עוד מהפכה של השר הכץ - מהפכת המכוניות ללא נהג אנושי.

משה12333

New member
המאמר שהבאת מציין במפורש שהלווין מונע באמצעות דלק שנשרף ע"י

מתקן חשמלי שיוצר מתח גבוה ושהשיטה הזאת קיימת כבר משחר ההיסטוריה של הלווינים.

כשהדלק במיכלי הלויין נגמר, הוא מסיים את חייו כי אין לו יותר יכולת להימנע מנפילה לקרקע. הלויין נופל, נשרף באטמוספירה ומתפרק לחלקים מעל לאוקיינוסים. הדלק משמש לו כל הזמן להאצה רגעית כלפי מעלה כדי שהוא לא יפול ויישרף באטמוספירה.


(דרך אגב, זו גם השיטה במכוניות הבנזין. הניצוץ החשמלי, שנוצר ע"י מערכת חשמל במתח גבוה, שורף את הדלק ויוצר דחף לבוכנות המנוע כפי שבחלל הוא יוצר דחף ללויין).

 

אבישי ק

New member
הוא לא "שורף דלק" שים לב למה שרשום

אמנם קיים חומר כל שהוא המשמש לתנועה אך השימוש בו הוא מזערי והוא יכול לפעול להרבה יותר זמן ממערכות הדלק הקיימות היום.
לדוגמא אם היו משתמשים בחומר שאינו נפט עם מאיץ כדי להניע את הרכב כאשר כמות החומר היא קטנה מאד והטווח הוא ענק אז הנפט כבר לא יהיה רלוונטי.
השינוי במנועים החשמליים הוא שאין שריפה. וזה שינוי מחשבתי.
 

משה12333

New member
אתה מנסה להשוות בין תנועה בחלל העמוק, שאכן צורכת כמויות

מזעריות של דלק, לבין תנועה סיבובית ליד האטמוספירה או בינה לבין תנועה על פני כדוה"א.

בחלל העמוק, אין בכלל חיכוך עם האוויר ולכן אין צורך בדחף חזק להאצה. ניתן להאיץ את החללית ללא הגבלה ע"י כח מזערי (ברור שכדי להביא את החללית מפני כדוה"א לחלל, יש צורך בכמויות דמיוניות של דלק).

בלווינים הסובבים את כדוה"א, המצב שונה. הם כל הזמן נוטים ליפול חזרה לפני כדוה"א בגלל החיכוך עם האטמוספירה ולכן יש צורך בדחף חזק (פרט להבאתם מפני כדוה"א לחלל ע" כמויות דמיוניות של דלק).

על פני כדוה"א, המצב הוא הכי גרוע. יש גם חיכוך של אוויר וגם חיכוך של הגלגלים עם הכביש ולכן יש צורך בהרבה דלק לתאוצה כדי להתגבר על כך.

עם זאת, כל הזמן מנועי הבנזין והסולר מתייעלים ע"י שיפורים ברכיביהם ולכן הם הופכים ליותר ויותר חסכוניים בדלק.

 

אבישי ק

New member
חכה, המרוץ התחיל, עוד לא הציעו כלום.

ייקח כמה שנים טובות של מחקר כדי לשכלל רעיונות חדשים.
אבל ההחלטה של אי שימוש בנפט היא הממריץ שיביא את הטכנולוגיות הללו לידי שכלול.
היו בעבר כמה הצעות שירדו מכל מני שיקולים כגון: מים, מימן, לחץ אוויר, תאי כח, שמש וכד..
עכשיו הגיע הזמן למצא רעיונות חדשים.
הרעיון הכי נפוץ כרגע הוא הסוללות הנטענות, הפיתוחים פועלים בשתי גזרות:
1. להאריך את חיי הסוללה ולשפר את הקיבולת.
2. ליצור מנועים חשמליים שצורכים מעט חשמל ונותנים דפוקה גדולה מאד.
אנחנו מגיעים לאט לאט למחירים יותר סבירים של סוללות ומנועים חשמליים כך שהרכבים הללו יהיו זמינים לציבור הרחב כמו מנועי הבנזין היום.
 

משה12333

New member
("תפוקה" ולא "דפוקה"). אין סיכוי לכך. כבר מנסים במשך כ-20

שנה לשפרן ורק יוצרים עוד ועוד בעיות שסתם מייקרות עוד ועוד את המכונית החשמלית.

