שאלה פרובוקטיבית, אולי.

שאלה פרובוקטיבית, אולי.

שלום, אני נועה, קוראת כאן ומתייעצת מדי פעם, אבל היום באה כמישהי מפורום "מוותרים על ברית מילה". אתמול היה מפגש של כמה מתלבטים בסוגייה, ומישהו מהם אמר שברית מילה היא מנהג פגאני. אני הסתייגתי ואמרתי שיש כמה וכמה פגאנים שאני מכירה שגם הם לא מבצעים את הטקס הזה, ואני לא בטוחה בקשר של הפגאניזם ספציפית (אולי יש קשר לדתות פוליתאיסטיות אחרות, או דתות עתיקות וכו') למילה. אז שאלתי מתחלקת לשניים. שאלת סקר פשוטה של האם אתם מתכוונים לבצע מילה לילדכם ביום מן הימים (אפילו אם השאלה היפותטית לחלוטין ובכלל אינכם מתכננים ילדים)\ביצעתם את הטקס, וכל מחשבה כללית שיש לכם על המנהג ומקורותיו תתקבל גם היא בברכה. תודה על כל תשובה עתידית. (אגב, אני מתנצלת אם הנושא עלה כאן כבר פעם, אני לא נתקלתי בו בפורום הזה, והחיפוש עושה לי בעיות...)
 
הדיון מאוס או הנושא מאוס?

ומה היה השרשור שבעקבותיו פורסמה ההודעה הזו? מספר הבהרות מצדי, על איך שאני רואה את הנושא: הכוונה שלי היתה להעלות שאלת סקר, בעקבות דיון עם אנשים אחרים. אני מודעת לכך שאני לא ממש חלק אינטגרלי מהפורום וזו שאלה די אישית ובהחלט יכול להיות שזה לא ענייני, אבין את זה לגמרי אם אנשים יגידו (או לא יגידו אבל יפעלו) שהם לא רוצים לענות על כזו שאלה. אני שואלת על טקס המילה באופן ספציפי, ולא על היחס ליהדות או לדת כזו או אחרת. רק על הטקס הזה, וההקשרים הפגאניים שלו, אם יש כאלה. אני לא מעוניינת להשמיץ שום דת, לא בשרשור הזה ולא על סמך מנהג אחד ממנה. אני לא חושבת שאפשר לבטל דת שלמה בגלל מנהג אחד, שבו אני מתעניינת כרגע... ושוב סליחה אם העליתי דברים שלא רצוי שיעלו כאן.
 
סליחה של הסברתי את עצמי.

פשוט בפעם האחרונה שהועלה נושא הברית המילה,הדיון הגיע לפסים לא קשורים,כפי שראית בדיון שקישרתי אליו. אולי כדאי להבהיר שאת מעוניינת לדעת על הטקס עצמו מבחינה טכנית והבטים פגאניים,באם קיימים כאלו. סליחה אם התגובה קודם נראתה תוקפנית-היא לא היתה מכוונת בצורה כזו.אמרת שלא הצלחת למצוא על כך דיונים בחיפוש,אז קישרתי לאחרון שעסק בזה. לגבי אלו שמתכוונים להשתתף בדיון זה :אנא אל תגלשו אל הפסים האלו שוב.תודה. אני,אגב חושבת שלכל מנהג דתי שהוא-אפשר איכשהו לקשור לו שורשים פגאניים.מעבר לכך-כרגע,אין לי מה להוסיף.
 

Polar Aurora

New member
השבת היתה המצאה מקורית של היהודים,

וזה הוכח במחקרים (זה בתגובה למשפטך האחרון).
 

Polar Aurora

New member
מחקרים

המחקרים שעליהם מבוססים הספרים של המורה שלי לתנ"ך, שהיא אשה חכמה ולא מדברת שטויות (וחילונית אגב). אם באמת מעניין אותך, אני יכולה לבקש ממנה ביבליוגרפיה בנושא. חוץ מזה קראתי קצת באיטרנט, ובהרבה מקומות אכן תומכים בטענה הזו (למשל פה, המשפט הראשון מתחת לכותרת "משמעות השבט": http://lib.cet.ac.il/Pages/item.asp?item=7221). לעומת זאת במקומות אחרים (כמו פה: http://news.nana.co.il/Article/?ArticleID=115869) טוענים שיום חופש אחת לשבוע היה גם לפני היהדות אז כנראה שזה לא חד משמעי כמו שחשבתי, ובכל זאת אני נוטה לסמוך על מורתי הבלתי משוחדת.
 
