סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

vinney

Well-known member
זה דווקא כן קריטי

נשיא הוא ראש המדינה, הוא זה שמייצג את המדינה.
&nbsp
כשבוש הבן היה נשיא העולם התייחס לכל האמריקאים כאילו הם בוש. את אולי לא זוכרת את זה, אבל אני זוכר את זה טוב מאוד, הסתובבתי הרבה בעולם באותם שנים.
&nbsp
עכשיו? כל העולם חושבים שאמריקאים הם כמו טראמפ, וזה לא כזה רחוק מהמציאות. נכון שלרוב תומכי טראמפ זה לא ממש משנה כי הם כנראה מעולם לא יצאו מהמדינה שלהם או אפילו הסטייט [1,2], אבל לך? כמו שאמרתי בדיון אחר - עצם זה שאת כבר לא מתביישת בדעות האלה זה אחד הדברים הנוראיים ביותר שטראמפ השיג.
&nbsp
[1] https://nypost.com/2018/01/11/a-shocking-number-of-americans-never-leave-home/
&nbsp
[2] https://theculturetrip.com/north-am...f-americans-have-never-left-their-home-state/
 

danakama10

New member
תודה לך

שאתה ממשיך ברבים להראות את מה שרבים מהשמאל הסהרורי חושבים ומנסים בדר״כ להסתיר! טראמפ הוא נשיא טוב, התומכים בו הם אנשים טובים, ועל אפך וחמתך לא תשתיק אותנו.

ולא שהשטות הזו משנה, אבל תביא מראי מקום שמי שלא נוסע לחו״ל הם רפובליקאים! כי אחרת לא ברור לי מה אתה בכלל דוחף את השטות הזו (וגם אם כן, זה לא ברור...).
 

vinney

Well-known member
אין לי כוונה להשתיק אותך, חלילה וחס

אני רק רוצה שתהיי מודעת באיך את נתפסת ונראית. פעם זה היה מביך אותך, אבל עכשיו - את לא מובכת יותר, את לא מתביישת יותר, בעייני זה נורא.
&nbsp
"התומכים בו הם אנשים טובים" - זה פשוט משפט עם סתירה פנימית, בן אדם טוב לא היה תומך בטראמפ. אבל זה כבר עניין לדיון בנושאי מצפון ומוסר, שאלה דברים שחסרים לתומכים בטראמפ.
&nbsp
אין לי מראי מקום כאלה ולא טענתי שזאת עובדה. יש לי מראי מקום שאומרים שחלקים ניכרים של אוכלוסיית ארה"ב מעולם לא ביקרו מחוצה לה, או אפילו מחוץ למדינתם עצמם, ואני אשאיר לך להפריך את ההערכה שלי שהקסנופובים והאטומים יותר לשינוי באוכלוסיית ארה"ב הם גם אלה עם סקרנות של בלטה ורצון אפסי לגלות עולם מעבר לחצר ביתם.
&nbsp
מהבחינה הזאת את יותר יוצאת דופן כי את תומכת בטראמפ לא מתוך חוסר ידע בסיסי אלא כי את סתם אישה רעה.
 

debby12

New member
מנהל
הפוסל, במומו פוסל


כמות הרוע הנוטפת מהמשפט האחרון בהודעה הזו עולה בהרבה על מישהו/י שהם "סתם רעים"

חבל שאתה משתתף פה רק בשביל לשפוך רוע. לא חייבים להסכים פוליטית עם דיעה של אחר/ת אבל אפשר גם לנהל דיון ענייני בלי כאלה קביעות נוטפות שינאה כמו שרוב הכותבים פה עושים בדרך כלל.

ואם כבר דיון ענייני... לדעתי החיים אינם צבועים בשחור-לבן באופן מוחלט. הנה אני אתן דוגמא. https/://en.wikipedia.org/wiki/Makan_Delrahim. מדובר באדם שהיגר עם משפחתו מאיראן עם נפילת השאה הפרסי, ודובר פרסית מהבית. הוא עשה ועושה דברים מדהימים בתחום שלו ופעיל מאוד בתחום הבינלאומי עוד מהתקופה ששירת תחת הנשיא בוש הבן וגם כיום. כלומר - הוא היה בחו"ל, הרבה פעמים, הוא בן של מהגרים/מהגר/דור ראשון בארה"ב רחמנא ליצלן, יהודי (= לא וואספ או אפילו לא נוצרי) ואפילו דובר שפה זרה. ו...הוא תומך של טראמפ מן הסתם (מינוי פוליטי וכו')

אתה מכיר אותו? מאיפה לך שהוא אדם רע, קסנופוב, אטום ובעל "סקרנות של בלטה"? [כולם שמות תואר "מצוינים" שהדבקת במחי מקלדת לכל מי שתומך בטראמפ]
 

vinney

Well-known member
אין פה קשר להסכמה או אי הסכמה פוליטית

אני יכול להסכים או לא להסכים פוליטית עם תומכי ברני סנדרס, או ג'ב בוש, או טד קרוז, או הילרי קלינטון, ועם כל אחד מאלה יש לי עם מה להסכים ועם מה לא.

