סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

randomwinds

New member
קבל התנצלותי - יצאת זכאי


 

Fellowship

New member
אגב, בנוגע לתנאי הביטול

ההזמנה היתה ל 21 לספטמבר, אז אני מניח שאני כבר נמצאים בחלון הזמן שמנוסח בצורה משעשעת: fully non refundable,
אבל בכל מקרה, זה לא שיש בכלל דרך לבטל את ההזמנה דרך האתר,
אין שם צור קשר, אין מספר טלפון, אין כתובת מייל ובעצם אין באתר דבר פרט לאפשרות לבצע הזמנה.
לאחר ההזמנה מקבלים אישור תשלום, אבל זה בכלל מייל מ PayPal,
עם פרטים מאוד מינימלים על ה"הזמנה" וכמובן ללא שום דרך ליצור קשר עם ה"עסק".
&nbsp
אני מניח ש BofA יבטל את העסקה, אבל זו כנראה ברירת המחדל,
השאלה מה יהיה ההמשך, אם העסק יטען שהעסקה לגיטימית, איך נוכיח שאין לו אחות?
&nbsp
אני מקווה שהנושא של הזמנות כאלו הוא מוכר, וההטעייה המסויימת באתר,
יחד עם אי קיום מנגנון ביטול, יסייע.
&nbsp
 

Fellowship

New member
מסתבר שיש פרטים נוספים

אם גולשים לדומיין הראשי בהתאם לסאב דומיין שממנו בוצעה ההזמנה,
מגיעים לאתר הזה: http://cirsecongress-2018.com/
שם כבר יש אפשרות ליצור קשר (יש כתובת מייל שאפשר לשלוח אליה, אבל מקבלים בחזרה שהתיבה לא תקינה), אפשר להשאיר פנייה דרך האתר,
ובתחתית האתר יש Disclaimer שבו כתוב שזה לא האתר הרישמי,
אלא שהם רק מספקים מידע ואירוח למשתתפים, והם מספקים לינק לאתר הראשי.

בעיה נוספת היא שגם אם באמת יש הזמנה במלון, אסור לעובדים להזמין בצורה כזו (זה פשוט יהיה על חשבונם),
אלא רק דרך האתר הרשמי של הכנס, והם טעו לחשוב שזה אתר הכנס.
 

vinney

Well-known member
בעסקה מרחוק בעל הכרטיס זכאי

גם בארץ - יכולים לבדוק עם בית העסק כמה שרוצים, כל עוד הכרטיס לא גוהץ פיסית בעסק אין שום דבר שבית העסק יגיד שיכול להפוך את הטענה שלך שמדובר בהונאה.
&nbsp
במקרים אחרים (למשל אי הספקה/מוצר פגום/שביעות רצון וכד') כן מדברים עם בתי עסק. במקרה של טענת הונאה לבית עסק אין שום יכולת להתגונן.
&nbsp
פה יכולה להיות בעיה עקיפה - פייפל זה לא בנק ולא כפוף לחוקי הבנקאות (בארה"ב, לפחות), והם כן יכולים לקחת צד של בתי עסק ולהתחיל לריב עם הלקוח. במקרה ששילמתם מיתרת חשבון הפייפל, ולא דרך כרטיס אשראי כשפייפל זה רק הסולק, יכולה להיות בעיה לקבל כסף בחזרה (וזאת בדיוק הסיבה למה נוכלים משתמשים בפייפל). בד"ך לא מומלץ להשתמש בפייפל בשום סכום שאתם לא מוכנים לאבד.
 

Fellowship

New member
פייפל היה רק הסולק

כאשר עברנו לדף התשלום של פייפל, היתה האופציה להתחבר לחשבון פייפל ולשלם ממנו,
אבל אישתי לא עשתה זאת, במקום זה היא בחרה בתשלום דרך כרטיס אשראי,
ואז שילמה כ PayPal Guest Checkout פשוט ע"י הזנת פרטי אשראי.

מה שכתבת מעלה שתי תהיות:

1. תמיד חשבתי שדווקא בטוח יותר להשתמש בפייפל, מכיוון שמנגנון האחריות וה Dispute שלהם עדיף מאשר Chargeback דרך חברת האשראי,
אתה בעצם טוען להיפך?

