דוקא הבדיחה שלך היא ההוכחה החזקה ביותר לדבריי
משל אל בן, ששואל את אביו: "אמנם אצל אחי התעורר רצון שתגלה לנו מי ניצח אתמול במונדיאל, אבל אצלי לא התעורר רצון שתגלה לנו - כי אני אדיש לספורט, אם כן יש סימטריה ביני לבין אחי, אז למה היכרעת לטובת אחי וגילית לנו מי ניצח אתמול?"...
והתשובה לדברי הבן היא, שאין סימטריה בינו לבין אחיו: הייתה סימטריה, רק אילו הבן היה אומר לאביו: "אצל אחי התעורר רצון שתגלה לנו - בעוד שאצלי התעורר רצון שלא תגלה" לנו, אבל כל עוד שהמצב אינו כזה - אלא אצל הבן רק "לא התעורר רצון" שהאבא יגלה להם - כלומר כל עוד שמדובר שהבן היה רק אדיש לכך, אז אין סימטריה.
כעת שים לב לפואנטה: הסימטריה מתגלית, רק כשלוקחים את הנוסח הראשון המקורי - נטול-הסימטריה - של דברי הבן לאביו, ומעבירים שם את המילה "לא" - בסך הכל שני מקומות קדימה; או-אז מתגלית הסימטריה...
אותו דבר עם הבדיחה שהבאת: הייתה יכולה להיות שם סימטריה, ובלבד שהיינו לוקחים את נוסח הבדיחה כפי שהיצגת אותו בפנינו, והיינו מעבירים בו את המילה "לא" - בסך הכל שני מקומות קדימה, דהיינו במקום שהנחקר היה מסיים: "אנשים שלא ראו אותי עושה [אז] את המעשה", הוא היה מסיים עם טענת-אליבי: "אנשים שראו אותי לא עושה [אז] את המעשה". אילו זו הייתה עדותם, אז זו הייתה עדות-אליבי נחרצת לכך שהוא אכן לא עשה [אז] את המעשה, וכך השוטר היה מתמודד אז בפני שתי עדויות נגדיות - הסותרות זו את זו חזיתית באופן סימטרי לגמרי - כמובן בהנחה שגם הייתה זהות בין מספר העדים שלטובת הנחקר ושנגדו; או-אז היתה נוצרת סימטריה!
אמור מעתה: לכל מצב ישנו המצב הסימטרי, רק מה, צריך לדעת איך לנסח אותו נכון. מאידך, הנוסח המקורי של הבדיחה - כפי שהובא על ידיך - אינו שומר על סימטריה, וכך נוצרת לה בדיחה מעצם זה - שמנסים להציג סימטריה - ע"י משהו שרק נחזה להיות סימטריה למרות שאינו כזה...
לגופו של עניין: בין המהגרים היהודים למהגרים הפלסטינים יש סימטריה, ובלבד שנדע לנסח אותה כראוי! הנה אטרח להראות לך אותה, תוך הקפדה על ניסוח ראוי, בכל אחד מהסעיפים הבאים:
א. היהודים טוענים שהפלסטינים פלשו לארץ לא להם (ארץ ישראל). כעת שים לב לצד הסימטרי של המראה: גם הפלסטינים טוענים שהיהודים פלשו לארץ לא להם (פלסטין)...
ב. יש בני אדם (במיוחד בקרב היהודים), הטוענים שקיימת זהות - בין "בני ישראל" המוזכרים בתנ"ך - לבין העם היהודי; כעת שים לב לצד הסימטרי של המראה: גם יש בני אדם (במיוחד בקרב הפלסטינים), הטוענים שקיימת זהות - בין הפלישתים/היבוסים המוזכרים בתנ"ך - לבין העם הפלסטיני...
ג. יש פלסטינים, למשל האחיין של חנין זועבי, שאינם משתכנעים מטענת "הפלשתים/היבוסים". כעת שים לב לצד הסימטרי של המראה: גם יש יהודים, למשל פרופ' זנד, שאינם משתכנעים מטענת "בני ישראל"...
ד. חלק מהמהגרים היהודים סבלו בארצות נכר, למשל ברוסיה (במיוחד בתקופה הסובייטית). כעת שים לב לצד הסימטרי של המראה: גם חלק מהמהגרים הפלסטינים סבלו בארצות נכר, למשל בכווית (במיוחד בתקופה שלאחר פלישת סדאם חוסין לשם)...
ה. חלק מהמהגרים הפלסטינים לא סבלו בארצות ניכר, למשל במצרים, סעודיה, ירדן, עיראק, סוריה, תימן ועוד. כעת שים לב לצד הסימטרי של המראה: גם חלק מהמהגרים היהודים לא סבלו בארצות ניכר, למשל באוסטרליה, ניו-זילנד, קנדה, איסלנד, דנמרק, שוייץ ועוד...
ו. הפלסטינים יכולים לחזור ללא מעט מדינות, הלא הן המדינות שמהן הם היגרו. כעת שים לב לצד הסימטרי של המראה: גם היהודים יכולים לחזור ללא מעט מדינות, הלא הן המדינות שמהן הם היגרו...
ז. היהודים אינם דורשים שתוקם מדינה מיוחדת ליהודים שמוצאם מאשכנז, ומדינה מיוחדת ליהודים שמוצאם מתימן, ומדינה מיוחדת ליהודים שמוצאם מאתיופיה וכו' כו'. כעת שים לב לצד הסימטרי של המראה: גם הפלסטינים אינם דורשים שתוקם מדינה מיוחדת לפלסטינים שמוצאם ממצרים, ומדינה מיוחדת לפלסטינים שמוצאם מתימן, ומדינה מיוחדת לפלסטינים שמוצאם מסעודיה, וכו' כו'...
אם תמשיך הלאה, תוכל בקלות לראות איך כל נקודה שתוצג ככזו שכביכול משחקת לטובת הקמת מדינה ליהודים, מאוזנת באופן סימטרי לגמרי ע"י נקודה מקבילה שכביכול משחקת לטובת הקמת מדינה פלסטינית.
לכן, לשיטתך, שכל כך חשוב לך שתושג סימטריה בהר הבית, קודם תדאג שתושג סימטריה בנושא המדיני, כלומר שיושג סוף סוף "פיתרון שתי המדינות".