סקר חדש: מצעד הגאווה בירושלים

אני הבאתי הוכחה,

שהעיר ירושלים, כעיר לא רק חלק ממנה מקודשת לכל שלושת הדתות (עיין בהודעותי במהלך השירשור). אם החוק הישראלי כדבריהם של אשרת וthe new L לא מקבל הגדרה זו עליהם להוכיח זאת.
 
החוק הישראלי לא מגדיר זאת.

ההוכחה שהבאת היא לא "החוק". אם החוק הישראלי היה מגדיר את ירושלים כעיר קדושה - היא הייתה חלק מהאתרים הקדושים שבמדינת ישראל. אם היא לא חלק מהאתרים האלו, היא אינה קדושה עפ"י חוק. כמו שלא כתוב בחוק כי החדר שלי קדוש - אני יכול לצעוק כל הלילה שהוא קדוש, ואפילו, תתפלא, לכתוב בויקיפדיה שהוא קדוש - הוא עדיין לא יהיה קדוש - עפ"י חוק מדינת ישראל, כלומר. מבין?
 
לא לזו הכוונה...

ירושלים מקודשת כעיר בנצרות באיסלאם וביהדות (מסכים עד פה?). שלושה חברי פורום טוענים שהחוק הישראלי לא מקבל עליו את ההסכמה הזו ולכן הוא מאפשר את קיום מצעד הגאווה בי-ם. ואני שואל פה איפה יש פסיקה שקובעת שהחוק הישראלית לא מקבל עליו את הגישות האמוניות לגבי ירושלים כעיר קדושה או לחילופין קובעת שמערב לא י-ם (וכאן יש גם לשאול מה זה מערב י-ם?) קדושה ומזרח י-ם קדושה ועל כן הוא מאפשר את מצעד הגאווה. כך או כך, כפי שכתבתי לך למעלה, לפי סעיף 170 בחוק העונשין אין הדבר משנה איך החוק מתייחס לי-ם אלא קהל המאמינים. אבל בכל זאת אני רוצה לראות ביסוס שע"פ חוקי מדינת ישראל מערב י-ם היא לא מקום קדוש.
 

Fasz

New member
הסעיף הנ"ל הוא אמורפי במידת מה

שכן הפרשנות עצמה אשר ניתן לתת לטפחים בחוק, הינה נרחבת למדי. באשר לטיעון באשר ל"קדושתה" של ירושלים- ובכן, העניין הנ"ל נתון לפרשנות סובייקטיבית באשר למשוג ה"קדושה", ומכאן שלא יהיה עוגן חוקי באשר להחלת מקום אחד כ"קדוש" ואחר, כ"לא קדוש". לדוגמה, במידה ובשכונת פלורנטין יתחולל נס כלשהו, אשר אנשי דת מסוימים יראו בו מעשה אלוהי-הם יכריזו על קדושתה של השכונה, ומכאן שהיא תקבל מעמד דתי מיוחד- היכן זה עומד מבחינה יורידית(משפטית)? אנשי החוק, ובהם כם השופטים יחשבו פעמים רבות טרם החלטה מנהלית כלשהי באשר לנעשה בשכונה מחשש להפרות דינים, וסדרים ציבוריים. במילים אחרות- אפיק פרסי צודק במידה רבה. עליי לציין כי באחת התגובות ראיתי כי אנשים ממהרים להפוך את חדריהם ל"קדושים", ואף לבנות בם מזבחים- ובכן, יהיה עליכם לקבל הכשר דתי למען עשות כך - אחרת מאיזה תוקף סמכותי תכריזו על המקום כקדוש? הטיעון הזה אינו קביל במקרה דלעיל.
 

אשרת

New member
הוא בהחלט תקף.

