"עשה ואל תעשה" במכירת/קניית אופנוע

M O R M

New member
../images/Emo31.gif לא לתת סיבוב נקודה !! ../images/Emo128.gif../images/Emo128.gif

שיהיה ברור לא נותנים לקונה לעשות סיבוב גם אם בטוחים מגנבה במאה אחוזים. אלה אם כן אתה מכיר אישית את הקונה ללא קשר לקנית האופנוע סומך עליו מהכרות אישית !! ועשית לו ביטוח !!! אין ביטוח לא רוכבים !!
 

villain

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

יותר מכך, אתה מדבר על ביטוח חובה,
ומי שחושב שהביטוח המקיף יחזיר לו את ערך האופנוע במידה ונגנב לו האופנוע בסיטואציה שכזאת, כל מה שנותר לי לנגיד לו בהצלחה... לא נותנים סיבוב לקונה בשום פנים ואופן, אלא אם כן זה בן אדם שהייתה נותן לו סיבוב על האופנוע ללא קשר למכירה
חבר טוב נותן סיבוב לחבר טוב ויש ביטוח חובה לכל רוכב. MORM - קשה להאמין כמה מוזרים יש בעולם שלא מבינים כלל כל כך פשוט...
 

RaananC

New member
לא לתת סיבוב, נקודה

ושוב פעם, כדי שזה ייכנס לראש, לא לתת סיבוב בשום פנים ואופן. אם מישהו רוצה סיבוב שישלם מחיר מלא, יעשה העברת בעלות ואח"כ יוכל להסתובב כמה שבא לו, אבל רק אחרי שקנה ושילם. מסתובבים פה הרבה חבר'ה שנפלו בפח והאופנוע נגנב כך. שנית, תהיה ישר ואמין, כמו שאתה מצפה שיהיו ישרים אתך כך תהיה עם אחרים.
 

Bearing

New member
לא הייתי קונה היום אופנוע בלי סיבוב

מה הבעייה לתת למוכר סכום עירבון, כמובן שלא את כל סכום עלות האופנוע. נניח חצי או שליש מחירון, זה יכסה גם אם עושים תאונה. ואין גנב שיתן לך סכום כזה ויגנוב את האופנוע. גם בתור מוכר לא תהיה לי בעייה עם סידור כזה.
 

wavelet

New member
כנ"ל

ההחלטיות של החברים למעלה בעניין לא לתת סיבוב אינה נחלת הכלל -- מעולם לא מכרתי ולא קניתי אופנוע ללא סיבוב, אפילו אם זה רק באמת 200מ' להרגיש איך הוא (הרי כמעט בכל המקרים מדובר בדגם שאין לי נסיון קודם עליו...) ומעולם לא נתקלתי במישהו שסירב לכך, כך שכנראה שזה עדיין זה די מקובל. נכון, כרוך בזה לא מעט סיכון, אבל מה לעשות -- מישהו כאן באמת מוכן לקנות אופנוע בלי שבכלל הרגיש אפילו איך זה לשבת עליו, כפי שמור אומר? לא מאמין.
 

yoman321

New member
רוצה להרגיש

כנס ליבואן ותירשם לנסיעת מבחן אין בעיה לשבת , לנסוע - כשיהיה שלך.
 

redrider

New member
אני אשאל גם אותך

לקחת את האופנוע הנוכחי שלך לסיבוב לפני שקנית?
 

yoman321

New member
לא, ולא את זה שלפניו, וגם לא את זה שלפניו

וגם זה שלפניו... וגם כשמכרתי לא היו סיבובי נסיון (למרת ששני כלים נמכרו לסוכני תיווך)
 

biker34

New member
רדריידר - אתה כקונה נתת סכום ערבון?

