שאלה תיאולוגית .

RainBird

New member
אני אגיד למה יש בעיה עם ההגדרה. אחד החוקים המאגו-מיסטיים הבסיסיים ביותר אומר: "הכל מחובר." גם אם אני מאמין באל שהוא אנרגיה X ואלה שהיא אנרגיה ומהות Y יש בניהם חיבור ואחדות (בעזרת האהבה שלהם כמובן) אז באמת אפשר לראות אותה בכזוג ו"כאחד" (כי שוב, הכל מחובר) או אפשר לראות אותם כמהויות שונות לכל דבר כמו כל אחד מבני הזוג. בכל אופן אני עושה הבדלה בין הכוחות האלו. למרות שיש נטייה לשני הכוחות להיות ביחד, הם נפרדים. ארדן.
 

Tatu4Taty

New member
אמרתי

אלוהות, לא אל/אלה/ישות או כל דבר אחר בעל תודעה. הכוונה היא למה שרבים מכנים the divine או באמת - המקור.
 

ToryMaster

New member
המ

לא הבנתי את הכוונה שלך ב"ממוקד יותר ברעיון האלוהות", בא לך להסביר?
 

נדב פ1

New member
תשובה לאלון -

כוונתי יוחסה למקור הדתות , קרי למפגש של בין " אלים " לבני אנוש על פני הפלנטה הזו מזה ימים ימימה . כפי שהדבר משתקף במיתולוגיות , האלים הם לא ערטילאים נקודה .
 

gwizard

New member
בוא אני אסביר לך משהו

קודם כל אני לא מתיימר להניח כי מה שאני אומר נכון לגבי כולם. כמו שרמזתי לך קודם, כל אחד מאיתנו מתפתח בכיוון שלו ובזמן שלו ומכאן נוצר חלל אמונות אישיות פר אדם. מבחינתי כרגע, אני נמצא באמצע של מה שאתה ואדרן אומרים. אני כן מאמין כי יש אמת אחת, אבל אני גם מאמין כי יש אמת לכל אחד ואחת מאיתנו. כאשר אני אומר אמת, אני מתכוון ל: "פירוש של המציאות בה אנו נתונים לפי ראיה אישית אשר נובעת מסך הניסיון שלנו בחיים". לפי ההגדרה שלי לאמת, היא לא קבועה פר אדם. כי אנו מתפתחים (רובנו) והאמת שלנו משתנה יחד איתנו. לפני 10 שנים לא האמנתי כי ישנם אלים. האמנתי כי יש כוח עליון אי שם. היום אני מאמין באלים. האם זה סותר אחד את השני ? לדעתי לא. האמת שלי לגבי האמת היא שכל האמיתות נכונות ורואות חלק מן האמת האבסולוטית שאף אדם לא יכול לראות. אני מניח כי התהליך של הפתחות לאמת האבסולוטית נקרא הארה ואחרי זה אתה מפסיק להיות אדם ומתחיל להיות חצי-אל (DemiGod). ולגבי מקור הדתות: האם אתה חושב כי הדת מגיע מהאל או מן האדם ? האם אתה מאמין כי האלים ייצרו אותנו או אנחנו את האלים ? התשובות לשאלות מאוד לא קלות אלו יקבעו איזו תשובה אתה תקבל.
 

gwizard

New member
תוספת שממנה הייתי צריך להתחיל

בתור אדם העוסק במאגיה אני יוצר את האמת. תוך שינוי המציאות בהתאם לרצוני, אני משנה את האמת בשבילי ובשבילך וכל אחד אחר. הדבר היחיד אשר נשאר קבוע הוא החוקים של היקום אותם אני לא יכול לשנות. בנתיים...
 

Tatu4Taty

New member
אני רוצה להוסיף משהו לעניין היהלום.

תרשו לי לצטט את דיון פורצ'ן: "There is no such thing as polytheism in the sense in which the term is usually understood. A father of the gods is always recongnised who is the great first cause of the universe, and from whom all things emanate. We may, however, distinguish between the religions which look upon god as artficer as well as creator, and those who recognise delegation of function to lesser deities. But even in such a rigidly monotheistic faith as Judaism it is recognised that the direct action of god in all matters is inconceivable, and so we get the concept of the diving emanations, or Sephiroth , and their mamifestation in the four worlds of the Qabalists by means of angelic hosts. In this concept there is no fundamental difference for that which underlies the Egyptian of Hindu pantheons, save that the angels of the manifestations are distinctly recognised as God's servants, not his fellows. The correspondences can be clearly traced between all three cosmognies with the help of asrological symbolism."
 

ToryMaster

New member
../images/Emo10.gif

דווקא היום אתה נותן ציטוטים שמעניינים אותי, באנגלית? |שומרת במועדפים לכשאהיה מסוגלת לקרוא את זה|
 

Tatu4Taty

New member
זה ישאר בפורום...