ומי שם את הרבנים להחליט על מקום קדוש או לא? יש להם קשר ישיר עם אלוהים? אלוהים מדבר אליהם כל הלילה ואומר להם מה להגיד בבוקר למחרת? באמת. אז עם כל הכבוד לאפיק ניסים-- הוא עדין לא החוק. אם המשטרה אשרה את ההפגנה בתוואי הנוכחי שלה, כנראה, שאותם אזורים לא קדושים. זה מפריע לאותם אנשים - שישארו בבית. בדיוק כמו שאני אשאר בבית כאשר החרדים יעשו הפגנה ברחוב שלי.
 
הנקודה היא

שיש מקומות אשר מוגדרים "קדושים" עפ"H החוק באופן רשמי, וירושלים רבתי אינה ברשימה הזו, אלא רק אתרים מסויימים בי-ם והעיר העתיקה. הדוגמא עם החדר הייתה לגבי הנקודה הזו - כל מקום יכול להיות מגודר כקדוש לדת כזו או אחרת, זה לא הופך אותו ל"קדוש" עפ"י חוקיה של מדינת ישראל. ובתור היועץ המשפטי של הפורום
אמור לי אתה, האם, מבחינה דמוקרטית וחוקית יש איזושהי עילה לביטולו של מצעד הגאווה ברחובותיה החילוניים של ירושלים?
 
שני דברים...

1. סעיף 170 בחוק העושין לא מתייחס כלל להגדרת האיזור ע"פ החוק. 2.תוכל לבסס את דבריך על כך שי-ם רבתי אינה מקום קדוש? כלומר אם החוק לא מקבל עליו את הגישה האמונית, אני מוצא לנכון שעליו לסתור אותה במפורש.
 

Fasz

New member
בתור ה"יועץ המשפטי" של הפורום, הגיע

הזמן לעשות מגבית ולשלם לי, אינך חושב כך?
באשר למושג ה"קדושה", ראה את המסמך הבא אשר טכנופוב שכמותי דלה ברוב ייאוש מן האתר המשמים של משרד המשפטים: http://www.justice.gov.il/NR/rdonlyres/F6A589AB-3315-4C9F-A19F-A086DC42AB2F/0/mearatharamban.doc הדמוקרטיה מאפשרת לכל קבוצה של אנשים להפגין, במידה והם אימצו את האשורים הנדרשים. עם זאת, אל לך לשכוח כי לא פעם, זכות זו מוגבלת, כמו בשטחי יו"ש, בהם חל הדין הצבאי. בכל מקרה, באם נביט במקרה זה לגופו- נראה קבוצת מיעוט, אשר דוכאה עוד מימי הרומאים(היוונים דווקא חיבבו משכבי זכר, הם ראו בכך הרמוניה אנושית במיטבה-אך זאת נשמור לדיון אחר), אשר הבטיחה לערוך לא יותר מאשר צעדת הזדהות ברחובות העיר ירושלים, ואף זכתה לאישור משטרתי למען עשות כך. מנגד, קבוצה מאוחדת של 3 דתות, מתנגדת ואף מבטיחה להשתמש באלימות כנגד הצועדים, אשר הבטיחו לשמור על איפוק מירבי. שני הקצוות הללו, מחד הליברלים בעלי האוריינטציה המינית השונה, מנגד החרדים הערבים והנוצרים הנשמעים לאימאמים, חשמנים ורבנים- יגיעו לכדי התנגשות, וזה הוא החשש העיקרי. מבחינה משפטית- אין כל איסור, לפחות לא איסור לו אני מודע. אך אל לעניין לגלוש לתורת החוק והמשפט, אלא לתורת ההיגיון הפשוט. אני לא רוצה לשמוע בחדשות, לצד פרשות השחיתות של אולמרט, חוסר האיל של פרץ, ופליטות הפה של ביבי, על מקרה רצח נוסף של כמה אנשים נוספים. אני חושב שהחברה תוכל להתמודד עם המהמורות בדרך הדמוקרטית אשר עליה אנו מטופפים, גם אם ההפגנה לא תיערך בסופו של דבר, בירושלים.
 
