הבלים? אתה חושב שאינני יודע לנקוט באותה לשון?
אין כאן שום חשיבה של שחור ולבן.
אני דיברתי באופן נייטרלי על המחלוקת, שבין הערבים (בגיבויו של השמאל הישראלי), לבין הימין הישראלי. המחלוקת היא זו: מצד אחד, אם תשאל את דב חנין (חברו של קניאל), אז הוא יגיד לך ש"פעולות ההתנגדות של החמאס אינן טרור אלא הן בסך הכל פעולה לגיטימית נגד הכיבוש הישראלי המתקיים בגדה המערבית מאז 1967 ועד היום". מצד שני, אתה תשמע בדיוק את אותו הדבר, רק שמהכיוון ההפןך, אם תשאל את זאב אלקין (חברם של יוצרי הסרטון): הוא יגיד לך, ש"הגנת צה"ל על היהודים הגרים ביהודה ושומרון אינה כיבוש אלא היא בסך הכל פעולה לגיטימית נגד הטרור הערבי הקיים ביהודה ושומרון מאז 1929 ועד היום".
אז מה כאן שחור ולבן? האם מה שאמרתי? הרי אני בסך הכל התכוונתי להציג באופן נייטרלי את דיעותיהם של השמאל הקיצוני ושל הימין הקיצוני. אז מה כאן שחור ולבן? מה שאומר זאב אלקין? הרי זה שחור ולבן, בדיוק באותה מידה שגם מה שאומר דב חנין זה שחור ולבן! הלא זה ברור לגמרי, שכאשר מציגים דיעות קיצוניות משני הצדדים, אז מקבלים שחור ולבן ! אל מה ציפית?
אתה אומר ש"הפלסטינים לא רוצים שלטון משותף...ובטח ובטח לא רוצים להיות כפופים למדינה שההמנון שלה הוא נפש-יהודי-הומיה". האם מישהו אמר שהפלסטינים רוצים את זה, או שהיהודים הגרים בגדה רוצים את זה?
אתה מציג בשמם של הפלסטינים דרישות הנחזות להיות סופר-לגיטימיות: "הסרת השלטון הצבאי בשטחים, החזרת הפליטים, הכרה במדינה, ושחרור אלפי עצירים מנהליים שעד היום לא זכו למשפט".
ובכן גם ליהודים הגרים בגדה יש דרישות הנחזות להיות סופר-לגיטימיות: א. ביטול מעצרים מנהליים (ללא משפט) ליהודים הגרים בגדה. ב. החזרת הפליטים היהודיים לחברון, כולל לשכונות הנתונות כיום תחת שילטון כיבוש פלסטיני. ג. ביטול הכיבוש הפלסטיני המתקיים כיום בשטחי איי (במיוחד בחברון אבל לא רק שם) על הרבה אדמות יהודיות פרטיות אשר כל יהודי שידרוך בהן צפוי ללינץ'. ד. ביטול החוק הפלסטיני הפאשיסטי הגזעני הקובע גזר דין מוות לכל פלסטיני שמעז למכור ליהודים אדמה שהייתה שייכת להם עד 1929. ה. הסרת השילטון הצבאי הישראלי מעל היהודים ילידי שיטחי סי (וכמובן גם מעל הפלסטינים ילידי שיטחי סי).
