מנהיג הזרם החרדלי הרב אבינר, צפה בפורום והגיב

אלי כ ה ן

New member
לשיטתך הבה נגיד זאת גם על היהודים שבאו מהגולה

הבט: כל עוד שלא יוכח אחרת, נקודת המוצא הנייטרלית היא, שאמורה להיות סימטריה בין יהודים ופלסטינים, שכן - הן היהודים והן הפלסטינים - באו לכאן מארצות הניכר. והנה למרות שזאת נקודת המוצא הנייטרלית, המצב בפועל אינו כזה: ליהודים יש מדינה (חוץ מהמדינות שמהן הגיעו אותם יהודים), אך לפלסטינים אין מדינה (חוץ מהמדינות שמהן הגיעו הפלסטינים).

כשלעצמי, מעולם לא ביקרתי בשירשור הזה שום אי-סימטריה ושום סטטוס קוו בשום עניין: לא בנושא של שתי המדינות, וגם לא בנושא של הר הבית. בסך הכל, *שאלתי* מה דעתך על טענת "חוסר הסימטריה" שצויינה בדברי הכתב - לא בדבריי שלי - זאת מבלי שציינתי מה דעתי שלי על דברי הכתב. בתגובתך שאלת אותי האם אני מסכים עם דעתך, שבפועל יש בהר הבית אי-סימטריה נגד היהודים - למרות שלדעתך אמורה להיות שם סימטריה. אז עניתי לך, שכל מי שמבקר את אי-הסימטריה ההיא, עדיף שקודם כל יבקר את אי-הסימטריה היותר משוועת - בנושא שתי המדינות.
 
אתה שואל ההבדל

בין היהודים שעזבו את המדינה שאליה הוגלו, ושם הופלו ונרדפו ודוכאו כגון ספרד גרמניה תימן עירק וכו' ועלו לארץ ישראל, לערבים שיש להם את המדינות שלהם (מצרים סעודיה וכו') ובאו לארץ כדי להשתלט על האדמות ולהפריע לעם נרדף שרוצה לחזור לאדמתו?
 

אלי כ ה ן

New member
מדינת ישראל שייכת גם לעולים מארצות הרווחה

אך אינה שייכת לפלסטינאים שיירצו להגר אליה מג'נין ומשכם. כלומר, שורש פורה ראש ולענה הוא חוק השבות (של מדינת ישראל).

אז לפחות הבה ניתן להם מדינה בג'נין ובשכם - כדי להשיג סימטריה, לפחות לשיטתך - שאתה מעוניין לשנות את הסטטוס קוו בהר הבית - כדי להשיג סימטריה.
 
גם גרמניה היתה מדינת רווחה...

כתבת: "לגבי האריתראים: תנוח דעתך, כבר יש להם מדינה, והיא גובלת באתיופיה (מצפון-מזרח)"
אתה צודק! יש להם מדינה למה עוד אחת? (כמו ששלמה ארצי אומר)
הוא הדין לגבי המכונים פלסטינאים הם הרי כאו ממצרים ומסעודיה ומשאר 22 מדינוות ערב, למה עוד אחת?
ליהודים יש רק מדינה אחת למה לנגוס בה?
 

אלי כ ה ן

New member
והפכה לנאצית ואז נעשתה דמוקרטית ואז עלו היקים

וכשאותם יקים עלו לארץ אחרי קום המדינה - ממדינת רווחה דמוקרטית (לא ממדינה נאצית), הם מצאו כאן מדינה ששייכת להם.

לגבי האריתראים: מעולם לא טענתי שמגיעה להם מדינה. אפילו לא טענתי שלפלסטינים מגיעה מדינה, ואגב גם לא טענתי שליהודים מגיעה מדינה. אבל באותה מידה ממש, גם לא טענתי שליהודים (או למוסלמים) מגיעות זכויות בהר הבית. לטעמי, לאף עם אין שום זכות - על שום ארץ - וגם לא על שום הר (גם אם הוא הר הבית).

