עוד מהפכה של השר הכץ - מהפכת המכוניות ללא נהג אנושי.

משה12333

New member
עוד מהפכה של השר הכץ - מהפכת המכוניות ללא נהג אנושי.

תעשיית הרכב העולמית זנחה (לעת עתה) את מהפכת הרכבים החשמליים שנכשלה בגלל הבעייתיות של הסוללות הנטענות והיא כעת מקדמת בכל העוצמה את מהפכת הרכבים שנשלטים מרחוק ע"י מחשב.

ממשלת ישראל החליטה לקדם את המהפכה הזאת בישראל כדי לא לפספס את הרכבת העולמית הזאת ששועטת קדימה בשיא המהירות.

השר כץ קיבל שלוש החלטות חשובות בנושא זה:

1. כביש האיילון החדש - קטע הכביש החדש של האיילון-לדרום ממחלף רשפון-געש למחלף שבעת הכוכבים כבר סלול (וגם כל חיבוריו למחלפים החדשים) אך לא נפתח לתנועה בגלל תחנת הרכבת של הרצליה שיושבת ממש על הקצה הדרומי שלו וכך מונעת את חיבורו להמשך כביש האיילון הקיים.

נוצרה פה הזדמנות נדירה של קטע כביש רחב וריק שיכול לשמש לנסיעות מבחן של כלי רכב נסיוניים. ממשלת ישראל קפצה על המציאה ואישרה את הניסויים בכביש.

כל יצרניות הרכבים האלה בעולם קיבלו בברכה את אישור הממשלה והחלו להשתמש בכביש החדש כאתר ניסויים. כביש האיילון הפך לאתר ניסויים עולמי תחת הפיקוח של מינהלת תחליפי דלקים ותחבורה חכמה במשרד ראש הממשלה.

השר כץ חנך את אתר הניסויים החדש בטקס בהשתתפות עשרות חברות מהעולם.


2. כביש 531 החדש - הכביש החכם הראשון בישראל. הממשלה הכריזה על הכביש החדש ככביש הראשון בישראל אשר בו יותקנו גלאים מיוחדים בכל 500 מ'. גלאים אלה יחוברו לארונות תקשורת שיהיו מקושרים עם מרכז הבקרה של חברת נתיבי ישראל. הגלאים יזהו כל רכב ורכב, את סוגו, את בעליו ואת ההיסטוריה של עבירות התנועה שיש לו. הגלאים גם יזהו באיזה נתיב כלי הרכב נוסע ובאיזו מהירות. הם יזהו גם את גודל המרווח בין כלי הרכב בנתיב. הממשלה כך תוכל לשלוט בכביש שליטה מוחלטת ולתכנן לגביו שינויים בתנועה (חסימת משאיות בשעות מסויימות, חסימת רכבים פרטיים בנתיב מסויים לטובת התחבורה הציבורית, חסימת מכוניות ללא רישיון-רכב ונהגים ללא רישיון נהיגה).

בעתיד, מרכז הבקרה יחובר לצגים במכוניות עצמן וישדר לנהגים הוראות לגבי הכביש. הכביש "ידבר" עם הנהגים שנוהגים בו (בעלי הרכבים יתקינו צגים במכוניות בתמורה לתשלום שנתי מופחת של רישיון הרכב שלהם).

הממשלה מתכננת פעולות דומות בעתיד בכל כבישי הארץ, תוך יישום הלקחים שיילמדו מכביש 531.


3. מרכז לתחבורה חכמה. הממשלה תבנה בנתניה, בשיתוף פעולה עם הממשל בארה"ב, מרכז מחקר חדש לתחבורה חכמה שיבחן מכוניות ללא נהג ואת אפשרויות שילובן העתידי בכבישים האמיתיים.

בישראל הוקמו חברות רבות שנמצאות בחזית העולמית של תחום זה והאתר החדש בנתניה (לצד כביש 57) ישמש להן כבית שני.

חצי מהמימון להקמתו יוקצה ע"י הממשל בארה"ב וחצי ע"י ממשלת ישראל.

האתר יכיל רמזורים חכמים, תמרורים חכמים, צמתים חכמים שיורו למחשב שברכב כיצד לנסוע בביטחה לפי חוקי התנועה ולהימנע מתאונות.


ראש הממשלה הכריז השנה על תכנית לאומית חדשה לתחבורה חכמה וישראל תהפוך להיות למעצמה עולמית בתחום, בדיוק כפי שהיא כיום מעצמה עולמית בתחום כלי הטייס הבלתי מאויישים (הצבאיים והאזרחיים).











 

d70

Well-known member
אתה מיחצ"ן גם את בתי הזיקוק בנוסף לפוליטיקאים?
עובדתית,תעשיית הרכב החשמלי נהנית מביקוש גדול בסין וארה"ב, כך שטכנולוגית הנעה חשמלית לא נזנחה ולא בטיח..
ולא-התפתחות הרכב האוטונומי לא קשורה באיך הוא ינוע דלק או חשמל.
 

משה12333

New member
בישראל היא קשורה. ראש הממשלה הורה לשנות את שם התכנית הלאומית

לתחליפי דלקים לשם החדש: "התכנית הלאומית לתחליפי דלקים ותחבורה חכמה".

מרכז הניסויים החדש שייבנה בנתניה לא יבדוק רק מכוניות חכמות ללא נהג אלא הוא יכלול גם ניסויים בתחליפי דלקים מגוונים כי הממשלה רוצה להפחית את התלות בנפט, שמחירו נשלט ע"י מדינות המפרץ.


בעניין המכוניות החשמליות-

היום, הכסף העולמי להשקעות זורם בסכומי-עתק לחברות המתמחות בפיתוח מכוניות חכמות בכל העולם כי התחום הזה הוכח כ-בר ביצוע ובאופן וודאי האנושות תעבור למכוניות מסוג זה בעתיד הקרוב.

לעומת זאת, כל מיזמי המכוניות החשמליות נכשלו לחלוטין ונזנחו כי למרות כסף רב שהושקע בפיתוח שלהם בכל העולם, כסף פרטי וציבורי-ממשלתי, במשך 20 השנים האחרונות, לא נמצא כל פתרון לבעיות החמורות של הסוללות הנטענות:

1. זמן טעינה ממושך שאורך מס' רב של שעות. לכן, לא ניתן לבנות תחנות טעינה בתחנות הדלק.

2. הסוללות יקרות, כבדות מאד ולאחר מס' חודשי שימוש בהן היעילות שלהן פוחתת באופן חד.

3. הבעיה העיקרית- טווח נסיעה מוגבל ביותר שמושפע בצורה חדה ולא הגיונית מכל מאפיין של הנסיעה: מס' הנוסעים ברכב, הפעלת המזגן, נסיעה בשיפוע, טמפ' הסביבה.
טווח הנסיעה הוא כה מוגבל עד שהוא מגיע לכמה עשרות בודדות של ק"מ בין טעינה לטעינה והוא יורד באופן קבוע לאחר כמה חודשי נסיעה.

הבעייתיות של הסוללות הנטענות הובילה להפסקת הפיתוח של מכוניות חשמליות להמונים ולפיתוח של תעשיות יוקרה שמפתחות מכוניות מנהלים ומכוניות ספורט חשמליות שכל מטרתן היא לשבור שיאי מהירות בשביל המועדונים הסגורים של עולם מכוניות המחמד ששייכות לעשירי העולם.

(אפילו חברת טסלה, שהיא ספינת הדגל העולמית של ייצור המכוניות החשמליות, עברה לייצור של מערכות חכמות לרכב הפרטי).







