ראיה לאמיתות התורה.

Tatu4Taty

New member
דווקא כתוב.

שיווה אמר להם לחדול ממעשיהם ולהמשיך בעיסוק בפולחן ההינדואיסטי. זה היה לקח על זה שהם לא שמו מספיק לב למעשיהם והתרכזו רק בחיי הדת ולא בחיי המוסר.
 

דוד1000

New member
זה בכלל לא ברמה של התורה.

בס"ד לא הראתי שכתוב שמי שראה את הניסים קיבל את הספר. אין ניסים במשך ארבעים שנה למיליוני אנשים. מאחר וזה לא באותה רמה הראיה נשארה בעינה.
 

Tatu4Taty

New member
LOL

יש ספרים שלמים מלאים ב"ניסים" ששיווה עשה. זה אפילו לא מהווה טיעון, זה סיפור. אם הייתי יכול לנחש מה נחשב ל"רמה" אצלך, הייתי אומר שזה התורה במקום הראשון וכל השאר מתחתיה בלי קשר לזה שזה נכון או לא נכון. אז על מה אנחנו בכלל מדברים? הרי אתה למסקנה שלך כבר הגעת.
 

דוד1000

New member
מדוע אתה חושב שזה לא טיעון.?

בס"ד "יש ספרים שלמים מלאים ב"ניסים" ששיווה עשה." ת. לא הראת ספר לכן חיזקת את הראיה. ועוד לא אמרת שכתוב שהניסים היו לפני עם שקיבל את הספר. לכן גם אם יש ספרים זה לא מפריך. צריך שיהיה כתוב שהניסים יהיו יותר מארבעים שנה ושיהיו לפני מיליוני אנשים וגם שיהיה כתוב שהם קיבלו את הספר. "זה אפילו לא מהווה טיעון, זה סיפור." ת. נותן ספר התורה הוא חכם. הוא טוען שזה טיעון טוב. תסביר מדוע אתה חושב שזה לא טיעון. "אם הייתי יכול לנחש מה נחשב ל"רמה" אצלך, " ת. לא מדובר על ניחוש. מדובר על כמות איכות וניתנה. "אם הייתי יכול לנחש מה נחשב ל"רמה" אצלך, הייתי אומר שזה התורה במקום הראשון וכל השאר מתחתיה בלי קשר לזה שזה נכון או לא נכון. אז על מה אנחנו בכלל מדברים? הרי אתה למסקנה שלך כבר הגעת." ת. אתה לא הראת דת או ספר שסותר מסקנה זאת.
 

Tatu4Taty

New member
תקרא שוב את השרשור

אם עדיין לא הבנת מה הבעיה בדברים שלך, תקרא שוב. ושוב. ושוב. ושוב. עד שתבין. סיפור איננו הוכחה. בנוסף לזה, אתה גם טוען שאין בשום מקום סיפורים שכאלה על שיווה. גש לאחת מחנויות הספרים הקרובות וקנה ספר על הינדואיזם. אני מבטיח לך שתמצא מספיק סיפורים עליו שאומרים שהוא עשה את הניסים מול אנשים. אז מה? זה עדיין סיפור. אין לו סימוכין מדעי, אין ראיות מוצקות ועוד כהנה וכהנה. אגב, זה שאתה מתעלם ממה שכותבים לך, לא מחזק את מה שאתה אומר. הדיון הזה פשוט הלך קאפוט.
 

