רציתי להציג את עצמי

Bender Unit 22

New member
תתפלא.

ניסית פעם להתקשר לאזור בו התרחש (חו"ח) פיגוע גדול? אי אפשר, כי אין קווים פנויים.
 

jumpgate

New member
על זה אני יכול להעיד (לא עלינו)

גם לגבי בזק וגם לגבי הרשתות הסלולריות. אין זה סוד שרוב נותני שירותי תקשורת לא מספקים כיסוי של 100% ללקוחותיהם, ובעיניי הדבר מקובל ומוצדק. הבעייה היא אלו שמספקים בקושי 20%...
 

Bender Unit 22

New member
כמה פעמים צריך לחזור על זה?

במקום לבכות שהספק שלך איטי, תחליף ספק! אם התחייבת לתקופת זמן ארוכה, טוב, זה המחיר שאתה משלם על קמצנות וטפשות. אבל אם לא התחייבת, למה לעזאזל אתה נשאר עם ספק שנותן לך רק 20%? ואם עברת לספק מהיר יותר, מה אכפת לך שיש ספקים איטיים? תמיד יש מקום למי שמספק שירות פחות טוב במחיר נמוך יותר.
 

azaria

New member
בשביל זה חייבים מידע.

עדיף על ידי פירסום של כל ספק מה המינימום שהוא מתחייב לספק ברוב המוחלט של הזמן. משהוא בסגנון: חבילה של 1.5Mb עם מינימום של 0.75Mb לפחות ב97% מן הזמן. (כמובן שזה כולל בארץ ובחו"ל. שיעשו את החשבונות שלהם בעצמם. לעת עתה שאין מידע כזה ממקור מוסמך, ראוי שיהיה מקום מרוכז שבו אפשר להשוות בין הספקים ואיכות השירות שלהם ורמת המחירים שלהם. בדיקות המהירות שנעשות כאן הן דבר יפה אבל קשה להבין מהן משהו אם לא עוקבים יום יום במשך תקופה. הבנתי שהיה מאמץ לרכז את המידע בבסיס נתונים עם דף אינטרנט שירכז את המידע בצורה ברורה ויזואלית ומספרית. מישהו יודע מה קורה עם זה? (אם צריך עזרה, אני מוכן לעזור כמיטב יכולתי, למי לפנות?)
 

Bender Unit 22

New member
כמובן שאין מידע שכזה.

ישנה ספק כלשהו בעולם שמספק מידע שכזה? בלתי אפשרי למדוד את זה ובלתי אפשרי לאכוף את זה. מינימום של 0.75Mb לאן? לכל שרת שהוא בחו"ל? זה מגוכח. לשרת אחד ספציפי? ומה תעשה כשהשרת הזה יהיה עמוס? ואיך תבדוק שהספק עומד בהתחייבותו? כדי לבדוק, כל הלקוחות צריכים להוריד מהשרת ההוא בו זמנית ולהשוות את התוצאות! עד לראוטר הראשון בחו"ל? ואיך בדוק את זה? כל מספר שתקבל יורכב בעיקר מנפנופי ידיים באוויר. ובכלל, מה אכפת לך מהם הנתונים הרשמיים? אז רשמית הספק הזה יותר טוב מההוא, אבל לך דוקא נוח ויתר עם הספק ההוא. אז ניסית את זה חודש, לא היית מרוצה, עכשיו נסה את ההוא חודש. מצאת אחד שטוב לך איתו? ספר לכולם ובקש שכשהם מצטרפים אליו, שידאגו לספר לאנשי השיווק מדוע הם מצטרפים. כך תעודד את הספקים הטובים ותעניש את הרעים.
 

jumpgate

New member
תשובות

א. מהספק שלי, נכון לעכשיו, עומד בציפיות שלי ממנו בצורה יפה ב. לא התחייבתי אליו לא לתקופה ארוכה ולא לעשר דקות ג. ראה תשובה א´ ד. מה אכפת לך מה כן אכפת לי ומה לא אכפת לי? ה. ראה תשובה א´ (שוב)
 