מחקרים אפשר להפריך .

לא כל מה שמורה אומר הוא קדוש. אישית,עניין השבת לא ממש מרתק אותי מבחינת מי המציא אותו. מאוג הגיוני לי שבני אדם יכריזו על יום חופשי משום שגוף האדם לא בנוי לעבודה פיסית יומיומית ללא מנוחה.מה גם שהוא זקוק למנוחה נפשית. מי המציא את השבת לא ממש רלוונטי מהבחינה הזאת.אני מאמינה שיום חופשי קם מתוך צורך בכך.מי הדביק לזה תווית דתית זה לא ממש משנה. ואגב-לא קשור: טיפ לגבי חיפוש מאמרים מהימנים באינטרנט: סיומת של ac.il או ארץ אחרת במקום il :זהו מקור אקדמי אמין (אוניברסיטה וכ"ו) כאשר ac הוא קיצור של academy. ואילו מקורות המסתיימים ב co.il או com הם בעלי אופי פרסומי המפרסמים מתוך אינטרס רווחי לכל המרבה במחיר.
 

gwizard

New member
הטיפים שלך לא נכונים.

היום, יותר זול לקנות com או net מאשר co.il וזו הסיבה שיחד עם אתרי מסחר את תמצאי גם הרבה אתרי מידע. לשפוט לפי סיומת האם זה מהימן או לא זו שטות גמורה כי אני יכול ללמוד באוניברסיטה ולפרסם בשרתים שלה כאלה שטויות שאת לא תדעי האם זה סיפור בדיוני או לא. קיצור, לקרוא, להשוות מול מקורות אחרים ולהשתמש בהרבה common sence - זה הכלל.
 
זה לא נוגד את מה שאמרתי.

בco.il וכ"ו אפשר להכניס הכל.ואם בא למישהו להכניס לסיומת גם מאמר אקדמי רציני שעבר את כל הפילטרים השונים-הוא יכול להכניס.אין לכך שום מניעה.אפשר גם לקחת חומר אקדמי מאוניברסיטה,קומפלט,as it is ולשים אותו באתר שכזה. הנקודה היא שאפשר לפרסם כל דבר העולה על רוחו של בעל האתר באתרים מסוג זה,ואין על כך שום ביקורת של נכון ,לא נכון,מדויק או חצי האמת.אין דרך לדעת אם המאמר נחקר בצורה רצינית או שמא אלו רק הגיגיו של הכותב. המהימנות אכן נקבעת ע"י הקורא בסופו של דבר. אבל,אתרים עם סיומת ac הם אתרים אקדמאים.בין אם זה אוניברסיטאות,מכללות,מכוני מחקר כגון וייצמן,אקדמיות בחו"ל-כל אלה הם אתרים מייצגים של המוסדות האקדמים הנ"ל ולא כל אחד יכול לכתוב שם אלא רק הצוות של אותם המוסדות האקדמיים שמורכבים בד"כ מפרופסורים,דוקטורים ושאר תארים מתקדמים.ואם מדובר במאמרים שמפורסמים שם-מן הסתם ניתן לסמוך על החומר הזה,כי הוא עובר פילטרים לפני שהוא מתפרסם שם,ולכל מאמר שכזה יש מקורות שניתן לעקוב אחריהם וביבליוגרפיה.מה שחסר בד"כ ,במאמרים המפורסמים בסיומות הקודמות. מוסדות אקדמיים מכובדים לא מחפשים את האתר הזול ביותר-הם מחוייבים לסיומת ac.
 

