אני אסביר לך ל-א-ט ל-א-ט...
המקרא עדיף מבחינתי מבחינה ערכית. הוא מבחינתי ספר קודש, לעומת וירגיליוס והומרוס שהם סתם ספרים. עכשיו נשכח את הערת האגב הזו, ונעבור לדיון במקרא ובהומרוס כמקורות הסטוריים (באותם חלקים שלהם שעוסקים בהסטוריה). מבחינתי גם המקרא וגם הומרוס הם מקורות שגרעינם הסטורי עד שיוכח ההיפך. אם התנ"ך טוען שהיתה ממלכה מאוחדת, אני אאמין לו כל זמן שממצאים חיצוניים לא סותרים חזיתית את ההנחה הזו. אם הומרוס טוען שקוליציה יוונית נלחמה 10 שנים נגד טרויה, אני אאמין לו כל זמן שאין ממצאים חיצוניים הסותרים זאת. (את יצירתו של וירגיליוס אני לא מכיר, אבל אני לא אטען שכל כתיבתו שיקרית אם אין לי נימוקים טובים לכך) אני לא רואה מה כאן לא שוויוני. ההבדל ביני לבינך אינו השוויוניות אלא מהי ברירת המחדל. ברירת המחדל שלך היא שהמקרא (וגם הומרוס) הוא אוסף בדיות, וחובת ההוכחה על המקרא. ברירת המחדל שלי היא הפוכה, וחובת ההוכחה היא על הטוען שמדובר בבלופים.
המקרא עדיף מבחינתי מבחינה ערכית. הוא מבחינתי ספר קודש, לעומת וירגיליוס והומרוס שהם סתם ספרים. עכשיו נשכח את הערת האגב הזו, ונעבור לדיון במקרא ובהומרוס כמקורות הסטוריים (באותם חלקים שלהם שעוסקים בהסטוריה). מבחינתי גם המקרא וגם הומרוס הם מקורות שגרעינם הסטורי עד שיוכח ההיפך. אם התנ"ך טוען שהיתה ממלכה מאוחדת, אני אאמין לו כל זמן שממצאים חיצוניים לא סותרים חזיתית את ההנחה הזו. אם הומרוס טוען שקוליציה יוונית נלחמה 10 שנים נגד טרויה, אני אאמין לו כל זמן שאין ממצאים חיצוניים הסותרים זאת. (את יצירתו של וירגיליוס אני לא מכיר, אבל אני לא אטען שכל כתיבתו שיקרית אם אין לי נימוקים טובים לכך) אני לא רואה מה כאן לא שוויוני. ההבדל ביני לבינך אינו השוויוניות אלא מהי ברירת המחדל. ברירת המחדל שלך היא שהמקרא (וגם הומרוס) הוא אוסף בדיות, וחובת ההוכחה על המקרא. ברירת המחדל שלי היא הפוכה, וחובת ההוכחה היא על הטוען שמדובר בבלופים.