Bender Unit 22

New member
יופי של תשובות, אבל מה היו

השאלות? השאלות שאני שאלתי היו "או-או", איך הצלחת לענות על יותר מאחת?
טוב לך עם הספק שלך? מצויין, אז על מה אתה מתלונן? שלאחרים רע עם שלהם? במקום להתלונן, תציע להם לעבור לספק שלך! האחרים גם יגלשו מהר יותר, הספק הטוב ירוויח יותר, הספקים הרעים ירוויחו פחות, מה רע בזה? למה סתם לקטר?
 

jumpgate

New member
הפכתי את הזרם הטורי שלך לזרם מקבילי

והנה עוד פעם באותה מתכונת (הפוך כל סימן שאלה ל <CR><LF>): א. התשובה טמונה בכותרת ב. SO FAR SO GOOD. המהירות טובה, השירות טוב, המחיר טוב. טוב לי. ג. שמעת אותי להתלונן? סה"כ ציינתי עובדה שאולי לא נוח לך לשמוע. דווקא ציינתי לטובה באופן הפומבי ביותר גם את מת"ב וגם את קווי זהב. ד. זאת לא בעייה שלי. זאת מטרת הבדיקות הפומביות. מה שמטריד את מנוחתי הוא החשש שהספקים יקלטו את המנהגים המגונים אחד של השני ולא ההיפך. ה. לא רע בכלל - כל עוד הספק דואג לשדרג את התשתיות שלו על מנת לשמור על אותה רמת שירות ו. ג GOTO
 

Bender Unit 22

New member
אין לי מושג מה אתה רוצה ממני.

א. הפכת את הזרם הטורי לזרם מקבילי? עבר הרבה זמן מאז שלמדתי חשמל, אתה יכול להבסיר לי למה התכוונת? ב. מרוצה מהספק שלך? נהדר. למה אתה לא מספר לכולם? גם האחרים רוצים ספק טוב. ג. דוקא שמעתי אותך מתלונן. "הבעייה היא אלו שמספקים בקושי 20%," זוכר? למה שיהיה לי לא נוח לשמוע שאתה מרוצה? להיפך, לי זה מתאים בדיוק. לדב, לעומת זאת...
ד ו- ה. אז מה, אתה רוצה שהספקים הגרועים יקבלו פרס? לא שאלתי אם זו הבעיה שלך או לא, שאלתי מה רע בזה. אם הספק הטוב יראה שהוא מקבל עוד ועוד לקוחות בזכות זה שהוא טוב, הוא ימשיך להיות טוב. אם הספק הרע יראה שהוא מאבד לקוחות בגלל שהוא רע, הוא יפסיק להיות רע. אם, לעומת זאת, הספק הטוב יראה שהוא לא מקבל עוד לקוחות, מה האינטרס שלו להמשיך לתת שירות טוב? אתה בעצם מעודד את הספקים הטובים ללמוד מהספקים הרעים. אם זו לא בעיה שלך, מה אתה עושה בפתיל הזה? ו. GOTO ג.
 

jumpgate

New member
אז ככה

א. חכה יום יומיים, יפול האסימון ב. אם היית עוקב אחרי ההודעות שלי ביומיים האחרונים (בא נתחיל בקטן - אחרי ההודעה המקורית שלי שעליה ענית) היית רואה שכשמגיעה מילה טובה לספק, אני לא מהסס ולומר אותה בפורום. ג. אתה יודע טוב מאוד שישנם כאלו ספקים. אתה גם יודע טוב מאוד (למרות שאתה מסרב להודות בכך) שללא מעקב רציף מספרם יגדל. ד+ה. טיפה הבנת הנקרא הייתה מגלה לך שאנחנו תמימי דעים בנקודה זאת. ו. אתה בטוח שאתה רוצה להמשיך?
 

