הם עסקו בתורה ואך ורק בתורה
ודווקא נקיות זו, מכל דעה מוקדמת "פורמליסטית" פילוסופית: קאנט אמר כך, ויטג' אמר כך, וכו', שבאופן מסויים מייתרות את החשיבה העצמית, שאין צורך לומר שבתלמוד ניתנת לחשיבה זו מרחב אינסופי, היא מה שעוסקים, או לפחות עסקו עד לפני עשור, גם באנליזה ההלכתית, שאותה אתה מוצא חסרת ערך אסתטי, ואני מוצא בה תמצית החשיבה הטהורה על קטיגוריית החשיבה ככלל. שכן צא ולמד: יושב לו החזו"א לבדו, קורא מקרא, שונה משנה, גמרא גמירי, ובא לפסוק לא לעצמו, אלא לכלל, ואין צורך לומר איזה עול נושא האיש. אין לו בגמרא, אלא מה שעיניו רואות. והנה מציאות חדשה, אשר אין רע לה. מה יעשה האיש. אין לו קאנט לעסוק בו, אין לו חשיבה מוקדמת נלמדת על מה היה קודם, המוח עובד, כאילו חייו , ליטרלי תלויים בזה, לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא, להוציא דבר דבור על אופניו, הוא עוסק בספיחי שמיטה (רלוונטי מאוד לשנה הבאה) בדין אם אילת חוצה לארץ לעניין ספיחים , מדרבנן קאי, ולא עוד מדרבנן אלא תקנה על תקנתם. הוא צריך לקבוע מסברתו, הוא נדרש לכל התחומים האלו בז'רגון ההלכתי, שאנחנו אח"כ נותנים להם שמות: גיאוגרפיה, פוליטיקה, סוציולוגיה, אפסיטימולוגיה, גיאומטריה! פונולגיה כל הלוגיה שתרצה - ועבורו אין הלוגיה - אלא תורה.