אני רואה שאתה עדיין מתקשה. לא נורא.
לא הבישן למד ולא הקפדן מלמד. אינך אשם שכשרך השכלי כה מצומק. בוא אסביר פעם נוספת (האם אתה בוגר רשת חנוך טפולי?): הם לא ידעו. הרי אנו יודעים שלא הבחינו בין מרפקם לישבנם בעניני כוכבים, דבש, פיה ורגלה הבהמה הכשרה ועוד. הם פשוט בחנו את יצורי המים בארץ ישראל (או בבל), ראו שאינם מוצאים אלא specimens בהם אם יש קשקשת אזי יש סנפיר וכתבו זאת _מדעתם_. _בכל_ _מקרה_, בין אם כתבו ענין זה מדעתם (לדעתי), או קבלו משמים (לדעתך) - יש לכם בעיה חמורה בלתי פתורה. אם התורה דרשה "A וגם B", והמשנה אומרת "כל B הוא גם A", אזי או שהתורה דרשה תנאי מיותר, או שהמשנה ויתרה על תנאי נחוץ. כך או אחרת, אתם בבוץ. מה לא מובן עדיין?