 

d70

Well-known member
שטויות מבית היוצר של הפחדות מי התהום והעכברים..
אף חברה לא נטשה את הרכב החשמלי,להיפך כולם מושקעים חזק.
פיתוח רכב אוטונומי בא *בנוסף* לפיתוח רכבים חשמליים.

מי יתדלק בכלל? הרכב נטען בבית ובעבודה.טכנולוגיית ההטענה מאפשרת 80% הטענה ב30 דקות ואני לא מדבר על תחנות החלפת סוללות ששם זה מיידי.
היעילות לא פוחתת לאחר מספר חודשים. כל מי שיש לו נייד או מצבר באוטו מגחך למשמע הבלוף הזה...
נסועה בין הטענות (2016-2017) היא בין 59-315 *מייל* (להכפיל ב 1.6 כדי לקבל קילומטרים) ולא כמו שרשמת

לא לשכוח שרכב חשמלי מפשט את הביקור במוסך.אין "פלאגים",אין "ראש מנוע", ואין "גיר".
המדינה משקיעה בחקירת חלופות לתלות בנפט בגלל המחיר?

כץ -הספונסר שלך- אחראי שכולנו משלמים פי שתיים במחיר על דלק ורכבים ביחס למדינות נורמליות.
 

משה12333

New member
אלה לא שטויות:

1. העולם התת-קרקעי אינו מוכר לך אלא רק העולם שמעל הקרקע שאתה חי בו. כל חפירה בקרקע במישור החוף נתקלת במי-תהום. יש מגדלי משרדים בת"א שחסמו בהם את קומות החנייה התחתונות לכניסת מכוניות מחשש לקריסת קירות החניון מלחץ מי התהום.

יש גם מגדלי משרדים שבקומת החניון התחתונה רואים ממש את מי התהום נובעים מפתחים ברצפה ושואבים אותם ללא הפסקה כדי למנוע הצפה.

כל תכנית בנייה במישור החוף מתחשבת במי התהום ובטיפול בהם.

(אינך מודע גם למושבות העכברושים האין-סופיים שחיים מתחת לבית שלך במחילות בקרקע).

2. חברת טסלה מפתחת אך ורק רכבי יוקרה חשמליים (רכבי מנהלים ורכבי ספורט) בגלל המחיר של הסוללות הנטענות ותחזוקתם היקרה. רכבי המנהלים שלה מכילים אמצעים מגוונים של נסיעה ללא התערבות הנהג. הרכבים של טסלה סוטים לבד מנתיב לנתיב ע"י הפעלת מתג האיתות ע"י הנהג. הם גם נוסעים לבד בנתיב מסויים בדיוק רב ולא סוטים ממנו אם הנהג לא מפעיל את האיתות. גם הבלימה מתבצעת לבד ללא התערבות הנהג. אפילו יציאה מחניה וכניסה לחניה מתבצעות ללא התערבות הנהג.

הנהיגה העצמאית הזאת מתבצעת ע"י מערכת מכ"ם שמותקנת ברכב ו-8 מצלמות בכיוונים שונים שמותקנות בכל צדדיו.

אם בעבר ההתמקדות של החברה היתה בפיתוח הינע חשמלי, היום ההתמקדות שלה (וכל תשומת הלב התקשורתית והליך גיוס המשקיעים) היא בפיתוח עוד ועוד אמצעים לנסיעה ללא נהג. זה גל שסוחף את עולם הרכב ומתעצם מיום ליום.

מדינת ישראל קפצה על הגל הזה בזמן והיא תיהפך למעצמה בתחום כפי שהיא היום מעצמה של כלי טייס בלתי מאויישים.

3. תחנות החלפת הסוללות שציינת, כבר פורקו. חברת בטר פלייס נסגרה וכל נכסיה נמכרו בהליך פירוק החברה.

4. אתה מנסה להשוות, בטעות, בין המצבר ברכב לסוללה הנטענת של הרכב החשמלי.
תפקיד המצבר ברכב עם מנוע בנזין/סולר הוא אך ורק להפעיל את המתנע בעת הדלקת הרכב. לאחר מכן, הוא לא משמש כמקור חשמלי אלא הוא צרכן שכל הזמן נטען במהלך הנסיעה כדי שיהיה מוכן להתנעה הבאה של הרכב.
הוא צרכן רגיל שמחובר במקביל לרדיו, לפנסי הרכב, לצופר, למגבים...
הוא צורך, כמו שאר הרכיבים החשמליים ברכב, חשמל ממחולל מתח שמסתובב ע"י חיבורו ברצועה לציר סיבוב מנוע הבנזין/סולר.
מכיוון שהוא מחובר במקביל לכל שאר הרכיבים, אז הוא יכול לספק להם חשמל להפעלתם בעת חניית הרכב אבל אז הוא מתרוקן מהר מאד (לכן ברכבים של היום אין אפשרות להשאיר אורות דולקים בטעות אם מנוע הרכב לא פועל).

היית צריך להשוות בין מצברים של מלגזה חשמלית לסוללות הנטענות של הרכב החשמלי כי זו ההשוואה הנכונה.

אם תעבוד במפעל עם מחסן ענק, שים לב לתדירות החלפת מצברי המלגזה ולזמן הטעינה הארוך שלהם.

(ההשוואה לסוללה הנטענת של נייד היא גם לא נכונה כי מדובר שם בזרם אפסי שהיא צריכה לספק, זרם ברמה של עולם האלקטרוניקה ולא של עולם החשמל. עולם החשמל עוסק בהספקים גבוהים).


5. הנתונים של טווח הנסיעה שציינת הם נכונים בתנאי מעבדה. כלומר, אם הרכב ייסע במהירות קבועה תמידית, במישור, ללא עומס בתא המטען וללא נוסעים אחרים ברכב פרט לנהג, ללא עצירות, ללא האטות או תאוצות, ללא פניות, ללא עליות או ירידות, ללא מזגן אז הוא ישיג את הטווח שציינת.

אלה חישובים תאורטיים ולא נתונים מעשיים. צריך גם לזכור שהסוללות הנטענות מושפעות מאד מטמפ' הסביבה. יעילותן יורדת ככל שחם יותר בסביבת הרכב.

6. אתה מניח שבכל בית יש עמדת הטענה, בכל מקום עבודה יש עמדות הטענה ובכל מקום עבודה יש אפילו מספיק עמדות הטענה לכל מכוניות העובדים.

אתה מניח שהמרחק בין הבית לעבודה של כל העובדים הוא בטווח מספיק לנסיעה בין טעינות (מעניין אם אי פעם נסעת בכביש 6 או בכביש אורך אחר בארץ).

אתה גם מניח שהרכב משמש לנסיעה בין הבית לעבודה ולא לשימושים אחרים (טיולים, רכב שירות, סידורים, קניות, בילויים...).

המציאות היא קצת שונה ממה שתיארת.

7. המחיר העולמי של חבית נפט נקבע ע"י חברות הנפט של מדינות המפרץ כי אצלן יש את השיעור הגדול ביותר בעולם של הפקת נפט. אצלן גם הנפט נובע ממש מפני הקרקע ואין צורך באמצעי קידוח יקרים כמו בשאר העולם.

לישראל יש חיסרון ייחודי גדול - היא אינה יכולה לחבר צינור נפט בינה לבין שדות הנפט שלהן ולכן היא חייבת לייבא את כל הנפט שלה במיכליות מהקצה השני של העולם.

מצב זה גורם להתייקרות הדלק אצלנו ביחס לעולם. בתקופת המנדט הבריטי, הנפט זרם לארץ ישראל ע"י צינור משם לפה.