2. באופן כללי, בנוגע למה שכתבת בנוגע לעסקה מרחוק, אם במקום האתר הזה היה מדובר לדוגמא באתר Booking,
אתה טוען שלאחר שמזמינים מלון ללא אפשרות ביטול באתר Booking,
אפשר לבטל את ההזמנה דרך חברת האשראי, מכיוון שהכרטיס לא גוהץ פיזית?
נשמע לי בעייתי, לדעתי אתה צודק רק אם היינו טוענים שלא אנחנו ביצענו את העיסקה באתר (ואולי זה מה שהיה צריך היה לומר).
 

vinney

Well-known member
פייפל זה אחד השירותים הכי גרועים לצרכן שאני מכיר

באירופה זה שונה כי באירופה החילו עליהם את אותם החוקים שנועדו לבנקים, אבל בארה"ב פייפל זה המערב הפרוע. לרוב הם מצדדים במוכרים, לא בצרכנים, בין היתר כי חוזה השירות שלהם אוסר תביעות משפטיות (אי אפשר לתבוע את פייפל, אי אפשר להגיש class action, רק בוררות אישית לכל פניה בנפרד).
&nbsp
אני משתדל להמנע מפייפל כל עוד אני יכול (בד"כ הסיבה היחידה בשבילי להשתמש בהם זה אם אני מוכר משהו באיביי כי אין שום דרך אחרת לקבל כסף שם).
&nbsp
לגבי #2:
אתה היית מתקשר לחברת האשראי שלך ואומר booking.com זה אתר מתחזה שלא באמת מוכר חדרים במלונות?
&nbsp
כשמדובר בעסק גדול וקיים לחברת האשראי הרבה יותר קל לבדוק אם העסק עצמו הוא הונאה (שזה מה שאתה טוען פה). במקרה של עסק קיקיוני לא ידוע - הם כנראה אפילו לא יטרחו לבדוק. אבל אם שיקרת ולא מדובר בהונאה אלא בסך הכל רצית להמנע מדמי ביטול - אז אתה זה שביצעת את ההונאה ובית העסק יכול להגיש נגדך תלונה (זה נקרא "wire fraud").
&nbsp
בדקת עם המלון? אולי הם דווקא כן הזמינו לך מלון כפי שהבטיחו?
 

10utb

New member
האם הכוונה להמנע מפייפל בכל עסקה או רק עסקים לא מוכרים?

כלומר, אם מבצעים רכישה עם עסק שאתה סומך עליו (נניח, רשת הלבשה גדולה כמו H&M, או אתר מוכר כמו ETSY) האם עדיין היית ממליץ על כ.אשראי ולא פייפל?
&nbsp
כמו כן, אם כן מבצעים עסקה עם עסק לא ידוע, האם זה לא יותר בטוח לבצע את העסקה דרך פייפל מאשר עם כ.אשראי מבחינת זה שאם זו הונאה, במקרה הרע איבדתי את הסכום של העסקה עם פייפל ולא אצטרך להסתבך עם פרטי כ.אשראי גנוב (ביטול הכרטיס ואולי גם להתנהל מול חברת האשראי בנוגע לחיובים שנעשו במרמה באמצעות הפרטים הגנובים)?
 

vinney

Well-known member
אני משתדל להמנע מפייפל באופן כללי

גם כדי לא לתת להם להרוויח מעמלות ולא לעודד אותם בלהמשיך עם הbusiness model שלהם.
&nbsp
בבתי עסק גדולים ואתרים גדולים בדרך כלל אפשר להשתמש ביותר מאמצעי תשלום אחד.
&nbsp
עסקה עם עסק לא ידוע הרבה יותר בטוח לעשות עם כרטיס אשראי. אני לא יודע למה מפחיד אותך ״להסתבך״ עם כרטיס אשראי גנוב. גנבו לי פרטי כרטיס אשראי בתחנת דלק, לא צריך ללכת רחוק, קיבלתי חדש בפדקס יום למחרת וכל עשרות החיובים של הגנבים בוטלו, והבנק היו אלה ששמו לב לזה בכלל עוד לפני שידעתי.
&nbsp
הבטחון שמקנה לך שימוש בכרטיס אשראי לא תלוי בחסדי מישהו בפייפל, הוא אבסולוטי. לפי החוק בארה״ב מקסימום שתשלם זה 50 דולר, ומעולם לא שמעתי על מישהו מחוייב בפועל - כל כרטיסי אשראי שאני מכיר נותנים ביטוח מלא מהונאות. בארץ ובאירופה זה החוק (ביטוח מלא מהונאות).
 

