ספרי לימוד- חדשים או משומשים?

iris mom of two

New member
לימוד לא להיכנע ללחץ חברתי

עוזר ועוד איך. צריך ללמד ילדים לקבל את עצמם ולמצוא את החברים שמתאימים להם במקום להתאים את עצמם לחברים שלהם. אני לא רוצה שהילדים שלי ייכנעו ללחץ חברתי לעשות דברים שליליים.
 

ganooov

New member
את אומרת את זה מתוך אמונה,

או מתוך ראיה שהמצב של הילדים השתנה?
 

תּמר

New member
אתה שואל את זה לצורך מעשי?

או סתם רוצה לפתוח דיון? להזכירך, זה פורום להורים. ומה שהורים אומרים על חינוך ילדיהם, הם אומרים בד"כ מניסיון. (ולא נראה לי שדיון תאורטי בשאלה האם חינוך לאי-כניעה ללחץ חברתי אפשרי או לא אפשרי שייך לשאלה המקורית. אם יש לך שאלות מעשיות - לדוגמה איך עוישים זאת ולמה זה טוב - בבקשה, שאל)
 

צימעס

New member
אולי זה תלוי איך מלמדים

ואולי גם (סלחו לי שאני נדחפת לכם לדיון הפנימי) כל ילד זקוק ללמוד את זה בדרך אחרת. יש ילדים שלא זקוקים לתיאוריה "עזוב, זה לחץ חברתי, זה לא משהו שאנחנו אמורים להושפע ממנו... ואם כולם יקפצו מהגג? ...", אלא לחיזוק בטחון עצמי באופן כללי (תמיכה, הכלה, אמפאתיה ושאר מילים שגורות בפורום-האח).
 

תּמר

New member
הקטע הוא שלא לימדו אותנו את זה

חיינו את זה, כמשפחה גדולה שאין לה ברירה אלא להצטמצם, למדנו שיש דברים חשובים ויש דברים זניחים - וגם אם "לכולם יש" לא קונים מותרות. וגם למדנו להחזיק בדעותנו לעומת הסביבה - שהיתה שונה מאיתנו בהרבה דברים (כמשפחה דתית באזור מעורב ואח"כ באזור חרדי) יכול להיות שההבנה דילגה על אחד מאיתנו
בכל זאת לכל אחד אופי משלו וצרכים משלו.
 

kimc

New member
כרעיון את צודקת

אבל הסביבה של הילדים אינה רציונלית ולפעמים מאוד אכזרית. האם לא כדאי לגבי עניין זה לוותר על עקרונות למען השקט הנפשי?
 

תּמר

New member
מעניין. כמו תלבושת אחידה

אני לא בטוחה שזה מלמד את הילד משהו. אולי מקל קצת על ההורים. אצלינו בכיתות א' מבקשים להביא דווקא את המחברות היקרות יותר - המחברות החכמות. בכלל נראה לי שהדרישות שלהם מתאימות להורים אמידים יותר מאוכלוסיית בית הספר - גם את ספרי הלימוד לא ניתן לקנות משומשים, כי יש שם חוברות השלמה וחוברות עם מדבקות.
 

תּמר

New member
לא סתם שורות מודגשות

אלא שגם תוך השורה מודגש. ובחשבון - המשבצות שונות לגמרי. המחברות הללו לכאורה אמורות לעזור לילד לכתוב נכון. אין לי מושג אם זה באמת מועיל.
 
מנסה להסבער

במחברת רגילה מסומנות שורות דקות ועבות. בין שתי שורות עבות צריך לכתוב, נכון? או בלשון המורות "לכתוב בשורות.". במחברת חכמה כל הפס שבתוכו צריך לכתוב צבוע בתכלת. יש מורות שמבקשות מתלמידי א לצבוע את הפסים האלה במחברות הרגילות כהכנה לכתיבה בשורות. כך יוצא, שבמחברת 10 שורות יש 10 פסים צבועים בתכלת.
 
יש ילדים שזה עוזר להם.

בהרבה מחברות הסימון של השורות העבות בכלל לא בולט. קשה להם לשמור על השורה מתחילתה ועד סוה ולכתוב בשורה המתאימה כשמתחילים שורה חדשה. חשבתי שאתן לא הבנתן את ההסבר.
 
למעלה