שאלה

TairAtias

New member
"ומי פה יגיד לי שיש אלוהים? ולמה הדתיים נראים

מסוממים?" לפי מה שזכור לי אביב לא מאמין באלוהים והוא אמר את זה פעם..
 
אתה טועה.

``מישהו למעלה עוד אוהב אותה,הוא ישלח לה מישהו נחמד` זה המחשבה שלה! היא זאת שמאמינה, לא אביב. (יכול להיות שאביב מאמין, אבל אתה לא יכול להסיק את המסקנה דרך הציטוט הזה)
 

התעוט

New member
בסדר, וכל השירים שהוא מדבר

עליו?הוא מפורש אמר שהוא מאמין בו.
 

נתוש ז

New member
ברור שאלוהים מאמין.

"מי לקח אותך גבוה? מי השאיר אותי לבד?" מישהו לקח אותה. "הוא יושב למעלה ורואה, איך אנו פה הורסים את החיים, ואיך אפשר לחיות עם שם כזה, אלוהים?" יותר מזה? הוא אומר שאלוהים חי וקיים, הוא אומר שהוא יושב למעלה. אני חושב שאביב, בדומה אלי, מאמין בקיום של אלוהים, אבל לא מאמין בהשגחה ובהקפדה על מצוות, יכולות להיות לזה מליון סיבות.
 

התעוט

New member
אז למה הוא כתב את התורה?

ואם אתה לא מאמין בתורה,אז למה בחנוכה ובפורים אתה מאמין? גם זה תורה.
 

נתוש ז

New member
להאמין בחנוכה ובפורים?

אני לא מאמין בשום חג דתי יותר. לדעתי אלוהים מזמן נטש אותנו (בהנחה שהוא קיים). אולי הוא הבין שהוא נכשל, אולי הוא סתם התייאש, אבל ללא ספק הוא לא משגיח כאן יותר. אין פה שום "צדיק וטוב לו, רשע ורע לו" שזה המוטיב המרכזי בתנ"ך. כמה מלאירדי אנשים טובים רעבים. על פי התנ"ך איוב היה צדיק לגמרי ולא יהודי ולכן היה אדם עשיר מאוד, זה באמת קיים כיום? אלוהים באמת מגן על העם שלו? הייתה שוואה לכל הרוחות, טווחו בילדים שלנו, והדבר היחיד שהציל אותנו (אם אפשר לקרוא לזה להינצל) זה הכוח והמוח שבנו. אף נס אחד לא היה שם, גם באלה שנצלו נחרט זיכרון זוועתי. לא יודע אם אלוהים נטש את העולם לפני מאות או אלפי שנים, או שהוא בכלל לא היה פה מלכתחילה, אבל בכל מקרה, כרגע הוא לא פה. מאמין בפורים וחנוכה כחג דתי? ממש ממש ממש ממש לא. מאמין בהם כמסורת היהודית שלנו, זו שאנשים רבים ניסו להכחיד ואנחנו מטרתינו לשמר ולחזק אותה. להיות יהודי גאה. היהדות שלנו היא גם הדת שלנו וגם המסורת שלנו וגם ההיסטוריה שלנו. אני חוגג חגים בגלל השתי סיבות האחרונות בלבד.
 

התעוט

New member
אם הוא לא היה מגן עלינו אז היינו

לא חיים בכלל,למה זה חולה וזה בריא,הטבע קובע את זה??.או שאלהים קובע את זה?ודי עם התירוץ של המסורת,למה במסורת של תשעה באב(לצום) לא מאמינים וכשמדובר בסופגניות ותחפושות של פורים וסעודות של חג אז פתאום יש מסורת???
 

נתוש ז

New member
חחח...מה תירוץ?חחחח...חחחחח

מה אתה תגיד לי למה אני שומר? אני לא קובע לך אם אתה מאמין בתור תירוץ, אז אתה תגיד לי שאני שומר חנוכה בתור מסורת זה תירוץ?חחח מי אתה בכלל שאני אתרץ לך משהו? תאסור אותי אם אגיד לך משהו? על פי החופש לבחירת מסורות מותר לי לבחור את המסורת של קבלת התורה, אבל לא את המסורת של הרס בית המקדש. מותר לי. תגיד לי לא? מה אני צריך לתרץ לך את זה? חחחח... ברור שהמקור הראשוני היה דתי, אבל זה הפך לסמל תרבותי, וזה נראה לי נחמד שזה מייצג אותנו בתור יהודים, ושזה מאחד אותנו ומקרב אותנו, ולכן אני מוכן להקריב המון בשביל לשמור על התרבות שלי. (מה תירוץ בזה מה?????) איך אדם חולה ואדם בריא? DNA, חיידקים, נגיפים, אדם אחד נופל ואדם אחד חי. מה אתה מאמין שאלוהים שולח את החיידק שהורג אדם מסויים? זה שהחיידק הרי הורג אותו זה ברור, או הסרט או הנגיף, אפשר להוכיח את זה מדעית, איך זה מגיע אליו? ברוח? בDNA? אני לא מבין מה לא הגיוני.
 