תזכורת: מי שדרש סימטריה בין העמים, היית אתה - לא אני. אז לשיטתך, נשאלת השאלה: למה ליהודי אמריקני - מגיעה עוד מדינה - חוץ מארה"ב, אבל לפלסטיני שהיגר ממצרים - לא מגיעה עוד מדינה - חוץ ממצרים? האם אינך שם לב אפוא, לחוסר הסימטריה המשווע - שבין המהגרים היהודים לבין המהגרים הפלסטינים? הרי המהגרים היהודים - היגרו לכאן מגרמניה-הדמוקרטית ומארה"ב ומקנדה ומאוסטרליה ומהולנד וכו', ולמרות זאת - יש להם מדינה פרט למדינה שממנה היגרו; זאת בעוד שלמהגרים הפלסטינים - שהיגרו לכאן ממצרים ומסעודיה ומתימן וכו' - אין מדינה פרט למדינה שממנה היגרו!

לסיכום: לשיטתך - שאתה מוטרד מחוסר-סימטריה - אסכם את העניין כך: ברגע שאתה תפתור לנו את חוסר הסימטריה המדיני הנ"ל שבין היהודים לפלסטינים, תחזור אליי - ונדון בחוסר הסימטריה המטריד אותך בנושא הר הבית.
 
תראה מה קורה עכשיו

בצרפת ובאנגליה ובעוד הרבה מדינות, לא נמאס לך משלטון הגויים?...
הויכוח היה למי שייכת ארץ ישראל או חלקה מתוך הנחה שלכל עם מגיע מדינה.
טענתי היא שלעם היהודי אין מדינה אחרת מלבד ארץ ישראל, בעוד שלעם הערבי יש 22 מדינות,
בקום המדינה הלכו והשתלטו על אדמות ארץ ישראל, לגזול את כבשת הרש, ואותם פולשים קראו לעצמם ברוב חוצפתם, עם פלשתינאים.

עכשיו אתה אומר שדעתך היא שלא מגיע לאף אחד מדינה. כלומר אתה כופר בצורך של האדם למדינה.
אך מה לעשות שאנחנו חיים במציאות כזאת שאי אפשר בלי מדינה. צריך גבולות, צריך צבא, צריך משטרה, צריך חינוך ציבורי, ובתי חולים ציבוריים. עם כל החסרונות שבהם. ומי שלא נאה לו, יכול לחפש לו פינה בלתי מיושבת בגלובוס ולחיות שם את חייו.
מי שחושב שאין צורך במדינה לא יכול לחוות דעתו בשאלה למי שייכת או לא שייכת מדינה זו או אחרת.
תאר לך ליבוביץ יחווה דעתו בויכוח בנושא כדורגל... כגון היה נבדל או לא היה נבדל וכדומה.

תזכורת לגבי הסימטריה. אתה התחלת... אני דיברתי על סימטריה בתקשורת.
 

אלי כ ה ן

New member
ההבדל ביני לבינך הוא שאני לא דורש דבר ואתה כן

לגבי המדינות: לא דרשתי לבטל שום מדינה וגם לא דרשתי לתת איזושהי מדינה. אני אדיש לזה. למה? כי לדעתי לאף עם אין שום זכות על שום ארץ. לכן אני אדיש לכל השאלות האלה.

לגבי המאיסה בשלטון זר: תנוח דעתך: גם הפלסטינים מאסו בשילטון זר (וכובש).

לגבי ה-22 מדינות: אלו אינן מדינות פלסטיניות, ולכן הן לא קשורות לענין. אנחנו דנים על אי הסימטריה שבין היהודים לבין הפלסטינים.