דוד1000

New member
שיווה

צריך לקבל יותר פרטים על הארוע. זה ברור שמעמדי נבואה יכול שיהיו גם כלפי גויים. שהרי אנו מקובלים מהמדרש שיש נבואה בגויים. עכשיו השאלה הינה מי זה שיווה שעליו מדובר כאן. אין הכרח לשלול את האפשרות שהקב"ה נתגלה לגוי אחד או יותר והוא קרוי בפיהם בשם שיווה. אדרבא מכך שיש גם אצל גויים אמונות על התגלויות אלוהיות הרי זה רק מחזק את האמונה בקב"ה ולא בהכרח מחלישה.הבעיה הינה מה שיווה טוען?! זאת לא יכולתי לדלות מן הסיפור. היינו לפי הסיפור אין עדיין טענות אליליות. באשר לכישוף ומגיה ואלילים. הרי לגבי כישוף אין הדבר שלול שהרי הוא מופיע כבר בתורה כישות מציאותית. אבל אסורה! לגבי פניה לאלילים להם טוען המקשן, הרי צריך בירור מהי המשמעות של הפניה לאלילים. התורה מכירה במצב בו יש ישויות רוחניות רעות קוראים לזה סטרא אחרא או שדים ורוחות וכיו"ב לגבי היכולות לחזות את העתיד אכן אין זו תכונה מנועה מבני אדם. אני מכיר אישית אדם שחזה את בוא הצונמי כשלושה ימים מראש. היינו יכול שיהיה אדם שצופה את העתיד מכוחותיו שלו. הקריטריון שלנו לנביא הינו בנוסף לזאת שיהיה אדם מורם מעם באמונתו וצדקותו וכמו כן שלא יכשל באמריו הבלתי רעים לעולם. ונחוץ כמו כן שיהיה תחת הסכנה שאם יוכחש יהרג. אם לא מתקיימים כל התנאים הוא אינו נביא הנה קישור על שיווה. תראה לי היכן כתוב שהסיפור הזה נמסר לעם שראה את הניסים שכתובים בסיפור. תראה היכן כתוב שהעם מאשר שהם רואים את הניסים. http://www.nrg.co.il/online/15/ART1/017/130.html
 
הסתירה לדבריך נמצאת

באותו הספר שאתה כה מהלל. בדיון שהתפתח פה, העלית את הנקודה של כיצד יכול היה עם שלם לקבל דברי ספר כלשהו מבלי לערער עליו. התשובה נמצאת במלכים ב', פרקים כב-כג. המלך אמר, העם עשה. ובקצרה - חלקיה הכהן מצא ספר בבית המקדש (מצא, או המציא אפילו. פתאום נמצא לו ספר שאף אחד לא זכר אותו). את הספר הוא נתן לשפן הסופר, שהביא אותו אל המלך יאשיהו אשר קורע את בגדיו לאות אבל ואז מצווה: "לכו דרשו את-יהוה בעדי ובעד-העם, ובעד כל-יהודה, על-דברי הספר הנמצא, הזה: כי-גדולה חמת יהוה, אשר-היא נצתה בנו, על אשר לא-שמעו אבתינו על-דברי הספר הזה, לעשות ככל-הכתוב עלינו" (מלכים ב', פרק כב' פס' יג). עניין הניסים הגדול ביותר הוא ביציאת מצרים, ולכן חשיבות הפסח. גם כאן, פרק כג במלכים ב', פסוקים כא-כג מציינים משהו מעניין: "ויצו המלך, את-כל-העם לאמר, עשו פסח, ליהוה אלהיכם--ככתוב, על ספר הברית הזה. כב כי לא נעשה, כפסח הזה, מימי השפטים, אשר שפטו את-ישראל; וכל, ימי מלכי ישראל--ומלכי יהודה. כג כי, אם-בשמנה עשרה שנה, למלך, יאשיהו: נעשה הפסח הזה, ליהוה--בירושלם." "כי לא נעשה כפסח הזה" הוא מילת המפתח. אנשים לא ידעו. נקודה. המלך בא ואמר להם. גם הגיוני וסביר להניח כי רוב העם לא ידע קרוא וכתוב. הם היו תלויים בכהנים ובמלך. אם נסתכל מנקודת מבט היסטורית-פוליטית, הרי שאז המצרים שלטו (שוב) באיזור יהודה. יאשיהו רצה להראות כי הוא עצמאי בשטח ולא תלוי במצרים, לכן לחגוג חג פסח שמשמעותו יציאה מהעול המצרי, התאים לו מאוד. זה גם נתן לו מבחינה פנימית את האפשרות לשלוח את ידיו בממון שהצטבר אצל כהני הדתות השונות ולמרכז את השלטון תחתיו ותחת כהני ה' באיבחה אחת (והוא עשה את זה, הפרקים מפרטים את הצעדים). צעד מדיני מובהק תחת גושפנקא דתית. המסקנה שניתן להסיק מכאן - במשך עשרות ואף מאות שנים הרוב המכריע לא הכיר את התורה כפי שהכיר אותה יאשיהו. לא דוד, לא שלמה ולא מלכים רבים אחרים עד ימיו של יאשיהו. אפילו הזכירו שם את הפסח, שמימי השופטים לא היה כפסח הזה. מאות שנים של אי הכרה בספר הנקרא "תורה". משמעות נוספת שניתן להבין מכאן - לא היתה תורה סדורה במשך כל הזמן הזה. רק לקראת סוף ימי ממלכת יהודה גובש ספר המרכז את הכל, ששוכלל עוד יותר בשיבת ציון. כל האנתולוגיה הנקראת "תנ"ך" נחתמה אף היא מאוחר מאוד בהיסטוריה. ואת כל זאת, מעיד התנ"ך על עצמו. אפילו בתוך הספר עצמו ניתן לראות כי מדובר בלוגיקה מעגלית שלא מביאה לשום מקום, ובהחלט לא להוכחה כי הוא מדבר על דבר האלוהים.
 
