עוד מהפכה של השר הכץ - מהפכת המכוניות ללא נהג אנושי.

d70

Well-known member
כמו שרשמו לך - תפסיק עם השטויות
1.לא הבטחת שהפרוייקט ייעצר? היכן התחנות המוצפות
עשית מעצמך צחוק ואתה עדיין ממשיך.רק במדינה שמפגרת אחרי מצרים ואיראן מאמינים להמצאות שלך.
2.אתה ממציא שטויות.כל מי שמשתמש במכשיר עם סוללה נטענת ממש לא מפסיק להשתמש בה אחרי מספר חודשים.טעית ואתה ממשיך להביך את עצמך.
3.שקר.כל החברות הגדולות מושקעות ברכבים מכל הסוגים.גם אוטובוסים ומוניות הם רכבי "יוקרה"

4. ראה 2.
5.כן.,בטח,ברור
ידוע שבוחרים רכב, אין שום משמעות אם הוא עובד על בנזין (יקר) סולר (היה זול) או חשמל (זול מאוד)

6.כן סוללה זה דבר לא אמין
אנחנו "רק" מוקפים בהם... כמובן שברכב בנזין "הזנחת" עוד חלקים כמו: מכלולי מנוע רצועות, מערכת קירור,מסננים,גיר שכידוע
הם חלקים "אמינים".
7.אתה ממשיך להדגיש את עליבותו של עולם התחבורה החנוק של ישראל ע"י דוגמאות של קרטל בשת"פ משרד התחבורה.תבדוק מה קורה בעולם.כמה מבחר יש.מזל שחברות האוטובוסים מצטיידים אוטובוסים חשמליים (אחרי מבחנים שנערכו להם בארץ).

אז כן, ידוע הרכב חשמלי זה העתיד.
 

משה12333

New member
("כשבוחרים" ולא "שבוחרים") עוד מענה:

1. בכל חורף, יש ארוע גשם חריג שגורם להצפת מסילות הרכבת באיילון. כל זה קורה במקום פתוח, מעל לקרקע.
תאר לך הצפה מתחת לקרקע במקום סגור בגלל מי התהום. זה מצב גרוע פי כמה.

2. סוללה נטענת לסמארטפון שייכת לעולם האלקטרוניקה שבו הזרמים אפסיים.
סוללה נטענת ברכב חשמלי שייכת לעולם החשמל שבו הזרמים עצומים. אי אפשר להשוות בין השתיים.
זה כמו שתשווה בין דאון למטוס נוסעים ענק כי לשניהם יש כנפיים.

3. כל החברות אכן ניסו להיכנס לתחום הזה וכולן נכשלו, למרות הזרמת כסף ציבורי רב אליהן מהממשלים במדינות העשירות של העולם.
כל החברות רק הפסידו כסף רב על מיזמי הרכבים החשמליים שלהם.

4. הפנייה לסעיף 2.

5. השיקול הכספי לא שייך לעולם הרכבים החשמליים כי הם פשוט יקרים יותר.

6. המנועים של היום הם לא המנועים של עד לפני 10 שנים. מנועי הבנזין והסולר של היום הם מאד אמינים, מאד יעילים, מאד חסכוניים ופחות ופחות מזהמים.
כל יום יש שיפורים חדשים בהם ובכל מכלולי הרכב.

7. משרד התחבורה לא קשור לכך. ניסו לשווק פה מכוניות חשמליות שנטענות מהשקע החשמלי של הבית ולא הצליחו. ניסו לשווק מכוניות חשמליות עם תחנות להחלפת סוללה ולא הצליחו.
ניסו גם אוטובוסים חשמליים ולא הצליחו.


לסיכום, רכב חשמלי הוא גם יקר, גם בעל טווח נסיעה קצר, גם בעל זמן טעינה ארוך, גם כבד וגם מומלץ לא להשתמש בו במזגן.
כלומר, הוא לא שמיש.

 

d70

Well-known member

1.נוו איפה ההצפות של המנהרות? אתה סתם מנסה להפחיד
2.הכימייה דומה.תלמד על המבנה הפנימי לפני שאתה סתם זורק שטויות.
3.כן ברורשבישראל נכשל.בחול לא הם הצלחה גדולה.
4.ראה 2
5.אבל הדלק יותר ולכן הם משתלמים יותר.
6.מנועי בנזין בזבזנים לעומת מנועים חשמליים.רכב חשמלי צריך פחות מכלולים נעים ומשאבות.
7.בארץ השקשוקה והשלומיאליות של משרד התחבורה הישראלי קברה את הסיפור.אפילו בארץ, הניסוי גרם להזמנת עוד אוטובוסים.כנ"ל בסין ועוד מדינות בעולם.בחו"ל הנושא פורח.

רכב חשמלי זה העתיד
 

אבישי ק

New member
רכב חשמלי מזהם לא פחות מרכב בנזין, זה נכון. אבל זה לא הנושא

במהלך העבודה של הרכב יש זיהום של שמנים וכו שעדיין צריכים שיהיה ברכב.
ושריפת המצבר בתום השימוש בו יוצר זיהום הזהה לזיהום של רכב בכל חייו.
הנושא הוא אלטרנטיבה לבנזין והוצאת הערפיח מהערים.
עם הזיהום של שריפת המצבר אפשר לטפל בכל מני דרכים.
 