10utb

New member
לא "מפחיד" אלא גורם לכאב ראש רב

קודם כל, בשביל לעלות על הונאה בכ.אשראי צריך לעבור עם זכוכית מגדלת על הדו"ח של הכ.אשראי. אנחנו עוברים כמובן על הדו"ח אבל למען האמת, לא בודקים כל קניה באמזון כנגד האתר שלהם מה שכן אעשה אם אתחיל להשתמש בכ.אשראי במקומות בטוחים פחות. בפעם הקודמת כשהיתה גניבת פרטי כ.אשראי שלי, הנוכלים בצעו קניה באמזון עם חשבון שלהם אבל עם פרטי אשראי שלי והיה צריך להיות מאד ערני כדי לתפוס את החיוב הזה בדו"ח האשראי בין כל החיובים הלגיטמיים של אמזון. זה היה כרוך אז בטלפונים גם לחברת האשראי וגם לאמזון, אגב. כל השיחות הללו, אמנם במספרים חינמיים אבל זללו לנו המוון דקות אוויר באותו חודש.
&nbsp
אחר כך, כשהכרטיס מבוטל, אני בלי כרטיס כמה ימים עד שמגיע כרטיס אחר. זה לא נוח בפני עצמו (אין לנו יותר מידי כרטיסי אשראי שונים). בינתיים אם יש חיובים אטומטיים על הכרטיס הזה צריך לעצור אותם ולספק פרטי אשראי חדשים. כיוון שאנחנו לא בהכרח זוכרים על כל שירות איזה מהכרטיסים מחויבים צריך לבדוק את כולם ולוודא שבכל ההוראות קבע יש כרטיס בתוקף.
&nbsp
 

Fellowship

New member
מניח שזה תלוי למה התכוונת במילה "הונאה"

אם מדובר בעסקה מרחוק שלא אני ביצעתי, אז ברור שזו הונאה ואזוכה,
אבל אם אני כן ביצעתי את העסקה, אבל בדיעבד נראה שהאתר נועד (לטענתי) להטעות ואכן הטעה, האם זו הונאה?
אני לא בטוח, במיוחד שיש Disclaimer באתר.

אני רק אומר שזה כבר נתון לפרשנות ולבדיקה של עד כמה האתר דומה למקור,
עד כמה ה Disclaimer מספק וכו', אבל זו עבודה לבית המשפט, האם חברת האשראי נכנסת לנעלי בית המשפט?
אני מניח שבמקרים ברורים של זיוף התשובה היא כן, אחרת , לדעתי - אצטרך לשלם ולהתנהל עצמאית מול האתר, גם אם זה אומר דרך בית משפט.
 

vinney

Well-known member
אין פה הרבה אופציות... או שיש הזמנה במלון או שלא...

אם אין הזמנה במלון - זאת הונאה ויבטלו את החיוב. אם העסק יחזור לחברת האשראי ויגיד "אבל אכן יש להם מקום במלון, מה עשינו לא בסדר?" לא יבטלו את החיוב ויגבו ממך עמלה על תלונת שווא.
 

Fellowship

New member
אבל באופן כללי

נניח אפילו שיש הזמנה במלון, אבל בכלל לא רציתי לבצע את ההזמנה דרך האתר הזה,
במבט ראשון זה נראה כאילו זה האתר הרשמי של הכנס,
אפשר אפילו להרשם כביכול לכנס עצמו (לא יודע מה הם עושים עם הפרטים),
הוא מתיימר להציג נתונים על הכנס (מי המציגים וכו'), וכמובן שבכל מקום יש קישורים לביצוע הזמנת מלונות.
להגנתו יטען שיש לו גם Disclaimer בתחתית האתר, כנראה לא בכדי.

אז נניח אפילו שבאמת יש הזמנה במלון, אבל ביצעתי אותה לאור מצג שווא,
ההנחייה שקיבלתי ממקום העבודה היתה לבצע הזמנה דרך אתר הכנס (אחרת לא אקבל את ההחזר דרך מקום העבודה),
במקרה (או שלא, אבל בטעות) הגעתי לאתר הזה, שנראה מבלבל וביצעתי את ההזמנה, כל האשמה עלי?

לדעתי כן, בהנחה ויש הזמנה במלון, לא נראה לי שיש בסיס משמעותי לטענתי,
למרות שהאתר נראה מבלבל.