ועוד משהו

אתה אומר "נותן התורה ידע שאין אף דת כזאת מאז בריאת העולם בכל היקום ובכל הגלקסיות, זאת ידיעה שלא היה יכול לדעת בן אדם. אפילו לפני אלף שנה", וזאת בעקבות הציטוט שלך מספר דברים "כי שאל נא לימים ראשונים אשר היו לפניך, למן היום אשר ברא אלקים אדם על הארץ, ולמקצה השמים ועד קצה השמים, הנהיה כדבר הגדול הזה, או הנשמע כמוהו?" לא מדובר בידיעה. מדובר בהאדרה, כמו שעשו להרבה מלכים וכמו שאנחנו עושים ביום יום לכל מיני דברים ("זה הכי טוב", "בחיים לא קרה" וכו' בסלנג, או תיאורי מלכים ומנהיגים שונים). כדי להאדיר את הספר ואת ה', נכתבו הדברים האלה. הסבר הרבה יותר פשוט והגיוני.
 

דוד1000

New member
הסבר

כתוב בתורה: "כי שאל נא לימים ראשונים אשר היו לפניך, למן היום אשר ברא אלקים אדם על הארץ, ולמקצה השמים ועד קצה השמים, הנהיה כדבר הגדול הזה, או הנשמע כמוהו? השמע עם קול אלוקים מדבר מתוך-האש, כאשר-שמעת אתה--ויחי. או הניסה אלוקים, לבוא לקחת לו גוי מקרב גוי, במסות באותות ובמופתים ובמלחמה וביד חזקה ובזרוע נטויה, ובמוראים גדולים: ככול אשר-עשה לכם ה' אלוקיכם, במצריים--לעיניך. "אתה הראית לדעת כי ה' הוא האלוקים, אין עוד מלבדו. מן-השמיים השמיעך את-קולו, לייסרך; ועל-הארץ, הראך את-אישו הגדולה, ודבריו שמעת, מתוך האש. ותחת, כי אהב את-אבותיך, ויבחר בזרעו, אחריו; ויוציאך בפניו בכוחו הגדול, ממצריים. להוריש, גויים גדולים ועצומים ממך--מפניך; להביאך, לתת-לך את-ארצם נחלה--כיום הזה. וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה' הוא האלוקים, בשמיים ממעל ועל-הארץ מתחת: אין, עוד. (דברים ד, ל"ב-ל"ט)
 
זה לא הסבר.

וכבר טענתי שדבר זה נכתב בכוונה כדי להאדיר, כמו שנכתב כבר על אלים ואף בני אדם בכל מיני מסמכים וספרים שנועדו להאדיר אותם. דבר זה לא שונה.
 