משה12333

New member
את כל המצברים המשומשים מוכרים לחברות של מיחזור מתכות. אסור

להשליך מצברים כמו שמשליכים אשפה רגילה כי החומרים שבתוכם הם מאד רעילים ומסוכנים.

בחברות המיחזור, מפרקים את לוחות המתכת ההרוסים של המצבר המשומש ומתיכים אותם. כך מקבלים מתכת חדשה לשימושים אחרים. כל עבודת הפירוק נעשית עם חליפה נגד חומרים מסוכנים מחשש לפגיעה בבריאות הפועלים.

 

אבישי ק

New member
תפסיק עם השטויות!!!!
אתה כבר רושם דברים לא קשורים

אם מכניסים מצבר גדול לרכב קטן אז מחזקים את המתלים!!!!!!!!!!!!!!!
אתה מנפנף עם מידע שקרי ואתה כבר עברתה את גבול השקר הקטן.
הרכבת הקלה כבר נבנית, השיקול הוא שיקול של משרד התחבורה ואין לך שום השפעה על זה אז שב בשקט!!!!!
אתה לא מבין בבנייה ואתה לא מומחה ברכבים.
על שקר גס אי אפשר להבליג ואתה לא מבין את הנזק שאתה עושה בכתיבת שקרים כאלו ועוד באתר פומבי, עוד מישהו יחפש את המקור שלך.
 

משה12333

New member
("עברת" ולא "עברתה"). אתה מתפרץ לדלת פתוחה. ציינתי

במפורש בתגובתי שברכב עם סוללה כבדה, מחליפים את מע' המתלים.

לא מחליפים רק אותה. מגדילים את מרכב הרכב, מחליפים את הצמיגים ומנמיכים את ריצפת הרכב.

כך מקבלים רכב זהה לחלוטין לרכבים שטסלה מייצרת.

 

d70

Well-known member
משה - די אתה מביך,אפילו מטאטא צודק יותר ממך
 

משה12333

New member
שים לב טוב לתמונה שהבאת ובמיוחד למסילות שבה. הרכבת

אמנם חשמלית אך היא לא רכבת קלה אלא רכבת כבדה. זה מזכיר את הקו המהיר לירושלים שנבנה כרגע וגם יכיל תחנה תת-קרקעית כזאת בדיוק מתחת לבנייני האומה. דרך אגב, גם הקו המהיר לירושלים הוא לא הגיוני מבחינת שיקולי עלות-תועלת.

(בכלל, כל ניסיון להשוות בין ישראל לגרמניה, בכל תחום, הוא לא אפשרי כי מדובר במעצמת-ענק שמנהלת את העולם לעומת מדינה קטנה ועניה).

 

d70

Well-known member
אתה מדבר שטויות
גם ביוון יש רכבת תחתית ,האם גם יוון הינה "מעצמת ענק שמנהלת את העולם"
?
ישראל לא ענייה.השחיתות,הבירקרטיה וחוסר היעילות הם הסיבה לאי הקמת רכבת תחתית בארץ.
הטיעונים שלך פשוט מביכים.
 

משה12333

New member
יוון היא לא מדינה עצמאית, מבחינה כלכלית. היא חלק מגוש האירו

וכלכלתה מנוהלת בגרמניה ולא בבירתה אתונה.

אם יוון לא היתה בגוש האירו, אזרחיה היו רעבים ללחם. גרמניה מצילה אותה פעם אחר פעם מקריסה כלכלית כי גרמניה לא רוצה שגוש האירו ייפגע.

אפשר להגיד שכל אזרח ואזרח ביוון וכל עסק יווני, פרטי או ממשלתי, מנוהל ע"י הבנקים השונים בגרמניה וע"י ממשלת גרמניה. גרמניה כבשה את יוון מבחינה כלכלית וכך הצילה אותה.

זה המצב היום בגוש האירו.

גרמניה היא מעצמת-על ויש לה מספיק כסף כדי להפעיל את הרכבת התחתית היוונית.

(כל המצב הזה קרה כי במשך העשור האחרון הממשלות היווניות דיווחו דיווחים שקריים לגרמניה לגבי החוב הלאומי שלהם. התברר לגרמניה שהחוב הלאומי של יוון היה פי כמה וכמה גדול יותר מהדיווחים של ממשלת יוון. לא היתה ברירה לגרמניה אלא לנהל את הכלכלה היוונית בעצמה והיא מפעילה היום פיקוח קפדני ביותר על כל מרכיב של המשק היווני).

 

d70

Well-known member
תירוצים
האם גם מצרים בגוש האירו

האם טהרן בגוש האירו? אתה לא רציני, רכבות תחתיות הוקמו ברחבי העולם עוד לפני המצאת גוש היורו.. מאיפה השטויות האלה ..
 