לגבי הסימטריה: כשלעצמי, מעולם לא מתחתי בשירשור הזה שום ביקורת על אי-סימטריה ועל שום סטטוס קוו בשום עניין: לא בנושא של שתי המדינות, וגם לא בנושא של הר הבית. בסך הכל, *שאלתי* מה דעתך על טענת "חוסר הסימטריה" שצויינה בדברי הכתב - לא בדבריי שלי - זאת מבלי שציינתי מה דעתי שלי על דברי הכתב. בתגובתך אליי, שאלת אותי האם אני מסכים עם דעתך, שבפועל יש בהר הבית אי-סימטריה נגד היהודים - למרות שלדעתך אמורה להיות שם סימטריה. אז עניתי לך, שכל מי שמבקר את אי-הסימטריה ההיא, עדיף שקודם כל יבקר את אי-הסימטריה היותר משוועת - בנושא שתי המדינות: כי מצד אחד, היהודים היגרו והפלסטיניים היגרו; יש מדינת צרפת שממנה היגרו יהודים, ויש מדינת ירדן שממנה היגרו פלסטינים; כל אחד יכול לחזור למדינה שממנה היגר. אבל כל עוד שזה לא קורה, מצופה שתהיה סימטריה, לפחות לשיטתך שאתה כל כך חרד לאי הסימטריה בהר הבית. אבל בפועל אין סימטריה, כי ליהודים יש מדינה (פרט לזו שממנה היגרו) אבל לפלסטינים אין מדינה (פרט לזו שממנה היגרו). אז למה אינך דואג שתהיה סימטריה בין היהודים לפלסטינים בנושא המדינות עוד בטרם אתה דואג לסימטריה בנושא הר הבית?
 
גם אני לא דרשתי דבר

שאלת את דעתי, ואני עניתי, זה לא יפה שלא לענות לאנשים. (אפרופו ויכוח אחר...
)
לגבי המאיסה של הפלסטינים בשלטון הישראלי הם יותר ממוזמנים לחזור לעמם ולמולדתם. לסעודיה למצרים או לכל מדינה שממנה היגרו. שם איש לא ירדוף אותם על רקע גזעי או דתי. לנו אין ארץ אחרת. ע"ע גרמניה, ועכשיו צרפת ואנגליה ובעוד מדינות.
 

אלי כ ה ן

New member
אינך דורש מהם אך מאחורי הפרגוד אתה מזמין אותם

למה אתה מזמין את הפלסטיני - אשר היגר לכאן ממצרים - שישוב למצרים, אבל אינך מזמין את היהודי - אשר היגר לכאן מהולנד - שישוב להולנד?
 
גם היהודי

שנמאס לו כאן יורד למדינה אחרת, שכאמור יכולה להפוך לעוינת.
מה שאין כן הערבים שפלשו לכאן מסעודיה ומצרים וכו' הם שבים הביתה.
כך שמצבם טוב יותר משלנו.
 

אלי כ ה ן

New member
הולנד יכולה להפוך לעוינת ליהודים?

גם ארה"ב? גם קנדה? גם דנמרק? גם שוייץ? גם איסלנד? גם אוסטרליה? גם ניו זילנד? איזה מן דיבורים אלה (תסלח לי)?

אם כבר, אז כווית - שאף היא היתה אחת ממדינות המוצא של הפלסטינים - היא כיום הרבה יותר עוינת לפלסטינים (בעקבות תמיכתם הנושנה בפלישת סדאם חוסיין לכויית), מאשר ההולנדים כלפי היהודים, אז לשיטתך למה לא להקים כאן מדינה לפלסטינים שהיגרו לכאן מכויית?

ולפי ההיגיון שלך, הבה ניתן כאן מדינה למהגרים הסודנים (אלו שהיגרו מצפון סודן), הואיל והם צפויים במדינתם לעונש מוות (על כך שהעזו להגר לישראל הנחשבת בסודן למדינת אויב)...

ובכלל, ממתי השנאה הפוטנציאלית הקיימת במדינת המוצא, ראויה לשמש שיקול לטובת הקמת מדינה לאלו שעלולים לסבול מאותה שנאה?

וברגע שאתה אומר - שהפלסטינים ממוצא מצרי שמהגרים בחזרה למצרים - "שבים הביתה", אז לפי אותו היגיון יש לומר - שהיהודים ממוצא אמריקאי שמהגרים בחזרה לארה"ב - "שבים הביתה".

