ראיה לאמיתות התורה.

דוד1000

New member
אין בסיפור הזה ניתנת הספר לאלה שראו

את הניסים שכתובים בו.בס"ד אנחנו מאמינים בתורה בגלל שהרבה אנשים קיבלו אותה, והנתינה הייתה באותות ומופתים שראו מקבלי התורה. אין דבר כזה באף דת! אותה בזמן נתינתה! "בעוד הדתות מספרות לנו על איזה רופא אליל/ישו/בודהה ששמע את הבורא באיזה מערה - היהדות נותנת לנו עדות של מיליונים אשר נכחו במאורע ושמיעת השם הגדול והנורא. ובאותו ספר כתוב שהוא ניתן לאנשים שראו את הנסים הללו. זה מה שלא מצאנו בשום דת אחרת, ולזה אין תקדים בהיסטוריה האנושית. פירמידה הנה מבנה יציב ביותר אולם אם נהפוך אותה והיא תעמוד על קדקודה, היא תהיה מבנה חסר יציבות ממש כמו מגדל קלפים. הנמשל: היהדות טוענת שכל העם ראה את התגלות הבורא ובאותו מעמד קיבל את התורה ומשם הדת התפשטה ע"י העם עצמו כלומר התגלות ותפוצה רחבת בסיס כמו בפירמידה. לעומת זאת בנצרות, באיסלאם ובשאר הדתות מדובר על פירמידה הפוכה, כלומר אדם אחד או קבוצה קטנה שטוענים להתגלות האלוקים לאיש מסוים ומשם התפשטה דתם בתפוצה הולכת ומתרחבת (לרוב בכוח הזרוע), כך שאפילו אם אמנם מייסדי הדתות היו קיימים, מי ערב שהם לא דמיינו או בדו מליבם התגלות?! לעולם לא ניתן להוכיח זאת חד משמעית וכבר אמרה התורה: בעיניך ראית, העבר לבניך: "רק הישמר לך ושמור נפשך מאוד פן תשכח את הדברים אשר ראו עיניך ופן יסורו מלבבך כל ימי חייך והודעתם לבניך ולבני בניך: יום אשר עמדת לפני ה' אלוקיך בחורב." (דברים ג): "וזכרת כי עבד היית בארץ מצריים ויוציאך ה' אלוקיך משם ביד חזקה ובזרוע נטויה, על כן ציוה ה' אלוקיך לעשות את יום השבת." (דברים, ב). לא את אבותנו כרת ה´ את הברית הזאת, כי אתנו אנחנו אלה פה היום כולנו חיים, פנים בפנים דיבר ה´ אליכם בהר מתוך האש.* כאן יש דבר מעניין ביותר: פנים בפנים, משמע שהייתה להם הרגשה שעומדים בפני ה´, ויש עוד כמה פסוקים חשובים ביותר. את הדברים האלה דיבר ה´ אל כל קהלכם, בהר מתוך האש, הענן והערפל, קול גדול ולא יסף. ויכתבם על שני לוחות הברית ויתנם אלי. ויהי כשמעכם את הקול מתוך החושך וההר בוער באש ותקרבון אלי כל ראשי שבטיכם וזקניכם ותאמרו הן הראנו ה´ אלוקינו את כבודו ואת גודלו אם כן מבואר כאן בפשטות שמשה חוזר על תגובת העם לגילוי האלוקי ובתגובה מבואר שזכו לראות את כבודו ואת גודלו. "ואת קולו שמענו מתוך האש" - היום הזה ראינו כי ידבר אלקים את האדם וחי...דברים פרק ה' פסוק ג'. http://haemet.net/haemet.net_non_ssl/Amitut/Sinai/B1.HTM http://truesearch.org/4.htm עשרת המכות מתחלקות לשלוש קבוצות: דצ"ך - דם, צפרדע, כנים; עד"ש - ערוב, דבר, שחין; באח"ב - ברד, ארבה, חושך, בכורות. מכות אלו מהוות הוכחה לעליונותו של ה' על הבריאה כולה, כלומר, שהוא יכול לעשות בה כרצונו. עם העומד על גדת ים סוף, לקראתו מתקרבים כל סוס פרעה ורכבו הבאים