Bender Unit 22

New member
אז ככה

א. לא רוצה. כמה מסובך זה כבר יכול להיות, שאתה לא רוצה להסביר? ב. עקבתי. הודעה ראשונה - תלונה על ספקים (ואגב, ההודעה הזו באה בתגובה להודעה שלי, לא להיפך). הודעה שניה - שבחים לספק אנונימי. הודעה שלישית - סוף-סוף שמו של הספק. תעשה לעצמך טובה ואל תחפש עבודה ביחסי ציבור, בסדר?
ג. נדמה לי שאתה מבלבל אותי עם מישהו אחר. ובכלל, אתה מתחמק. התלוננת או לא התלוננת? ועכשיו לנקודה החדשה שהעלת: בודאי שיש ספקים רעים. אני אמרתי שלא? איפה? מצד שני, ישנם גם ספקים טובים. אז במקום לטעון שהכל רע (ויש אנשים כאלו בפורום) או לדרוש חקיקה חסרת משמעות (ויש אנשים כאלו בפורום) צריך לעזוב את הספקים הרעים ולעבור לטובים, ולא יזיק להבהיר להם למה. ולו היית עוקב אחרי ההודעות שלי (אתה יכול להתחיל בפתיל הזה), היית רואה שאני חוזר ואומר את זה. הלאה. זה הגיון בסיסי בשיווק: אתה לא פוגע במוניטין שלך. אם הלקוחות מעריכים את המחיר הזול שלך, אתה לא מעלה מחירים. אם הלקוחות מעריכים את השירות הטוב שאתה נותן, אתה לא פוגע בו. לקוחות שהגיעו אליך בגלל השירות הטוב, יעזבו אותך כשהוא ידרדר, גם אם המחירים ירדו. ממילא הם לא באו אליך בגלל המחיר. ואם הספק הטוב בכל זאת יתקלקל? תעזוב אותו! שילמד שזו לא חתונה קתולית - אתה נשאר איתו רק כל עוד הוא טוב. ד ו- ה. נו, באמת. רוצה להסכים עם מישהו? תאמר "אני מסכים" או "אתה צודק" או "נכון". יש לך דרך משונה מאוד להביע תמימות דעים. "סה"כ ציינתי עובדה שאולי לא נוח לך לשמוע"? כן, עכשיו אני בטוח שאתה מסכים איתי
. ואם כבר הבנת הנקרא, איך הצלחת להבין שאני חושב שאין ספקים גרועים? ולפני שתנסה לומר שלא כך הבנת, מה זה "סה"כ ציינתי"? ו. ת´אמת, לא. אבל אני כל פעם נגרר לזה מחדש. אני רק מקווה שבסוף תראו את האור: יש ספקים רעים. יש ספקים טובים. מי שנשאר עם ספק רע יכול להאשים רק את עצמו (וזה כולל את מי שהתחייב לספק).
 

Bender Unit 22

New member
מה רצית שיציינו?

הם כותבים "עד"? זה הכל, התחת שלהם מכוסה. אף אחד לא הבטיח לך X מגהביטים לשניה, הבטיחו לך "עד" X מגהביטים לשניה. ובכלל, אתה אמור לקבל (בד"כ) את מלוא רוחב הפס שלך. כשאתה מנצל את כולו, יש אחרים שמנצלים רק חלק ממנו וכשאתה מנצל רק חלק ממנו, אחרים מנצלים אותו. תן לי לגלות לך עוד סוד: חברות הטלפוניה משתמשות באותה שיטה ומוכרות קווי טלפון שאין להן, מתוך הנחה שלא כולם מדברים בטלפון באותו זמן. וגם חברות התעופה עושות את זה. תכין ת´עורך דין...
 

havlaz

New member
אף אחד לא מוכר הכל

גם חברות אכסון, תעופה, מלונות טלפוניה ואינטרנט אבל ברובם, ברוב המקרים אתה מקבל את מה שאתה צריך, אחוזים מעטים לא מקבלים, ואז הרבה פעמים יש פיצוי. בספק אינטרנט זה אחוז מעט אם אתה באמת מקבל את מה שאתה צריך לקבל 99 אחוז מהזמן זה לא. אין פגום בשיטה שעובדים, אבל אתה לא יכול למכור ל1000 לקוחות קו של מגה, והקיבולת שלך תהיה מגה
 

Bender Unit 22

New member
צודק בהחלט. אבל הפתרון לא

צריך (ולא יכול) להיות חקיקה. הספק שלך לא נותן לך מספיק רוחב פס? תחליף! תמצא ספק אחר שנותן יותר. קרוב לודאי שתאלץ לשלם יותר, אבל ככה זה בחיים. כל עוד רוב הישראלים יעדיפו מחיר על איכות, רוב הספקים יעדיפו מחיר זול על פני ביצועים גבוהים. אם אין ביקוש, אין היצע. זוכר את הפופולאריות של סרפריי, ספק האינטרנט האיטי ביותר שהיה?
 