קחי ת'זמן :) שאלת אותי גם באחת ההודעות למה התכוונתי כשאמרתי שכשמתייחסים לשני יהלומים זה הופך את הקונספט ל"ממוקד" יותר. הכוונה שלי היא שכשאתה מתייחס לאלוהות (או לאיך שתרצי לכנות את הכוח הזה) לפחות אני רואה את הרעיון בתור משהו בלתי נתפס. לכן, עצם הפילוג ליהלום זכרי ונקבי כבר ממקד יותר את הרעיון, ועושה אותו פחות "חובק כל" ממה שהוא היה כאשר התייחסנו אליו כיהלום עצום וניטרלי - כמו שוויץ.
 

ToryMaster

New member
>ודה ../images/Emo45.gif

[תודה גם לאלון]. אני אוהבת את הביטוי "אלוהות", אגב
.
 

gwizard

New member
הנה התרגום

אין דבר כזה פוליטאיסם במובן שהמושג הזה מוסבר בדרך כלל. אבי האלים תמיד מוכר כסיבה ראשונית של היקום וממנו כל הדברים החלו. אנחנו, לעומת זאת, כן יכולים להבדיל בין דתות אשר רואות באל יוצר ובורא לעומת אלא אשר מכירות בהאצלת סמכויות לאלוהויות מינוריות אחרות. אך אפילו בדת מונוטאיסטית לחוצה כמו יהדות מכירים בזה שפעולה של אלוהים (בכל דבר) היא בלתי נתפסת וכך אנו מקבלים את המושג של השפעה אלוהית, או במילים אחרות ספירות, והתגשמותם ב-4 העולמות של הקבלה בעזרת מלאכים. במקרה זה אין הבדל מהותי בינם לבין אלים ואלות בפנטאונים מצריים או הינדים, חוץ מהעניין שמלאכים מוכרים כמשרתים לאל ולא שווים לו. יחסי הגומלין בין שלושת הקוסמוגוניות (ה.מ. = תיאור תיאולוגי של בריאת העולם ויחסי הגומלין בין האל/ים והאדם) יכולות לבוא לידי ביטוי בקלות יחסית תוך שימוש בסימבוליזם אסטרולוגי.
 

Polar Aurora

New member
מעניין לציין

שהתנ"ך לא שולל את קיומם של הרבה אלים, אלא רק טוען שה' נמצא מעליהם. הרבה מסיפורי הנביאים עוסקים ב"מלחמה" בין ה' לאלים הכנענים על כוח, והתנ"ך לא אומר שהאלים לא קיימים או משהו בסגנון. טוב, אבל הוא כן טוען שהאמונה שלו הכי טובה ואלוהים שלו הכי טוב והעם הנבחר שלו הכי טוב...
 

gwizard

New member
כמובן

אך אף אחד לא טען אחרת. יש אפילו עשרות אן לא יותר תיאוריות בנושא, חלקם מערבות חייזרים מכוכב סיריוס אשר חיים על כדור הארץ כדולפינים ומחכים שהאנושות תתפתח מספיק כדי לכלול אותה בפדרציית העולמות למען מלחמה ברשע. אני לא צוחק, התיאוריה הזו באמת קיימת.
עכשיו ברצינות, עם קטן וזניח מגיע למקום חדש (ארץ זפת, מוגלה ואפרסק). נראה לך שמשה היה שולל את קיומם של כל האלים של כל הפאגאנים מסביב ? וואלק, היו סוקלים לו את הצורה :-*
 

