קריית הלאוֹם במקוֹם הספארי

Yarenn

New member
נוּ

אז זאת הבעיה. אבל לא בדיוּק, מילא הדברים האלה, אני לא נגד זה שצריך לפעמים לתכנן מה יוּכל להיוֹת איפה, אם כוּלם רוֹצים הכל באוֹתוֹ מקוֹם. אבל מעבר לזה שלא יגידוּ לאנשים איפה להיוֹת. מילא שיגידוּ להם לא במטר הזה אלא במטר הזה, אבל לא בקילוֹמטר הזה במקוֹם בקילוֹמטר הזה, ובטח בלי שטוּיוֹת של חקלאוּת בגבוּלוֹת וציוֹנוּת איזה יוֹפי.
 

אבישי ק

New member
נכון... אבל... כל אחד שמגיע לעמדה של השפעה פתאום מחליט

לנסות לתקן את העולם.
ופתאום הערכים משתנים והעברת אוכלוסיות לא נשמע כלכך רע במיוחד אם זה ישפר משהוא או יטפל בבעיה שצצה.
תכלס אתה צודק.
אבל האומה הענקית שתומכת בנו עובדת בשיטה הזאת.
הם מוציאים בשנה מליארדים כדי שחברות יעבירו את המרכזים שלהם מערים מרכזיות לכל מיני חורים כמו נורפורק וכד'.
יש שם מפעלים ליצור רכבים שאין שום הצדקה כלכלית חוץ מתמרוצים להקים שם.
אני די תומך בשיטה שלהם... אפשר להתווכח על זה.
 

אבישי ק

New member
בדיקטטורה זה מאד פשוט, קובעים שצריך חקלאים ומכריחים לעבור

בדיקטטורות אם רוצים עוד חקלאים אז קובעים שאנשים מסויימים יהפכו לחקלאים ומביאים אותם בכח הזרוע לאזורים שכוחי אל כדי לעבד את האדמה.
צריכים מכרות אז מכניסים לכלא אנשים מהשורה ומעבידים אותם כל חייהם במכרות.
צריכים כח אדם לתשתיות אז אותו הסיפור עם הכלא.
במדינות כמו שלנו זה לא אפשרי "כח הזרוע" ולכן צריך לעודד אנשים לעבור. אולי הכלים לא מוצאים חן בעיניך אבל אין ברירה.
 

אבישי ק

New member
חידוד אחרון, כדי לקיים את אותם אנשים באזורים רחוקים צריך...

גם תשתיות.
הם צריכים לנסוע, לקבל שירותים רפואיים, לקנות מצרכים וכו..
היום יש מחסור חמור גם בדברים בסיסיים כמו רפואה, דבר פשוט כמו רופא עיניים אין בנמצא באזורים המרוחקים (למרות שיש מספיק אוכלוסייה באזור). התשתיות כלכך ירודות שלא ניתן להביא רופאים מהמרכז.
זה גורם לנטישה של האוכלוסייה וזה בסוף מתגלגל למחיר הירקות או מוצרים בסיסיים שקשה יותר להשיג אותם.
 

shershku

New member
להזכיר לך שכמות השטחים שהציבור יכול להינות מהם קטן

למה דווקא במקום הסאפרי?
למה לא במקום כל מגרשי החנייה באזור רכבת מרכז, למשל?
 

Yarenn

New member
כתבתי בפוֹסט עצמוֹ

זה שתי ציפוֹרים. זה לא "שטח שהציבוּר יכוֹל להינוֹת ממנוּ", זה כלא של בעלי חיים. צריך לסגוֹר את כל גני החיוֹת למיניהם. ולא חוֹשב שיש מספיק מקוֹם באזוֹר רכבת "מרכז". נראה לי שבין פארק איילוֹן שהוּא שטח עצוּם שהציבוּר הוֹלך להינוֹת ממנוּ, לבין הפארק הלאוּמי שהוּא גם כן שטח גדוֹל מאוֹד שהציבוּר נהנה ממנוּ, אפשר, כל עוֹד יש מדינוֹת וזה, לשׂים שם את קריית הלאוֹם, בדרך לוֹד, המשך קיבוּץ גלוּיוֹת וכוּלי, שהיא די הדרך האמצעית בין דרך יפוֹ שכם לבין דרך יפוֹ ירוּשלים. נראה לי מקוֹם טוֹב באמצע.
 

Yarenn

New member
זאת אוֹמרת

בהתחלה חשבתי על חלק מפארק איילוֹן, אבל חבל לנגוֹס בשטח שכבר החליטוּ שהציבוּר הוֹלך להינוֹת ממנוּ.
 
זה כלא של בעלי חיים

האדם כלא את עצמו בערים צפופות ובמנדלים מרקיעי שחקים - ללא יכולת תנועה חופשית ואת בעלי החיים בלולים, רפתות, וגני חיות.
בטבע יכלו לחיות אלו ואלו בכפיפה אחת - במודרנה לא וחייבים בהפרדה.
כמו שבני האדם מנסים לדאוג לרווחתם בתנאי ה"כליאה" שנוצרו - כן חייבים לדאוג לבעלי החיים.
 

אבישי ק

New member
תכלס זה האסון המודרני, התלות בעיר. אבל גם טוב יש בזה

לאורך ההיסטוריה האנושית לא היה מצב שבו התושבים היו תלויים כל כך בעיר לכל הצרכים שלהם.
רוב אוכלוסיית העולם עוברת לערים.
החיסרון הוא הניתוק שאנשים חשים כלפי הסביבה שלהם.
אף אחד לא יודע מאיפה הדברים שהוא קונה מגיע.
בונים לעצמם סוג של כלא שהם לא יכולים לחיות בלעדיו.
מצד שני יש התקדמות טכנולוגית בכל מה שמדובר בפיתוח התחבורה ובמרקם העירוני.
אני לא אומר שלא עושים טעויות אבל יש יותר לחץ מהתושבים לשפר כל הזמן את המערכת.
 
למעלה