ואם כבר הזכרנו שנינו את הדרישה המשותפת של יהודים ופלסטינים להסרת השילטון הצבאי בגדה, אז לידיעתך: ההמלצה להסיר את השלטון הצבאי בגדה מעל יהודים (ולא רק מעל פלסטינים), מצויינת גם בדו"ח השופט אדמונד לוי: למשל דו"ח לוי מתריע על כך, שכאשר יהודי יליד הגדה, או פלסטיני יליד הגדה, רוצים לבנות שם מרפסת, אז הם צריכים אישור של המושל הצבאי! וכן דו"ח לוי מתריע על כך, שמזה שנים רבות מאד מאד (במסגרת מה שנקרא "הקפאה שקטה"), האישורים הללו כמעט שאינם ניתנים ליהודים ילידי הגדה, למרות שהם כן ניתנים ביד רחבה לבניית ריבבות בתים פלסטינים בעיר רוואבי שבשטחי סי! וכן דו"ח לוי מתריע על כך, שאם היהודי (יליד הגדה) יבנה שם מרפסת ללא אישור מהמושל הצבאי, אז הוא צפוי להרשעה פלילית, כשדבר כזה לא יעלה על הדעת אם יהודי או ערבי יבנו בית ביפו למשל! וכן דו"ח לוי מתריע על כך, שכאשר יש סכסוך קרקעות בגדה בין יהודי לפלסטיני, אז המינהל האזרחי נמנע מלקיים בירור משפטי על שאלת הבעלות הפרטית של המקרקעין, ובמקום זאת המינהל האזרחי מוציא באופן אוטומטי את היהודי (יליד הגדה) מחזקת הקרקע שלו ומוסר אותה לפלסטיני באופן עוור כפי שמתואר בדו"ח לוי! וכן דו"ח לוי מתריע, הן על בעיית כבישי אפרטהייד המיועדים לפלסטינים בלבד כגון ציר ולרשטיין, והן על בעיית כבישי אפרטהייד המיועדים ליהודים בלבד כגון כביש 446! ועוד ועוד עוולות.
לגבי שוויץ: כן, לטענת הימין הקיצוני (הגורס שהטרור קדם לכיבוש), זהו בדיוק שורש ההבדל שבין הפלסטינים ילידי הגדה לבין היהודים ילידי הגדה: שהיהודים ילידי הגדה מוכנים לשכנות טובה נוסח שוייץ, בלי שום שלטון-כיבוש של אף צד: לא כיבוש יהודי ולא כיבוש פלסטיני: כלומר היהודים הגרים בגדה תומכים בהסרת הכיבוש הפלסטיני מעל האדמות החברוניות שהיו שייכות ליהודים עד טבח 1929 ושכיום נמצאות בשליטת הרשות הפלסטינית תחת בעלות פלסטינית פרטית מזוייפת, וכן הם מוכנים להסיר את הכיבוש הישראלי מעל אדמות הישוב בית-אל שהיו שייכות לערבים עד 1967 ושכיום נמצאות בשליטת השילטון הצבאי הישראלי תחת בעלות יהודית פרטית מזוייפת. האם הבנת עכשיו מה טוען הימין הקיצוני? שהיהודים הגרים בגדה מוכנים ליחסי שכנות כזו (ותראה לי יהודי אחד שגר בגדה שלא מוכן לכך), בעוד שהפלסטינים לא מוכנים לשכנות נוסח שוייץ, אלא הם רוצים שהיהודים יעופו מהגדה (במקרה הטוב) או מכל פלסטין (במקרה הפחות טוב). במילים אחרות (כך טוען הימין הקיצוני), ידיהם של היהודים הגרים בגדה מושטת לפלסטינים לטובת יחסי שכנות טובה נוסח שוויץ, כפי ששרר כאן עד 1929, בעוד שידם של פלסטינים החיים בגדה סמוקה מדמם שלושה נערים יהודים שהעזו לתפוס טרפמ בגוש עציון, למרות ששטח זה מעולם לא היה שטח פלסטיני בשום שלב של ההיסטוריה (כזכור הוא היה מיושב רק ע"י יהודים עד 1948 ואחר כך נשמט לידי הירדנים ושוב חזר ב-1967 ליהודים ובשנות השמונים הודיעו הירדנים שהם מבטלים כל זיקה לגדה)! אז זוהי היד הסמוקה של פלסטינים, לעומת יד השלום של היהודים ילידי הגדה. יד של שלום? כן! כמה יהודים תושבי הגדה אתה מכיר שהורשעו ברצח פלסטינים? מה, כאילו גולדשטיין? תסלח לי, אבל הוא לא הורשע מעולם, שהרי נרצח לפני שהספיק להציג בבית המשפט את גירסתו לגבי השאלה מי תקף אותו ראשון במערת המכפלה. אז אני חוזר ושואל: כמה יהודים תושבי הגדה אתה מכיר שהורשעו ברציחת פלסטינים? גולדשטיין כבר אמרנו? טוב בוא נניח שהוא הורשע (למרות לא הורשע), אבל מי עוד? גולדשטיין? בסדר, גולדשטיין גולדשטיין, שמענו אותך, אבל מי עוד? גולדשטיין כבר אמרנו? (עד כאן גירסת הימין הקיצוני).
יש מבין?