מסתמן: עפולה תוכרז כמטרופולין החמישי
[URL]http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4692723,00.html[/URL]
מתברר שכבר כמה חודשים יושבת ועדה המתכננת ליצור
מטרופולין חמישי בארץ ונראה שעפולה תיבחר.
לי אישית אין ספק שעפולה מתאימה להיות מטרופולין,
כבר כיום היא מהווה סוג של מטרופולין למגדל העמק,
עמק יזראעל, ובית שאן.
לדעתי כדי שהעיר תוכל להיות מטרופולין ברמה הארצית
נדרשים שני דברים בתחום התחבורה.
1) מסילת עירון: מסילה זו תאפשר חיבור ישיר, בין החלק המזרחי של מחוז הצפון,
לבין גוש דן, ירושלים והדרום.
זה יהווה חיסכון גדול בזמן לכמות גדולה של אוכלוסייה.
הבעיה היא שיבנו את המסילה הזאת לאחר שיבנו את
המסילה המזרחית, וכרגע התכנון שלה מוקפא.
2) כביש מהיר: אני מתכוון לכביש ואדי ערה, כיום זהו כביש
דו מסלולי ודו נתיבי (אני חושב שזו ההגדרה) עם צמתים.
מדובר בכביש די פקוק וכיום יש תוכניות להפוך אותו לכביש מהיר.
הבעיה: לפי מה ששמעתי יש התנגדות רבה של התושבים באזור
לתוכנית הזאת ולכן לא ברור מתי זה יתבצע אם בכלל.
נקודה אחרונה שרציתי להעלות. האם זהו דבר רצוי?
הרבה פעמים מתבלבלים בין הרצוי למצוי.
התפתחות של מטרופולין היא דבר טבעי, השאלה היא
האם זה דבר שצריך לעודד?
האם לא עדיף לבצע השקעות שימנעו ריכוז של מפעלים ואוכלוסייה
בעיר אחת?
[URL]http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4692723,00.html[/URL]
מתברר שכבר כמה חודשים יושבת ועדה המתכננת ליצור
מטרופולין חמישי בארץ ונראה שעפולה תיבחר.
לי אישית אין ספק שעפולה מתאימה להיות מטרופולין,
כבר כיום היא מהווה סוג של מטרופולין למגדל העמק,
עמק יזראעל, ובית שאן.
לדעתי כדי שהעיר תוכל להיות מטרופולין ברמה הארצית
נדרשים שני דברים בתחום התחבורה.
1) מסילת עירון: מסילה זו תאפשר חיבור ישיר, בין החלק המזרחי של מחוז הצפון,
לבין גוש דן, ירושלים והדרום.
זה יהווה חיסכון גדול בזמן לכמות גדולה של אוכלוסייה.
הבעיה היא שיבנו את המסילה הזאת לאחר שיבנו את
המסילה המזרחית, וכרגע התכנון שלה מוקפא.
2) כביש מהיר: אני מתכוון לכביש ואדי ערה, כיום זהו כביש
דו מסלולי ודו נתיבי (אני חושב שזו ההגדרה) עם צמתים.
מדובר בכביש די פקוק וכיום יש תוכניות להפוך אותו לכביש מהיר.
הבעיה: לפי מה ששמעתי יש התנגדות רבה של התושבים באזור
לתוכנית הזאת ולכן לא ברור מתי זה יתבצע אם בכלל.
נקודה אחרונה שרציתי להעלות. האם זהו דבר רצוי?
הרבה פעמים מתבלבלים בין הרצוי למצוי.
התפתחות של מטרופולין היא דבר טבעי, השאלה היא
האם זה דבר שצריך לעודד?
האם לא עדיף לבצע השקעות שימנעו ריכוז של מפעלים ואוכלוסייה
בעיר אחת?