דוד1000

New member
את-השמים ואת-הארץ אני מלא

והוא ענין הכתוב (ירמיה כג, כד) "ירמיהו פרק כג האלהי מקרב אני, נאם-ה': ולא אלהי, מרחק. אם-יסתר איש במסתרים ואני לא-אראנו, נאם-ה': הלוא את-השמים ואת-הארץ אני מלא, נאם ה'. "אתה הראית לדעת כי ה’ הוא האלהים אין עוד מלבדו" והוא ממש כמשמעו, שאין עוד מלבדו יתברך כלל, בשום בחינה ונקודה פרטית שבכל העולמות, עליונים ותחתונים והבריות כלם, רק עצמות אחדותו הפשוט יתברך שמו לבד: http://mechon-mamre.org/i/1101.htm http://www.moriya.org.il/shut/indexid.asp?id=2256 http://pnimi.org.il/parasha/dvarim/vaethanan/vaethanan2.asp
 

דוד1000

New member
כי לא נעשה כפסח הזה

בס"ד מציאת ספר התורה בימי יאשיהו <מלכים ב כב> היא נסתרת מהמקרא עצמו - בראש הפרק נאמר: "וַיַּעַשׂ הַיָּשָׁר בְּעֵינֵי יְהֹוָה וַיֵּלֶךְ בְּכָל דֶּרֶךְ דָּוִד אָבִיו וְלֹא סָר יָמִין וּשְׂמֹאול". איך יכל לעשות 'הישר בעיני ה', כשאין כל קודקס המציין איך לעשות זאת ? ומהמציאות - הספר נמצא בבית המקדש, מקום שלתיחזוקו ישנן הלכות מכאן ועד הודעה חדשה, וכל זה ללא שמץ ידיעה על ספר התורה ? יעויין עוד בריש פרק יח: "הוּא [חזקיה] הֵסִיר אֶת הַבָּמוֹת וְשִׁבַּר אֶת הַמַּצֵּבֹת וְכָרַת אֶת הָאֲשֵׁרָה וכִּתַּת נְחַשׁ הַנְּחֹשֶׁת אֲשֶׁר עָשָׂה מֹשֶׁה כִּי עַד הַיָּמִים הָהֵמָּה הָיוּ בְנֵי יִשְׂרָאֵל מְקַטְּרִים לוֹ וַיִּקְרָא לוֹ נְחֻשְׁתָּן". הרי, שהיתה ידיעה מפורטת ואף שרידים ממשיים ממשה רבינו. יש לנו ספר תורה שאף אחד אחר לא הצליח להחדיר ספר כמוהו בכדי להפריכו. על כך יש נבואה בתורה. כלומר יש נבואה שלא יהיה עוד מישהו שיצליח לשכנע עם שיקיים מצוות לזכר אירועים שהיו ברמה שהיו ביציאת מצרים. אם אתה אומר שאפשר להחדיר ספר כזה בקלות על ידי אדם בצורה שקרית , או בחלקים, או לאנשים שחיו בתקופה אחרת ואפילו שיהיה כתוב בו שהוא נמצא ברחוב (בתנאי שלא יהיה כתוב ספר סתם אלא ספר שהשם שלו עם ה' הידיעה כי כך כתוב בתנ"ך). מדוע לא עשו זאת כל הכופרים שהיו מאז שהופיע הספר ועד היום הם היו יכולים לומר שמצאו ספר התורה (עם האות ה' הידיעה) בכדי להפריך את התורה.? הסיבה היא שלא ניתן להחדיר ספר כזה בצורה שקרית. ובזה אני עניתי לך על ניסיון ההפרכה שלך. http://www.manof.org.il/shb.asp?y=1819 אבל אני בכדי שתבין מה כתוב בתנ"ך אני נותן הסבר נוסף. ספר מלכים פרק כב' פסוק ג' ויהי, בשמונה עשרה שנה, למלך, יאשייהו; שלח המלך את שפן בן אצליהו בן משולם, הסופר, * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * בית יהוה, (הערה שלי: כאן רואים שהיה בית השם לפני מציאת הספר בזמן מציאת הספר ) * * * * * * * * * * * * * * * * * * מחצב, לחזק את הבית. ז' אך לא ייחשב איתם, הכסף הניתן על ידם: כי באמונה, הם עושים. ח' ויאמר חלקייהו הכוהן הגדול, על שפן הסופר, ספר התורה מצאתי, בבית ה'; וייתן חלקייה את הספר אל שפן, ויקראהו. (הערה שלי: כתוב כאן ספר התורה , עם ה' הידיעה , כלומר שהספר היה ידוע לפני כן ולא השתילו אותו היום). ט' ויבוא שפן הסופר, אל המלך, וישב את המלך, דבר; ויאמר, התיכו עבדיך את הכסף הנמצא בבית, וייתנוהו על יד עושי המלאכה, המופקדים בית ה'. בפרק כב' פסוק יט' רואים שהמלך יאשיהו קיים תורה ומצוות ולכן הוא לא יקבל את הרעה שתהיה . יט' יען רך לבבך ותכנע מפני ה', בשמעך אשר דברתי על המקום הזה ועל ישביו להיות לשמה ולקללה, ותקרע את בגדיך, ותבכה לפני; וגם אנכי שמעתי, נאם ה'. כ לכן הנני אספך על אבתיך, ונאספת אל קברתיך בשלום, ולא תראינה עיניך, בכל הרעה אשר אני מביא על המקום הזה; וישבו את המלך, דבר. עוד כתוב בקישור להלן שבגלל שלא שמרו על התורה כפי שצריך הם יקבלו בעתיד עונשים כבדים ואכן לאחר מכן היה חורבן וגלות וחלק מהיהודים גלו עד תימן. וכך כתוב: ומחיתי את ירושלים כאשר ימחה את הצלחת, מחה, והפך, על פניה. יד ונטשתי, את שארית נחלתי, ונתתים, ביד איביהם; והיו לבז ולמשסה, לכל איביהם http://www.mechon-mamre.org/i/t/x/x09b21.htm
 