כדי להבטיח למוכר ממנו קיבלת את האופנוע לסיבוב שלא תעלם. אם כן, אתה צדיק בדורו - רוב הקונים שאני נתקלתי בהם לא היו מעוניינים ל"סכן" סכום גבוה כ"כ. ואם הקונה לא מעוניין בסיכון - ז"א שעליי כמוכר לקחת את כל הסיכון עליי? הכלל של לא לתת את האופנוע לנסיעת מבחן צריך להשמר בקפידה - והיה והקונה הפוטנציאלי מוכן להפקיד את כל סכום העסקה בידי המוכר במזומן האופנוע ימסר לסיבוב. מזכיר לי קטע מסרט עם הריסון פורד בו הוא שואל מה מחירו של מסוק כלשהו - התשובה שני מליון דולר. לנוכח המחיר הגבוה הוא שב ושואל אוקיי, כמה עולה השכרה של המסוק - התשובה שני מליון דולר.
 

redrider

New member
איזה יופי צדיק אומות עולם אתה

נניח שאני נותן לך 30K ביד ונוסע לסיבוב כשאני חוזר אתה דורש את האופנוע ואומר שלא קיבלת ממני שום כסף. איפה ההבדל פה? אם אני אלך למשטרה זה תהיה מילה שלי נגד מילה שלו והאופנוע הרי רשום עליו ואני אצתרך להסתובב בפוליגרפים וכו' כדי להוכיח. אני תמיד הצעתי להם תעודה מזהה וזכרון דברים גם אם רשום ביד (תופס בבית משפט) וזה מספיק. כסף מזומן ליד לבן אדם שאני לא מכיר? מה אני דפוק?
 

kramberg

New member
זה עובד גם הפוך אתה יודע

למה שאני אתן לך את האופנוע שלי, שכל מה שאתה משאיר לי ביד זה תעודה? למה זה שווה? במקרה של גניבה, לכלום.
 

redrider

New member
כמו שאמרתי כבר כמה פעמים

אבל בשבילך אני אגלגל את הלשון ואגיד שוב. זכרון דברים + עדים סוגרים את הפינה הזאת.
 

yoman321

New member
אתה לא נראה לי יורד לסוף דעתו

בא קונה אומר הנה זכרון דברים לקניה, זכרון דברים למקרה שגרמתי נזק לאופנוע, ביטוח לשבוע בפול , תז שלי ,אלף שקל ערבון במזומן , ו2 חברים שלי שהם גם רוכבים ובאו להיות עדים לכל העניין עולה על האופנוע ונוסע כיון אחד לכיון השקיעה מה אז ? אתה תעצור את 2 העדים? גם אם הם אחים שלו או חברים מכיתה ג' הם יגידו שהם פגשו אותו עכשיו בתחנת דלק הוא שילם לכל אחד מהם 500 שקל בשביל להיות עדי אופי לעיסקה. אתה תלך למשטרה , ואופס תעודת זהות מזוייפת.. לאיזה בית משפט תלך עם זכרון דברים ותעודת זהות מזוייפת ו2 עדים שמתנערים מקשר לבחור ? מי יחזיר לך את האופנוע והכסף? חוקרי משטרת ישראל? למה להכניס את עצמך לסיכון הזה? עכשיו מצב היפוטטי אחר , הבנאדם עלה על האופנוע שלך , בלי רשיון בעצם לרכב על כלי בקטגרויה של הכלי שלך \בלי רשיון בתוקף\ בלי לעמוד בתנאי הרישיון (כמו משקפיים לדוגמה) ו\או בלי ביטוח וחלילה נפצע ו\או פגע בהולך רגל עכשיו לך תגיד שיש לך עדים וזכרון דברים ..
 

redrider

New member
איכות העדים תלויה בך

אתה זה שאישרת אותם כעדים לפני כן. עקרונית אתה חותם עם בן אדם זכרון דברים בנוכחות עדים שבו הוא מתחייב לכסות נזקים שיגרמו לאופנוע בעקבות הנסיעה שלו. ולדרך.
 

