.