לסיכום: אם אתה מצפה לסימטריה בהר הבית - אז אתה אמור לצפות לה גם בהקשר המדיני, ואם אינך מצפה לסימטריה בהר הבית - אז אנא הצהר זאת כאן, וכאן נוכל לבחון האם יש מקום לסיים סוף סוף את הדיון הזה.
 
אנא פרנק

היתה בהולנד.
גרמניה וצרפת לפני השואה היו גן עדן ליהודים שלא לדבר על תור הזהב בספרד עד שהגיע הגירוש, גם איראן היתה גן עדן ליהודים עד שהגיע חומייני, וכן בטורקיה לפני ארדואן וכו' וכו'.
אז אל תתרשם ממדינות שבינתיים מתנהגים יפה ליהודים. הפולשנאים פלשו לכאן מתוך כוונה זדונית להפריע לעם נרדף לשוב לאדמתו ועל כך לא מגיע להם פרס.
אני לא מבין את ההשוואה כל המדינות שהיינו בהם לא היו מדינות יהודיות אפילו לא ירושלים דליטא...
ואילו הפולשנאים והארתריאים לא קשורים לכאן ואם יש להם בעיות בארץ מולדתם אנחנו לא הכתובת.
 

אלי כ ה ן

New member
אנא פראנק חייתה בהולנד הכבושה ע"י הנאצים.

בעוד שאנחנו דנים על יהודים שעלו לארץ מהולנד המשוחררת.

ובכלל, עד שאתה מצדיק את הגירתם מהולנד המשוחררת - בכך שאתה טוען שהם היגרו ארצה בגלל החשש שמא הולנד המשוחררת תיכבש שוב ע"י נאצים עתידיים, מדוע אינך חושש שמא גם ישראל תיכבש ע"י נאצים עתידיים? הרי כבר היה חשש כזה של פלישה נאצית גם לארץ - אחרי שהולנד כבר היתה כבושה על ידיהם! ובכלל, עד שאתה מזכיר לנו נשכחות מימי הולנד העתיקה שנכבשה אז ע"י הנאצים שגמורא סבל רב ליהודים, אנא היזכר בתקופה העתיקה שבה ארץ ישראל נכבשה ע"י מלכי אשור בבל ורומא, שגרמו סבל נוראי ליהודים!

ובכלל, אני לא שאלתי צרפת ספרד איראן וטורקיה. שאלתי על ארה"ב, קנדה, שוייץ, איסלנד, אוסטרליה, ניו זילנד, וכדי להשלים את המעגל - אוסיף כעת גם את אנטרקטיקה...

ובכלל, התעלמת משום מה מהעוינות כלפי הפלסטינים במדינות המפרץ, במיוחד בכויית.

אתה טוען: "כל המדינות שהיינו בהם - לא היו מדינות יהודיות - אפילו לא ירושלים דליטא", אבל אתה שוכח שגם כל המדינות שמהן הגיעו הפלסטינים - לא היו פלסטיניות - אפילו לא "אל-קודס דמצריים"...

אתה טוען "הפולשנאים והארתריאים לא קשורים לכאן ואם יש להם בעיות בארץ מולדתם אנחנו לא הכתובת". אבל אתה שוכח שזה בדיוק מה שגם טוענים כלפינו הפלסטינים: "הקולוניאליסטים היאהודים לא קשורים לכאן, ואם יש להם בעיות בארץ-מולדתם - אז עליהם לדעת שפלסטין אינה הכתובת".
 

אלי כ ה ן

New member
אנא פראנק חייתה בהולנד הכבושה ע"י הנאצים.

בעוד שאנחנו דנים על יהודים שעלו לארץ מהולנד המשוחררת.