 

d70

Well-known member
חבל שאתה לא מבין על מה אתה מדבר
1- סיפורי הסבתא שטחנת פה עם ההצפות של התחנות - התבדו.תתקדם.
2- חברת טסלה? שמעת על עוד חברות? כנראה שלא.תבדוק.
3-בטר פלייס או כמו שצריך לקרוא לה "עופר מונופולים לישראלים פראירים בעמ ",אכן נסגרה ובצדק.בחו"ל הן פורחות.מספר תחנות הטענה בחו"ל גדל ב 50% כל שנה.כפיים למשרד התחבורה ולכץ.
4-אני לא טועה.טענת שהסוללה מתישנת תוך כמה חודשים אז הראתי לך דוגמא שלא.
זמן טעינה ארוך? מלגזות? טוב שלא סיפרת כמה זמן לוקח להאכיל סוס..
היום הסטנדרט תומך בזמני הטענה של 20 דקות והתכנון לרדת ל 10 דקות.
5-ברור ,כמו ברכב בנזין.ועדיין נקבל טווח של 100 ק"מ בין הטענות שזה מספיק.
6- המציאות היא שבחו"ל תכננו מכוניות חשמליות (בניגוד למונופול הישראלי) שניתנות להטענה ע"י שקע ביתי.לגבי סוגי נסעות,אז שיסתובבו כמה נותני שירות עם רכב היברידי משולב.טיולים? עוצרים בדרך גם ככה. בגלל כמה מקרי קצה צריך למנוע משאר הישראלים לחסוך כסף על דלק?
7-אין קשר בין מחיר הנפט בבית הזיקוק בארץ למחיר הדלק במשאבה.מדובר פרפוגנדה ממשלתית שכבר אף אחד לא קונה.חצי מהמחיר זה מיסים שכץ וחבריו בממשלה מעמיסים על האזרחים.תפתח גרף מחירי נפט ותשווה למול מחירי הדלק.
 

משה12333

New member
תשובות:

1. כל תהליך הכרייה השתנה בגלל מי התהום. עומק המנהרות שונה ב-10 מ' כלפי מעלה, כלפי פני הקרקע, כדי לא לחצוב במעמקי מאגרי מי תהום.
למרות זאת, מכונת הכרייה כל הזמן שואבת מי תהום החוצה לפיר השילוח שלה ומשם משאבות שואבות את המים לתוך תשתית הצינורות של השפד"ן. זה מתבצע ללא הפסקה.

בנוסף לכך, כל בארות שאיבת המים של תאגידי המים שמספקים מי שתייה לתושבי ת"א, ר"ג ו-ב"ב ושנמצאים בקירבת תוואי המנהרות החלו לבצע עבודות מקיפות להנמכת גובה מי הבארות כדי שיהיו מתחת למפלס של המנהרות.

2. חברת טסלה היא החברה הגדולה ביותר בעולם לייצור מכוניות חשמליות. שאר החברות הן סתם חברות-בת של יצרניות רכבי הבנזין והסולר העולמיות (ניסאן, רנו, ב.מ.וו, מיצובישי, פולקסווגן...).

3. חברת בטר פלייס נסגרה למרות שהציעה "תחנות תדלוק" מהירות למכוניות החשמליות שלה.
הסתבר ללקוחות שהבעיה לא היתה "מהירות התדלוק" אלא כל שאר הכשלים הידועים של המכונית החשמלית - סוללות שמספקות טווח נסיעה קטן, מחירן הגבוה (אפילו בחוזה החלפה בתחנות) וסוללות משומשות שמציעות טווח נסיעה מופחת אפילו מטווח הנסיעה הבעייתי של הסוללות החדשות.

4. אתה טועה. הבאת דוגמא למצבר רכב ולסוללה נטענת של נייד.

אתה צריך להבין שמצבר הרכב לא מספק חשמל למנוע רכבי הבנזין/סולר בעת הנסיעה (זה התפקיד של האלטרנטור. הוא המספק ניצוץ חשמלי למצתים).
המצבר רק עובד כמקור חשמלי למשך שנייה אחת בכל נסיעה, בעת ההתנעה וזהו. בשאר הזמן הוא סתם צרכן שמקבל חשמל מהאלטרנטור.
במכונית בעלת הילוכים רגילים ולא אוטומטיים, אתה יכול להניע את הרכב גם ללא מצבר בכלל, ע"י דרדור המכונית במדרון. סיבוב הגלגלים מספק לאלטרנטור את יכולת סיבוב הציר שלו שיוצר מתח בשביל המצתים. המצתים יוצרים ניצוץ חשמלי שגורם לשריפת הדלק ושריפה זו יוצרת לחץ שמניע את בוכנות המנוע.

לעומת המצבר, סוללה נטענת במכונית בעלת מנוע חשמלי (ולא מנוע בנזין/סולר) כל הזמן מספקת חשמל למנוע כדי שיפעל. הסוללה משמשת כמקור בכל משך זמן הנסיעה (ולא רק בעת ההתנעה כמו במצבר ברכבי בנזין/סולר).

כמובן שמשך חיי הסוללה מושפע מכך כי תהליך יצירת החשמל בסוללה הוא כימי וכולל חומצות חזקות שהורסות את מרכיבי הסוללה בעת תהליך ייצור החשמל שלה. אם הסוללה עובדת במשך כל משך זמן הנסיעה, אז אורך חייה מתקצר בצורה משמעותית, בדיוק כמו המצברים במלגזה חשמלית שמספקים חשמל במשך כל זמן הנסיעה שלה.

(הסוללה של הנייד כל הזמן מספקת חשמל אבל בהספקים אפסיים. אין לכך שום קשר לסוללות הנטענות של הרכבים החשמליים שמיועדים להספקי ענק כדי להניע את מנוע הרכב).

5. האם טווח של 100 ק"מ בין הטענות זה מספיק? האם מיכל דלק מלא (או חצי מיכל) מספק טווח של 100 ק"מ עם מזגן, בחום שרבי, עם מטען ועם עוד נוסעים ברכב?

התשובות לשאלות האלה היא: לא!

טווח של 100 ק"מ בין הטענות הוא לא מספיק לכל המשתמשים בכביש 6 או בכביש החוף כדי להגיע למקום עבודתם. כולם ייתקעו באמצע הנסיעה עם סוללה ריקה (100 ק"מ זו הגזמה לגבי הטווח במכונית חשמלית עם מזגן פועל ועם עוד נוסעים ברכב. טווח בסביבות ה-50 ק"מ הוא יותר מציאותי לתנאי נסיעה שכאלה).

לעומתם, כל המשתמשים בחצי מיכל דלק במכוניות בנזין/סולר ייסעו ללא חשש למרחק של 100 ק"מ עם מזגן ועם עוד נוסעים ברכב בשרב. גם יישאר להם עודף דלק במיכל שלהם.

6. שקע ביתי? לכמה אחוזים מהאוכ' יש חנייה פרטית עם גישה לשקע ביתי? לכמה אחוזים מהעובדים יש גישה לחנייה עם שקע ביתי במקום עבודתם? כמה זרם בכלל יכול לספק שקע ביתי?

בטעינה ע"י שקע ביתי, סוללת הרכב תיטען במלואה לאחר 8-12 שעות.

בטעינה ע"י זרם גבוה, סוללת הרכב תיטען ברובה (ולא במלואה) לאחר כחצי שעה. היכן אתה יכול ליצור תור של מכוניות שכל אחת מחכה לעמדות טעינה ספורות שפועלות במשך כחצי שעה בשביל מכונית אחת?
איך אתה בכלל יכול ליצור תשתית חשמלית נרחבת שתוכל לתמוך בעמדות טעינה לזרם גבוה שעובדות בו-זמנית? האם חברת החשמל תקים לכל 10 עמדות, תחנת-משנה ענקית בשבילן ברשת החשמל הארצית? תצטרך לבנות לשם כך אין-סוף תחנות כח חדשות ואין-סוף תחנות משנה.

