ספרי לימוד- חדשים או משומשים?

ספרי לימוד- חדשים או משומשים?

מבחינתי אפפם לא היתה שאלה. ברור היה לי שמשומשים. היום בחנות ילד אחד שעולה לכתה ח, התנגד לרכישת ספר משומש במצב בינוני. כשאמא שלחה אותו למשימה מחוץ לחנות, בעלת החנות דיברה. היא אמרה שלא תמיד כדאי ואפשר לקנות משומש. לפעמים ילד ממש מתבאס לעבוד בספר כזה. חוץ מזה, הורים מוציאים על עצמם סכומים גבוהים בהרבה בלי לחסוך. לדוגמה: על בניית ציפורנים, אביזרים לרכב, מסעדות, מותגי לבוש, מספרות... נקודה למחשבה.
 

פלגיה

New member
הבת שלי התעקשה על חדשים. נכנעתי

היא שומרת כל כך טוב על דברים שהיה נראה לי שמגיע לה. הפריע לה המראה המשומש מבחינה אסטטית. זה היה בשנה שעברה. השנה היא הודיעה שקונים רק משומש, לאור השימוש "הרב" שנעשה בספרים במהלך השנה.
 

אורזיגל

New member
בבית הספר של בני מקבלים ספרים

מבית ספר (אנו משלמים על כך מראש), חלק מהספרים חדשים וחלק משומשים, לא שמעתי ממנו אף תלונה לגבי המשומשים. אם היה מתעקש על ספרים חדשים הייתי קונה חדשים, הייתי מבינה לליבו, גם אני אוהבת ספרים חדשים, אני לא מנוייה בספריה אלא קונה ספרים. יש אמת בטענה שאם אנו מפרגנים לעצמנו כל מיני הוצאות על דברים שהם לא MUST, למה לא לפרגן באותה מידה לילדים שלנו בנושאים שחשובים להם.
 

ציפי ג

New member
אם אלו ספרי עיון פרופר

אני קונה חדשים. אם תרגולים וכד' משומשים. ספרי עיון מחזיקים לכמה ילדים. תרגולים ממש לא. ויש ספרי תרגול שהילדים מלאו בהם עמוד או שניים וזהו.
 

פלגיה

New member
אבל דווקא חוברות תרגול

הן אלה שצריך לכתוב בתוכן כך שאי אפשר לקנות משומש.
 

ציפי ג

New member
תתפלאי

שנה שעברה קניתי לבני חוברת אנגלית משומשת שבהם הילדה שהחוברת היתה בבעלותה כתבה רק בדף אחד וכל השאר היה מלא לבבות קטנים. הלבבות לא ענינו את הבן שלי, והדפים הרקים מולאו/לא מולאו על ידו. בעקרון חנויות לספרים משומשים לא קונים ספרי תרגול משומשים אם הם לא במצב טוב. זה דורש מעט השקעה, אבל בסוף אפשר להשיג חוברות במצב מצוין בעלות נמוכה.
 

Kalla

New member
ואני חשבתי לתומי שקונים חדשים

רק כשלא מצליחים למצוא ישנים. אצלנו מקבלים עכשיו ספרים מבית הספר, אבל בעבר, כשהיה צורך, השתדלנו לרכוש משומשים בלבד.
 
אצלנו יש מעט מאד ספרים והרוב

חוברות עבודה (אנו לא מקבלים ספרים מהבי"ס), כך שאני קונה הכל חדש.
 

מירי,

New member
מממממ

אולי אם הייתי מוציאה 'על עצמי' כמו שציינת הייתי קונה להם רק חדשים.... <למזלי יש לנו פרוייקט השאלה>
 
אם המשומש במצב טוב - משומש

אחרת - חדש. בכל מקרה לאחר שנה מוכרים אותם ומקזזים. כמעט ולא שומרים ספרי לימוד מילד לילד - התכניות ממילא משתנות כל הזמן.
 

noa128

New member
סליחה, אבל מה הקשר למה שההורים

מוציאים על עצמם? ומי נתן למוכרת בחנות את הזכות לשפוט את סדרי העדיפויות של הורים כאלה, או בכלל להידחף לשם? בעיניי זו חוצפה! יש לא מעט הורים שמעדיפים לקנות משומש בגלל המחיר הגבוה של חדש (וזה יכול להגיע ללמעלה מ 1,000 ש"ח לקנות ספרים חדשים לכל הילדים בבית וזו כמובן רק חלק מההוצאה, עוד לא נגענו בציוד מתכלה, תיקים, קלמרים וכד') ומנגד כבר מכירים את הניצול החלקי ביותר של חלק מהספרים הנדרשים.. אם אמא כזו בוחרת להשקיע בעצמה וזה ממש לא משנה כמה ועל מה - זכותה, אין זה אומר שאת החיסכון לצורך כך היא עושה "על גב" הילדים או שזו הסיבה הישירה להחלטה לקנות משומשים... לעניין - מנסיון השנים האחרונות, בסופו של החיפוש, מתגלה בדר"כ שאחוז הספרים שיש בכלל טעם לקנות משומשים הוא יחסית נמוך מאד..
קודמקול כי הרוב זה חוברות ואותן אני אפילו לא מחפשת משומשות.. שנית, הרשימה משתנה ומתחלפת ממש מידי שנה - בין הבכור לנסיכה יש שנתיים (הוא עולה עכשיו לז' והיא לה'), גם במהלך השנים הקודמות, שבהן למדו שניהם באותו בית ספר - זה היה אולי ספר אחד או שניים שהיה בכלל טעם לשמור כשהוא מסיים ולהעביר אליה.
 