ובכלל, עד שאתה מצדיק את הגירתם מהולנד המשוחררת - בכך שאתה טוען שהם היגרו ארצה בגלל החשש שמא הולנד המשוחררת תיכבש שוב ע"י נאצים עתידיים, מדוע אינך חושש שמא גם ישראל תיכבש ע"י נאצים עתידיים? הרי כבר היה חשש כזה של פלישה נאצית גם לארץ - אחרי שהולנד כבר היתה כבושה על ידיהם! ובכלל, עד שאתה מזכיר לנו נשכחות מימי הולנד העתיקה שנכבשה אז ע"י הנאצים שגרמו סבל רב ליהודים, אנא היזכר בתקופה העתיקה שבה ארץ ישראל נכבשה ע"י מלכי אשור בבל ורומא, שגרמו סבל נוראי ליהודים!

ובכלל, אני לא שאלתי על צרפת ספרד איראן וטורקיה. שאלתי על ארה"ב, קנדה, שוייץ, איסלנד, אוסטרליה, ניו זילנד, וכדי להשלים את המעגל - אוסיף כעת גם את אנטרקטיקה...

ובכלל, התעלמת משום מה מהעוינות כלפי הפלסטינים במדינות המפרץ, במיוחד בכויית.

אתה טוען: "כל המדינות שהיינו בהם - לא היו מדינות יהודיות - אפילו לא ירושלים דליטא", אבל אתה שוכח שגם כל המדינות שמהן הגיעו הפלסטינים - לא היו פלסטיניות - אפילו לא "אל-קודס דמצריים"...

אתה טוען "הפולשנאים והארתריאים לא קשורים לכאן ואם יש להם בעיות בארץ מולדתם אנחנו לא הכתובת". אבל אתה שוכח שזה בדיוק מה שגם טוענים כלפינו הפלסטינים: "הקולוניאליסטים היאהודים לא קשורים לכאן, ואם יש להם בעיות בארץ-מולדתם - אז עליהם לדעת שפלסטין אינה הכתובת".
 
אתה מנסה ליצור סמטריה

בכל מחיר, אבל הדברים אינם דומים כלל וכלל.
עם היהודי הוגלה בעל כורחו לארצות ניכר ומעולם לא שכח את ארצו ואם קצת התאהב בארץ גלותו בבחינת אהבתי את אדוני וכו' והתחיל קצת לשכוח את ארץ ישראל, הגויים היו מזכירים לו ע"י פרעות ופוגרומים וגירושים, עד שהוחלט לתת לנו מדינה. ולשם כך נבחרה ארץ ישראל, שהיתה באותם הימים שוממה, כמו שהעיד מרק טווין.

הדבר היה למורת רוחם של מדינות ערב וקראו לאזרחיהם ללכת ולהשלט על אדמות ארץ ישראל.
למה אתה חושב שלפולשים האלה מגיע פרס (= חלק מארץ ישראל)?
 

אלי כ ה ן

New member
אם תבחן תראה שהמקרים לא רק דומים אלא סימטריים

לגבי טענתך על "העם היהודי": אני שוב מזכיר כי הפלסטינים - אשר רובם מוסלמים ומיעוטם קתולים - סבורים (כמו כל שאר המוסלמים והקתולים בעולם) שאין קשר בין "בני ישראל" לבין "העם היהודי". הרי אפילו את היהודי פרופ' זנד לא שיכנעת בקטע הזה של "העם היהודי", שהרי הוא טוען ש"העם היהודי" הוא בכלל עם מומצא (וזה בלי קשר ל"בני ישראל" המוזכרים בתנ"ך שזו אופרה אחרת). אמור מעתה. יש סימטריה - בין המהגרים היהודים למהגרים הפלסטינים - מבחינה היסטורית, ולכן - מי שמצפה לסימטריה בהר הבית - שידרוש-נא סימטריה גם בנושא המדיני.
 