אני חייב להתערב

נמנעתי מלהכנס לדיון הזה אבל אני חייב לזרוק את הגרוש וחצי שלי בזק מוכרים בשיטתיות קווי תקשורת ב over , כשאתם שוכרים קו פריים ריליי מבזק המצב הדיפולטי שלו הוא cir=0 שזה אומר בפועל שרוחב הקו יכול לרדת עד 0 (לא משנה אם ביטים או בייטים). אם אתם רוצים אבטחת מינימום אתם מתחילים לשלם , ולא מעט. אין מצב בארץ כרגע שבזק תמכור לכם קו פריים ריליי עם אבטחת רוחב של יותר מ 50% וגם זה במחיר שערורייתי. כולפ גם מכירים את המצב של 1+1 בקווי הטלפון... ו Bender Unit 22 - כמי שלקח על עצמו את ההגנה על בזק - אין לי כרגע מישהו שמתחרה בבזק וזאת הסיבה היחידה שהם (אתם?) מרשים לעצמם דבר כזה !! ברגע שתהיה תחרות - אני בהחלט אנקוט בשיטה שהצעת ואני למחרת עובר למתחרים. לכל האחרים - אל תהיו פראיירים - אם ספק מסויים נותן לכם תוצאות גרועות פשוט תעזבו אותו, כדאי גם ליידע אותו על סיבת העזיבה כדי שתהיה לזה איזושהי השפעה...
 

Bender Unit 22

New member
מי לעזאזל מדבר על בזק?

כתבתי על ספקי האינטרנט. בזק אינה ספק אינטרנט. כתבתי על תחרות. לבזק אין (לא ממש, בכל אופן) תחרות כרגע. כתבתי על החלפת ספק. מעבר בין בזק וחברות הכבלים הרבה יותר מסובך ויקר ממעבר בין ספקי אינטרנט. זרקת את הגרוש וחצי שלך? תרים אותם ותכניס לקופת צדקה. ולא לקחתי על עצמי את ההגנה על בזק. תראה אותי גם מגן על הכבלים, על ספקי האינטרנט ועל הפולשים ממאדים, בגרע שלדעתי מאשימים אותם על לא עוול בכפם. כשאני חושב שהם לא בסדר, אני לא מהסס להצטרף להמון המוסת
.
 

dov98

New member
אז לא חבל על המילים שאתה

שופך? ראה את המהירויות שירדו ל20-30% לחו"ל ותבין סוף-סוף שהספקים משחקים היום עם רווחי העתיד שלהם, האמינות שלהם והם נחשבים בעיני רבים בחזקת עושקים. גם ספקים שפעם נחשבו רציניים, היום ערכם ירד בעיני הלקוח שלהם. הפתרון כרגע, מי שיש מעט בינה בקדקודו הוא לא להיקשר לשום ספק לטווח ארוך ולא משנה מה הוא מבטיח. מה למעשה קורה לנו הלקוחות: ההתלהבות הראשונית להורדות פגה לאחר כמה חודשים ובמילא איננו מנצלים את כל רוחב הפס המוקצה. אפילו הצעירים שבינינו, לאחר תקופה מפסיקים את ההורדות המטורפות. כל שאנחנו רוצים לראות בבדיקה הוא שאנחנו מקבלים את רוחב הפס המובטח לחו"ל, או לפחות ב75% ממנו. אם הדבר לא נראה, הרי זה בחזקת גניבה מלקוח והדבר מוביל לירידה באמינות הספק. הלקוח הוא הנכס היקר ביותר של כל חברה, ואם היא גובה מחיר מופרז וגם גורעת מהמגיע ללקוח, הרי אין לה סיכוי!
 
למעלה