להורגו, ואין מוצא להינצל. בייאושו פונה העם אל אלוקיו, והנה - אחר קריאה זו משתנים סדרי הטבע לחלוטין: הים נבקע ומימיו נערמים כשתי חומות מוצקות, קרקעיתו מתיבשת ונוצקת תוך שניות לכביש, עליו מדשדשים כל המוני העם עד לגדה השניה. ולפתע - בתזמון מדויק ומפליא - ברגע בו עלתה מן הים הרגל היהודית האחרונה בעוד הצבא המצרי נמצא בלב הים בעקבותם, חוזר הטבע לנוהגו הקבוע, חומות המים נופלות, הים זורם בכיוון הטבעי, ואי שם בקרקעיתו צולל צבא סדיר אדיר, על כל ציודו. העם נודד ארבעים שנה במדבר. כיצד משקים מליונים במקום צחיח זה לאורך שנים כה רבות- העם מבקש מים ולפתע מופיעה לידו באר, המתגלגלת עמו לאורך כל הדרך, ארבעים שנה. לפני כן הם הגיעו למעין טבעי במדבר שמימיו היו מרים, ולא יכלו לשתותם. הם פונים לה' ומקבלים הוראה: קחו פיסת עץ זו, השליכו למעין - וימתקו המים. כך היו פני הדברים גם באשר למזונם. מדי בוקר מופיעה על הארץ, בכל מקום חדש בו מתמקם העם בחנייתו בנדודיו, שכבת טל, מעליה שכבת המזון המיוחד - "מן" - ומעליה עוד שכבת טל. ה"כריך" הזה מחזיק מעמד רק זמן קצר, ובזרוח השמש נמס האוכל ונעלם. מדי בוקר העם יוצא לאסוף מן, ולמרבית הפלא כמות המזון הנצברת אינה תלויה במאמצים שכל אחד השקיע, לפי כוחו, באיסוף המן כי אם במספר הנפשות במשפחה. לכל אחד יש "עומר לגולגולת מספר נפשותיכם... ולא העדיף המרבה, והממעיט לא החסיר" (שמות ט"ז 17-18.) למרות הבטחתו של משה שנס זה יתמיד, ושעל כן אין צורך להותיר אוכל למחר, יש אנשים שקשה להם לסמוך על כך, הם משאירים קצת למחר - והאוכל מתליע ומתקלקל. ביום שישי מודיע ה': לאסוף גם עבור מחר - יום השבת - בו לא יופיע המן. הפעם האוכל מחזיק מעמד שתי יממות, ולא מתליע בשבת. בשבוע הראשון היו שחשבו שאם המן הפסיק, ודאי כבר לא יתחדש, והותירו אוכל ליום א'. ביום א' בבוקר - האוכל התליע. וכך חוזר חלילה ארבעים שנה. עמוד ענן סוכך עליהם יומיום, לאורך כל היום, ונודד עמהם כשהוא מצל מפני החמה ומגן מפני הגשמים. עם רדת החשיכה תופס את מקומו עמוד האש המאיר בלילה, וחוזר חלילה. בגדיהם לא זו בלבד שאינם מתבלים במשך ארבעים שנה, כי אם גדלים עמהם. אם נניח שהחליפו ביניהם בגדים, ושבתנאי הלחות במדבר האריגים לא מתבלים, מה נאמר על נעליים שצועדים עמהן בחולות ארבעים שנה ואינם מתבלות, ועל רגליים שאינן מתיבלות- הרשימה ארוכה ומפורטת בחומש. http://www.netaim.co.il/katavot/begova/pbegova152.asp http://www.arachim.co.il/Articles/Article.asp?ArticleID=948&CategoryID=54 http://www.herzog.ac.il/main/alatar/3cohen.html http://www.mechon-mamre.org/i/t/k/k0209.htm ויהי ככלות משה, לכתוב את-דברי התורה-הזאת--על-ספר: עד, תומם. כה ויצו משה את-הלויים, נושאי ארון ברית-ה' לאמור. כו לקוח, את ספר התורה הזה, ושמתם אותו, מצד ארון ברית-ה' אלוקיכם; והיה-שם בך, לעד.
 