מזכיר לי בדיחה

אדם אחד עבר עבירה. שוטרים תפסו אותו ולקחו אותו לבית המשפט, לידיעה מה לעשות לו. אומרים לו: 2 עדים ראו אותך עושה את המעשה הזה. אומר הוא, כנגדם אני אביא לכם מאה אנשים שלא ראו אותי עושה את המעשה...
אתה מראה לי מקומות שמתנהגים יפה ליהודים ואני הראיתי לך שזה לא תעודת בטוח. השליט או השלטון יכולים להתחלף, ואתו היחס ליהודים.
ובכלל היהודים לא צריכים להיות תחת חסות עמים אחרים, ונתונים לחסדם.
ואילו הפולשים מסעודיה וממצרים ושאר מדינות ערב יכולים לחזור לארץ מולדתם ולא להיות תחת חסות אף אחד. איזה סימטריה ואיזה נעליים.
לבקש חלק ממדינת ישראל אחרי שעזבו את מולדתם כדי להפריע לנו לחזור למולדתנו, זה כמו שדניאל מעוז יבקש רחמים וחנינה בגלל שהוא יתום... ויזעק חמס למה לא משחררים אותו? הרי שחררו את ההוא בדיוק מהסיבה הזאת! תוך שהוא מתעלם מזה שהוא הביא זאת על עצמו, ושעשה מעשה מתועב, בלתי נסלח, וכל מה שמעניין אותו, זה הסמטריה, שהוא באותו סטטוס של אותו יתום וכמו שהיתום קיבל חנינה גם לו מגיעה חנינה. סימטריה זה סימטריה... מה זה איפה ואיפה? הלסדום היינו, לעמורה דמינו?

(לגבי אלה שמכחישים את הקשר של עם ישראל לארץ ישראל כבר עניתי לך: ויכחשו אויביך (כולל אויבים מבפנים) לך ואתה על במותימו תדרוך.
 

אלי כ ה ן

New member
דוקא הבדיחה שלך היא ההוכחה החזקה ביותר לדבריי

משל אל בן, ששואל את אביו: "אמנם אצל אחי התעורר רצון שתגלה לנו מי ניצח אתמול במונדיאל, אבל אצלי לא התעורר רצון שתגלה לנו - כי אני אדיש לספורט, אם כן יש סימטריה ביני לבין אחי, אז למה היכרעת לטובת אחי וגילית לנו מי ניצח אתמול?"...

והתשובה לדברי הבן היא, שאין סימטריה בינו לבין אחיו: הייתה סימטריה, רק אילו הבן היה אומר לאביו: "אצל אחי התעורר רצון שתגלה לנו - בעוד שאצלי התעורר רצון שלא תגלה" לנו, אבל כל עוד שהמצב אינו כזה - אלא אצל הבן רק "לא התעורר רצון" שהאבא יגלה להם - כלומר כל עוד שמדובר שהבן היה רק אדיש לכך, אז אין סימטריה.

כעת שים לב לפואנטה: הסימטריה מתגלית, רק כשלוקחים את הנוסח הראשון המקורי - נטול-הסימטריה - של דברי הבן לאביו, ומעבירים שם את המילה "לא" - בסך הכל שני מקומות קדימה; או-אז מתגלית הסימטריה...

אותו דבר עם הבדיחה שהבאת: הייתה יכולה להיות שם סימטריה, ובלבד שהיינו לוקחים את נוסח הבדיחה כפי שהיצגת אותו בפנינו, והיינו מעבירים בו את המילה "לא" - בסך הכל שני מקומות קדימה, דהיינו במקום שהנחקר היה מסיים: "אנשים שלא ראו אותי עושה [אז] את המעשה", הוא היה מסיים עם טענת-אליבי: "אנשים שראו אותי לא עושה [אז] את המעשה". אילו זו הייתה עדותם, אז זו הייתה עדות-אליבי נחרצת לכך שהוא אכן לא עשה [אז] את המעשה, וכך השוטר היה מתמודד אז בפני שתי עדויות נגדיות - הסותרות זו את זו חזיתית באופן סימטרי לגמרי - כמובן בהנחה שגם הייתה זהות בין מספר העדים שלטובת הנחקר ושנגדו; או-אז היתה נוצרת סימטריה!