אז ככה

לדעתי יש קשר. הורה שמוציא על עצמו סכומים גדולים על מותרות, מציג לילדיו מוסר כפול כשהוא לא מוכן להוציא את אותו הדבר עליהם. המוכרת סייגה ואמרה לאותה אם, כי היא מרשה לעצמה להעלות את הנקודה, כנקודה למחשבה, בגלל ההכרות הממושכת ביניהן. לגבי השימוש בספרים והחלפת מהדורות. אני מנסיוני המקצועי ונסיון ילדי כתלמידים, רואה שהמציאות שונה. הם מסימים כל שנה את הלימוד בכל הספרים והחוברות- למעט אולי חוברת אחת בשנה. כמורה, תמיד בדקנו עצמנו היכן אנו עומדות מבחינת ההספק, כדי לא להגיע למצב שנשארים ספרים וחוברות שלא השתמשנו בהם. כמו כן, כשראינו שספר מסוים לא מתאים, המנהלת לא איפשרה לנו להחליף אותו לקראת השנה הבאה. חייבים ללמד 5 שנים באותו ספר ורק אח"כ אפשר להחליף.
 

noa128

New member
חולקת עלייך בנקודה הראשונה

והנה, אם תבחני את השרשור, תראי שרוב האמהות מעדיפות משומש. אז מה זה אומר? שאף אחת מהן לא מפנקת את עצמה? שבמידה וכן (ואני מנחשת שכן, כי זה לגיטימי) הן נעבירות לילדים מוסר כפול? מה הקשר? השיקול הוא כלכלי, יש מקרים שקניית משהו חדש כשמחירו של משומש באיכות לא נמוכה בהרבה מהווה צרכנות נבונה, המנעות מבזבוז - הגישה הזו, שציינת, דוגלת שאשה, לא ילדה, אשה, שצרכיה אינם נופלים מצרכי ילדיה (המתמלאים לא שום קשר) לא זכאית לטפח עצמה או לרכוש לעצמה מהכנסתה - כי קודמקול הילדים יקבלו חדש - גם אם אין לזה הצדקה. אז נכון שהכל עניין של פרופורציות, נשאלת השאלה מהזה "סכומים גדולים" ומה נכנס תחת ההגדרה "מותרות" - לשם הדוגמא (וזה לא קשור לנושא השרשור, אבל מקווה שפלגיה תאפשר לי סטייה קלה מהנושא) - אם שמים ביגוד מותגים לילדה (יקר ולא תמיד באופן מוצדק), מול ביגוד מעצבים לאמא (אמא כבר אחרי כך וכך לידות, נראית במיטבה רק בבגדים מאד מסויימים..) - האם שניהם שווים בערכם?
 

iris mom of two

New member
דווקא לא מסכימה

מה רע בספר משומש במצב טוב? אני לא קונה ספרים - הילדים מקבלים בבית הספר. אבל הם מקבלים משומשים (בעצם אין לי מושג מה הם מקבלים, הם משאירים אותם בבית הספר). כן צריך לראות מי ומה הספר, בהחלט לבדוק מהדורות ולא לקנות ספר מרופט. אבל להתנגד גלובלית למשומשים? דבר אחד המוכרת עשתה טוב, היא דיברה עם האמא כשהילד לא היה בחנות.
 
רגע,רגע

קצת יצאנו מפרופורציות. לא שאני נגד משומשים. להפך, אני רכשתי בעיקר משומשים. זו היתה בררת המחדל. אבל, זו עדיין נקודה שיש לתת עליה את הדעת. אם יוצא, למשל, שאת כל הספרים יש משומש, והילד מביע מורת רוח, אפשר לקנות חלק חדש. החדש נותן הרגשה טובה להתחיל איתה את השנה.
 

חוה 1

New member
קניתי משומש ולא עלה בדעתי לקנות

חדש רק בגלל שזה פחות יפה. אם הבת שלי היתה מתעקשת שהיא רוצה רק חדש הייתי מאפשרת לה לקנות מהתקציב שלה (ואז בטוח שהיא מיד היתה מוכנה להשתמש ביד שניה)
 

michal@gal

Active member
מנהל
לפני שהייתה אצלנו השאלת ספרים

קניתי רק משומשים במידת האפשר.
 
למעלה