אורי רז

New member
תיקון קטן שנשגב מבינתך

"אנחנו מאמינים בתורה בגלל שהרבה אנשים קיבלו אותה, והנתינה הייתה באותות ומופתים שראו מקבלי התורה" אתה מאמין בתורה כי אתה מאמין ש"הרבה אנשים קיבלו אותה" במה שאתה מאמין שהיה במעמד "אותו ומופתים" שאותם אנשים כביכול ראו - אתה מצדיק את האמונה שלך באמונה אחרת.
 

דוד1000

New member
לא.!!!!

בס"ד צריך לתקן אני מאמין בתורה כי כתוב בה שהרבה אנשים קיבלו אותה, והנתינה הייתה באותות ומופתים שראו מקבלי התורה. זה מה שלא מצאנו בשום דת אחרת, ולזה אין תקדים בהיסטוריה האנושית. נותן התורה ידע שאין אף דת כזאת מאז בריאת העולם בכל היקום ובכל הגלקסיות, זאת ידיעה שלא היה יכול לדעת בן אדם. אפילו לפני אלף שנה.
 

gwizard

New member
אתם יודעים מה מעציב אותי ?

ישנם הרבה דברים שמעציבים אותי בשרשור זה. דברים כגון המיסיונריות, הבורות, החשיבה שרק אני צודק וכל השאר טועים. אבל הדבר שהכי מעציב אותי זה שאף אחד לא אמר "למה שאני אבחר בדת שיש לה את הניסים הכי גדולים?". המיסיונר החביב שלנו מתהדר בכך שביהדות יש את הניסים הכי גדולים מכל שאר הדתות. בכך הוא בעצם אומר: "האל שלנו הכי חזק". נעזוב כרגע את העובדה שהוא בעצם מכיר בכך שיש אלים אחרים, דבר שביהדות אסור בהחלט (ולא יהיו לך אלוהים אחרים לפני). למה אף אחד לא העיר על כך שדת היא לא סמל לכוח, אלא סמל להתפתחות רוחנית ? האם אתם באמת בחרתם להאמין בדת שלכם בגלל הכוח שהיא נותנת לכם (מאגיה) או הניסים שאתם חושבים שהאלים שלכם ביצעו ? זה מאוד עצוב לי שזה התדרדר למצב כזה.
 

ToryMaster

New member
אני חושבת שעצוב

שאדם שופט את הסיבות של אנשים להתקרב לדת או אמונה מסוימת, על פי דיון אחד. למען האמת, השאלה שהעלית עלתה לי גם בראש, אבל בחרתי שלא להעלות אותה כי היא מתנגשת קצת עם זה שניסים זה דבר שתלוי במתבונן.
 

gwizard

New member
לא הבנת

אני לא שופט את האנשים כאן, אני רק תוהה. ניסים באופן כללי הם אולי דבר שתלוי במתבונן, אבל כאן אנו מדברים על כך שכל הדיון סובב את נושא הניסים כהוכחה למי יש דת יותר נכונה. זה מגוחך, טפשי וילדותי.
 
זה לא בהכרח שאנחנו מודדים ככה דתות

זה העובדה שמנסים להוכיח לנו את עליונותה של היהדות בעזרת כוחה. אני לא רואה שום סיבה להסכים לזה. זה לא אומר ששיקול הכוח היה מרכזי בבחירת הדת. אני פשוט נוהג להווכח עם אדם במישור המתואם. ככה לימדו אותי בדיבייט. אם מישהו בא להתווכח איתך על ירקות אל תתחיל לדבר על פוליטיקה.
 

gwizard

New member
זאת אומרת...

שאם מישהו בא אליך מתחיל לקלל אותך אז אתה תקלל אותו חזרה במקום להסביר לו למה שימוש בשפה אלימה היא דבר שלילי ? אני לא יודע מה לימדו אותך בדיבייט, אבל לרדת לרמה של מישהו אחר בכוונה נשמע לי טפשי.
 