לדעתי עדיף להחזיר אותו לת"א

עד היום אני לא מבין למה התעקשו להעביר אותו לירושלים, כשיודעים שבירושלים גם כך יש מתח גבוה, מעצם היות העיר מקודשת לשלו הדתות האתאסטיות: היהדות, הנצרות והאיסלם. כך שלדעתי זו ממש התגרות בדתיים מכל הדתות, כאילו שהם מחפשים את הריב בכוח. לי עצמי אין שום דבר אישי נגד הומואים ולסביות, כי אני מאמין שכל אדם אחראי גופו וכל עוד הוא לא פוגע באדם אחר, שינהל את חיי המין שלו כרצונו, מה שנקרא "חייה ותן לחיות", אך הוא לא צריך לעשות דווקא ולהראות לכולם שהוא כזה, מה שנקרא "שופוני יא נאס". כך שבעיני כל העניין של מצעד הגאווה הוא מין סוג של התגרות, גם באנשים דתיים שרואים בהומואים ובלסביות איסור חמור בתורה, אך גם באנשים סטרייטים שרואים בזה שמתקיים מצעד שכזה בכל שנה, סוג של התגרות והייתי אומר אפילו כפייה מצידם של משתתפי מצעד גאווה. כך שאם כבר לעשות את זה, עדיף לעשות את זה בעיר שלא דופקת חשבון לאף אחד ושבה רוב האוכלוסייה היא חילונית, ורק מיעוט מתוכה הוא סטרייטי. בירושלים המצב לא כזה, שם מדובר בעיר קדושה, גם אם לא לכולם, לרוב אזרחי ישראל, ולא רק לאזרחי ישראל היהודים, כי אם גם לאזרחיה הנוצרים והמוסלמים. כך שלהתעקש לערוך דווקא שם את מצעד הגאווה זו בעני רבים התגרות מכוונת, ואני בהחלט מבין אותם למרות שאני לא מסכים עם דיעותיהם. ומלבד זאת העניין הזה עלול להתלקח ולהביא לכך שעל דבר כזה עוד עלולה לפרוץ מלחמת דתות. זו הסיבה לדעתי שאנחנו רואים איחוד בין הדתות בנסיון להילחם בקיום מצעד הגאווה בעיר ירושלים. כך שלדעתי עדיף להימנע בכל מחיר מהתלקחות שכזאת, אלא אם כן אנחנו מעונינים לגרום לכך שתפרוץ אינתיפאדה מספר 3 שלדעתי עלולה להיות גרועה מהרבה מקודמותיה, גם מכיוון שראינו כבר איך העניינים מקצינים מאינתיפאדה לאינתיפאדה, אך גם מפני שהאינתיפאדה השלישית עלולה לכלול הפעם גם את ערביי ישראל, מה שאומר שהלחימה עלולה להיות בתוך תחומי הקו הירוק, ולא כמו שהתרגלנו עד עכשיו, בשטחים. כך שכל הפרמטרים מצביעים על כך שעדיף להפסיק להתעקש לקיים את מצעד הגאווה בעיר המקודשת לשלוש הדתות ולהחזיר את המצעד הזה לת"א, ששם הוא לא מפריע לאף אחד ואין שום חשש להתלקחות דתית בגללו.
 

ElvisAlive

New member
../images/Emo6.gif

יש עכשיו זרמים חדשים אתאיסטים שמאמינים באלוהים.
 
התכוונתי ל"מונותאיסטיות" כמובן.

רק שכתבתי את התגובה בלילה כשהראש שלי לא היה כל כך צלול בגלל עייפות...
 

JaboGirl

New member
כמו גם עיר בעלת "מיעוט סרייטי"

אני בטוחה שהוא התכוון לכתוב "מיעוט דתי", אבל זה סתם יצא מצחיק.
 
לא, התכוונתי לכתוב "מיעוט סטרייטי"

אבל שוב זה נכתב בלילה ודי בחיפזון, ועל כן לא שמתי לב לטעויות ולשגיאות כתיב.
 
למעלה