היום, מתחילים לחשוב בכיוון של כבישים מחושמלים, בדיוק כפי שיש מסילות רכבת מחושמלות. מתחילים לנסות מכוניות חשמליות שמתחברות לכבלי חשמל שעוברים מעל לכביש.

בכלל, להשתוות לנוחות השימוש, לטווח הנסיעה ולמהירות מילוי המיכל של מכוניות בנזין/סולר/גפ"מ, זו משימה בלתי אפשרית ואפילו לא להשתוות אלא רק להגיע לאחוז קטן מהיעילות ונוחות השימוש שלהן זה עדיין בלתי אפשרי.

 

אבישי ק

New member
עכשיו זה הטעייה מכוונת, וזה לא יפה בכלל אפילו מלוכלך

הרכבים החשמליים של ימינו הם שונים לחלוטין.
מדובר במצברים שמתקרבים לגודל של מיכל דלק ואפשרות טעינה יותר מהירה.
סתם אתה מקשקש
 

משה12333

New member
טווח הנסיעה של היום הוא עלוב ביותר וזמני הטעינה הם ארוכים

מאד.

במכונית מדגם רנו זואי, שמוצגת כעת למכירה בארץ (ואף אחד לא קונה אותה), הקטלוג שלה מציין במפורש כי:

1. זמן הטעינה משקע ביתי רגיל הוא בין 6 ל-9 שעות.

2. זמן הטעינה משקע תלת-פאזי של זרם גבוה הוא 60 דק' ל-80% טעינה.

3. טווח הנסיעה הרישמי הוא 240 ק"מ עם כוכבית. בכוכבית מצויין: "מובהר, כי טווח הנסיעה בפועל נמוך יותר ומושפע, בין היתר, ממהירות הנסיעה, אופי הנהיגה ברכב, מצב הצמיגים, טופוגרפיה, שימוש באביזרים, תנאי הסביבה, קיבולת סוללת ההנעה בראשית הנסיעה ושימוש בהתקן טעינה תקין".

4. מחיר הרכב גבוה בעשרות אלפי שקלים מרכב בנזין באותו הגודל (רנו קליאו) בגלל מחיר הסוללה הנטענת הגבוה (86,193 ש"ח לעומת 131,990 ש"ח).

5. משקל הרכב גדול בכ-500 ק"ג מהמשקל של רכב בנזין באותו הגודל, בגלל הסוללה הנטענת.

6. יצרן הרכב ממליץ להפעיל את מזגן הרכב לפני הכניסה אליו, לפני הנסיעה, בעת טעינת הסוללה ולכבותו עם תחילת הנסיעה. כלומר, להסתפק בקור שיש בחלל הרכב בעת הכניסה אליו.


האם היית קונה רכב כזה או רכב מדגם רנו קליאו שהוא בעל מרכב זהה אך זול ממנו, בעל טוווח נסיעה עצום, בעל מיכל דלק שמתמלא במשך כחצי דקה בתחנת דלק, בעל משקל קל יותר ועם תג מחיר שנמוך בעשרות אלפי שקלים מרכב חשמלי באותו הגודל?


קפוץ לסוכנות רנו שקרובה למקום מגוריך ותיווכח בעצמך בנכונות הנתונים.



 

אבישי ק

New member
שוב אתה עושה את זה. אתה פשוט תופעה. עם הזמן האיכות תשתפר

עזוב את מה שמביאים לארץ.
עם הזמן הרכבים הללו ישתפרו.
אולי בעתיד כולנו נקנה רכבים חשמליים עם גנרטור קטן ושקט שיטעין את המצבר תוך כדי נסיעה ויאריך את הטווח.
אני לא יודע מה צופן העתיד אבל הוא מתקרב.
 

משה12333

New member
כבר יש את זה. זה רכב היברידי. הוא משלב דלק וסוללה נטענת.

עיריית פ"ת מתירה לכל רכב היברידי לחנות ללא תשלום באזור חנייה כחול-לבן.

בכלל, עיריית פ"ת משקיעה תשומת לב רבה למלחמה בזיהום האוויר, לרווחת תושביה.

 

אבישי ק

New member
מצויין ואתה צודק, עכשיו אותו הדבר אבל בלי בנזין.

