התשובה שלי
שלום, 1. לא, אני לא מתכוונת לבצע ברית מילה לילדי. עבורי, אין לברית מילה משמעות (או סיבה) דתית שתצדיק פעולה כה פולשנית. המשמעות החברתית עבור בני (ההיפותטי) (כלומר: היותו "ערל" ובכך חריג), קיימת, אולם אינה מהווה סיבה שתצדיק פעולה כה פולשנית. לעניות דעתי, כל הסיבות הרפואיות אינן מצדיקות פעולה כה פולשנית, גם בגלל שהן שנויות במחלוקת, ונוטות להישתנות, וגם בגלל שלפעולת מנע כרורגית צריכה להיות סיבה פאתולוגית. לא הגיוני שכל המין האנושי התפתח כך שלמחצית ממנו נקודת תורפה כה נוראית שדורשת התערבות פולשנית עם לידתם. 2. אני לא יודעת מהו המקור לטקס. יכול להיות שמדובר בסוג של סירוס סימבולי, שמטרתו המקורית הייתה להבטיח שהדור הצעיר לא יפגע בדור המבוגר בנסיון לתפוס את מקומו בבגרותו, וקושט במשמעויות דתיות. יכול להיות שאכן מדובר בסוג של הקרבה דתית, מעין קורבן אדם מעודן ובלתי-קטלני. ידוע לי שהיו תרבויות קדומות (כן, גם פאגאניות) בהן היה נהוג להקריב לאלוהות את הבן (הראשון?). יכול להיות שברית מילה הוא מעין קורבן לא-קטלני. לא ידוע לי על מקור פאגאני לברית מילה. עם זאת, כאמור, לדתות הפאגאניות הקדומות היו מנהגים פוגעניים יותר מברית מילה, כמו קורבן אדם. ההבדל הוא שהדתות הניאו-פאגאניות מעבדות ומשחזרות את הדתות הפאגאניות הקדומות ומנהגיהן באופן כזה שיתאים לידע ולמוסר המודרני והאישי שלנו, בעוד שדתות מונותיאיסטיות רבות, מתעקשות לבצע מנהגים קדומים למרות שהם מתנגשים עם נקודת המבט המודרנית, ועלולים להיות בעלי השלכות פוגעניות. אני באופן אישי חושבת שבברית מילה יותר נזק מתועלת. יכול להיות שיש מאוחרי המנהג משמעות כלשהי שניתן לעבד לדבר חיובי, אבל אני לא מכירה אחת. אני חושבת שכפי שמבצעים את המנהג כיום הוא פוגעני ומיותר. מקווה שעזרתי, ג'יין