דוד1000

New member
המשך

בקישור רואים את העונש על כך שלא שמרו תורה . http://www.mechon-mamre.org/i/t/x/x09b25.htm אני מבין מכל מה שכתוב בתנ"ך בקישורים שהבאתי שהתורה לא ניתנה על ידי יאשיהו ולא על ידי מישהו אחר. עוד אני מבין שהתורה לא נשמרה על ידי מנשה ולכן הוא קבל עונש על כך. עוד אני מבין שיאשיהו כן שמר את התורה ולא קבל עונש . מהיכן לוקחים ביקורת המקרא והנלווים להם שהתורה נכתבה על ידי אדם. או שנכתבה בחלקים ? אין שום ממצאים ארכיאולוגים על כך . מאחר והיה ליהודים נס פורים ונס זה היה לאחר מלכותו של יאשיהו. אנו רואים שיש ראיה לבורא העולם מתוך המגילה לאחר מלכותו של יאשיהו ואנו חייבים להבין שלא יתכן שיאשיהו נתן תורה מזויפת כי יש לנו ראיה מתקופה מאוחרת יותר על קיומו של בורא העולם. עוד ראיה לאמיתות התורה . מבית המקדש בבית המקדש היו עשרה ניסים וכל העם ראה את הניסים . כולם היו עולים לרגל וראו את הנסים , כך כתוב במשנה, ושוב הראיה מתבססת על כך שבן שרואה ספר שכתוב בו שכל העם רואה ניסים הוא יעביר את הספר לדורות הבאים רק אם הנסים אכן היו. ודבר הכי חשוב . לא כתוב בספר התנ"ך באף מקום שמשהו כתב את הספר או ערך את הספר . תמיד כתוב ספר התורה בה הידיעה . כלומר שהיה ידוע להם הספר. על מה שכתוב: "ככתוב על ספר הברית הזה כי לא נעשה כפסח הזה מימי השופטים אשר שפטו את ישראל וכל ימי מלכי ישראל ומלכי יהודה.." הפרוש: לא נעשה כפסח. הזה. כלומר לא עשה פסח כמו שעשו עכשיו אלא עשו חג פסח בצורה אחרת ועל כך כתוב הסבר ברש"י מה היו ההבדלים. עצם העובדה שכתוב שלא נעשה פסח ממי השופטים מראה שהם ידעו שחגגו את הפסח ממי שופטים ולפני כן בצורה שחגגו באותה שנה. כלומר זה לא נכון לומר שהם לא ידעו בכלל על חג הפסח. ואני רוצה לומר לך שתדע . כל השאלות שאתה שואל שאלו כבר על כך כל הכופרים במשך אלפי שנים והתשובות להם מוכנות בלי שצריך לטרוח. לכן חבל לך לחפש הפרכה מתוך התורה. זה מראה שאתה חושב שאתה יותר חכם יותר מכל מיליוני היהודים שהיו במשך אלפי שנה ואתה רוצה למצוא מה שהם לא ידעו. תרד לפני שתיפול. מה חושב אתה, בחור? שהתורה, לאחר שהיתה מוכרת