שהגנרטור שמטעין את הסוללה יפעל על משהו אחר ויותר נגיש.
מנוע היברידי שיעבוד על מנוע חשמלי וגנרטור קטן שיעבוד על משהו יותר נגיש.
אנטנול, מים, מימן, כור קטן, לוחות סולריים וכד...
 

אבישי ק

New member
זמנו של הנפט מגיע לסוג של קץ בגלל שהטכנולוגיה משתפרת

תחשוב על זה ככה.
ככל שהמנועים הופכים יעילים יותר כך היכולת להשתמש בחומרים אחרים לצורך הנעה נהיה יותר ריאלי. אולי בעוד כמה שנים יפיקו פה בארץ את ה"דלק" הבא מחומרים שקיימים לנו בשפע עם מנועים יעילים מאד.
הסוללות (יותר נכון כלי הקיבולת לחשמל) הופכים ליעילית יותר וזולים יותר. האם הם יחליפו את מנוע הבנזין הקלאסי אני לא יודע אבל שווה לחכות ולראות. המירוץ שיצא לדרך יביא הרבה פיתוחים חדשים שמאז מירוץ החלל לא היה משהו שיניע את הכלכלה בצורה כלכך יצירתית.
אולי יהיה יצור כלאיים של מנוע שמבוסס על בנזין בכמויות מזעריות ויספיק לזמן ארוך מאד בשילוב עם מנוע חשמלי אלקטרוני.
תהיה גם השפעה על התשתיות ומיקום או צורך בתחנות הדלק מבנה הכבישים והזיהום שכנראה ישתנה.
 

משה12333

New member
כבר היום, משתמשים בגפ"מ להנעת מכוניות בארץ ובעולם. כל מכונית

היום יכולה להיות מוסבת בקלות לגפ"מ ע"י התקנת מיכל גז בתא המטען שלה. החוק בישראל מאפשר זאת ומעודד זאת בהתלהבות.

לגבי הסוללה החשמלית הנטענת, החסרונות מאפילים על היתרונות ולא ניתן לשנות זאת כי לא ניתן לשנות את חוקי הכימיה. היא תמיד תישאר כבדה, גדולה, בעלת יכולת לספק טווח נסיעה מוגבל, בעלת זמן טעינה ארוך מאד ובעלת מס' מחזורי פריקה-טעינה מוגבלים. כל ניסיון לשפר את יעילותה, רק מוסיף לה עוד חסרונות אחרים במקום לשפר אותה.

בטוח שעולם הרכב לא צועד לכיוון של הסוללה הנטענת.

בטוח שעולם הרכב צועד בצעדי ענק לקראת מכוניות חכמות שנוסעות ללא נהג אנושי. כבר היום, בכל המכוניות החדשות יש אמצעי תחבורה חכמה ומגמה זו תתרחב יותר ויותר עד שלא יהיה צורך בכלל בנהג אנושי.

זה מירוץ החלל העכשווי שהזכרת בדבריך.

 

d70

Well-known member
פשוט לא נכון,תקרא שוב מה שהוסבר כבר
 

משה12333

New member
בישראל, ההנעה בגפ"מ תפסה תאוצה בשל המחיר הזול שלו, יחסית

לבנזין.

כמות עצומה של רכבי חברה עברה הסבה לגפ"מ כי רכבי חברה נוסעים במשך כל שעות היום ולא חונים במקום אחד. לכן, החיסכון אצלם הוא עצום.

זאת המציאות בישראל (ובעולם).

כל הזמן נפתחות בארץ עוד ועוד תחנות למילוי גפ"מ לרכבים האלה.

גם, אתה יכול לראות שבכל חניון סגור בארץ, ללא יוצא מהכלל, יש שלט ענק: "הכניסה אסורה לרכבי גפ"מ". אסור לרכב שכזה לחנות במקום סגור כי דליפת גז, אפילו קטנה, במקום שכזה שאין בו אוורור, יכולה לגרום לאסון. בעל החניון הסגור חייב לפי החוק להציב את השלט הזה.

 

משה12333

New member
אפשר להפיק גפ"מ מנפט או מגז טבעי (ישראל היא מעצמת גז טבעי).

מהפיכת הגפ"מ ומהפיכת התחבורה החכמה שינו את עולם הרכב.

