שאלה לכולם

arriy80

New member
אכן, כל דת טוענת

אבל אין דת שטוענת שכל אנשיה חזו בהתגלות אלוקים ובאותו מעמד קיבלו את התורה שלו. הרמזים שבתורה על עולם הבא כתובים. אחד הידועים שבהם משירת הים "אז ישיר משה" לא נאמר "אז שר משה" - כמתבקש, אלא "אז ישיר". (ויש לומדים מכאן על תחיית המתים שרמוזה באותו האופן)
 

rachel437

New member
הסיפור בדת היהודית

אולי יותר מוצלח אבל זה לא אומר שזה נכון. הנוצרים מספרים שישו האכיל מכיכר לחם אחת ודג אחד 5000 איש לעיני אלפי אנשים וכולם יצאו שבעים, האם זה אומר שזה נכון? ב 1917 שבעים אלף איש באו לחזות בניסים שעשתה פטימה הקדושה בפורטוגל האם זה אומר שזה נכון? ב1971 עשרות אלפים טענו שראו את התגלותה של מרים הקדושה בכנסיה הקופטית בזיתון ליד קהיר, האם זה ראיה לאמיתות הדת הנוצרית? אחזור שוב על שאלתי, אלוהים טרח לכתוב בתורה איזה כובע יילבש הכהן הגדול, איזו שמלה, כמה פעמונים לקשור לשמלה, איזה תחתונים ילבשו הכהנים, מאיזה בד, פרשיות שלמות על קורבנות 12 פעמים הוא חזר על קורבנות הנשיאים יש סיפורים בתורה שנכתבו פעמיים אבל את עולם הבא הוא הזכיר רק ברמז, לא היה לו זמן לכתוב כמה מילים על עוה"ב והמשיח? כנראה שאופנה וריח ניחוח מעסיקים אותו יותר .
 

arriy80

New member
עקיצות רדודות

כשתלמדי איך מבינים את מה שאלוקים כותב בתורה, תביני גם למה הוא הזכיר רק ברמז.
 

tamarhp

New member
העולם הבא

נלקח כמובן מאליו, כפי שאין צורך לכתוב "אלוקים קיים" אלא כתוב "בראשית בר א אלוקים" (כלומר: אלוקים ברא >> משמע: אלוקים קיים), כך לא נכתב "העולם הבא קיים" אלא הוא נלקח כבסיס, הנחה, וכמובן מאליו בנוגע לכל מיני דברים.
 

masorti

New member
חבל שמחבר תהילים לא חשב כמוך...

שנאמר: "לא המתים יהללו יה, ולא כל יורדי דומה".
 

EmiA

New member
תגיד אם אתה לא מאמין בעולם הבא

אז מה אתה מביא דברים מהרמב"ם ? ? הוא כתב על עולם הבא ! נכון ? אז אתה מאמין בדרך שלו ? או שאתה לא מאמין ?
 

masorti

New member
איפה כתבתי שאני לא מאמין בעולם הבא?

כתבתי שכנראה מחבר המזמור בתהילים לא האמין בזה. לא אמרתי האם לדעתי הוא צודק או לא.
 

EmiA

New member
בטח. כי המתים לא יכולים להלל ולא

יכולים לקיים מצוות ! אם כבר הבאת תהילים אז תקרא את הפסוק הזה : "ה' העלית משאול נפשי"
 

rachel437

New member
עולם הבא מובן מאליו?

בפרשת הנשיאים כתוב 12 פעמים את זה: וַיְהִי, הַמַּקְרִיב בַּיּוֹם הָרִאשׁוֹן--אֶת-קָרְבָּנוֹ: נַחְשׁוֹן בֶּן-עַמִּינָדָב, לְמַטֵּה יְהוּדָה. יג וְקָרְבָּנוֹ קַעֲרַת-כֶּסֶף אַחַת, שְׁלֹשִׁים וּמֵאָה מִשְׁקָלָהּ, מִזְרָק אֶחָד כֶּסֶף, שִׁבְעִים שֶׁקֶל בְּשֶׁקֶל הַקֹּדֶשׁ; שְׁנֵיהֶם מְלֵאִים, סֹלֶת בְּלוּלָה בַשֶּׁמֶן--לְמִנְחָה. יד כַּף אַחַת עֲשָׂרָה זָהָב, מְלֵאָה קְטֹרֶת. טו פַּר אֶחָד בֶּן-בָּקָר, אַיִל אֶחָד כֶּבֶשׂ-אֶחָד בֶּן-שְׁנָתוֹ--לְעֹלָה. טז שְׂעִיר-עִזִּים אֶחָד, לְחַטָּאת. יז וּלְזֶבַח הַשְּׁלָמִים, בָּקָר שְׁנַיִם, אֵילִם חֲמִשָּׁה עַתּוּדִים חֲמִשָּׁה, כְּבָשִׂים בְּנֵי-שָׁנָה חֲמִשָּׁה: זֶה קָרְבַּן נַחְשׁוֹן, בֶּן-עַמִּינָדָב. {פ} הפסוק הזה נכתב 12 פעמים לכל שבט ושבט, מִבֶּן שְׁלֹשִׁים שָׁנָה וָמַעְלָה, וְעַד בֶּן-חֲמִשִּׁים שָׁנָה--כָּל-הַבָּא, לַצָּבָא, לַעֲבֹדָה, בְּאֹהֶל מוֹעֵד. הוא לא יכל לכתוב זאת פעם אחת לכל הנשיאים. . פרשיות שלמות כתובים פעמיים ואת עוה"ב הוא כתב רק ברמז כי זה מובן מאליו, מקום שאף אחד לא חזר ממנו, אף אחד לא רואה אותו, מובן מאליו?
 

tamarhp

New member
לא אמורים לחזור מהעולם הבא..