ונשמרה בצורה כה נרחבת, נעלמה לפתע? אל תוטעה בגלל העובדה שהמצוות לא מוזכרות תכופות בכתובים. המצוות היו ענין טבעי לעמנו כמו הנשימה. ולכן לא היה צורך להזכירם. אחרי יהושע ה' ח', אין שום הזכרה בכתובים על ברית המילה. בכל זאת ברור שנהגו במצוה זאת בנאמנות, כי נעשה שמוש בדרך נזיפה בתואר ערל נגד הגויים. הורי שמשון נזפו בו על רצונו לקחת אשה מפלשתים הערלים (שופטים י"ד ג'); שמשון בקש מאת ה' שלא יפול ביד הערלים (שם טא י"ח); וכך גם בפסוקים אחרים (שמואל א' י"ד ו'; י"ז כ"ו; ל"א ד'; שמואל ב' א' כ'). ברור שכל יהודי היה נימול, היה זה דבר כה פשוט ומובן מאליו עד כי היה מיותר לחלוטין להזכירו. ספר יהושע משובץ באזכורים על קיום מצוות התורה ובהתיחסויות לפרשיות מן התורה המצוטטות בפי אנשים. קוימה מצות הברכות והקללות בהר גריזים והר עיבל שבספר דברים י"א (יהושע ח'); הורידו את הגופות התלויות עם שקיעת השמש, כמצוות בדברים כ"א כ"ג (יהושע י' כ"ז); לא הגרילו חלק בארץ ללויים, כמצווה בדברים י' ט' (יהושע י"ג י"ד); כלב חזר על כל אירוע המרגלים, כמו בספר במדבר י"ג ו-י"ד (יהושע י"ד); הבדילו ערי מקלט כמצווה במדבר ל"ה (יהושע כ'); קיימו את הבטחת משה לבני גד וראובן וחצי שבט המנשה כמוזכר בספר במדבר ל"ב (יהושע כ"ב); יהושע חזר באזניהם על דברי התורה חזור ושוב, מלה במלה, כמו שם פסוק ה') בספר דברים י"א כ"ב ובעוד מקומות רבים; הוא סיפר את כל ההסטוריה שבתורה (יהושע כ"ד); הם פטרו משרות צבאי את רכי הלב, כמצווה בדברים כ' ח' (שופטים ז'); אם אתה חושב שקל לבוא לעם ולומר לו מצאנו ספר היסטוריה שלכם וכתוב בו שבורא העולם נגלה לאבותיכם , והם יהיו מוכנים לקבל כך עול מלכות שמים ולעשות מצוות בגלל זה. מדוע לא עשו כך הכופרים , כלומר מדוע הם לא כתבו ספר דומה והביאו לעם ושכנעו אותם לקבל מסורת מזויפת ובכך להפריך את התורה. אין זאת כי לא ניתן לעשות כך. לכן הראיה נשארה מצוינת ולא הופרכה. כי לא נעשה כפסח הזה http://www.daat.ac.il/DAAT/kitveyet/emunat/34/03405.htm http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=264&msgid=24402847 בכבוד רב דוד
 