7. מחירי הבנזין והסולר בישראל כל הזמן עולים ויורדים (בעיקר עולים אך גם יורדים מידי פעם) בהתאם למחירי הנפט העולמיים שמשתנים כי כל משבר פוליטי או צבאי במדינות המפרץ או כל גילוי של שדות נפט חדשים מתחת לאוקיינוסים בעולם או כל אסון באסדת נפט גדולה בעולם, גורמים לשינוי בהיצע הנפט העולמי.

גם משברים כלכליים עולמיים גורמים לשינויי מחירים כי הם גורמים לשינויים בביקוש לנפט בעולם.



 

d70

Well-known member
ניסיון נוסף
1- אז ההפחדות היו לשווא, תודה באמת!
2-לטסלה יש יחצ"ן יותר טוב מלשר כץ.טסלה *לא* במקום הראשון במכירת מכוניות חשמליות בעולם.שוב,שיעורי בית ולחזור..
3- בטר פלייס ניסתה להתנהל כמונופול לסגור שוק עם תמחור מופקע במקום פשוט לאמץ סטנדטים קיימים פתוחים.נסגרה ובצדק.כל השאר -תירוצים.
4-אתה טועה.טענת בצורה כוללנית שסוללות מחזיקות כמה חודשים.הוכחתי לך שאתה טועה.אופן החיבור לא משנה.אורך החיים נקבע לפי מחזורי טעינה פריקה.
5- 100 קמ לכיוון מספיק למרבית המשתמשים,למעשה הייתי עדין איתך כי התעשייה מכוונת ל 100 מייל (160 ק"מ).יש כיום גם רכבים של 200 מייל.בוא נוריד 30% ועדיין מדובר בטווח נסיעה מצויין.אגב,החום בישראל משפר את טווח הנסיעה.קצת מבאס -נכון?
6-כן שקע ביתי.אני יודע שבטר פלייס תקעה מטענים מיוחדים ורצתה "דמי מנוי" אבל בעולם עובדים בהגיון.בוא נתחיל מזה שכל צמודי הקרקע כבר מסודרים.חניונים תת קרקעיים כבר יש חשמל.כמה זרם? 16/32,
זמן : 6-8 שעות ל100 קמ מוזן מפאזה בודדת של 16A(המקרה הכי גרוע). להטענה של 30-20 דקות נדרשת התקנה של מטען מיוחד.
תור של מכוניות? הרכב שלי כל הלילה בחניה וגם בעבודה הרכב בחנייה.אז עכשיו הוא גם ייטען.למה שיהיה תור?
תחנות השנאה? תחנות כוח? הגזמת.שמקימים שכונה או מגדל או משרדים שצורך יותר ממכונית חשמלית הטיעונים הללו לא עלו,אז פתאום כן? תבדוק מה קורה בחו"ל.אין בעיית קיבולת.
7- פינת הפרופוגנדה היומית.תשאל את כץ למה הוא דופק את כולנו עם המיסים שמעלים את מחיר הדלק יותר מכל אסדה,צינור, אסון או כל תירוץ שקר כלשהוא שנועד כדי לחלוב את האזרחים.
 

משה12333

New member
תשובות נוספות:

1. כל הטיפול במי התהום עולה הרבה כסף מתקציב המדינה וזה רק מחמיר את יחס העלות-התועלת של פרוייקט הרכבת הקלה בגוש דן. אם המנהרות היו נחצבות באזור ללא מי תהום אז עבודות הכרייה של המנהרות היו פחות מורכבות ופחות יקרות.

2. טסלה היא החברה הגדולה ביותר בעולם לייצור מכוניות חשמליות. שאר החברות הן חברות-בת של יצרניות רכבי בנזין/סולר. הן לא עומדות בזכות עצמן אלא הן גורמות להפסדים כספיים עצומים לחברות-האם שלהן שמתמחות בייצור המוני של רכבי בנזין/סולר (ההפסדים הכספיים נגרמים להן כי חברות-הבת מייצרות רכבים חשמליים קטנים ולא יוקרתיים שלא ניתן למכור אותן במחיר האמיתי שלהן שכולל את המחיר העצום של הסוללות הנטענות ואת מחיר התחזוקה שלהן. אם המחיר היה אמיתי, אף אחד לא היה קונה אותן ואף ממשלה בעולם לא היתה מסבסדת את קנייתן כפי שהיום זה מתבצע).

רק טסלה לא מייצרת רכבי בנזין/סולר אלא אך ורק רכבי יוקרה חשמליים.

3. בטר פלייס נסגרה כי לא ניתן להגיע, למשל, מת"א לחיפה מבלי לחפש בדרך תחנת החלפת סוללות. טווח הנסיעה בין ההחלפות הוא קטן מידי. זה נתון מעשי מוכח ולא נתון תאורטי.

4. אתה משווה פריקה של שניה אחת (במנועי בנזין/סולר) לפריקה שאורכת משך נסיעה שלמה (ברכבים חשמליים)?
המצבר ברכבי בנזין/סולר מחזיק מעמד כ-3 שנים כי פשוט לא עושים בו כל שימוש פרט להתנעת הרכב.
ברכבים חשמליים, החל מהנסיעה הראשונה, הסוללה נפרקת באופן רצוף עד להתרקנותה.
זה לא אותו אופן פעולה.

5. טווח הנסיעה במכוניות חשמליות בפירוש לא מספיק למרבית המשתמשים. בלי מזגן, הטווח הוא כ-100 ק"מ ועם מזגן (לקירור) הוא כ-50 ק"מ. אלה נתונים שנבדקו בישראל ע"י בוחני רכב.

כשטמפ' הסביבה היא חמה, הטווח לא משתפר אלא להיפך- הוא קטן כי הסוללות הנטענות מקטינות את יעילותן בטמפ' גבוהות (וגם בטמפ' נמוכות- מתחת לאפס מעלות).

תוסיף לכך את הדלקת המזגן כשחם ואז תקבל הפחתה (חם) על הפחתה (מזגן) של טווח הנסיעה שמלכתחילה היה בעייתי.

6. התור של המכוניות הוא להטענה המהירה. ההטענה צורכת מחברת החשמל זרם חזק מאד. בעמדה אחת, מכונית אחת תופסת את עמדת ההטענה למשך כחצי שעה ושאר המכוניות צריכות לחכות לה בתור שיכול לארוך יום שלם.

בכמה עמדות סמוכות, העסק מתחיל להיות מסובך כי אין אפשרות לחברת החשמל לספק זרם כה גבוה בו-זמנית שלא ע"י הקמת תחנת משנה ייעודית באתר ההטענה שמעמיסה על תחנת הכח עומס כבד.

בהטענה איטית, לכמה אחוזים מהאוכ' יש וילה או קוטג'? לכמה אחוזים מהאוכ' יש חניון תת-קרקעי במקום העבודה שלהם? לכמה אחוזים מהאוכ' יש גם וגם כדי לאפשר להם טעינה מושלמת פעמיים ביממה?

כל המכוניות החשמליות שנהגיהן ינסו לנסוע מב"ש, למשל, או מחיפה לת"א ייתקעו בדרך עם סוללה ריקה.

