גם טענת-כיבוש המוצגת ע"י השמאל לא ברורה לימין
ברגע שאתה מצהיר: "אף ישראלי לא נתון תחת שלטון כיבוש", אתה בעצם אומר, כי מה שקורה כעת ליהודים ילידי הגדה, זה לא כיבוש, אלא זה גשם. דבריך מאד מזכירים את הצהרותיו של נשיא המדינה הנבחר ריבלין, שכידוע מעולם לא הודה בכך שהפלסטינים ילידי הגדה חיים תחת כיבוש. מתוך הצהרותיו של ריבלין עולה, שזה לא כיבוש, זה גשם.
כעת אכנס בפרוטרוט לגוף טענותיך, וברשותך אתחיל מהסוף: תחושתי היא שאתה מנסה לשכנע את המשוכנעים, בכל הניתוח המשפטי שתיארת בנוגע למעמדה המשפטי של הגדה: הרי כולם מסכימים שכיום שטחי סי נמצאים תחת שליטה מלאה של הישראלים (כלומר של אלוף פיקוד מרכז שהוא ישראלי), וכולם מסכימים שכיום שטחי איי נמצאים תחת שליטה מלאה של הפלסטינים. עכשיו, שים לב אל טענתם של היהודים תושבי הגדה: הם טוענים, שהשליטה הישראלית בשטחי סי מייצרת כיבוש ישראלי הפועל נגד היהודים הללו (כמובן גם נגד הפלסטינים). עוד הם טוענים, שהשליטה הפלסטינית בשטחי איי (במיוחד בשכונות החברוניות שבהם יש קרקעות יהודיות פרטיות) מייצרת כיבוש פלסטיני הפועל נגד היהודים הללו: ליתר דיוק: לפני החתימה על הסכמי אוסלו, היה שם כיבוש ישראלי שפעל נגד זכויותיהם הקנייניות של היהודים הללו, בעוד שאחרי שהכובש הישראלי העביר את השליטה על שטחי איי לכובש הפלסטיני, אז הכיבוש הישראלי הנ"ל התחלף שם בכיבוש פלסטיני על שטחי איי נגד זכויותיהם הקנייניות של היהודים הללו. ורק שלא יהיה ספק: לא רק הצבא הישראלי כובש, אלא גם הצבא הפלסטיני כובש, כי שניהם השתלטו על אדמה שאינה שלהם.
כעת אעבור לדון בטענתך הראשונה (מתחילת הודעתך ועד סוף המשל על האנגלים החיים בארץ).
באותה
הודעה קודמת שלי (בתוך הפיסקה המתחילה במילה "ובכן" ובתוך הפיסקה המתחילה במילה "ואם"), ציינתי יותר מעשר סוגיות אשר לטענת היהודים ילידי הגדה מוכיחות שבגדה יש כיבוש נגד היהודים הללו. ואגב: שכחתי להזכיר עוד סוגיה, הלא היא סוגיית-המחסומים, למשל מחסום חיזמה, שבו מעוכבים כל יום אלפי יהודים המנסים לפלס את דרכם לבתיהם (כמובן שגם הפלסטינים סובלים מבעיית המחסומים אבל זו אופרה אחרת שאינה נוגעת להידיינות הנוכחית הדנה בכיבוש אשר לטענת היהודים ילידי-הגדה פועל נגדם). ובכן סוגיית-המחסומים מדגימה כיבוש ישראלי, אשר לטענת היהודים ילידי הגדה, פועל נגדם; וכפי שציינתי שם, נגד היהודים הגרים שם קיים לטענתם גם כיבוש פלסטיני, שהרי: בעוד שהמחסומים רק *מעכבים* את היהודים מלהגיע לבתיהם (למשל בתיהם שבשיטחי סי), הרי שהכיבוש הפלסטיני *מונע לגמרי* מהיהודים להגיע לבתיהם (למשל לבתיהם שבשכונות החברוניות שבשטחי איי). וראה בהודעתי הנ"ל עוד דוגמאות, הן לכיבוש פלסטיני והן לכיבוש ישראלי, אשר (לטענת היהודים ילידי הגדה) פועלים שניהם נגד יהודים אלו.
אז מה עכשיו אתה אומר כנגד טענתם הנ"ל? אתה מציין את "הסכמי אוסלו" (שאגב בהם לא מכירים היהודים הנ"ל כי חתימת ראש הממשלה יצחק רבין עליהם נעשתה בניגוד להכרזתו ערב-בחירתו ב-92 ש"לא תהיה הכרה באש"ף"), ואז אתה טוען, שבמסגרת "הסכמי אוסלו" הללו, מסר הכובש הישראלי (שממנו סובלים היהודים הנ"ל) לידי הכובש הפלסטיני (שגם ממנו סובלים היהודים הנ"ל), את אדמותיהם של היהודים הנ"ל (אשר מצויות בשטחי איי שבחברון). אוקי, אבל איך זה מוכיח שאין כיבוש? זה רק מוכיח שהכיבוש הישראלי הקיים נגד היהודים הנ"ל, התחלף בכיבוש פלסטיני הקיים נגד היהודים הנ"ל (כמפורט בפיסקה הקודמת).
ואגב, בתגובתך הנ"ל אתה משום מה התעלמת מכעשר סוגיות-כיבוש נוספות שאותן ציינתי באותה
הודעה קודמת שלי (בתוך הפיסקה המתחילה במילה "ובכן" ובתוך הפיסקה המתחילה במילה "ואם").
טענתך על האנגלים אינה רלוונטית, משום שהיום אין אף אנגלי שחי בארץ ושסובל מאותם תסמיני כיבוש שמהם סובלים היהודים תושבי הגדה או הפלסטינים תושבי הגדה. לדוגמה, האם אתה מכיר אנגלי, בעל אדמות פרטיות בארץ, שאינו זכאי להגיע אליהן? או שמעוכב במחסומים? או שנגדו קיים חוק הגוזר גזר דין מוות נגד כל הישראלים שיעזו למכור בית לאותו אנגלי? או שסובל משאר סוגיות-הכיבוש כפי שפורטו באותה
הודעה קודמת שלי (בתוך הפיסקה המתחילה במילה "ובכן" ובתוך הפיסקה המתחילה במילה "ואם")?
אבל במידה ויתברר לי כי, אפילו אחרי שתקרא שוב את עשר סוגיות הכיבוש הללו, אתה תמשיך לטעון שזה לא כיבוש אלא זה גשם, אז הדבר היחיד שאוכל לעשות, זה לחזור להזכיר לך, שגם נשיא המדינה הנבחר ריבלין אומר ממש כמוך את אותו הדבר, רק שהוא אומר את זה על הכיבוש המופעל נגד הפלסטינים.