אני לא חושב בהכרח שזה לרדת לרמה

הטענה שלו היא שהדת שלו נכונה מכיוון שהיא טוענת לעליונות האל היהודי על השאר (הוא קיים והם סתם שדים או מה שלא יהיה) ולכן הוא מנסה להוכיח את זה בעזרת טיעונים של כוח. זה טיעון לגיטימי לכל דבר. אם אני מנסה להוכיח לך שמישהו עובד הייטק בהשוואה למישהו אחר שהוא מטאטא רחובות אני בהחלט יכול להסתמך על זה שלעובד ההייטק סביר שתהיה מכונית מפוארת יותר (אם למטאטא רחובות תהיה בכלל מכונית). זה בערך אותו הטיעון שבו הוא משתמש. גם אילו אדם לא רואה את הטיעון הזה כשיקול משמעותי בבחירת דת זה לא אומר שזה לא טיעון או שהוא טיעון מרמה נמוכה יותר. לכן אני מתמודד עם הטיעון הזה על ידי הפרכתו. להתחיל לציין שיש טיעונים חשובים יותר זה לא מספיק חזק להפלת הטיעון. להפריך את הטיעון מהשורש (להפריך את ההנחות שלו), זה לעומת זאת חזק הרבה יותר.
 

Tatu4Taty

New member
../images/Emo45.gif

זה גם אחד הראשונים שנואם מבצע אחרי שהצד השני דיבר - מנסה לשלול את הטיעונים שלו. רק לאחר מכן מעלים טיעונים חדשים, אחרת הדיון חסר טעם. אגב, העניין של הקללות כלל לא תקף כיוון שקללה נשללת מהיסוד. ניסיון לתקיפה על בסיס אישי אינו טיעון תקף וגם אינו טיעון שמוכיח דבר מה על האדם התוקף.
 

gwizard

New member
חהחהחה

הדוגמה של הייטק מול מטאטא רחובות לא טובה כל כך, אבל הבנתי את הכוונה. להפריך ניתן רק משהו אשר מוכח. כוחו של אלוהים לא מוכח או לפחות ההוכחה היחידה שיש, התנ"ך, מלאה בסתירות פנימיות ורצף של שקרים. ההוכחה חייבת להיות מעל כל צל של ספק ותנ"ך לא מספק את זה. לפי כך מותר להניח כי התנ"ך שקרי. ללא התנ"ך יש רק דבר אחד שיוכל להוכיח מעל כל צל של ספק שלאלוהים יש כוח או שהוא קיים וזה הדגמה חיה של הכוח הזה, דבר אותו הצעתי לעשות בכמה הודעות למעלה. אני מבין שהפורום הזה היה רדום בזמן האחרון, אחרת שרשור כגון זה לא היו קיימים, אבל אתה לא חושב שזה עובר את הרמות של הטעם הטוב ? לא הוא ולא אתה ולא אף אחד אחר לא יוכלו להוכיח שום דבר. כבשים ישארו כבשים ואנו נמשיך בדיוק איפה שהיינו. לדעתי, חבל על המאמץ. (אם כי זה די משעשע)
 
אני מסכים שסביר שלא יצא מזה כלום

אבל כפי שאתה עצמך אמרת, זה משעשע. חוץ מזה אני רואה את זה כזריקת טיגר עלי ונסיון להוכיח לי כי האמונה שלי אינה מסתדרת עם ההגיון הבריא (זה מה שהוא ניסה לעשות). מכיוון שגם אני פעם סגדתי לאל היהודי אני רואה קריאה כזו כדבר שראוי לתגובה על רקע התחושה האישית שלי בעניין. לכן רציתי להגיב. לגבי האחרים, זו החלטה שלהם למה להגיב ולמה לא :)
 

ToryMaster

New member
ובכן, אולי

אבל מכיוון שזה לא תורם לדיון בשום צורה, אני אישית לא מצאתי טעם בלומר אף אחד מהדברים האלו, גם אם אני מסכימה איתם.
 

gwizard

New member
כל הדיון מבוסס על הנחה שגויה

ואם יש טענה שקרית בלב הדיון - הדיון לא תקף ושקרי. חוקי לוגיקה פשוטים.
 

ToryMaster

New member
יש הבדל בין שקריות ואי נכונות

מה גם ששוב, זה עניין סובייקטיבי.
 

gwizard

New member
לא דיברתי על טעות

דיברתי על "שקריות" ו-"אי נכונות". אם תסתכלי במילון, אני בטוח כי תמצאי ששני המושגים זהים. כמו כן, לא דיברתי על כוונה - זה בכלל לא קשור.
 

ToryMaster

New member
אז אני התבלבלתי

התכוונתי ל"אי נכונות" כמו טעות. מה שמפריד בין טעות לבין שקר זו הכוונה, אז זה כן קשור.
 
למעלה