7. אתה מנסה להשוות את מחיר הדלק בחו"ל למחיר בארץ מבלי לקחת בחשבון את המגבלות שיש לנו בארץ. אם היה לנו שלום עם כלל העולם הערבי (היוזמה הסעודית) אז היה לנו צינור נפט ממדינות המפרץ כמו שיש לכל מדינה ערבית במזה"ת וכמו שיש לכל מדינה נורמלית בעולם שיש ביבשת שלה מאגרי נפט אדירים.

צינור נפט לעומת רכבת ימית של מיכליות זה בדיוק כמו ההבדל בין ברז מים לבין בקבוקי מים והמחיר בהתאם.

 

d70

Well-known member
תמשיך למכור את השקשוקה לישראלים
1. כמו שרשמתי-שמח השתכנעת שהנבואות השחורות שלך התבדו..
2.כמו שרשמתי-טעית,בטר פלייס מיוחצנת הייטב (כץ תלמד!)אבל לא מוכרת הכי הרבה מכוניות חשמליות.תתעשה שעורי בית.
3.כמו שרשמתי בטר פלייס נסגרה בגלל השקשוקה עם נושא הטעינה הביתית ושיטת התימחור ה"ישראלית".תתעורר אנחנו ב 2018.
4.כאמור,טענת שסוללה לא מחזיקה כמה חודשים,הראתי לך שטעית.תסתכל סביבך,אתה מוקף במוצרים עם סוללות שמחזיקים הרבה יותר מ"כמה חודשים"
5.אתה מתרכז בשקשוקה הישראלית.בחו"ל משום מה לא מקשיבים לך,וכאמור קח טווח "מעבדה" ותחלק ב 4 ועדיין תקבל טווחים בין 60-100 ק"מ שזה מספיק ליותר מ 75% מהאוכלוסיה.תבדוק מה קורה בחו"ל.
6.בשקשוקה ישראלית הון-שלטון זה ככה.בחו"ל שם אפשר להטעין בבית ובעבודה, לא צריך "לתדלק" בדרך.בדומה לסיפורי ההפחדות של הצפת התחנות התת -קרקעיות שהפך לבדיחה טובה,גם כאן מענין שהגידול במכוניות חשמליות בחו"ל לא דרש תוספת תחנות כוח
,למה אני לא מופתע אם אותו דבר יקרה גם כאן?
7.אנחנו ב 2018 ,שיטת השקשוקה והתירוצים כבר לא עובדים על האזרחים שיודעים שמחיר הדלק מנופח ע"י מיסים.מקורות הידע של מחירי הנפט והמיסוי ברורים וידועים היום, ככה שקשה לסבן את הציבור עם צינורות ,סופות ,שלום עולמי ושאר שטויות.
 

משה12333

New member
עוד תשובות:

1. הנבואות השחורות התגשמו. ההוצאות הממשלתיות על כריית המנהרות רק גדלו לאין שיעור בגלל מי התהום (אלה לא נבואות. כל בנייה במישור החוף לוקחת בחשבון מלכתחילה את הטיפול היקר והמסובך במי התהום. זו שיגרה בעולם התכנון ולא דבר חריג).

2. התבלבלת בין בטר פלייס לטסלה. טסלה היא החברה היחידה בעולם שמייצרת מכוניות חשמליות וגם לא מייצרת רכבי בנזין/סולר.
שאר החברות הן חברות-בת של יצרניות רכבי בנזין/סולר (רנו, מיצובישי...).
לכן טסלה מייצרת רק רכבי יוקרה (רכבי ספורט ומנהלים) ושאר החברות רכבים קטנים.
לכן טסלה מרוויחה ושאר החברות מפסידות אך לא אכפת להן כי חברות-האם שלהם מכסות את ההפסדים ע"י מכירת רכבי בנזין/סולר.
הסיבה לשוני הזה בין טסלה לאחרות נעוצה במחיר הרב של הסוללות הנטענות ובמחיר הרב של תחזוקתן.
אף אחד בעולם לא היה קונה רכב קטן חשמלי במחיר האמיתי שלו ולכן חברות-הבת מוכרות אותו במחירי הפסד + הממשלות בעולם עוזרות ללקוחות ומסבסדות את קנייתו.
לטסלה אין אף חברת-אם שתכסה על הפסדיה אם היא תייצר רכבי חשמל קטנים ולכן היא מייצרת רק רכבי יוקרה חשמליים.

3. בטר פלייס נסגרה אך ורק בגלל טווח הנסיעה המוגבל + מחיר הסוללות ולא בגלל סיבות אחרות. לפוליטיקה אין קשר לסגירתה אלא לטיב המוצר שלה ולמחירו האמיתי.
עם סוללה חדשה, הטווח הגיע ל-60 ק"מ עם מזגן. עם סוללה משומשת, הרבה פחות באופן חד ולא הגיוני.
בטר פלייס ספגה הפסדים כי מחירי הסוללות היקרים מאד לא גולגלו לצרכנים אלא היא ספגה אותם עד שהיא התמוטטה.
הצרכנים דרשו החלפת סוללות בקצב גבוה בגלל טווח הנסיעה המוגבל ולבטר פלייס נגמר הכסף לקניית סוללות חדשות.
אם בטר פלייס היתה דורשת מחיר אמיתי על חוזה החלפת הסוללות, לא היה לה אפילו לקוח אחד כי אף אחד לא היה משלם מחירים כה גבוהים.

4. אתה בטעות מתעקש להשוות בין מצבר של רכב בנזין/סולר לסוללה נטענת של רכב חשמלי או להשוותה לסוללה הנטענת של הנייד.
בשבילך מצבר הוא מצבר הוא מצבר וסוללה היא סוללה היא סוללה, לא משנה מה גודלם או השימוש בהם או ההספק החשמלי שלהם או שיטת ייצור החשמל הפנימית שלהם.
כמובן שזו טעות. זה כמו שתשווה בין סירה לאניית-ענק ותטען בתוקף שהן זהות מבחינת היכולות שלהן והשימוש בהן (או בין דאון למטוס נוסעים).

5. טווח של 60-100 ק"מ זהו טווח עלוב ביותר שאפילו לא מספיק לנסיעה בכיוון אחד, לא בארץ ובטח לא בחו"ל ששם מרחקי הנסיעה הם גדולים פי כמה וכמה.
לכן, הרכב החשמלי נכשל בעולם (ובישראל).
תוסיף לכך הטענה של 8-12 שעות (רק אם יש לך עמדת טעינה בבית או בעבודה) ותקבל מוצר לא שמיש.

6. הטענה של של 8-12 שעות בבית (רק למי שיש קוטג' או וילה) לעומת חצי דקת מילוי דלק בתחנת הדלק היא לא ברת השוואה בכלל.
הטענה מהירה היא לא ישימה כי מכונית אחת תופסת את העמדה למשך חצי שעה.
לא ניתן לבנות מס' עמדות הטענה מהירות סמוכות בגלל הזרם הענק שהן ייצרכו מחברת החשמל. זרם זה יצריך תחנת משנה רק בשבילן.
כלומר, לא ניתן ליצור "תחנות דלק" להטענת הרכבים החשמליים.

7. אלה לא שטויות. מחיר הנפט מושפע מכל משבר פוליטי במזה"ת או מכל משבר כלכלי בעולם.
זו המציאות.

