כמה דברים
קודם כל, כמו שכתבתי לנועם ולאסף, אני חושב שהגורם לכל זה הוא אנוכיות. הסיבה שאנשים רוצים לאכול כשר ולבטל את החוקים הדתיים היא לא בגלל "אנטי דת", אלא פשוט בגלל שזה יהפוך את החיים שלהם לנוחים יותר. דבר שני, האם חופש דת וחופש מדת הן לא פשרות? העובדה שלכל הדתיים יש חופש מלא לבצע את כל פולחניהם, ולחילונים יש חופש מלא לא לבצע את הפולחנים, האם זו לא פשרה? אני חושב שכן צריך לכבד את רגשות הציבור הדתי, אבל אפשר לעשות את זה בלי לפגוע בחופש של הציבור החילוני. המאבק הזה הוא מאבק עקרוני, הוא מאבק על הדמוקרטיה. ולכן אתה מדבר על וויתור על החזיר, ולי אין בעיה לוותר (אני לא אוכל חזיר). אבל מאחורי החזיר הזה עומד כל כך הרבה, עומד מאבק של מדינה דמוקרטית מול מדינה פונדמנטליסטית (אני יודע שזה קיצוני, אבל זה יכול להגיע לזה). אתה רוצה לקחת רק את החופש של אכילת החזיר, והוא רוצה לקחת את החופש של נישואים אזרחיים, והבא ירצה לקחת את החופש ללמוד אבולוציה. אני לא מוכן לוותר על החזיר, כי הוא מייצג דברים שאני לא מוכן לוותר עליהם.
קודם כל, כמו שכתבתי לנועם ולאסף, אני חושב שהגורם לכל זה הוא אנוכיות. הסיבה שאנשים רוצים לאכול כשר ולבטל את החוקים הדתיים היא לא בגלל "אנטי דת", אלא פשוט בגלל שזה יהפוך את החיים שלהם לנוחים יותר. דבר שני, האם חופש דת וחופש מדת הן לא פשרות? העובדה שלכל הדתיים יש חופש מלא לבצע את כל פולחניהם, ולחילונים יש חופש מלא לא לבצע את הפולחנים, האם זו לא פשרה? אני חושב שכן צריך לכבד את רגשות הציבור הדתי, אבל אפשר לעשות את זה בלי לפגוע בחופש של הציבור החילוני. המאבק הזה הוא מאבק עקרוני, הוא מאבק על הדמוקרטיה. ולכן אתה מדבר על וויתור על החזיר, ולי אין בעיה לוותר (אני לא אוכל חזיר). אבל מאחורי החזיר הזה עומד כל כך הרבה, עומד מאבק של מדינה דמוקרטית מול מדינה פונדמנטליסטית (אני יודע שזה קיצוני, אבל זה יכול להגיע לזה). אתה רוצה לקחת רק את החופש של אכילת החזיר, והוא רוצה לקחת את החופש של נישואים אזרחיים, והבא ירצה לקחת את החופש ללמוד אבולוציה. אני לא מוכן לוותר על החזיר, כי הוא מייצג דברים שאני לא מוכן לוותר עליהם.