סופן של החנויות הלא-וירטואליות הולך ומתקרב...

Midriff

New member
אוי


מזעזע. נטיית הלב שלי היא נגד, כאמור אני עברתי אחת בשלהי שנות ה- 30 לחיי ולא היה כזה נורא. בעלי עבר שתיים, אחת בגילאי ה- 20 אצל רופא פרטי מומחה בארץ והיה זוועה, ופה 20 שנה אחרי עוד אחת שעברה די בקלות.
בכלל הרעיון של להוציא 4 שיניים במכה אחת סתם, כי אולי פעם הם יעשו צרות מטורף. אבל אני תוהה האם יש משהו שאני מפספסת
 

debby12

New member
מנהל
את לא מפספסת כלום חוץ מרעש הצ'י-צ'ינג (קופה רושמת) של הרופא

בלי קישור לטרגדיה האיומה שתיארתי, שהיא באמת איומה - לא היה עולה בדעתי לעבור הליך כירורגי משמעותי בהרדמה מלאה בלי שום צורך מידי רק כי "פעם אולי יהיה צורך"

למיטב זכרוני בישראל לא עוקרים אותן אלא אם הן "עושות בעיות/צרות" ואם הן עושות צרות אז עוקרים רק את זו שעושה בעיות.

יש המון דברים מדהימים בארה"ב - זו מדינה נפלאה. אבל במה שנוגע לגישה רפואית בעיני יש לי הרבה השגות... [שמא נגלוש גם לרפואה מיילדותית ואז בכלל המצב בקאנטים - ע"ע הסרט של ריקי לייק]. לדעתי חלק גדול מהבעייתיות היא התמקדמות בכסף/רווחים במקום בטובת המטופל/ת.
 

Midriff

New member
אז כביכול

כביכול הרופא שהציע שנעשה את זה אין לו אינטרס כלכלי כי הוא רק מפנה אותנו לרופא אחר והוא כבר קיבל מאיתנו הרבה כסף (עד ילד מספר שתיים).
אבל כשההאחות שאלה אותי אם אנחנו רוצים שהם יפנו אותנו למישהו עלה בי החשד שהם משלמים אחד לשני על referall
 

debby12

New member
מנהל
למיטב ידיעתי באופן כללי רופאים אכן משלמים אחד לשני על הפניות

אגב, הידעתם גם שיש סוכני נדל"ן שמשלמים עמלה סתם לאנשים פרטיים אם מפנים אליהם לקוח שבוחר לעבוד איתם כלומר לקנות/למכור איתם נכס? השכנה שלנו היא כזו
 

placid1

New member
לשלם לרופא אחר עבור הפניות זו עבירה

שיכולה לעלות להם בהתליית רשיון. אך אחד לא משלם על הפניות, אבל כן יש הפניות הדדיות. ההמלצה שלי, בעיקר אם את חוששת מקונספירציות, היא תמיד ללכת לשמוע לפחות עוד חוות דעת אחת או לבדוק עוד רופא שאת מוצאת שלא דרך הרופא שלך.
אני מפנה בעיקר לאורתו ולפעמים גם לכירורג פה ולסת וכיוון שיש לי אחריות שילוחית ואני מעוניינת שהמטופלים שלי יקבלו טיפול טוב וישמחו לחזור אלי אני מפנה רק למטפלים שאני מכירה את היכולות המקצועיות שלהם ואת המזג הטיפולי שלהם. אני גם תמיד חוזרת ואומרת למטופלים שיעשו שופינג ויבדקו יותר מרופא אחד כי יש גישות טיפוליות שונות באורתו, עלויות שונות וזו מערכת יחסים לטווח ארוך, לפחות שנתיים, והם והילד חייבים להרגיש בנח עם הבחירה.
 

ranshe

New member
כן! כן!

אני עשיתי 4 במכה, ועדיין חי (הבוס שלי מנסה לשנות את זה, אבל ניחא)
&nbsp
 

KallaGLP

New member
נשמע לי מיותר לגמרי.

רוב האנשים שאני מכירה חיים עם שיני בינה כל חייהם ללא שום בעיות. השיניים האלה לא מסכנות בריאות או חיים, מקסימום אם צריך אז עושים כשצריך, אבל רוב הסיכויים שכלל לא יהיה צורך וייחסכו ניתוחים וסבל מיותרים. זה פשוט נורא שעשוים ניתוחים "ליתר בטחון" כדרך שגרה. נשמע סתם מסחטת כסף, ואישית לא הייתי מסכימה לזה בשום אופן.
 