אגב, קיבלתי קבלה דרך פייפל, לא קיבלתי כלום דרך האתר עצמו, לא שובר למלון ואפילו לא אישור כלשהו,
אם היה עם מי לדבר (אין מספר טלפון, כתובת המייל לא תקינה, אפשר להשאיר הודעה דרך האתר),
בטח היו אומרים שלוקח מספר ימים לעבד את אישור התשלום ולשלוח לי שובר/אישור למלון.

אבדוק מול המלון, אקווה שאין הזמנה
 

vinney

Well-known member
הייתי אומר שכן. אם אכן יש הזמנה במלון, אז האשמה עלייך.

מארגני הכנס אולי יכולים לתבוע את האתר על סמך זכויות יוצרים או סימן מסחרי, אבל מבחינתך - הזמנת מלון וקיבלת מלון, זה שזה לא אתר "רשמי" זה לא תירוץ לבטל את העסקה.
 

John the Savage

New member
נסו להגיש דיספיוט, ותראו מה יקרה

או שחברת האשראי תקבל את הדיספיוט, או שלא ... הם אכן יפנו לבית העסק לבקש את תגובתו, ובהתאם למכתב הדיספיוט שלכם ולתגובה של בית העסק יחליטו אם לבטל את העיסקה או לא.

סתם מקרה ששמעתי עלי לא מזמן מעובד של מסעדה: מדובר במסעדה יוקרתית עם כמה כוכבי מישלן. למסעדה יש מדיניות לפיה מבקשים פרטי כרטיס אשראי בזמן ההזמנה, ואם לא מתקשרים לבטל את ההזמנה לפחות 48 שעות לפני התאריך בו אמורים להגיע, מחייבים כל סועד ב-100 דולר, ונותנים להם במקום זה וואוצ'ר על אותו סכום לארוחה עתידית. מציינים בבירור שזו המדיניות בזמן ההזמנה, וזה די מקובל במסעדות מהסוג הזה.

אז הסיפור היה על זוג שהזמינו שולחן ולא הגיעו. חייבו אותם ב-200$ ושלחו להם שוברים. הם הגישו דיספיוט לחברת האשראי וחברת האשראי קיבלה את הדיספיוט שלהם וביטלה את החיוב. הפואנטה במקרה הזה הוא שאחרי כל זה הם גם הגיעו למסעדה עם השוברים וניסו להשתמש בהם ... אבל זה כבר לא שייך.

בקיצור, מוסר ההשכל זה שפרט למקרים החד משמעיים של הונאה או מוצר שלא הגיע, אי אפשר לדעת מראש מה יקרה. הרושם שלי גם מהסיפור הזה וגם מכמה מקרים אחרים שנתקלתי בהם הוא שבמקרה של ספק, חברת האשראי מעדיפה בדרך כלל את הצד של הלקוח.

צריך גם לזכור שבמידה וחברת האשראי מחליטה לבטל, העסק עדיין יכול להגיש ללקוח תביעה להוצאה לפועל ולחייב את הסכום. זה לא קורה הרבה (וסביר להניח שזה לא יקרה בחברה שיושבת במזרח אסיה), אבל יש מקרים כאלו.
 

Fellowship

New member
מעניין, בבנק/חברת האשראי אמרו לנו

שכרגע לא ניתן לעשות דבר בנוגע לעסקה, מכיוון שהיא עדיין Pending,
אמרו לנו שברגע שהיא תהפוך ל Posted אז להתקשר שוב, יזכו אותנו, יפתחו בחקירה שתיקח 50-90 ימים,
שבסופה יוחלט האם זו אכן הונאה.
 

איי ל

New member
מנהל
בד"כ יש כמה ימים לעיסקה להישאר כפנדינג

אני חושב שמשהו בין 3-5 ימים. שווה לבדוק עם חברת האשראי.
אגב, גם אם העיסקה פנדינג, אתה יכול להתקשר לחברת כרטיסי האשראי ולבקש את מספר הטלפון של החברה שחייבה את כרטיס האשראי שלך.
&nbsp
מאד סביר שלחברת האשראי יש את פרטי החברה שחייבה אותך והם יישמחו לספק לך אותם.
 

danakama10

New member
או לה לה

The French Laundry במקרה?
למרות שהם כבר שינו את המדיניות, כעת משלמים על הכל מראש ואי אפשר לבטל! (אבל אפשר למכור את ההזמנה למישהו אחר)
 
למעלה