 

d70

Well-known member
אתה מתחיל לחזור על עצמך
1.ממש לא נכון.בשירשורים הקודמים טענת שהכל ייעצר.אחרי שהבנת שבחו"ל זה לא בעייה,ירדת מהעץ ולאט לאט אתה זורם לכיוון "התייקרות" למרות שזה דבר סטנדרטי.
2.אתה מנסה לרדת מהעץ ע"י תשובות שנועדו להסוות את הטעות שלך.
במכירות זה מאוד פשוט,סופרים כמה מכוניות מכרו.העובדות הן שטסלה עם כל הכבוד ליחצנות שלה, מוכרת פחות מכוניות חשמליות בספירה כלל עולמית והצפי לגידול של 50% לשנה מתבסס על כך שיש לקוחות לשוק הזה.
3.מענין שבחו"ל חברות סטייל בטר פלייס לא נסגרות,מוזר נכון? גם להם יש הוצאות ותראה מה? שנותנים לצרכנים את האפשרות לתדלק בזול ולא מנפחים את מחיר הדלק והרכב אז הלקוחות זורמים.תודהה למשרד התחבורה ולכץ ומשפחת עופר!.
4.הרבה מלל שלא מכיל שום התיחסות לטענה המקורית שלך שסוללה מחזיקה כמה חודשים.שאתה מתחיל להתפזר ולהתקע בתשובות זה בד"כ קורה שנגמרים לך הטיעונים.
5.אתה טועה.60 ק"מ (דוגמא לטווח הכי גרוע!) מספיק לנסיעה לכיוון אחד לעבודה.ל-75% מהאנשים זה מספיק לגמרי.כבר עשו סקרים בחו"ל,ונחש מה? קונים מכוניות כאלה!
6.נו אם כל בעלי הקוטג והוילות יקנו זה רע?וכל החניונים התת קרקעיים שמכילים
כבר חשמל,כל מה שצריך זה שקע...
ושוב,אתה נתקע על הקטע של החנות כוח מבלי להסביר איך ה"נס" הזה קורה בחו"ל? תסביר בבקשה, מדוע נתקעת?
7.כן מחיר הנפט עולה ויורד,ורק מחיר הדלק במשאבות לא יורד,וזה בגלל הפוליטקאים(איפה כץ ומשרד התחבורה? לא שמע שיש בחירות?).שים גרף של מחיר הנפט ומחיר הדלק בבקשה פלוס גרף של מיסוי הדלק.אנחנו ב2018 חביבי,כולם יודעים למה המחיר יקר
 

משה12333

New member
קודם תיקוני עברית ואח"כ תשובות:

א. כש- קיצור של המילה "כאשר". ש- קיצור של המילה "אשר".

ב. במקום לכתוב: "שנותנים לצרכנים" או "שאתה מתחיל" או "שנגמרים לך", היית צריך לכתוב כך: "כשנותנים לצרכנים", "כשאתה מתחיל", "כשנגמרים לך".

וכעת התשובות:

1. זו לא רק ההתייקרות. מי התהום מסבכים את העבודות באופן משמעותי ומעכבים אותן. גם אל תקל ראש בהתייקרות כי הכל משולם מתקציב המדינה.
כלומר, זה בא על חשבון דברים אחרים שהיו יכולים להיות שימושיים יותר לאזרחי המדינה.

2. רק טסלה מוכרת מכוניות חשמליות. שאר החברות נותנות את המכוניות החשמליות שלהן במחירי הפסד ללקוחות כדי להשתלט כך על שווקים עבור מכוניות הבנזין/הסולר שלהן.
לא ניתן למכור מכוניות חשמליות שהן לא מכוניות יוקרה כי אף לקוח לא יקנה אותן במחיר האמיתי שלהן. מחירי הסוללות ותחזוקתן הם מאד גבוהים.

3. בחו"ל, המדינות העשירות ביותר בעולם מסבסדות את קניית המכוניות החשמליות לאזרחים שלהן.
כמה זמן הסבסוד הזה עוד יימשך? גל האופנה של המכונית החשמלית מתחיל להיעלם בגלל נחיתותה המוכחת, כעת, אל מול מכונית הבנזין/הסולר. לתת למישהו מכונית חשמלית זו ממש התעללות בלקוח.

4. לא קיימת סוללה נטענת לרכב חשמלי שיעילותה לא יורדת מיד לאחר השימוש הראשוני שלה ולאחר כמה חודשים היא לא מאבדת חלק ניכר מההספק שלה באופן חד ולא הגיוני.
טובי המוחות בעולם ניסו להמציא סוללות יעילות יותר ונכשלו בכך בכל תעשיית הרכבים החשמליים בעולם.

5. לא קונים מכוניות כאלה. מקבלים אותן מסובסדות מהממשלות העשירות של העולם כי הסוללות הנטענות גורמות להן להיות יקרות. בטר פלייס הישראלית נפלה כי ממשלת ישראל לא סבסדה את המכוניות שלה.

6. למה שבעל קוטג' או וילה יקנה מכונית חשמלית? הוא בעונש? מכונית הבנזין/הסולר שלו היא גם בעלת טווח נסיעה עצום בין תדלוקים, גם יש לו אין-סוף תחנות דלק בכל מקום, גם התדלוק הוא מהיר מאד.
האם הוא ישלם יותר כסף למכונית שהוא צריך לטעון אותה כל הזמן במשך 8-12 שעות ושיעילות הסוללה שלה פוחתת כל הזמן וכך גם טווח הנסיעה שלה?

7. גם המיסוי על הדלק יורד ועולה לפי החלטות הממשלה. כך, הממשלה מווסתת את מחיר הדלק לאזרחים.
לדוגמא, אם מחיר הנפט בעולם עולה באופן חד ופתאומי בעקבות משבר, אז הממשלה מפחיתה מאד את המס על הדלק כדי שהאזרח הישראלי לא ירגיש בכלל את עליית הנפט העולמית שהוא שומע עליה במהדורות החדשות אך לא חווה אותה על בשרו.
הממשלה כך מגנה על האזרחים בישראל (כך נוהגת גם כל ממשלה בעולם).



לסיכום, אתה כל הזמן חושב, בטעות, שהרכב החשמלי הוא:

א. תחליף לרכב הבנזין/הסולר.

ב. תחליף זול לרכב הבנזין/הסולר.

המציאות בעולם (ובארץ) מוכיחה שאין תחליף לרכב הבנזין/הסולר ושמחיר הסוללות הנטענות ותחזוקתן הוא יקר מאד ומצריך סבסוד ממשלתי ללקוחות.

 

d70

Well-known member
הסבר
1. לא חידשת כלום,וכאמור כבר הוכח בשירשור אחר שטעית בנושא.שמח שירדת מהעץ.
2.
הטיעון "רק טסלה מוכרת מכוניות חשמליות" - לא נכון.חיפוש פשוט בגוגל מוכיח זאת וכמו שנאמר כבר,יש יצרניות שמוכרות יותר מכוניות חשמליות מטסלה.תבדוק.
תחזוקה? להיפך,אין גיר,אין מנוע ,אין מסנן אוויר ,אין מסנן דלק .. להמשיך? איזו תחזוקה יש בסוללות?
3.
להיפך,המכירות רק מתחזקות.אין מה לעשות שהמציאות מסתדרת עם האג'נדה שלך.
4.
פשוט לא נכון,אתה מדבר מבלי לבדוק.לא רק שהסוללות מחזיקות זמן רב,היצרניות אף מספקות ביטוח לסוללה.תבדוק.
5.
לא נכון,לא מקבלים מכונית,קונים אותה בכסף.בטר בלייס-עופר ניסו לייצר מונופול עם תימחור הזוי של דמי מנוי ללא חופש הטענה ביתי כמו בחו"ל(זוכר את נעילת הסים המפורסמת של חברות הסלולר?).ושוב,אין לך הסבר איך זה מצליח בחו"ל.טיפ,דבר עם כץ שיפתח את השוק.
6.למה שלא יקנו? הם פראירים לשלם דלק יקר שמשרד התחבורה דואג לייקר ע"י מיסים?
7. הממשלה מווסתת את המיסים על הדלק והרכבים לכיסה.כולם מכירים את הטריק.מייקרים בשקל בגלל תירוץ שקר,ואח"כ מורידים עשר אגורות.
לא סתם אתה מתחמק מלהציג גרף מחרי נפט במקביל לגרף מחירי דלק.מביך קצת -נכון? דבר עם כץ,יש בחירות.
סיכום:
אתה מתבסס על עובדות לא נכונות.אם תבדוק את הנתונים במקום להתחפר ולהתפתל,תגלה שרכב חשמלי נעשה רלוונטי ליותר ויותר אנשים.
לחלק מהאנשים קשה לקבל שינויים,מי שרוצה, יכול להשאר בעבר ולתמוך בהחלטה עם מגוון תירוצים. הרציונלים יותר, יעשו את החשבון לבד ויתקדמו הלאה.
 

