דביבון ירוק
New member
אני לא מבין
מדוע אתה מתגאה כל הזמן בבורות שלך? ומהצד השני, כשאני שואל על מקורותיך אתה מסרב לענות. אתה קצת ילדותי, אבל זו הבעיה שלך. באשר לתשובתך. אתה כרגיל נוטה לקיצוניות. בד"כ, כמו בחיים, אין שחור ולבן, יש אמצע, ולכן אין לי כל בעיה להגיד שסופרי המקרא הכירו משהו אחד, אך לא משהו אחר. היחס הביקורתי לתנ"ך אינו אומר שאין בו גרעינים היסטוריים. קח לדוגמה את ספר יהושע; ככל הנראה ספר זה משמר ידע אותנטי לגבי ממלכות כנען, כך למשל לגבי חצור (ראש כל הממלכות) ובכלל לגבי הקשרים בין ערי המדינה הכנעניות והבריתות ביניהן. ז"א שכותב ספר יהושע ידע דברים רבים על המצב בארץ לפני תקופת הברזל. האם מכאן אנו חייבים להסיק שהוא גם ידע משהו על רעמסס ב' (הרי על שישק שחי באמצע מאה 10 הוא בקושי ידע)? האם זה גם אומר שתיאור הכיבוש של יהושע כפי שהוא מתואר בספר נכון? האם השמש אכן עמדה דום והירדן נחצה לשנים? לגבי הפלישתים. מדובר בנושא בעייתי מאוד במקרא. מצד אחד מדובר בעם 'חדש' שהגיע מאיי הים בערך בזמן בו הגיע ישראל לארצו (עמוס ט') ומצד שני, כבר כשאברהם מגיע לארץ הוא פוגש את אבימלך. מתי הגיע אברהם לכנען? לשיטתך הרבה לפני תקופת הברזל. האם הפלישתים ישבו כבר אז בארץ? כתבת "כמו כן אין ויכוח שהתוכנית היתה לכבוש את כל ארץ כנען כולל מישור החוף הדרומי". האם באמת אין כל ויכוח? האם יתכן שארץ פלישתים אינה נזכרת מפני שהיא לא נחשבה כחלק אינטגרלי מממלכת ישראל ולכן לא היו אמורים לכבוש אותה? איזה שבט אמור היה לשבת שם? עד כמה שאני יודע (תקן אותי אם אני טועה) לא שבט דן ולא שבט יהודה אמורים היו לרשת שטח זה. האם על אזור עזה חלה קדושת הארץ? [לפני שאתה עונה על "נחל מצרים" קח בחשבון שישנה אפשרות שלא מדובר בנילוס]
מדוע אתה מתגאה כל הזמן בבורות שלך? ומהצד השני, כשאני שואל על מקורותיך אתה מסרב לענות. אתה קצת ילדותי, אבל זו הבעיה שלך. באשר לתשובתך. אתה כרגיל נוטה לקיצוניות. בד"כ, כמו בחיים, אין שחור ולבן, יש אמצע, ולכן אין לי כל בעיה להגיד שסופרי המקרא הכירו משהו אחד, אך לא משהו אחר. היחס הביקורתי לתנ"ך אינו אומר שאין בו גרעינים היסטוריים. קח לדוגמה את ספר יהושע; ככל הנראה ספר זה משמר ידע אותנטי לגבי ממלכות כנען, כך למשל לגבי חצור (ראש כל הממלכות) ובכלל לגבי הקשרים בין ערי המדינה הכנעניות והבריתות ביניהן. ז"א שכותב ספר יהושע ידע דברים רבים על המצב בארץ לפני תקופת הברזל. האם מכאן אנו חייבים להסיק שהוא גם ידע משהו על רעמסס ב' (הרי על שישק שחי באמצע מאה 10 הוא בקושי ידע)? האם זה גם אומר שתיאור הכיבוש של יהושע כפי שהוא מתואר בספר נכון? האם השמש אכן עמדה דום והירדן נחצה לשנים? לגבי הפלישתים. מדובר בנושא בעייתי מאוד במקרא. מצד אחד מדובר בעם 'חדש' שהגיע מאיי הים בערך בזמן בו הגיע ישראל לארצו (עמוס ט') ומצד שני, כבר כשאברהם מגיע לארץ הוא פוגש את אבימלך. מתי הגיע אברהם לכנען? לשיטתך הרבה לפני תקופת הברזל. האם הפלישתים ישבו כבר אז בארץ? כתבת "כמו כן אין ויכוח שהתוכנית היתה לכבוש את כל ארץ כנען כולל מישור החוף הדרומי". האם באמת אין כל ויכוח? האם יתכן שארץ פלישתים אינה נזכרת מפני שהיא לא נחשבה כחלק אינטגרלי מממלכת ישראל ולכן לא היו אמורים לכבוש אותה? איזה שבט אמור היה לשבת שם? עד כמה שאני יודע (תקן אותי אם אני טועה) לא שבט דן ולא שבט יהודה אמורים היו לרשת שטח זה. האם על אזור עזה חלה קדושת הארץ? [לפני שאתה עונה על "נחל מצרים" קח בחשבון שישנה אפשרות שלא מדובר בנילוס]