הגפ"מ הוא זול מאד, לא מזהם, מספק טווח נסיעה גדול כמו הבנזין, ניתן להסב כל מכונית בנזין בפשטות לשימוש בו ע"י תוספת של מיכל גפ"מ בתא המטען ואפילו יצרניות הרכב בעולם מייצרות רכבי גפ"מ ללא מיכל דלק לבנזין אלא רק עם מיכל גז בשל הביקוש הגבוה למכוניות מסוג זה.


אמצעי התחבורה החכמה תופסים תאוצה מיום ליום. כבר היום, באמצע הנסיעה המכונית מדברת אליך ואומרת לך שאתה רשאי לעזוב את ההגה, את דוושת התאוצה ואת דוושת הבלימה. אתה יכול לקרוא עיתון באמצע הנסיעה. אם אתה רוצה לסטות לנתיב אחר, אתה צריך רק להפעיל את מתג האיתות וזהו. המכונית לבד סוטה לנתיב ליד.

המכונית גם נכנסת לחניה ויוצאת מחניה לבד. כל הדברים שנחשבו בעבר למדע בדיוני הם המציאות היום.

 

אבישי ק

New member
אז אני אומר שייתכן ויפיקו מקור אנרגיה שלא מגיע מנפט או גז

מקור אנרגיה שיאפשר נסיעה ארוכה עם ניצול נמוך.
 

אבישי ק

New member
האוטונומי לא מעניין אף אחד כי הוא לעשירון העליון

יש המון טכנולוגיות שקיימות היום כמו מערכות בית חכם שאחרי כל כך הרבה זמן עדיין לא נגישים לציבור ואתה שומע פחות ופחות עליהם.
פורד עשה את המהפכה עם הרכבים והפך אותם זמינים לציבור הרחב ובזכותו כולנו נוסעים היום עם רכב. מערכות אוטונומיות (וגם מערכות לבתים חכמים) נבנות עבור ציבור מצומצם ולכן לא מעניינות את הציבור.
הרבה טכנולוגיות מצויינות לא נכנסו בגלל שיווק כושל וגם היום יש טכנולוגיות מעולות שפשוט לא מחלחלות.
גם הרכבים החשמליים כוונו בתחילה לאוכלוסייה מסויימת ונחלו כישלון בכל העולם.
מנוע הבנזין מכוון לאוכלוסייה הכללית ולכן הפופולריות שלו לא יורדת. המנועים החדשים וחסכוניים נגישים היום ברכבים שמחירם בשוק הישראלי הוא עד 75,000 ש"ח כגון רכבים של דצ'יה או סוזוקי.
כל דבר שאינו המוני זכות הקיום שלו מוטל בספק.
 

משה12333

New member
בעוד כ-10 שנים, לא תהיה מכונית ללא אמצעי נהיגה חכמה (בלימה,

סטייה, האצה, יציאה וכניסה מחנייה ע"י מחשב הרכב).

בעוד כ-30 שנה, לא יהיו יותר נהגים אנושיים אלא רק מכוניות נשלטות ע"י מחשב.


לגבי אמצעי הבתים החכמים, בעוד כ-10 שנים לא תהיה דירה ללא הדלקה וכיבוי חכמים של כל מערכות החשמל של הבית (דוד חימום, מזגן, תאורה, תריסים חשמליים, אזעקה...).


אתה יכול לזהות את המגמות של המכונית החכמה והבית החכם כבר היום ולדעת בוודאות שהם יהיו נחלת הכלל (כמו האינטרנט והסמארטפונים היום).


(מוזר שעדיין לא התקנת ברכבך אמצעי נהיגה חכמה למרות שזה מעניק לך הנחה בעת חידוש רישיון הרכב. גם מוזר שלא הצטרפת למהפיכת הבית החכם של בזק למרות שכבר אתה שולט לבד על הדוד החשמלי ועל המזגן מהסמארטפון שלך. הכל עולה היום גרושים ומקל על החיים).

 

אבישי ק

New member
תעשה הפרדה בין מערכות עזר לנהיגה לבין רכב אוטונומי

מערכות עזר קיימות היום בכל רכב, החל ממובילאי בקרת סטייה מנתיב וכד...
רכב אוטומנומי זה כבר משהו אחר לגמרי.
דוד נשלט מהנייד זה לא בית חכם והרבה הסירו אותו בגלל כל מני בעיות(טוב... הטכנולוגיה חדשה)
 
למעלה