ומה שכתבת זה לא ראיה - העובדה שמישהו בחר לומר משהו בצורה מסויימת לא יכולה לסתור או להוכיח מה שלא אמר.
 

rachel437

New member
עקיצות רדודות

לא עקצתי אף אחד. מדוע אתה לא מגלה לנו מדוע אלוהים כותב ברמזים, לא היה עדיף שבמקום לספר לנו איך לתפור שמלות עם פעמונים לכהן גדול, היה מספר לנו על עוה"ב והמשיח. מצטערת לומר לך אבל התשובה שלך נדושה, הייתי מצפה מתלמיד חכם כמוך שיענה תשובה יותר ענינית.
 

arriy80

New member
אכן

תקראי את המשפט האחרון של הודעותך, ותביני למה התכוונתי "עקיצות רדודות". "שאין עולם הבא סיבה לעבוד השם יתברך, ולא היה זה רק כמלך שאומר שתהיה עבד לי ואתן לך שכר, דבר זה אין ראוי שיהיה נזכר בפירוש בתורה. כי ראוי לעבוד למלך גדול שלא על מנת לקבל פרס" [תפארת ישראל למהר"ל] ודרך אגב, אינני תלמיד חכם. אני לומד על ההשקפה היהודית המקורית, ואני כותב את מה שאני מבין.
 

rachel437

New member
כנראה שיש לך עוד הרבה מה ללמוד,

אתה עושה שרות דב לדת. תן לתלמידי חכמים לענות, יש איסור לעם הארץ לענות לאפיקורס. אולי עקצתי את אלוהים אבל לא אותך. מבטיחה לך שאלוהים לא קורא פה בפורום ואם כן הוא הרי אל חנון ורחום, חוץ ממתי שמעצבנים אותו.
 

arriy80

New member
נכון מאד.

יש לי עוד הרבה מה ללמוד, לפחות אני ידוע את זה.... אני לא נציג של הדת, ואני לא עושה לה שום שרות. אני כותב את דעתי כפי שהבנתי את דרכה. מי שחושב שהאמת אחרת - שילך לברר אצל מי שיודע על היהדות המקורית.
 

rachel437

New member
היהדות המקורית

אין כזה דבר יהדות מקורית, תמיד היו ביהדות כל מיני זרמים וכל אחד הבין את התורה בצורה אחרת. אתה אמנם חושב שדרכך היא היחידה ואין דרך אחרת, אבל מה לעשות ורוב העם היהודי חושב אחרת ממך. גם חז"ל עקרו ושינו דברים מפורשים בתורה.
 

arriy80

New member
היהדות המקורית

אכן, היו הרבה זרמים ביהדות. רוב העם היהודי לא משנה את המציאות. אלא יש לבדוק, מהי היהדות שעברה מדור לדור ומיהם ממשיכי המסורת. זו לא "דרכך" - לא אני המצאתי אותה! אני הולך בה, ומנסה להבין אותה. וכמו שכבר כתבתי [מהרמב"ם], חז"ל דרשו ופירשו את התורה, לפי הסמכות שהם קיבלו. תבררי על סמכות חז"ל, ועל הדרך שהם דרשו את הכתוב בתורה.
 

rachel437

New member
רוב העם היהודי

כבר שינה את המציאות, האורטדוקסים הם מיעוט. כמו שחז"ל חשבו שהם יכולים לעקור ולשנות מהתורה, יש אחרים שגם חושבים כך. ממי הם קיבלו סמכות? אתה מאמין שהם קיבלו סמכות, אבל אין לך שום ראיה לדבריך. ותפסיק לשלוח אנשים לברר וללמוד, לך אתה לברר, אולי אתה טועה.
 

arriy80

New member
בבקשה

העם היהודי לא יכול לשנות את המציאות. אם המסגרת היא בצורה מסוימת? למי יש סמכו לשנות אותה? רוב לא משנה כאן. חז"ל קיבלו את סמכותם שהועברה מדור לדור. ממשה רבינו שקיבל מאלוקים, עד למחברי התלמוד, ולאחריהם הגאונים, הראשונים והאחרונים. התורה עברה מרב לתלמיד. אף אחד לא יכל "להמציא" דברים או לשנות דברים. יש כללים! (מעצבן...) שגם הם הועברו מרב לתלמיד. לפי השקפתנו שהתורה נתונה מאת האלוקים, יש מישהו שטוען שקיבל סמכות לשנות את התורה?
 

rachel437

New member
לא תוסיפו

"לא תוסיפו על הדבר אשר אנכי מצוה אתכם - ולא תגרעו ממנו." התורה אסרה להוסיף ולשנות, באו חז"ל הוסיפו ושינו. אין לך שום ראיה לדבריך, כולם מדקלמים מספר אחד ויחיד, שום דבר לא עבר מאב לבן, זאת אמונה ותו לא.
 
למעלה