לא
אנחנו לא מדברים כאן על מעריב לנוער. אנו מדברים על תורה שנכתבה ע"י הקב"ה. כל מילה וכל אות מדוייקת ומדוקדקת. אין שום דבר מיותר בתורה. לגבי הסיפור של הכהן הגדול. זוהי טענה עתיקת יומין של ביקורת המקרא. התשובה היא (אני מניח שיש עוד כמה תשובות): ספר התורה שנמצא, היה ספר תורה מקורי, שנכתב ע"י משה רבינו, כמו שנכתב בפרשה זו בדברי הימים. כמו כן, הוא היה גלול בדיוק בפרשת התוכחות שעתידות לבוא לעם, אם הוא לא ישמור על התורה והמצוות. לכן היתה התרגשות גדולה. "לא נעשה כפסח הזה" - בהידור ובשמחה ומתוך תשובה שלמה, ובמעמד של הרבה אנשים. ועוד, אם לא היה להם תורה, מניין להם שבימי השופטים קיימו את מצוות הפסח ? לגבי המקרה של הגוי שהבאת. אתה קצת צודק. אך צריך לשים לב להבדלים. ה' ציווה לבית דין שיאכפו את המצוות על היהודים. אם יהודי עושה דווקא, דבר שהוא לא ממש חייב לעשות, ולמרות שמתרים בו - הוא מביא את זה על עצמו. אך גוי לא מצווה על שום דבר. מטרתו היא להרוג ללא סיבה. הוא מחפש תירוץ. ונכון, גם במקרה שהבאת היהודי הביא את זה על עצמו. כי יש רק 3 מצוות שהם "יהרג ובל יעבור". ורוב המצוות אינן כאלה.
אנחנו לא מדברים כאן על מעריב לנוער. אנו מדברים על תורה שנכתבה ע"י הקב"ה. כל מילה וכל אות מדוייקת ומדוקדקת. אין שום דבר מיותר בתורה. לגבי הסיפור של הכהן הגדול. זוהי טענה עתיקת יומין של ביקורת המקרא. התשובה היא (אני מניח שיש עוד כמה תשובות): ספר התורה שנמצא, היה ספר תורה מקורי, שנכתב ע"י משה רבינו, כמו שנכתב בפרשה זו בדברי הימים. כמו כן, הוא היה גלול בדיוק בפרשת התוכחות שעתידות לבוא לעם, אם הוא לא ישמור על התורה והמצוות. לכן היתה התרגשות גדולה. "לא נעשה כפסח הזה" - בהידור ובשמחה ומתוך תשובה שלמה, ובמעמד של הרבה אנשים. ועוד, אם לא היה להם תורה, מניין להם שבימי השופטים קיימו את מצוות הפסח ? לגבי המקרה של הגוי שהבאת. אתה קצת צודק. אך צריך לשים לב להבדלים. ה' ציווה לבית דין שיאכפו את המצוות על היהודים. אם יהודי עושה דווקא, דבר שהוא לא ממש חייב לעשות, ולמרות שמתרים בו - הוא מביא את זה על עצמו. אך גוי לא מצווה על שום דבר. מטרתו היא להרוג ללא סיבה. הוא מחפש תירוץ. ונכון, גם במקרה שהבאת היהודי הביא את זה על עצמו. כי יש רק 3 מצוות שהם "יהרג ובל יעבור". ורוב המצוות אינן כאלה.