("כשנגמרים" ולא "שנגמרים"). זה מאד מפתה להאשים את ממשלת
ישראל בכל הצרות שיש בעולם אך ממשלת ישראל לא קשורה לכישלון של הרכב החשמלי בארץ או בעולם.
כל אזרח ישראלי יכול היום להיכנס בארץ לסוכנות רנו שקרובה למקום מגוריו ולקנות לעצמו מכונית רנו זואי (חשמלית) או רנו קליאו (בנזין).
כל אזרחי ישראל בוחרים לצאת מהסוכנות עם רנו קליאו ו-0 אזרחים בוחרים לצאת עם רנו זואי, למרות ששתי המכוניות עומדות באולם התצוגה של הסוכנות.
הסיבות לכך:
1. המחיר. רנו זואי - 131,990 ש"ח. רנו קליאו - 86,193 ש"ח.
2. זמן מילוי המיכל ברנו קליאו - חצי דקה.
זמן הטעינה ברנו זואי ע"י שקע ביתי רגיל - 6 עד 9 שעות.
זמן הטעינה ברנו זואי ע"י שקע תלת-פאזי של זרם גבוה - 60 דקות לטעינה של 80% מקיבולת הסוללה.
3. הטווח. רנו קליאו - בערך 600 ק"מ (ממוצע בין נסיעה עירונית ובין-עירונית).
רנו זואי - 240 ק"מ עם כוכבית. בדף הקטלוג למטה כתוב בכוכבית - "מובהר, כי טווח הנסיעה בפועל נמוך יותר ומושפע, בין היתר, ממהירות הנסיעה, אופי הנהיגה ברכב, מצב הצמיגים, טופוגרפיה, שימוש באביזרים, תנאי הסביבה, קיבולת סוללת ההנעה בראשית הנסיעה ושימוש בהתקן טעינה תקין".
4. משקל הרכב. רנו קליאו קלה יותר ב-500 ק"ג למרות שהמרכב של הרכבים הוא זהה.
כתוצאה מכך, ברנו קליאו ניתן להעמיס על הרכב כ-150 ק"ג יותר מטען מאשר ברנו זואי.
5. הדלקת מזגן. ברנו קליאו מדליקים מזגן בכל זמן שרוצים.
ברנו זואי, היצרנית ממליצה להדליק מזגן לפני הנסיעה, כשהרכב בטעינה, כדי שטמפ' תא הנוסעים תגיע לרמה הדרושה.
אם רוצים באמצע הנסיעה, אז רק כשהרכב נוסע במהירות גבוהה לאורך זמן, כדי שהסוללה תספיק למשך כל טווח הנסיעה הרצוי.
הרי ברור לך שדגם הרנו זואי הוא דגם לא שמיש (ויקר).