משה12333

New member
רכבת תחתית היא לא רכבת קלה תת-קרקעית. רכבת תחתית היא

רכבת כבדה.

רכבת כבדה נוסעת לטווחים גדולים מאד בין ערים ומקצה אחד של המדינה לקצה השני, חוצה יערות, מדבריות, עוברת במנהרות בהרים או במנהרות מתחת לערים.
רכבת כבדה יכולה להעביר כמות גדולה של בני אדם (או סחורות) במהירות לאורך טווחים עצומים.


לגבי מצרים, ברור שלמדינת עולם שלישי אין את היכולת הכלכלית לבנות קווי רכבת תחתית. בקושי יש לה יכולת כלכלית לספק לאזרחיה לחם. אבל למעצמת-על כמו צרפת יש את היכולת הזאת.
צרפת העניקה למצרים סיוע אזרחי ומימנה בשבילה את הקמת הרכבת התחתית אצלה (צרפת גם מימנה את הקמת תעלת סואץ ואת הקמת הכור בדימונה בישראל). הבעיה היא שלמצרים אין את היכולת הכלכלית לתחזק את מערך הרכבות שלה כהלכה ולכן התאונות שם הן תכופות וגובות קורבנות רבים.

צרפת לעולם לא היתה מסכימה לממן למצרים הקמת רכבת קלה תת-קרקעית כי זה בזבוז נוראי של כסף על מערכת תחבורה ציבורית מוגבלת.
רכבת תחתית, לעומת זאת, מצדיקה את העלויות הגבוהות של כריית המנהרות בשבילה, עלויות שרק מעצמת-על יכולה לעמוד בהן.


(לגבי איראן, נפט לא חסר להם. חסרה להם רק הנהגה נורמלית שתנצל את הרווחים העצומים ממנו לצרכי האזרחים, כפי שהיא אכן עשתה כשהיא בנתה בשבילם רכבת תחתית וגם את זה היא עשתה בחוסר רצון משווע, עם עיכובים של עשרות שנים במהלך בנייתה).

 

d70

Well-known member
יפה אז מ"אין רכבת תחתית בחו"ל" עברת ל"איך כן בונים אותם"
 

משה12333

New member
אין רכבת קלה תת-קרקעית בחו"ל. ראית שתי דוגמאות לכך שאפילו

לבניית רכבת תחתית (ולא רכבת קלה תת-קרקעית) קשה מאד להשיג מימון בעולם.

בישראל, שופכים מיליארדים על רכבת קלה תת-קרקעית שיעילותה פחותה לעומת רכבת תחתית (רכבת תחתית היא רכבת כבדה).

בישראל פועלים בניגוד להיגיון הכלכלי של שיקולי עלות-תועלת.

תוסיף לכך את העובדה שכל הפרוייקט הבזבזני הזה מתבצע בתוך מי תהום ואז תקבל פרוייקט ממש לא שפוי.

 

d70

Well-known member
אתה (כרגיל) טועה
פסים+קרונות+מתחת לאדמה = רכבת תחתית.
וכולנו נסענו בהן בעולם.בונים אותם בחו"ל (עם או בלי מי-תהום) רק בישראל עם השחיתות והשקשוקות ושלך זה "מסובך".הפחדת את כולם שהפרוייקט ייעצר-כרגיל טעית.
 

משה12333

New member
זה לא נכון. לפי ההגדרה שלך, הקו המהיר לירושלים הוא קו של

רכבת תחתית כי כי הוא עובר במנהרות וגם התחנה האחרונה שלו היא מתחת לקרקע.

לפי ההגדרה שלך, גם תחנת מודיעין שקיימת היום היא של רכבת תחתית כי היא מתחת לאדמה.

לפי ההגדרה שלך, במסילת השרון החדשה תעבור רכבת תחתית כי התחנה החדשה של רעננה היא תת-קרקעית והרכבת תעבור במנהרה כדי להגיע אליה.

וכשיבנו תקרה מעל האיילון, האם הקו לאורכו יהי תחתי? ברור שלא.

אין לנו בארץ רכבת תחתית.

יש לנו בארץ רכבת כבדה שהיא לא תחתית ורכבת קלה שנוסעת בירושלים.

בגוש דן, הרכבת הקלה הזאת (מהדגם שנוסע בירושלים) מתוכננת לנסוע מתחת לאדמה. זה לא הופך אותה לרכבת תחתית כי רכבת תחתית היא רכבת כבדה.

רכבת כבדה (תחתית או רגילה, חשמלית או לא) נוסעת במהירות, מסיעה מס' רב של נוסעים, אפילו בקרונות עם שתי קומות והתחנות שלה מרוחקות אחת מהשניה כי הטווח שלה הוא עצום.

 

d70

Well-known member
טענת שאין רכבות שנוסעות מתחת לאדמה בחו"ל -טעית

וכדי לברוח מהטעות אתה מנסה לפזר עשן עם "קלה" "כבדה" ושאר יקרות.
הרי זה די פשוט:
רכבת + מתחת לאדמה = רכבת תחתית.
 
למעלה