biker34

New member
אתה לא יורד לסוף דעתי רדריידר

אם אתה צריך להתחיל להתעסק באיכות העדים, ובאמיתות תעודת הזהות וכו' - לדעתי אתה פשוט מכניס את עצמך למצב שאתה לא בטוח איך תצא ממנו. אז כמובן כקונה הגון אתה מעוניין לקחת סיבוב וברור לך שאתה לא תעלם עם האופנוע. מוכר שאתה חושש שייעלם לך עם הכסף זה שהפקדת עבור הסיבוב על האופנוע זה אכן גם סיכון...אבל קטן משום שתמיד ניתן לשים את הכסף אצל נאמן כלשהו - סוכנות תיווך/מוסך מוכר ומוסכם. ובשורה התחתונה זה שמסכן את עצמו יותר הוא המוכר - גם קונה שלא מתכוון להעלם, אלא אחד שפשוט לא יודע לרכב/ אינו זהיר ועשה תאונה של טוטאל לוס - מה קורה במצב כזה? יכוסה בזכרון דברים? נראה כאילו צריך להביא עו"ד לכל פגישה עם קונה - לא כ"כ ריאלי.
 

redrider

New member
אכן כך

אנחנו דיברנו ברמה דיי הופטטית. אני תמיד הצעתי זכרון דברים פשוט על גבי דף כתוב בעת שהינו חוזה מחייב לכל דבר שבו אני מתחייב לפצות את בעל האופנוע בכל חומרת הנזקים. אני חוזר ואומר שאם כל הכבוד לזהירות לא הייתי קונה אופנוע מבלי לקחת אותו לסיבוב.
 

M O R M

New member
redrider מבקש שלא תעלב בבקשה הקשב.

ראשית אני מכבד את דעתך בעניין "לקיחת סיבוב" למרות שאני מתנגד לרעיון נמרצות. עתה נדון בנושא מזוית אחרת בבקשה ממך: אם אתה רוכב על אופנוע לא מוכר האם יש לך ביטוח? האם יש לך הכרות עם האופנוע ? האם באמת תוכל לקחת אותו לנקודות קצה על מנת לבדוק שהגיר לא קופץ במאמץ? אם סטפן יבדוק את האופנוע ברכיבה יש לו ביטוח מיוחד. יש לו את היכולות להבא את האופנוע לנקודות מאמץ קיצוניות ברכיבה על מנת לדעת התנהגות ההיגוי , המנוע , השילדה ה, המיתלים.
 

redrider

New member
מוטי... אתה חי בדוגמות

והחיים לא עובדים לפי דוגמות. לא מעניין אותי סטפן בשלב שבו אני בא לראות את האופנוע כי אם הוא לא יעבור את הבדיקה שלי אני לא אקח אותו לסטפן או לכל מוסך אחר לצורך העניין. תבין נשמה אני לא סומך על מוסכים ולא מאמין למכונאים וכל דבר שמכונאי יאמר לי אני אבדוק כפליים מכיוון שמה לעשות היו כמה חוויות מוסך מכאיבות כמעט ברמה של החוויה התורכית שלך. לפני שהאופנוע יראה בדיקה רשמית הוא יעבור אצלי בדיקה דיי מעמיקה שבמהלכה אין באמת צורך לקחת את האופנוע לשיא היכולת שלו (את זה אני אשאיר למוסך) אבל את כל המכלולים האחרים אפשר לבדוק ללא שום בעיה בלי לצאת מגבולות ה50 קמ"ש.
 

Pumi

New member
אבל זה אתה. ואתה זה לא מוטי או ילד בן 18

אתה אולי יכול להכיר ולזהות ולראות האם האופנוע שאתה קונה תקין או לא, עובד או לא. אבל ילד ב 18, או אפילו מבוגר בן 50, שקונים אופנוע שהם לא מכירים, שמעולם לא נכנסו לענייני החלקים חוץ מאולי "זה גז, זה קלאצ', וזה מזיז ימינה שמאלה וזה אומר האם יתפוס אותי שוטר או לא", אז מה יעזור להם סיבוב. זאת גם הסיבה למשל שאני לא אתן סיבוב. לך תדע גם אם הוא אומר לי "ירדתי מ R1 שנת 2029 שרכבתי עליו 40 שנה ואני רוצה עכשיו משהו רגוע", אני עדיין לא אדע אם הוא אומר לי את האמת. לכן העצה של לקחת סיבוב, היא מאוד תלויה בבן אדם שקונה.
 
למעלה