אמור מעתה: לכל מצב ישנו המצב הסימטרי, רק מה, צריך לדעת איך לנסח אותו נכון. מאידך, הנוסח המקורי של הבדיחה - כפי שהובא על ידיך - אינו שומר על סימטריה, וכך נוצרת לה בדיחה מעצם זה - שמנסים להציג סימטריה - ע"י משהו שרק נחזה להיות סימטריה למרות שאינו כזה...

לגופו של עניין: בין המהגרים היהודים למהגרים הפלסטינים יש סימטריה, ובלבד שנדע לנסח אותה כראוי! הנה אטרח להראות לך אותה, תוך הקפדה על ניסוח ראוי, בכל אחד מהסעיפים הבאים:

א. היהודים טוענים שהפלסטינים פלשו לארץ לא להם (ארץ ישראל). כעת שים לב לצד הסימטרי של המראה: גם הפלסטינים טוענים שהיהודים פלשו לארץ לא להם (פלסטין)...

ב. יש בני אדם (במיוחד בקרב היהודים), הטוענים שקיימת זהות - בין "בני ישראל" המוזכרים בתנ"ך - לבין העם היהודי; כעת שים לב לצד הסימטרי של המראה: גם יש בני אדם (במיוחד בקרב הפלסטינים), הטוענים שקיימת זהות - בין הפלישתים/היבוסים המוזכרים בתנ"ך - לבין העם הפלסטיני...

ג. יש פלסטינים, למשל האחיין של חנין זועבי, שאינם משתכנעים מטענת "הפלשתים/היבוסים". כעת שים לב לצד הסימטרי של המראה: גם יש יהודים, למשל פרופ' זנד, שאינם משתכנעים מטענת "בני ישראל"...

ד. חלק מהמהגרים היהודים סבלו בארצות נכר, למשל ברוסיה (במיוחד בתקופה הסובייטית). כעת שים לב לצד הסימטרי של המראה: גם חלק מהמהגרים הפלסטינים סבלו בארצות נכר, למשל בכווית (במיוחד בתקופה שלאחר פלישת סדאם חוסין לשם)...

ה. חלק מהמהגרים הפלסטינים לא סבלו בארצות ניכר, למשל במצרים, סעודיה, ירדן, עיראק, סוריה, תימן ועוד. כעת שים לב לצד הסימטרי של המראה: גם חלק מהמהגרים היהודים לא סבלו בארצות ניכר, למשל באוסטרליה, ניו-זילנד, קנדה, איסלנד, דנמרק, שוייץ ועוד...

ו. הפלסטינים יכולים לחזור ללא מעט מדינות, הלא הן המדינות שמהן הם היגרו. כעת שים לב לצד הסימטרי של המראה: גם היהודים יכולים לחזור ללא מעט מדינות, הלא הן המדינות שמהן הם היגרו...

ז. היהודים אינם דורשים שתוקם מדינה מיוחדת ליהודים שמוצאם מאשכנז, ומדינה מיוחדת ליהודים שמוצאם מתימן, ומדינה מיוחדת ליהודים שמוצאם מאתיופיה וכו' כו'. כעת שים לב לצד הסימטרי של המראה: גם הפלסטינים אינם דורשים שתוקם מדינה מיוחדת לפלסטינים שמוצאם ממצרים, ומדינה מיוחדת לפלסטינים שמוצאם מתימן, ומדינה מיוחדת לפלסטינים שמוצאם מסעודיה, וכו' כו'...

אם תמשיך הלאה, תוכל בקלות לראות איך כל נקודה שתוצג ככזו שכביכול משחקת לטובת הקמת מדינה ליהודים, מאוזנת באופן סימטרי לגמרי ע"י נקודה מקבילה שכביכול משחקת לטובת הקמת מדינה פלסטינית.

לכן, לשיטתך, שכל כך חשוב לך שתושג סימטריה בהר הבית, קודם תדאג שתושג סימטריה בנושא המדיני, כלומר שיושג סוף סוף "פיתרון שתי המדינות".
 
למעלה