משה12333

New member
תשובות להסבר:

1. לא ניתן לרדת מהעץ כי הוא נעשה גבוה יותר מיום ליום. עץ גבוה, יקר ומסובך.
מדינת ישראל הסתבכה פה עם פרוייקט שהוא מעבר למידותיה (מאד מזכיר את הפרוייקט של הקו המהיר לירושלים עם פריצת מי התהום למנהרות שם והריסתן).
ההתמודדות עם מי התהום הופכת את הפרוייקט, שהוא גם כך מאד מסובך, לפרוייקט בלתי אפשרי. כל פיתרון שמוצאים, יוצר סיבוכים חדשים. זה מעגל קסמים שלא ניתן לצאת ממנו.

2. הסוללות עצמן הן מאד יקרות, כשהן חדשות והן גורמות למכונית החשמלית להיות יקרה ממכונית בנזין/סולר. כשהן משומשות הן כבר לא יעילות.
סוללה היא מתקן כימי שכל הזמן הורס את עצמו בעת הפקת החשמל כי היא כוללת פעולה של חומצות. לכן, לאחר כמה חודשי שימוש היעילות של הסוללות הנטענות פוחתת באופן חד. לכן, מלכתחילה היצרן מודה שיש לסוללות מס' מוגבל של מחזורי פריקה-טעינה.
יעילותן עוד יותר פוחתת באקלים חם כמו שיש בישראל.
רק טסלה מוכרת רכבים חשמליים כי רק טסלה מייצרת רכבי יוקרה ללקוחות אמידים שיכולים להרשות לעצמם לעמוד במחירי הקניה והתחזוקה של הסוללות.
שאר החברות (רנו, מיצובישי...) סתם עושות עיסקאות עם ממשלות באירופה כדי שהן יסבסדו את הרכבים החשמליים הקטנים עבור האזרחים שלהן. הסבסוד הממשלתי לכך הוא בשיעורים שלא ייאמנו במדינות העשירות באירופה.

3. המכירות לא מתחזקות אלא להיפך. לעומת מכירת רכבי בנזין/סולר, המכירות בכלל לא קיימות כי הן בטלות בשישים.

4. הסוללות לא מחזיקות זמן רב כי זהו טבען. טובי המוחות בעולם ניסו לשפרן ב-20 השנים האחרונות ונכשלו בכך בכל העולם.

5. בחו"ל זה לא מצליח. בחו"ל מחכים לפריצת דרך מדעית שתביא להמצאת סוללות אחרות אבל אין באופק כל סימן לכך. בחו"ל מיואשים מהסוללות הקיימות.

6. הם לא יקנו כי הרכב החשמלי הוא פשוט לא שימושי. רכב בנזין/סולר הוא מאד שימושי.

7. השר כץ הוא לא שר האנרגיה אלא הוא שר התחבורה. שר האנרגיה הוא השר שטייניץ והוא האחראי על הדרג המקצועי במשרדו שממליץ לראש הממשלה ולשר האוצר על מחירי הדלקים הרצויים במשק הישראלי.
השיקולים למחירים הם שיקולים כבדי משקל ולא כפי שאתה מתאר אותם כלאחר יד.


לסיכום:
בעולם מנסים לחשוב אחרת לגבי המכונית החשמלית כי הסוללות הנטענות נכשלו. יש מחשבה היום על סוגי דלקים חדשים, על מכוניות שמשלבות גם וגם ואפילו מתחילים לעשות ניסויים בכבישים מחושמלים.
כלומר, אולי מכוניות ייסעו בכבישים עם מוט שמחובר לקו חשמל שנמצא מעל לכביש, בדיוק כמו הרכבות החשמליות (זה משתלב טוב עם הנהיגה החכמה כי בנהיגה חכמה המכוניות נהפכות בעצם לקרונות של רכבת שמובלות ע"י המחשב שמארגן את הנסיעה שלהן ושולט בהן. המחשב מתפקד בדיוק כמו קטר ברכבת).



 

d70

Well-known member
תיקון טעויות
1. טענת שהפרוייקט יעצר זוכר? טעית.הפחדת את כולם ועכשיו אתה סתם מתחמק.
2. חברות בחו"ל מוכרות מכוניות חשמליות *מכל הסוגים* (מיני,משפחתי,יוקרה) ומוכרות יותר מטסלה ואין שום בעייה,קונים אותם והשוק גדל ב 50% כל שנה מה שמראה שאתה טועה.שפכת הרבה מלל כדי להתחמק מהטעות שעשית שטענת שסוללות מחזיקות רק כמה חודשים.האמינות כל כך טובה שחברות הרכב מציעות
ביטוח על הטווח והסוללה.תתעדכן.
3.
המכירות רק עולות.יש יותר היצע ,יותר יצרנים יותר טווח.התחבורה הציבורית גם נכנסת וקונה רכבים כאלה.בסין רוצים להחליף את כל המוניות לחשמליות.
4.לא נכשלים.מיעלים.כאמור חברות מתחייבות לשנים קדימה שהטווח (כלומר איכות הסוללה) לא תרד מתחת לשיעור מסוים.וכמו שנאמר כבר, הגידול בשוק מוכיח שהטכנולוגיה עובדת.
5.
. לא יודע מה איתך,אבל שמוכרים כל שנה יותר ב 50% ,זה נקרא הצלחה.
6.רכב חשמלי יותר זול.יש לו מעט חלקים מכניים שזזים וחיסכון גדול בדלק-במיוחד בישראל בו הבנזין הממוסה גורם למחיר להכפיל את עצמו.
7.זה לא אני זה הוא.. לתופעה יש שם: ראש קטן.כאילו שמחיר הבנזין שחציו מס,לא קשור לתחבורה...

סיכום: כדאי לא ללכת נגד הזרם (תרתי משמע) המכוניות החשמליות יתפסו בעתיד נפח הולך וגדל.וככל שהשוק יגדל המחיר ירד אף יותר.
 

משה12333

New member
תיקוני טעויות בעברית ואז תשובות:

א. ש- קיצור של המילה: "אשר". כש- קיצור של המילה: "כאשר".

ב. במקום לכתוב בטעות: "שטענת", "שמוכרים", היית צריך לכתוב: "כשטענת", "כשמוכרים".


תשובות:

1. הפרוייקט לא נעצר אלא הוא הפך להיות מפרוייקט הרכבת הקלה של גוש דן לפרוייקט מי התהום של גוש דן.
העבודות לטיפול במי התהום מתבצעות סביב השעון והן צפויות להימשך ללא הפסקה, אפילו לא לשניה, לתמיד. אם הן ייעצרו, חס וחלילה, יקרה שם אסון.

