האם אתה רוצה לחיות בהנאה מרובה וסיפוק גופני ומחשבתי עד שזה ישעמם אותך וכבר לא תרצה? או שאתה רוצה לחיות 70-80 שנה בסבל וכאבים והנאות מועטות (כפי שיש במציאות). האם אתה רוצה להיות צעיר ויפה כל ימי חייך? או זקן מכוער בעל בעיות וכאבים ורפה שכל?
הטכנולוגיה יכולה גם להרוס את העולם. אנא ענה על שאלותי לפי הסעיפים. א) האם אתה רוצה לחיות בהנאה מרובה וסיפוק גופני ומחשבתי עד שזה ישעמם אותך וכבר לא תרצה? או שאתה רוצה לחיות 70-80 שנה בסבל וכאבים והנאות מועטות (כפי שיש במציאות). ב) האם אתה רוצה להיות צעיר ויפה כל ימי חייך? או זקן מכוער בעל בעיות וכאבים ורפה שכל? *נראה לי שבקרוב אני יאלץ להביא לך הגדרה מהמילון למילה רצון. ** הרצון לחיות בהנאה אינו קשור להאם ההנאה קיימת או לא קיימת במציאות - ברוב המקרים הרצון הוא זה שמאפשר את הדברים ולא להיפך.
אמרתי שכן, אני רוצה. וגם הוספתי שבעתיד הטכנולוגיה תאפשר זאת. הדבר העצוב הוא שאם הרבה אנשים לא היו מבזבזים את חייהם בשינון טקסטים חסרי תועלת, אלא עוסקים במדע, מחקר וטכנולוגיה, יתכן וזה היה מתאפשר כבר עכשיו...
בעוד 80 שנה (אני יודע שאני אופטימי) לא אתה ולא אני נחיה בעולם - ולכן אין זה משנה עד כמה המדע יתקדם עד אז. כרגע אם משווים בין החיים החילוניים לחיים הדתיים והחיים הדתיים יותר מלאים (הן בתוכן והן בהנאה) ולכן הם עדיפים. *יש לציין שתשובתי היא מותאמת להשקפת עולמך - אך אין זו השקפת עולמי. (דרכים רבות יכולות להוביל לאותה מטרה - חיי קדושה).
יתכן ובעוד 10 או 20 שנה תתגלה דרך להאריך את החיים. תוכל להגדיל את הסיכוי לכך אם תנטוש את דרך חייך חסרת התוחלת ותתמסר ללימודים ומחקר במדע וטכנולוגיה. ותוכל להגדיל את הסיכוי לכך עוד יותר אם תשכנע גם אחרים לעשות כך...
כל הגויים יכולים להמשיך ולפתח את המדע - אין סתירה בין הדברים. הסבירות שאני או אתה יהיו אלא שיצליחו לגלות את הדרך להאריך את החיים שואפת ל-0 ולכן אין הדבר נוגע - לא אליך ולא אלי.
אבל סביר מאוד שלא. בכל מקרה זה מאוד מאוד מאוד תמוה לומר: אני אינני בוחר בדרך הדת מכיוון שאם אבחר בדרך זו יתכן שאדם מסויים ישתכנע וכמו כן יתכן שאותו אדם (אם לא היה משתכנע) היה מצליח לפתח פיתוח מדהים שיצליח להאריך את חייך ב-X אחוזים. יותר סביר שעל כל אחד כזה יהיו עשרה שימציאו עוד המצאה שתקרב אסון עולמי. ועם כל הכבוד - העובדה התחזור בסופו של דבר בתשובה - אינה קשורה ולא חייבת להשפיע על אדם. *מעבר לזאת - עדיפים חיים קצרים ומלאים ומאושרים מארוכים וחסרי משמעות.
אני לא בוחר בדך הדת כי אני משוכנע שבשבילי זו אינה הדרך הנכונה. אני מנסה לשכנע אחרים לא לבחור בדרך הדת מאותה סיבה: כי בשבילי זה יהיה נכון יותר. יתכן ולהם זו הדרך הנכונה (ובמקרה הזה הם די חסר תועלת עבורי...) אבל לא עבורי. אגב, אני מכיר דתים רבים (וכמובן גם חילונים רבים). חלקם מאושרים, רובם לא. בממוצע, אין חייהם מאושרים יותר מהחילונים...
על סמך הכרותך השטחית של מספר מצומצם של חילוניים ודתיים אתה מגיע למסקנות. אם תעשה את עבודתך המדעית בצורה כזו לא תגיע רחוק. ישנם רק 2 דרכים לראות מה טוב ומה לא: א) מחקר מעמיק על אוכלוסיה מייצגת של חילוניים ודתיים. ב) נסיון אישי (זה דרך אגב המדד הטוב ביותר לגבי עצמך) למה שלא תנסה במשך שנה להיות דתי ואז תוכל לדעת באמת לגביך מהיא הדרך הנכונה.
הדרך היחידה להגיע למסקנות נכונות היא ע"י תצפית. כך נעשית כל העבודה המדעית. "הכרותך השטחית של מספר מצומצם" וכו' הם תוספת שלך, לאו דווקא נכונה. דבריך בקשר לנסיון אישי הם שטות עוד יותר גדולה. מה פירוש "להיות דתי"? האם לקיים מצוות פירושו להיות דתי? בסרט הזה כבר הייתי. לא הרגשתי שזה תורם לי משהו. האם פירושו להאמין באלוהים? האם אתה מסוגל להפסיק להאמין באלוהים על פי רצונך? כי אם כן, אתה כנראה אדם מיוחד במינו. אני אינני יכול "לרצות להאמין באלוהים" ומייד להאמין באלוהים. זה פשוט לא עובד ככה.
"הדרך היחידה להגיע למסקנות נכונות היא ע"י תצפית. כך נעשית כל העבודה המדעית" א) לא מדוייק בכלל. 1) צריכה להיות תצפית על כלל האוכלוסיה ולא על בודדים. 2) התצפית צריכה להיות אמינה ולא מושפעת מדעה אישית. 3) על המסקנה לעמוד במבחן הזמן. 4) על מסקנה בהכרח להיות נכונה גם עבורך (מה שלא מתקיים ללא נסיון אישי). "האם לקיים מצוות פירושו להיות דתי? בסרט הזה כבר הייתי." ב) האם חזרת בשאלה? אם כן מדוע? "אני אינני יכול "לרצות להאמין באלוהים" ומייד להאמין באלוהים. זה פשוט לא עובד ככה. " ג) אתה בכלל רוצה להאמין באלוקים?