השורה התחתונה שלי הבהירה מה גוברנור טוען...
והוא טען בפועל את מה שכתבתי ולא את מה שאתה כותב.
זכותך כאתיאיסט לחשוב שאליהו ונביאי הבעל היו קוסמים שהתחרו מי מכיר להטים טובים יותר. אבל לתזה שלך אין אחיזה בסיפור המופיע בתנ"ך. בסיפור המקראי אליהו לא מפגין אפילו בדל של חשש שמא יש בין נביאי הבעל קוסמים מוצלחים ממנו. נהפוך הוא, אליהו מקשה על עצמו בכך שהוא מבקש שישפכו מים על המזבח שלו. מה שאומר שהוא משוכנע לגמרי בנצחונו. אז או שהוא היה קוסם בעל אגו ענק, או שהוא באמת האמין בכוחה של תפילתו.
היות ואני לא חילוני אדוק, אני נוטה להניח שנביאים (או רבנים לצורך העניין) מאמינים בדת שהם מייצגים ואינם רק ממציאים אלים ומצוות במודע כדי לשלוט בהמוני העם.
לגבי החרטומים, התנ"ך מעיד מה היו להטים ומה לא.
בסיפור של אליהו ונביאי הבעל אין שום טענה על להטים.
והוא טען בפועל את מה שכתבתי ולא את מה שאתה כותב.
זכותך כאתיאיסט לחשוב שאליהו ונביאי הבעל היו קוסמים שהתחרו מי מכיר להטים טובים יותר. אבל לתזה שלך אין אחיזה בסיפור המופיע בתנ"ך. בסיפור המקראי אליהו לא מפגין אפילו בדל של חשש שמא יש בין נביאי הבעל קוסמים מוצלחים ממנו. נהפוך הוא, אליהו מקשה על עצמו בכך שהוא מבקש שישפכו מים על המזבח שלו. מה שאומר שהוא משוכנע לגמרי בנצחונו. אז או שהוא היה קוסם בעל אגו ענק, או שהוא באמת האמין בכוחה של תפילתו.
היות ואני לא חילוני אדוק, אני נוטה להניח שנביאים (או רבנים לצורך העניין) מאמינים בדת שהם מייצגים ואינם רק ממציאים אלים ומצוות במודע כדי לשלוט בהמוני העם.
לגבי החרטומים, התנ"ך מעיד מה היו להטים ומה לא.
בסיפור של אליהו ונביאי הבעל אין שום טענה על להטים.