2. חברות בחו"ל (לא טסלה) מוכרות רכבי בנזין/סולר/גפ"מ. יש לחברות האלה גם חברות-בת שמייצרות רכבים חשמליים קטנים ולא יוקרתיים אבל אף לקוח לא יכול לקנות אותם בגלל מחירם.
אז הממשלות העשירות של אירופה קונות אותם ונותנות אותם לאזרחים שלהם לאחר סבסוד בשיעורים דמיוניים.
הסוללה הנטענת מאבדת חלק ניכר (ולא הגיוני) מיעילותה לאחר כמה חודשי שימוש. לא ניתן להילחם בחוקי הכימיה. החומצות שבסוללה הורסות אותה כדי לייצר חשמל.

3. אלה פרסומים מוכרים. מידי פעם צצה לה ידיעה שמשטרה עירונית בעיר בחו"ל עוברת לניידות משטרה חשמליות או שעיר בחו"ל מחליטה לעבור לאוטובוסים חשמליים או למוניות חשמליות.
המציאות קצת שונה. גם בישראל, האוטובוסים החשמליים של דן נכשלו כישלון מוחלט. באמת שאין תחליף לבנזין/סולר.

4. אין למדע פתרונות למגבלות של הסוללה הנטענת. זה מה שיש ועם זה צריך להסתדר.
הבעיה היא שלא ניתן להסתדר עם מה שיש.
לכן, המכונית החשמלית לא החליפה את מכונית הבנזין/הסולר אלא היא הפכה להיות למכונית ראווה למשוגעים לדבר.
לעומתה, מכונית הגפ"מ, ממש הצליחה בענק והיום ניתן להסב כל מכונית לגפ"מ במקום דלק.
אם יש מוצר מוצלח, הוא תמיד מצליח.

5. אלה פרסומים אופנתיים שרחוקים מהמציאות. גם בזמן של בטר פלייס, היו פרסומים אופנתיים של גידול חד במכירות הרכבים שלה.

6. רכב חשמלי הוא יותר יקר מרכב בנזין/סולר בגלל הסוללות. הסוללות הן מאד יקרות.
אתה מנסה להשוות בין רכב בנזין/סולר לרכב חשמלי נטול סוללות. כך אתה מציג, למשל, השוואה בין המנוע החשמלי למנוע שפועל ע"י דלק.
ההשוואה לא נכונה. הסוללות הן הרכיב העיקרי ברכב החשמלי, הרכיב הכי כבד ברכב החשמלי והרכיב הכי יקר ברכב החשמלי.
ברכב בנזין/סולר אין סוללות אלא יש מיכל דלק. רכיב פשוט שמספק טווח נסיעה עצום ושמתמלא מאפס למצב מלא בחצי דקה של תדלוק, בתחנות דלק שמספרן גם עצום.

7. המס שיש על הבנזין משקף שיקולים רבים שלא קשורים לתחבורה אלא לכלכלת מדינת ישראל.
כל מס, לא קשור באופן ייחודי ובלעדי לתחום שממנו הוא נגבה אלא הוא חלק משיקולי ניהול המדינה.


לסיכום, הסוללות הנטענות לא מתרוממות (תרתי משמע). כלומר, אם הן היו מוצלחות אז המטוסים של היום היו פועלים עם מנועים חשמליים ולא עם מנועי דלק.
לא המטוסים, לא המשאיות, לא האוטובוסים, לא המכוניות ולא האופנועים, לא פועלים היום עם מנועים חשמליים אלא עם מנועי דלק.
זו המציאות.

 

אבישי ק

New member
תם זמנם של הבנזין והסולר (נפט) הסר דאגה יש תחליפים

עם כל הכבוד לנפט והסולר שקידמו אותנו רבות והביאו אותנו לעידן הפלסטיק(על משקל עידן ברונזה, אבן וכד...) אבל זמנו תם. אני מעריך מאד את הנפט על שלל תרומותיו לאיכות החיים(מינוס הזיהום).
הסוללות הן רק דרך אחת לשימור אנרגיה וקיימות שיטות נוספות שנמצאות היום בפיתוח.
הרי מי היה מאמין שחלליות ולווינים ינועו על כל מני מנועים דימיוניים המבוססים על אלקטרוניקה ועובדה שזה קורה היום. אז יבוא יום ויופיע התחליף האולטמטיבי לנפט וכמו התקליט וטלפון החוגה גם את הנפט לא נזכור.
איכות הסוללות ויכולת הקיבולת שלהם משתפרת עם הזמן בגלל ההשקעה הרבה בפיתוח סוללות(אמצעי קיבולת חשמל).
בעקבות ההצהרה של סין ואירופה התחיל מירוץ בין החברות שהולך להיות המנוע הכלכלי החזק ביותר בשנים הקרובות כי החברה הראשונה שתצא עם מנוע שלא מבוסס על בנזין(או שריפה) היעיל הראשון הולכת לגרוף מיליונים.
ארה"ב תהיה האחרונה לעזוב את הנפט מכיוון שהכלכלה שלה תלויה בו.
אני מחכה לראות את הכתבה הראשונה על ניסוי במנועים שעוד לא שמענו עליהם, יהיה מעניין.
 

משה12333

New member
הזכרת חלליות ולווינים. איך בדיוק הם מגיעים לחלל? ע"י שריפת

כמויות דמיוניות של דלק. אין דרך אחרת להביא אותם לשם. איך לווין מתקן את מסלולו כל הזמן? ע"י שריפת דלק. אין דרך אחרת לתיקון מסלול.

לא ניתן לשנות את חוקי הכימיה והפיסיקה, גם אם מאד רוצים.

האנושות נעה לכיוון ברור של מכוניות פרטיות שנוסעות ללא נהג (גם לכיוון של טיסה של מטוסים ללא טייס וכלי שייט ללא אדם). פרט לכך, העתיד לא ידוע.

הסוללות הנטענות מאד בעייתיות וכל ניסיונות השיפור שלהן רק יוצר בעיות אחרות אצלן. הכיוון הזה של האנושות נתקע בדרך ללא מוצא והאנושות מנסה כבר כ-20 שנים להיחלץ ממנה, ללא הצלחה. מרבית האנושות כבר התייאשה מהדרך הזאת.

זמנו של הנפט לא תם, אלא להיפך. הוא זוכה כעת לתחייה מחדש. לפני כ-20 שנה, מדענים חזו שמאגרי הנפט בעולם יספיקו רק ל-50 שנים ואז הם יתרוקנו.

מאז, המדע סיפק לחוקרים עוד ועוד אמצעי גילוי חדשים של מאגרי נפט מתחת לאוקיינוסים ואף אמצעים לשאיבה ממאגרים אלה. בכל שנה מתגלים מאגרים חדשים ומוקמות אסדות נפט חדשות. כעת, החוקרים חוזים שהנפט יספיק לאנושות לעוד מאות שנים (ויותר). אל תשכח שרוב פני כדוה"א מכוסים במים ועד לאחרונה לאנושות לא היתה כל אפשרות לחפש שם מאגרים ולשאוב מהם. כיום יש.

מהצד השני, כל מנועי הדלק נהפכים מיום ליום ליותר ויותר חסכוניים (ופחות מזהמים). אז מצד אחד, מתגלים מאגרים חדשים ומהצד השני יש חיסכון בדלק ע"י הצרכנים. מטוסי הסילון החדשים, למשל, הם מאד חסכוניים בדלק ביחס לדור הקודם שלהם. כך גם המכוניות החדשות.

אם כך, הכל פועל לטובת מנועי הבנזין/הסולר/הסילון. כנראה שהם פה כדי להישאר.

 
למעלה