placid1

New member
האמת היא שסביר להניח שרוב האנשים

שאת מכירה חיים בלי שיני בינה..... אלה השיניים הכי נפוצות להיות חסרות ולא להתפתח וכשהן כבר מתפתחות הן נוטות לסבול ממנח לקוי בגלל צפיפות ואז או שבוקעות חלקית או שלא בוקעות ולעתים פוגעות בשיניים שלפניהן ואז צריך לעקור.
מי שיש לו ארבע שיני בינה שבקעו למקומן בקשת הוא בר מזל :)
 

KallaGLP

New member
לפחות בין כל האנשים הקרובים לי

לא מכירה אף אחד שיש לו בעיה עם שיני בינה. אני לא אומרת שזה לא נפוץ, אבל זה גם ממש לא מחויב המציאות ולכרות את כולם מראש, בלי קשר לאם הן גורמות לבעיות בפועל נשמע לי טירוף. פעם, לפחות ברוסיה, נהגו גם לכרות שקדים כשגרה לכל הילדים כדי שלא יחלו בדלקות גרון, וגם זה טירוף, שלמזלנו הופסק.
 

iris mom of two

New member
למי שיש בעיה

זה כואב!
מנסיון. אני הגעתי לעקירת חרום. השניים צמחו רק בגיל קרוב לשלושים ויצרו בעיות, כולל דלקות. למזלי הגעתי לרופא שניים מעולה, ועדיין ההחלמה שלי היתה מאד קשה.
&nbsp
בעלי הוא מברי המזל שכל השניים יצאו בזמן, ומצבם בריא. אבא שלי איבד שניים בגלל ששני הבינה גדלו מתחתם כשהוא היה כבר בשנות הששים לחייו.
&nbsp
כשרופאי השניים המליצו לילדים שלי על עקירה, הם הסבירו למה, ידענו לשאול את השאלות הנכונות, ועם ההסטוריה המשפחתית לא חשבתי פעמיים. שניהם הלכו לאותו מנתח מאד מומלץ באזורינו. שניהם עקרו את כל הארבע במכה, ושניהם החלימו תוך יומיים.
&nbsp
לא היה מצב ששחררו אותם להשגחתי אחרי שההרדמה התפוגגה לפחות חלקית. ישבנו בחדר החלמה לפחות שעה. הניתוח של הבת היה ממול לבית החולים, של הבן טיפה יותר רחוק. המרפאה נקייה, מתופעלת היטב.
&nbsp
אני שמחה שזה מאחורינו, כי כן זה ניתוח וכמו כל ניתוח יש סכנות.
 

KallaGLP

New member
אני רק אומרת שלא צריך לעשות זאת לכולם באופן אוטומטי.

ברור שאם הבדיקה מגלה שיש בעיות או סיכוי גדול מאוד לבעיות אצל אדם ספציפי, צריך לשקול כל מקרה לגופו. אני גם רואה שרופאי שיניים רבים אינם ממליצים על עקירה אוטומטית. גם בארה"ב, אגב, על פי מה שקראתי, ההנחייה הרשמית היא נגד עקירה אוטומטית (לפחות לפי ויקיפדיה), רק שיש רופאים שלא פועלים על פיה.
הנה המסקנה המופיעה באחד מאתרי הרופאים:
"לא כל האנשים סובלים מבעיות בצמיחת שיני הבינה. אצל רבים שיני הבינה גדלות באופן תקין או שאינן גדלות כלל. רוב הבעיות הן בשל חוסר מקום בלסת התחתונה, אולם לא נמצא קשר ברור בין יציאת שיני הבינה לצפיפות השיניים בלסת התחתונה. חשוב להקפיד ולהיוועץ ברופא שיניים, ולהשתמש בצילום רנטגן עדכני על מנת לקבל את ההחלטה הטיפולית הנכונה."
 

liat1271

New member
אני לא חושבת שלכולם מוציאים את שיני הבינה

כרוטינה, אחת הבנות שלי שאלה את רופא השיניים שלה אם היא צריכה לעקור שיני בינה, הם אמרו לה שאין צורך. היא דאגה
, כי רוב החברות שלה עקרו את שיני הבינה שלהן.
 

placid1

New member
גם אם מחליטים להוציא את כל הארבע, זה לא חייב

להיות בבת אחת בהרדמה כללית. אפשר לעקור צד ימין בישיבה אחת ואת צד שמאל בישיבה שניה, עם הרדמה מקומית ואולי גז צחוק. אפשר גם לעשות את כל הארבע באותו יום עם הרדמה מקומית. הכל תלוי במנח שלהן וכמה מסובך יהיה לעקור אותן.
בישראל לא נהוג להרדים את המטופל לעקירות, בצפון אמריקה נוטים לעשות כל הליך פולשני בהרדמה כללית. זה יותר קל לרופא, המטופל לא ״סובל״ וזה הכי יעיל כלכלית.
בן כמה הנער? לפי האורתודונט אין לשיני הבינה מקום אצלו? הן במנח שלא יאפשר בקיעה?
אני באופן אישי לא הייתי עושה הרדמה כללית לי או לילדים שלי בשביל טיפול שיניים, אלא אם אין ברירה והם לא מסוגלים להתמודד. להרדמה כללית יש סיכונים, גם לסדציה עמוקה, ולדעתי זו צריכה להיות אופציה ששמורה רק למקרים קיצוניים (ואת זה אני אומרת בתור מישהי שמטפלת גם בהרדמה כללית).
 