ניתן גם ניתן להכניס מידע וספרים

בצורה שקרית. תקרא את "1984" ותראה איך הדבר הזה נעשה די בקלות. תראה למשל איך רוב רובם של תושבי ברית המועצות היו בטוחים שהקומוניזם זה הדבר הכי טוב. איך סטאלין הוא מנהיג מצויין, שלנין הוא כמעט אל. כל זה בגלל שהיתה הגבלה על המידע שהגיע לאזרחים. רק אחרי תקופת הקומוניזם ניתן היה לחקור כמו שצריך את פשעיו של סטאלין. אילו זה היה קורה במאה השישית לפני הספירה ולא במאה ה-20, אז סביר להניח שהמצב הזה היה ממשיך כמה מאות או אלפי שנים. תמנע מאנשים מידע - וככה תוכל לשלוט בהם יותר בקלות. את זה עשה התנ"ך וכן המנהיגים הרוחניים והפוליטיים של העם היהודי במשך עשרות שנים. בידוד מהחברה שמסביב, השלכת גורמים מסוכנים החוצה, הגבלת המידע שאליו ניתן לגשת. זו הסיבה בדיוק שבגללה רבנים בזרם החרדי נלחמים באמצעי התקשורת. אלו מסוכנים לשליטה של הרבנים בצאן מרעיתם. ל"כופרים" לא היה אינטרס להחדיר כזו אמונה. אמונות פוליתאיסטיות מסוגלות להתמודד עם ריבוי אלים תוך כדי שמירה על האינטרסים של המלכים שלהם... וד"א, כמה נוצרים יש בעולם? 2 מיליארד. הברית החדשה נכנסה הרבה יותר חזק מאשר התנ"ך. כמה מוסלמים יש בעולם? יותר ממיליארד. גם הקוראן נכנס הרבה יותר חזק מאשר התנ"ך. הנה לך שתי דוגמאות לספרים של "כופרים". הוודות ההודיות? גם כמה מאות מיליוני אנשים. כמה יהודים יש בעולם? הספר הזה הוא רב מכר רק בגלל התוספות. לגבי "ויעש הישר" - קצת הגיון פשוט. הדברים האלו נכתבו מנקודת מבט לאחור, ז"א, אחרי שהמלך יאשיהו נאסף אל אבותיו. אז הסופר הכניס את המשפט הזה כמעין סיכום עוד לפני שכתב את מעלליו. ואל תביא לי את "אין מוקדם ומאוחר", זה תירוץ שנועד להסביר סתירות שונות בתנ"ך. ועוד משהו קטן - על דעת חוקרי המקרא שאינם עוורים בשל אמונתם הדתית, ניתוח לשוני של ספר דברים מראה שהוא נכתב ע"י מקור שונה לחלוטין מאשר ארבעת הספרים הראשונים שבתורה, שהם מעט קדומים יותר. אפילו גרסת עשרת הדברות בו היא שונה מאשר עשרת הדברות שבספר שמות. ההנחה היא כי זה הספר ש"מצא" חזקיה הכהן ומסר אותו לשפן הסופר הוא ספר דברים...
 

gwizard

New member
../images/Emo45.gif וכמה תוספות

הנוצרים גם הם עשו את אותו בדבר. כל הכמרים היו מתפללים בלטינית, שפה שהעם שלרוב לא ידע קרוא וכתוב לא ידע, ובכך יצרו תלות ע"י מניעת גישה ישירה לאל. לגבי קומוניזם: אלו שגרו בערים ידעו פחות או יותר מה הולך. אלו שחיו בכפרים לא ממש. הסיבה לכך שכולם שתקו היא כפולה: פחד ופטריוטיות. פטריוטיות - הייתה מאוד חזקה אצל הרוב המוחלט של האנשים. זה היה כל כך חזק שזה הגיע לרמות מגוחכות של הלשנה אחד על השני על דיבורים נגד המשטר. חבר שלך שאתה מכיר 20 שנה היה עלול להלשין עליך אם שמע אותך מטבטא כנגד הדעה המקובלת. פחד - מי שהלשינו עליו, נעלם. בלילה היה מגיע רכב שחור ובשקט בשקט האדם היה נעלם ואף אחד לא ראה ולא שמע עליו יותר. וגם אסור היה לדבר על זה, אחרת היית נעלם גם כן. סבא שלי עד היום חושב שסטאלין היה אחלא גבר וצריך שיהיו עוד מנהיגים כמוהו בעולם, ובמיוחד בארץ. כל הפוליטיקאים בארץ נמושות ופחדנים שדואגים רק לתחת שלהם, בזמן שסטאלין דאג לכל העם ופחות לעצמו. מילים שלו, לא שלי.
 