gwizard

New member
אז זהו שלא

מה שאת מדברת עליו זה האתרים הרשמיים של האוניברסיטאות ומה שאני מדבר עליו זה שרתים של אוניברסיטאות (עם סיומת AC) שעליהם יש דפים אישיים של תלמידים ושם הם עושים מה שבראש שלהם. לדוגמה: http://www.cs.tau.ac.il/~nachumd/horror.html בכך, אין שום הבדל בין AC לבין CO - בשניהם ניתן לפרסם כל דבר ללא שום פילטר ושום בקרה. עכשיו, סיומת GOV ו-MIL זה כבר סיפור אחר
 
זה לינק לאתר הפרטי של אחד הפרופסורי

ם מאונ' ת"א. ואגב,הוא נותן שם כל מיני מקרים שקרו שקשורים לעבודה שלו,ולא איזה סיפור אימה.(לפרופסורים יש הומור מוזר..) שוב,כל מי שכותב באתרים האלו הם הצוות האקדמי.אם אתה מגיע לאתר פרטי של פרופסור-אתה רואה שכתוב אתר פרטי.אני לא חושבת שזה כ"כ קשה להבחין בכך. בכל מקרה,חבל על הקטנוניות.אני אחזור בי מהטיפ הלא מפורט.
 

gwizard

New member
שום קטנוניות

תראי, אני עובד בעסקי המחשבים כבר 10 שנים ובזמני ראיתי הרבה דברים שסותרים את מה שאמרת לגבי הקשר בין סיומת של שם מתחם לבין מהימנות המידע. לא רוצה להאמין לי ? לא צריך. אבל בבקשה אל תטעי אנשים אחרים בכל שאת נוטעת בהם תחושה מזוייפת של ביטחון. אם לפרופסורים יש חוש הומור מוזר אז תחשבי מה יש לסטודנטים, לאלו שהיו סטודנטים ועדיין יש להם אתר בשרת האוניברסיטה, לעובדי הסגל הלא אקדמי (ידידה שלי שהיא פאגאנית עובדת כאחראית מעבדה באחת האוניבריסטאות), למנקים שיש להם גישה למחשבים וכ"ו.
 
בסדר.לא המלצתי לגלוש לאתרים פרטיים

כדוגמת זה שנתת. ובחייך-למנקים אין גישה לכתוב על אתר האינטרנט של אותו מוסד.יש דבר בסיסי שנקרא הרשאה וסיסמא כדי להכנס למערכת. אני חוזרת בי. אני לא ממליצה על כלום .הכול מעורער,אל תסמכו על שום דבר מלבד על עצמכם ועל הרוח הקדושה ! ההמלצות שלי מיועדות לאנשים שקצת יכולים להבדיל בין עיקר לטפל.עשיתי טעות בכך שהנחתי שזה ברור מאליו. על כן אני חוזרת בי מהמלצותיי,ומצהירה בזאת שהדבר הכי טוב שאפשר לעשות הוא לקחת קורס הדרכה לגלישה באינטרנט.
 
אסורה כל מלאכה בשבת.

גם בהיהדות מדובר במקור ביום חופשי, כאשר רק כהני הדת, בעצם, הם אלו שמבצעים תפקיד פולחני בבית המקדש. מאז חורבן בית שני, נעשה קאנון תפילות שבה להחליף את הקורבנות השונים בכל ימות השבוע.
 

gwizard

New member
הערה לגבי השבת

משיחה שערכתי עם בחור דתי שעובד אצלי גיליתי את הפרט המעניין הבא: יש הבדל מהותי בין מלאכה לבין עבודה. מלאכה זו פעולה שבה נוצר משהו ועבודה זו פעולה שכוללת את המלאכה אך ללא המגבלה של היצירה. בשבת, אסורה מלאכה. זאת אומרת שאסור לכתוב, אבל מותר לסחוב שקים ממקום למקום. לדעתי חשוב להדגיש את ההבדל הזה למי שלא יודע.
 

mb3inh

New member
זהו פירוש של ימינו

באותם ימים יכל להיות השיחס למילה היה שונה(סביר להניח שהיה שונה). מאמין צריך לקבל שתי סמכויות האחת האלים או אל שלו והוא עצמו כל השאר הם יועצים.
 
למעלה