liat1271

New member
בדיוק עשינו היום לבת

השיני בינה העליונות כבר מציקות לה הרבה זמן, אז היום עקרנו 4 שינים. הוא הציע לה את האפשרות לחלק את העקירה ל-2, אבל היא החליטה לגמור עם זה בפעם אחת. בהתעייצות עם קרוב משפחה, שהוא מרדים, עשינו את העקירות עם הרדמה מקומית בלבד (בד"כ עושים סדציה)
 

alphadelta

New member
מה הסיבה?

במקרה שאני מכירה שיני הבינה חסמו את הטוחנות החדשות מלצאת וזה היווה קרקע להמון בעיות
 
בתור אחת שהיא חסרת שיני בינה (אולי גם בינה עוד לא הגיעה)

עברתי פעמיים בהפרש של שנתיים וחצי את החוויה של עקירת 4 שיני בינה בבת אחת אצל הילדים שלי. לקראת גיל 18 , מנתח מומחה. הסביר , הראה צילומים. , קבע תאריכים. הגעתי איתם ישבתי איתם עד שנכנסו. האחות יצאה לבשר לי שנרדמו. ושאני חופשיה לשעה, (אולי שעה וחצי ). בכל זאת ישבתי בחדר המתנה, קראתי ספר, האחות יצאה שוב לבשר לי שהכל עבר טוב כשתם הניתוח, רבע שעה אחר כך כבר ישבתי איתם (כל אחד בתורו) , בחדר התאוששות לעוד 90דקות. והרופא נכנס שוב בדק. המליץ על תרופות ושיטות להקל עליהם. וקבע תור מעקב אחרי שבוע. על כל אחד מהם בתורו עברו יומיים לא "נחמדים" בהם ישנו המון וזכו לאכול מלא גלי וגלידות ואני מצידי מצאתי שימוש בשקיות אפונה קפואה בתור כרית קרח. וזהו. אחרי יומיים כבר קמו והיו מוסגלים לאט לחזור לשיגרה. שבוע אחר כך לא זכרנו מה היה . גילוי נאות יש במשפחה הסטוריה של צמיחת שיניים לרוחב ובעיות מוזרות כגון אלו.
 

ranshe

New member
אם כבר חפירות ביטוח - להוסיף עוד אחד?

ייתכן שהעבודה של אשתי גם תרצה לאפשר לה ביטוח.
לפני אפילו שאני מסתכל על מחיר וכיסוי, האם מצב של שני ביטוחים נותן לי משהו, או רק כאב ראש שבו כל ביטוח יגיד "ימשיך כבודו" וירצה שהשני ישלם?
 

debby12

New member
מנהל
איזו סוג ביטוח? בריאות כללי?

אנחנו משתמשים בשני ביטוחי שיניים משני המעסיקים - אחד ראשי ואחד משני, זה הועיל לנו לצרכי אורתודנטיה (יש תקרה של 1500 דולר וכל ילדה אצלנו יש לה מסלול ארוך בתחום) וגם לצרכי תשלום כללי - צריך להגיד להם מה הראשי ומה המשני. זה עובד בסדר גמור ולנו מתאים אבל אנחנו צרכנים די כבדים בתחום
 

ranshe

New member
התקרה לא לילד ולנצח (lifetime)?

בכל מקרה נקודה חשובה, תודה
 

debby12

New member
מנהל
אכן - התקרה היא לילד ול"נצח"

אבל אנחנו יש לנו הרבה ילדות שמפרנסות אורתודנטים, אז בכל רגע נתון אחת מהן כבר בביטוח השני (אחרי שהגיעה ל"תקרה" של הביטוח הראשון), בעוד הצעירה ממנה עדיין מתקתקת את ההקצבה של הביטוח הראשון. עשר דקות בערך אחרי שהגדולה תסיים את שניהם אחותה הצעירה ממנה תעלה לשני והילדה השלישית שלנו תתחיל את המסלולים....

האמת שגם אני כילדה פרנסתי אורתודנטים כך שאין לי על מי להלין אלא על הגנים שהורשתי להן...
 
למעלה