דוד1000

New member
אתה מחזק את הראיה.

בס"ד "...איך הדבר הזה נעשה די בקלות." ת. אתה מחזק את הראיה אם קל להחדיר דת בצורה שיקרית, מדוע אין עוד דת דומה ליהדות סיפור של שליטה בבריאה שעם מעיד ומקבל את התורה שלו באותו הדור שראו את הניסים. " כמה נוצרים יש בעולם?" ת. התורה אמרה שאין עוד דת דומה לפני מתן תורה. ושבעתיד יהיו אנשים שנסו לזיף את התורה ואסור לשמוע להם. אין בנצרות נסים שמראים שליטה בבריאה לעיני העם שמקבל את התורה שלהם. מוסלמים יש בעולם? אין באיסלם נסים שמראים שליטה בבריאה לעיני העם שמקבל את התורה שלהם. אנחנו לא מקבלים את התורה בגלל שהרבה אנשים מאמינים בה אלא בגלל שהרבה אנשים היו צריכים לקבל אותה בזמן נתינתה! "בעוד הדתות מספרות לנו על איזה רופא אליל/ישו/בודהה ששמע את הבורא באיזה מערה - היהדות נותנת לנו עדות של מיליונים אשר נכחו במאורע ושמיעת השם הגדול והנורא. זה מה שלא מצאנו בשום דת אחרת, ולזה אין תקדים בהיסטוריה האנושית." לגבי "ויעש הישר" - ת. http://hydepark.hevre.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=1086934 "שהוא נכתב ע"י מקור שונה לחלוטין" בספר דברי הימים פרק לד' כתוב בפרוש שמדובר על הספר המקורי שנכתב על ידי משה רבינו. http://www.mechon-mamre.org/i/t/t25b34.htm וּבְהוֹצִיאָם אֶת-הַכֶּסֶף, הַמּוּבָא בֵּית ה'--מָצָא חִלְקִיָּהוּ הַכֹּהֵן, אֶת-סֵפֶר תּוֹרַת-ה' בְּיַד-מֹשֶׁה.
 

דוד1000

New member
האמת.

הצלחת התנ"ך הינה הצלחת מי שאינו מסתיר את האמת. אם התרבות היהודית היתה בנויה על העלמת האמת לא היה סיפור דוד ובת שבע מגיע אלינו בתנ"ך. כך גם לא מעשה יהודה ותמר גם לא תוכחות הנביאים על מלכי יהודה וישראל. תרבות עמנו היא תרבות של רדיפת אמת ואי האלהה של בני אדם. בעם ישראל לא יכול לצמוח "שמש העמים", זה בסתירה לבסיס תרבותו. תרבות ישראל מלאת ביקורת על מנהיגיה. הם אף פעם לא יוצאים נקיים וזכים. רק פה קם לנו מוסד הקרוי בית המשפט העליון שאמץ לעצמו כללים חדשים אליליים לפיהם אמת ויציב יציב קודם!.... אצלנו בסידור אמת קודמת.
 

דוד1000

New member
הצלחת התנ"ך

הצלחת התנ"ך הינה הצלחת מי שאינו מסתיר את האמת. אם התרבות היהודית היתה בנויה על העלמת האמת לא היה סיפור דוד ובת שבע מגיע אלינו בתנ"ך. כך גם לא מעשה יהודה ותמר גם לא תוכחות הנביאים על מלכי יהודה וישראל. תרבות עמנו היא תרבות של רדיפת אמת ואי האלהה של בני אדם. בעם ישראל לא יכול לצמוח "שמש העמים", זה בסתירה לבסיס תרבותו. תרבות ישראל מלאת ביקורת על מנהיגיה. הם אף פעם לא יוצאים נקיים וזכים. רק פה קם לנו מוסד הקרוי בית המשפט העליון שאמץ לעצמו כללים חדשים אליליים לפיהם אמת ויציב יציב קודם!.... אצלנו בסידור אמת קודמת.
 

ToryMaster

New member
,>קן אותי אם אני טועה

אבל האם רולינג היא אלוהים? היא הרי כתבה את הארי פוטר, שמצליח בערך כמו התנ"ך.
 
למעלה