עדכון
במקביל לפנייה לבנק/חברת האשראי,
פנינו גם לפייפאל (למייל כללי לדיווח על הונאה, לא דרך חשבון פייפאל מכיוון שהעסקה לא בוצעה מתוך חשבון כזה),
ושלחנו גם פנייה לאתר עצמו בדרישה לבטל את העסקה,
אין להם מספר טלפון וכתובת המייל לא תקינה, אבל אפשר להשאיר פנייה דרך האתר,
לא בטוח שמישהו באמת קורא, ואם כן, הוא בטח מתייחס רק ללידים לעסקאות נוספות
הבוקר קיבלנו מייל אישור מפייפאל שהמוכר ביצע Full Refund של העסקה, המייל נראה לגיטימי ולא מזוייף ונראה שהוא באמת הגיע מפייפאל.
בבדיקה מול המלון נאמר לנו שאין הזמנה.
בינתיים אישתי קיבלה למייל (שאותו הזינה במהלך ההזמנה),
שאומר שהם קיבלו את בקשתינו לאירוח בזמן הכנס ושהם ישלחו לנו פרטים נוספים למייל,
מייד לאחר מכן הם שלחו למייל הודעה שהמקומות במלונות עומדים להגמר, שכדאי למהר ולהזמין מלון, וצירפו קישור לחיפוש מלון וביצוע הזמנה,
הקישור הזה מוביל לאתר אחר מאשר הזמנו, גם הוא מטעה יחסית והאתר שממנו הזמנו כבר לא נמצא באוויר יותר
כנראה הבינו שהתקבלו דיווחים על האתר הקודם, אז עברו לאתר אחר,
ושלחו לכל רשימת המיילים שלהם מייל המשדל לבדוק מלונות באתר החדש, מודל עסקי מעולה
נמשיך לעקוב, קצת מוזר לי שהאישור על ה Refund הגיע מפייפאל ישראל גם שהגיע בכלל Refund, זה לא נראה ביטול שפייפאל יזמו,
ומדוע שבעלי התרמית ישלחו זיכוי, גם אם הם ראו את בקשתינו?
(אולי כדי לנסות לצמצם חשיפה? מעניין).