שאלה די בעייתית

לצערנו הגלות גרמה לירידה בדעת תורה

בעיקא בארצות אשכנז (כמובן שהיו חריגים) ההליכה נגד תורת הרצל בצורה עיוורת וגורפת לא נתנה שיקול דעת לעינין עליה לארץ בזמנים שהיה אפשרי חיכו למשיח וקבלו המן לצערנו
 

masorti

New member
תחליט...

או שהיתה ירידה בדעת תורה, או שהלכו נגד תורת הרצל. אלה שירדו בדעת תורה הם בדיוק אלה שהלכו לאור תורת הרצל וניצלו.
 

טלי1960

New member
ומכל הויכוח הזה,שירן86 לא יודע אם ללכת לזונה

או לא....
 

טלי1960

New member
אתה באמת חי בסרטים,

להגיד שכל האחרים לא מבינים כלום ואילו אתה מבין הכי טוב-זו יוהרה ושחצנות. מה אומרת התורה על יוהרה שכזו? לתנך יש עשרות פרשנויות ועשרות פרשנים,אני כבר לא מדברת על פרשנים לפרשנים... מנין לך מי צודק ומי טועה? וממש לא הבנתי מה פרוש "נושאים שכאלה זה לא בריא לנפש"? יש נושאים שאסור לדבר עליהם?
 
דיון של

אנשים על נושא שהם לא בקיאים בו ---> לא שווה הרבה ויותר משמועיל--->מזיק שהרי אתם מפנימים הנפצות כהלכה ואני רק מנסה להאיר במקומות שאני רואה בבירור טעות (תתיחסי אלי כאל פרופסור לפיזיקה שמתקן אנשים בפיזיקה ---> את לא תגידי עליו שהוא יהיר אם הוא אומר על אחרים שהם לא מבינים ---> כי הוא מבין מדבריהם שהם לא מבינים) אנחנו לא מדברים על פרשנות לתורה (ניכר מדבריך שחסרים לך הקדמות) אלא על פסיקה הלכה למעשה (ר"ל מספרי פוסקים ולא מספרי פרשנים--->לעינין הלכה לפרשן גדול ככל שיהיה אין חשיבות) "בריא לנפש" לא בריא (לגוף ו)לנפש לדבר על נושאים אלו כשתגדלי תביני
 

טלי1960

New member
דהיינו,רק רבנים רשאים להתדיין עם רבנים

כי כל האחרים אינם יודעים מספיק...
 
רצוני לומד דאם אני מאיר עינהם של אנשים

באשר לטעותם לכל הפחות שלא יתווכחו וכן אם אתם דנים בנושא מסויים ומגיעים למסקנות מסויימות (אל תחשבו שאתם צודקים שהרי אתם לא שולטים בתחום) אני יכול לערוך איתך דיון 3 שעות על נושא שאין לי שמץ בו (כגון אומנות במאה ה14) אז מה אם הגענו למסקנה מסויימת בסוף --> פשוט שהיא לא שווה הרבה
 

טלי1960

New member
כעקרון,

אף אחד לא מבטיח שהתמצאות מדוקדקת בכל ההלכות אכן תוביל למסקנה שהן מוצדקות ונכונות. ברור לי שיש כללים שהתקבלו היום על כל שומרי המסורת והדת,ואיש מהם לא יפקפק בהם יותר(למשל אכילת עוף עם חלב), אך האם הן צו האל? בספק רב.
 

masorti

New member
סתם להשכלתך...

היהדות אינה טוענת שאיסור אכילת עוף בחלב הוא צו של האל. האיסור הזה מוגדר כסייג ("תחום בטחון") שמטרתו למנוע עבירה על האיסור המקורי.
 
יש לנו מצות עשה מן התורה לשמוע לחכמים

החכמים הקדמונים - אנשי כנסת הגדולה הורו לחכמים שאחריהם לעשות סייג לתורה שהרי 613 מצוות התורה הן העיקר על כן הורונו החכמים האמיתיים - חכמי הגמרא שלא לאכול אפילו עוף עם חלב (כך שאם בא לך לעבור על דברי חכמים --> עדיין על מצוות התורה לא עברת ---> והאמת שעברת על המצוה של לשמוע לדברי חכמים) לסיכום דבר האל הוא ה613 מצוות התורה וכן להשמע לדברי חכמים (אחת מן ה613) שבוע טוב
 
ואם תאמרי מה

לעשות כאשר יש מחלוקת בין חכמים אומר לך את דבריהם "עשה לך רב" כאדם שקרא הרבה מספרי חז"ל אני ממליץ על ספר "בן איש חי" מאת רבינו יוסף חיים ז"ל מתקופת משה רבינו היו בעם ישראל הרבה חכמים עצומים והוא החכם העצום האחרון
 

טלי1960

New member
ממה שאני רואה,לא כולם חכמים

ומי זה שציווה שנישמע לדברי חכמים? חכמים אחרים? ולמה שלא נישמע לאל כמו שנצטוונו בתורה ולא לאוסף בני אדם (שאני בספק לגבי יכולתם וחוכמתם להכריע את חיי)? מי בדיוק העניק להם את תעודת החוכמה? הם אמנם ישבו בכנסת הגדולה,אבל אנחנו רואים גם בימינו,מי אלה שיושבים בכנסת... אותי הציווי זה לא באמת מרשים ולו בשל יחסם של ה"חכמים" הללו לנשים.
 
למה את

לא שמה לב לדברי אמרתי שהתורה ציוות לשמוע לחכמים חכמים=חז"ל עד קום המדינה
 

טלי1960

New member
היכן כתבת להשמע לחכמים עד קום המדינה?

ומה לאחר מכן? חוזרים לתורה? מותר לאכול עוף עם חלב? מותר לגבר להלך בין שני כלבים/חזירים/נשים? אגב, יש לי שכן חרדי ולהפתעת כולם,יש לו שני כלבים והוא יוצא אית לטיול פעמיים ביום. שאלתי אותו לגבי הליכה בין שני כלבים... הוא השיב לי שאם אראה לו את הפסוק בתנך שבו יש איסור,הוא מיד ימסור את אחד הכלבים. אמרתי לו שזה מחז"ל. הוא ביקש שם וכתובת של החז"ל הספציפי...חחח כנראה שיש דתיים שמתחת לכיפה יש גם בינה בראשם.
 
למעלה