כמה טיפים מניסיון שלי
לא לתת סיבוב, ואם הוא יושב על האופנוע, אז עם המפתח ביד שלך. מהסיבה הפשוטה שגם אם הוא נותן צ'ק ערבון, הוא יכול להיות מזוייף. היו מקרים בעבר, ועדיף לא לצאת פראיירים. בקניה, מראה האופנוע הוא אחד מהדברים הקובעים. אופנוע שנראה רע חיצונית אסטטית, כלומר לא ניקו אותו, מלוכלך לגמרי, שרשרת מלאה לכלוך, אומר אופנוע שלא "אהבו" אותו בכלל. במכירה, דבר ראשון הסכם דברים כתוב ברגע שמסכמים והקונה מחליט לקנות. בנוסף קודם כל מעבירים את הכסף, ורק אחרי זה מעבירים בעלות. העברת הבעלות נעשת אך ורק אחרי שהכסף מופקד. שזה אומר צ'ק בנקאי או מזומן או העברה בנקאית. לעולם לא לוקחים צ'ק אישי. הוא יכול לחזור אחרי שלושה ימים ואז אתה יוצא קרח מכאן ומכאן. בקניה, עושים בדיקה. תמיד. גם אם אומרים לך שהאופנוע עבר בדיקה לפני שבוע ולא הזיזו אותו מהמקום. וגם את זה עושים במקום מוכר לך. אם עשו בדיקה קודמת במקום שאתה מכיר וסומך עליהם, והקילומטרג' תואם לבדיקה, אז עוד אפשר. במכירה ספר את מה שעבר האופנוע. לא על כל נפילה צריך לספר, בייחוד אם האופנוע במצב מעולה. נפילות זה חלק מהחיים. אבל אם יש משהו גדול, או משהו חריג, עדיף לספר. זאת שבמקרה והקונה יגלה פתאום שהוא קונה אופנוע שצריך לעשות לו אוברול עוד 1000 קילומטר וזה יתגלה בבדיקה, אז רוב הסיכויים הוא ירגיש שאתה מנסה "לעבוד" עליו.