התמיכה בדונלד טראמפ לא קשורה לשום דבר מזה. התמיכה בדונלד טראמפ קשורה לרשע טהור. אף בן אדם טוב לא יתמוך בדונלד טראמפ, כל מי שתומך בדונלד טראמפ הוא רשע.

למדיניות אין שום קשר פה.

לגבי האדם הזה, מאיפה לי שהוא בן אדם רע? כפי שאת עצמך העדת, הוא תומך טראמפ. כל תומך טראמפ הוא אדם רע, בהגדרה. כי רק אדם רע יתמוך בטראמפ. חוץ מזה, הוא הרי עורך דין - זה מקצוע שדורש מידה מסויימת של רשעות


וזה כן שחור ולבן, אם את תומכת בטראמפ - את רעה, כי זה חלק מההגדרה. לתמוך ברשע טהור דורש רשע, אם את לא רשעית - לא היית תומכת בטראמפ.

זה בסדר, שלא תביני אותי לא נכון, זכותך לתמוך בטראמפ. אין שום חוק שאוסר על אנשים להפגין רשעות. פעם הייתה בושה, עכשיו גם את זה אין...
 

vinney

Well-known member
ואחרי שקראתי את המאמר בויקיפדיה עליו...

... וודאי שהוא רשע. ועוד איך רשע.
&nbsp
זה בן אדם שבגלוי תמך במחטף של בית המשפט העליון על ידי הרפובליקנים, שהוביל מינוי של ניל גרושוץ' (או איך שכותבים את שמו) לתפקיד אותו היה אמור למלא גרק גרלנד (עוד שם שקשה לעברת), ועכשיו הוא אמון על antitrust division - כמו עם הרבה מינויים של טראמפ הוא מונה למעשה לטשטש את תפקידה במשק. חוץ מכשמדובר באוייבים של טראמפ, אותם הוא כן תבע.
&nbsp
לא יכולת להביא דוגמא יותר מתאימה לנקודה שלי
 

xbuffalomen

New member
כקורא מהצד - ההבדל היחיד בינך ובין טראמפ הוא נושאי העניין

אתה מדבר על תומכי טראמפ בדיוק כמו שטראמפ מדבר על מכסיקנים , נשים ועיתונאים ... חבל שכך - זילזול ביריב מעולם לא הביא ניצחון ... ואומנם לא מדגם בעל משמעות סטטיסטית (אני חי בקרבם של אנשי "הרד-נקס" ) כמות המטומטמים והרשעים שבהם לא עולה , בלשון המעטה , על כמות המטומטמים והרשעים במחנה השני ...
ובסוף - גם אני חטאתי בזמנו והגבתי לדנהקמה במילים בוטות מאוד , הרעלתי את הקומונה (זצ"ל) ... אני חושש שהתוצאה במקרה הזה לא תהייה שונה ... והנה לך זקן להתגלח עליו מבלי צורך לחתוך את עור פניך ...
 

vinney

Well-known member
המם... רגע, אני זה שלא בסדר?

זה לא עניין של מחנה ימין מול מחנה שמאל. זה עניין של מחנה שמוכן להקריב הכל כדי להכאיב למישהו שנוא עליהם מול מחנה שלא. רק רשעים מוכנים לפגוע בעצמם רק כדי שלמישהו אחר יהיה רע. מקסיקנים, ליברלים, שמאל סהרורי - כל אחד מהרשעים האלה ממציא לעצמו אויב אחר, אבל המטרה אצל כולם אחת: שלהם יהיה רע, ולעזעזל הכל.

אין לי שום כוונה להיות נחמד כלפי תומכי טראמפ. אלה אנשים מרושעים, למה להיות נחמד אליהם? אני מכבד את דנהקמה בדיוק כמו שהיא מכבדת את עצמה. היא תומכת בבן אדם שאומר שגם אם ירצח מישהו בשדרה החמישית היא תתמוך בו, היא תומכת בבן אדם שיכול לתפוס אותה באיבר מינה כי הוא עשיר ומפורסם וזה בסדר, היא תומכת בבן אדם שחושב שאנשים עם שם משפחה היספאני לא יכולים לדבר אנגלית תקינה, היא תומכת בבן אדם שטוען שרק מי שנחמד אליו ראוי להתייחס אליו בכבוד, היא תומכת בבן אדם שחושב שמי שתומך בו אפשר לוותר לו על כל פשע - אז אני מתייחס אליה בהתאם.

מה הבעיה עם זה? למה אני צריך להתייחס אליה יותר טוב מאיך שמי שהיא תומכת בו מתייחס אליה?
 

KallaGLP

New member
פשוט גועל נפש!

בתור מישהי שלא תומכת טראמפ בכלל, מחליא אותי לקרוא את הודעותיך.
 

vinney

Well-known member
אז אל תקראי, מישהו מכריח אותך?

אני מצטער, אבל אני לא חושב שזה צריך להיות בסדר גמור להביע תמיכה על טראמפ אבל ״מחליא״ להביע דעה על תומכי טראמפ.

