סועד רגיל
אני חושב על המושג הזה ותוהה כיצד להגדיר אותו.
האם הסועד הרגיל מבקש למקסם את הנאתו? האם חושוב לו לעשות כך
במינימום של הוצאה כספית?
אם אתה מסכים, הרי מוטב שהסועד הרגיל ינקוט בפעולות כדי למצות את מטרותיו:לדרוש מקומות ישיבה נוחות, לדרוש
פרוט המנות, לבקש הוצאתן בהתאם לשיטתו, לבצע בקרה על המנות, להחזיר מנות פגומות, וכיוצא באלו פעולות.
אם כך הדבר - הרי כולנו סועד רגיל. כולל מי שמכריז כי "הוא מכיר אישית את השף/הבעלים/המלצר וכו'", בתנאי שהוא לא מתחזה, כמובן.
יתכן שיש איזו שאיפה כמוסה לעולם אחר בו כולנו מתייחסים לכל קליינט בשוויון מוחלט. הלוואי ששאיפה זו יגיע יומה,
ואתה יודע מה - עדיף שזה יקרה קודם בקופות ובתי החולים ואחר כך במערכת החינוך. אחריהם - בעולם המסעדות.
ואז דעתי תנוח.
לסיכום שלי: מי שרצונו להיות סועד רגיל על פי ההגדרה דלעייל: שינקוט בפעולות. הכדור בידו.
מי שלוקח תפקיד של מבקר מסעדות אנונימי (אם יש כזה תפקיד) שיבושם לו.
אני אמשיך לקרוא גם את א"ש גם את י"י וגם אחרים שחושבים את עצמם כמו כולנו סועדים רגילים