Heathen Dawn

New member
לעניין ביזוי האלים

אני רוצה לדעת באחת הנקודות החריפות ביותר שהעלה נדב, אפילו אם היא לא היתה אלא הערת צד. הוא אמר: "וזאת עוד בלי להתייחס לכך שרבים וטובים רואים בדאותיאיזם ביזוי האלים -" למשפט הזה הייתי מכניס תיקון קל: במקום "טובים" לכתוב "רעים". רבים ורעים רואים בדיתאיזם ביזוי האלים. ועכשיו אני רוצה להסביר למה. אם אנחנו מאמינים שהאלים אישיים ואינדיבידואליים - ונדב ודאי שמאמין בזה, לעלא ולעלא - אז יוצא שאנו מאמינים שהם מסוגלים לדבר בעד עצמם ושיש להם דיעות משל עצמם. אי לכך, אין אתה יכול, אף הייתי אומר אין אתה רשאי, לומר על דבר כי הוא ביזוי האלים אלא אם כן האלים א) חושבים כך ו-ב) אמרו לך את זה במפורש. וגם אז, אתה יכול לומר רק שהאלים אמרו לך שכך וכך הוא ביזוי האלים, אבל אתה צריך להכיר בכך שרק האלים האלה אמרו רק לך את הדברים האלה. "אני פוליתאיסט ולא דיתאיסט מפני שהאלים אמרו לי שהתיאולוגיה הדיתאיסטית מבזה אותם". אבל לא "אני פוליתאיסט מפני שאני חושב שהדיתאיזם הוא ביזוי האלים" (מה שאתה חושב יכול להיות ההפך ממה שהאלים חושבים). ועכשיו, להמחיש כמה זה רע לדבר בשם האלים. רשעים עושים זאת. רעשים כמו הכומר הנוצרי האמריקאי ג'רי פולוול אמרו שפיגוע התאומים היה עונש מאת אלוהים על ארה"ב על עזיבת הנצרות ועצימת העין מול תופעת ההומוסקסואליות. רשעים כמו המופתי של כוויית אמרו עכשיו שההוריקן קטרינה שפגע בארה"ב הוא עונש מאת אלוהים על הפלישה האמריקאית לעיראק ותמיכתה בישראל. רשעים כמו הרב עובדיה יוסף אומרים שתאונות הדרכים ופיגועי הטרור בישראל הם בגלל אי שמירת שבת ומזוזות לא כשרות. אני חושב שמוסכם על כולנו שכל האנשים האלה רשעים מרושעים ואין להם שום זכות לדבר בשם אלוהים ולומר מה טוב בעיניו ומה רע בעיניו. אז אני לא רוצה לראות את הגישה הזאת זוחלת אל העולם הפגאני. טוב, אנשים יגידו מה שהם רוצים, מדינה דמוקרטית וכל זה, אבל אז גם לי יש את החופש, בכל פעם שהם מדברים בשם האלים ואומרים שכך וכך מבזה אותם או שכך וכך מוצא חן בעיניהם, לקרוא להם אנשים רעים. אמת ואושר HD
 

gwizard

New member
כן

שזה מחזק את הסלידה שלי מפונדמנטליסטים. יש 2 נקודות שאני רוצה להדגיש: 1. כל אותם אנשים שהזכרת אני לא רואה בהם מייצגים של אל כלשהו. הם סך הכל מייצגים את הפאנאטיות שלהם עצמם לרכוש עוד כוח. בין אם זה פוליטי או חברתי, זה עדיין כוח. איש דת אמיתי לא אומר לאחרים מה לעשות ולא אומר מה האל/ים אומרים לאחרים מה לעשות אלא אמור לעזור ולייעץ בלבד. להיות עמוד שעליו אפשר להישען בעת מצוקה. אמור להשאיר את הבחירה בידי המאמין ולא להגיד "תעשה כך או שתקבל עונש". בכל הדתות יש אנשים כאלה, אנשים נאורים אשר באמת מאמינים ולא מחפשים להיות גורואים ושליטים לאנשים אחרים. אני מכיר כמה אנשים כאלה, הן מיהדות והן מפאגאניזם. להם יש לי את הכבוד הגדול ביותר. 2. אני לא יודע מה איתך, אך אני מאמין כי האלים מסתכלים עלינו ומחייכים. חלקם אפילו מתפוצצים מצחוק לנוכך טיפשות הנעורים שלנו והוויכוחים המטומטמים שלנו. בתכלס, לא נראה לי כי ממש איכפת להם מה אנו חושבים עליהם. הם קיימים בלי שום קשר למה אנחנו מאמינים שהם חושבים. הם עושים ויעשו את מה שהם צריכים לעשות בלי שום קשר אלינו. בואו פשוט ננסה להיות אנשים טובים יותר. לדעתי זה כל מה שדרוש.
 

נדב פ1

New member
שלומי חביבי ,

כבודו - לא ניסיתי לכפות עליך דבר , כך שאין עילה לטענה בדבר היותי פנאט בדומה לאי אלו מחבלים - אני מציע לך להפסיק עם הגידופים בשביל שלא תצטרך אחר כך להתנצל שוב פעם . ולענייננו - אני אישית רואה בעין יפה יותר תהליך של חיפוש וחקר אמיתי על פני נהייה מאמונה אחת לאחרת בהתאם לקפריזה , סטייל ומשבר ראנדומלי .
 

gwizard

New member
עוד לא הבנת שאתה לא תשכנע אף אחד ?

"אני אישית רואה בעין יפה יותר תהליך של חיפוש וחקר אמיתי על פני נהייה מאמונה אחת לאחרת בהתאם לקפריזה, סטייל ומשבר ראנדומלי." זה נקרא חיפוש עצמי, נדב. זה שאדם קופץ מאמונה לאמונה זה לא אומר כי זה רע, נהפוך הוא. לדעתי הדרך הטובה ביותר לשפוט משהו הוא להתנסות בו. כמובן שאם קראת את הקוראן והחלטת שזה לא זה בשבילך, לגיטימי. אך זה לא אומר כי הדרך השנייה פחות טובה. רובנו מחפשים. רובנו לא עומדים במקום רק בגלל שזה נוח. לפחות כך אני מקווה. אתה צריך לשאול את עצמך, נדב, האם אתה הוא זה אשר עומד במקום ולא זז או לא.
 
למעלה