או הכל או לא כלום, אין חצי. אותי מחליא לראות יהודים תומכים בפאשיזם וגזענות כאילו לא עברו רק שלושה דורות מאז שהיהודים היו אלה שהפאשיזם והגזענות כוונו נגדם.
 

KallaGLP

New member
לא! אני כן אקרא וכן אעיר! ואם ההערות שלי לא נעימות לך -

אז קבל את העצה של עצמך ואל תקרא! כי גסות רוח זו לדעתי הייתה אמורה להימחק מהאתר כי היא מנוגדת לתקנון! ירידות אישיות ברמה כזו לא אמורות להופיע כאן בכלל!
מחליא אותך? לך תקיא בצד. כשאתה בא לכתוב בפורום ציבורי, כתוב בצורה שמכבדת את הגולשים האחרים. זה לא הבית הפרטי שלך כאן! זה לא משהו שהגולשים האחרים חייבים לסבול.
 

vinney

Well-known member
זה בסדר, תעירי, זכותך


״משהו שגולשים אחרים צריכים לסבול״ עובד לשני הכיוונים. גולשים אחרים (ואזרחים ותושבים באופן כללי) צריכים לסבול את דנהקמה וחבריה מסתובבים עם לפידים וצועקים ״יהודים לא יחליפו אותנו״ בזמן שטראמפ קורא להם ״אנשים טובים״. אז? אז יסבלו.
&nbsp
התייחסתי לדנהקמה בכבוד כשניסיתי לקיים איתה דיון על מדיניות של טראמפ כמו שהיא ביקשה. התגובה שלה הייתה התעלמות מחלטת. לא מאמינה לי? תקראי פה, בשרשור לכבודו של מקקיין שדנהקמה חטפה[1].
&nbsp
למה שאמשיך לכבד את מי שלא מכבד אותי?
&nbsp
אני גם לא רואה סיבה למה אני צריך להצטדק כפנייך. אבל אני כן מכבד אותך וכן רוצה שתביני למה היחס שלי לתומכי טראמפ הוא כזה, אז אני מסביר. זה לא כי אני חושב שאני עושה משהו לא בסדר, אלא כי את אמרת שתמשיכי לקרוא את ההודעות שלי ואני אשמח להסביר את עצמי לכל מי שרוצה לשמוע.
&nbsp
[1] http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/2580/183649604/ישראלים_בחו``ל/ישראלים_בארצות_הברית
 

KallaGLP

New member
אין לי שום עניין בהצטדקות, לי יש עניין בפורום

שהגולשים בו שומרים על התקנון ולא הופכים אותו למרחב בלתי נסבל עבור גולשים אחרים (שהם לא רק דנהקמה, אלא כל הגולשים באשר הם שזכותם לגלוש בפורום בלי לסבול מאווירת עליהום ובריונות גסה ומתלהמת). היא מתעלמת ממך? אז תתעלם בחזרה. העלבות ברמה האישית, ירידות בוטות לפסים אישיים זה לא משהו שיש לו מקום בפורום תרבותי. אפשר לדון ולהתווכח ולבטא כל דעה בצורה עניינית ומכובדת, וכך גם יהיה קל בהרבה להגיב לגופן של הטענות עצמן ולא לסגנון.
 

vinney

Well-known member
אפשר, אבל למה לסבול את הבלתי נסבל?

הרי אין לטענותיה גוף. ניסיתי - ראית. כל מה שיש לטראמפ ותומכיו זה סגנון. הבריונות, האלימות והחוצפה - זה הדבר היחיד שתומכיו של טראמפ רואים בו.
&nbsp
למה שיקבלו חזרה משהו אחר?
 

KallaGLP

New member
זה בכלל לא משנה מה היא טוענת או מה אתה טוען.

וכל אחד יכולות להיות לו דעות שונות מה נסבל ומה בלתי נסבל. אם מפריעים לך הבריונות, האלימות, חוסר הסובלנות והחוצפה של תומכיו של טראמפ (לדעתי זו הכללה, לדעתי אין קשר לינארי בין היותו של אדם טוב או רע לבין דעותיו הפוליטיות או תמיכתו במנהיג כזה או אחר) - אז למה אתה נוקט אותם בעצמך? למה אנחנו צריכים לסבול ממך את אותם הדברים שאתה בעצמך לכאורה כל כך מגנה ומתנגד להם אצל אחרים? למה אתה יורד לרמה שלדעתך שלך היא כל כך פסולה עד שהיא בלתי נסבלת?
אגב, מרבית העם הרוסי תומך בפוטין ללא עוררין, ממש מעריץ אותו. האם לדעתך כל הרוסים האינדיבידואליים שתומכים בפוטין (שלדעתי הוא פי מיליון יותר מסוכן וגרוע לעמו מאשר טראמפ) הם אנשים רעים? לדעתי ראיה כזו של טוב ורע מאוד קיצונית, צרת אופקים ומסוכנת.
 

KallaGLP

New member
באמת? רק בעיה קטנה: כל האלימות (המילולית) כרגע מרוכזת אצל זה

שטוען שהוא רוצה להילחם בה.
 
למעלה