התעוט

New member
נו מה אני מדבר אליך אישית?אני מדבר

כללית,ועל השאלה עצמה לא ענית למה בזה שומרים תמסורת ובזה לא?כי חגים זה כיף ולצום לא,אז בתשעה באב פתאום לא מכירים תמסורת,זה לא צביעות?הרי החגים כתובים בתורה כמו שכתוב שם שאסור לחלל שבת נגיד,אז למה את החג כולם מקיימים (לפחות את הסעודות)ואת שבת לא?
 

נתוש ז

New member
זה היופי שבמסורת, שאפשר לשמור את החלקים

שרוצים לשמור. אנחנו לא חייבים לשמור מסורת, אנחנו עושים את זה מבחירה, ומין הסתם לא נשמור מסורת של סבל עצמי אלא מסורת של חגים ואהבה.... אני לא מבין מה לא בסדר פה. צביעות? מה אני חייב למישהו משהו? למי אני צבוע? לאלוהים? הרי אני לא עושה את זה בשבילו אלא בשביל ההנאה שלי, אז למי אני צבוע? D: חוץ מזה שאני חושב שכיפור זה חג יפה מאוד, ואני צם בכיפור אך ורק מתוך מסורת. למה כיפור ולא תשעה באב? כי זו מסורת יותר חזקה. בדיוק כפי שאנחנו חוגגים את יום קבלת התורה אבל אנחנו לא חוגגים את היום שבו חווה ואדם נוצרו או היום שבו נצחנו עם מסויים בכבישת א"י. זו צביעות? לא. פשוט לא חוגגים הכול. מה לא בסדר?
 

התעוט

New member
זה לא בסדר,כי גם תשעה באב וגם פסח

מסורת אז למה זה כן וזה לא?הרי שתיהם כתובים אז למה עם החג והשמחה אתה מזדהה ועם הכאב לא?אם אתה עם המסורת היהודית אז עד הסוף... ולגבי החולאים,מי מחליט שזה יהיה לו נגיף וזה לא?זאת עקרה וזאת יכולה ללדת?הטבע?? ברור שזה מישהו שמחליט,ויש לו חשבונות למה זה כן וזה לא.
 

נתוש ז

New member
אני אספר לך משהו..

אני לומד עכשיו תואר ראשון למתמטיקה באוניברסיטה. כל החודש הראשון של הלימודים אנחנו מוכיחים את הדברים הכי טריוואלים בעולם. לא מזמן הצלחנו להוכיח ש1>0>-1. אחרי כמה שבועות מפרכים של לימודים ובהוכחה של עמוד שלם. ברור??? זה ברור לך???? לי זה לא. עדיין לא לפחות. אין דבר כזה ברור בחיים. מה שלא הוכח הוא לא בהכרח נכון נקודה. אתה יכול לשער, או במקרה שלך ממש לנחש, אבל "ברור" זה בטוח לא. זאת עקרה וזו יכולה ללדת, לי, בהגיון הביולוגי שלי, זה נראה לי מאוד הגיוני. לכולנו יש מבנה DNA שונה, ויש כאלה עם DNA שעבר מוטציות מסויימות באחד הגילולים שלו (שגם הם קורות כמובן בגלל השמש, בגלל קרינה וכו' וכו'). מי נדבק במחלה? מי שמערכת החיסון שלו פחות טובה (הן מבחינה של חיסון בקופת חולים והן בהיבט הביולוגי), מי שפחות נקי, מי שמסתובב ליד אנשים בעלי החיידק הזה. מה פה לא הגיוני? לא בגלל זה אני תהיתי אי-פעם אם יש אלוהים. זה לא מה שעומד נגד התפיסה של שגורסת כי אין אלוהים, אלו דווקא הדברים שמחזקים אותה. הדבר שאני חושב שעומד כנגדה זה איך ה"חומר" נוצר. האדמה, האפר. הוא היה פה תמיד? מה זה תמיד בכלל? אבל הידבקות במחלות? ממזמן גילו שזה טמון הרבה פעמים בDNA, שזה תלוי בנגיפים וחיידקים וכו'.. בנוגע למסורת. אתה יודע, בהיסטוריה של כמה 3000 שנה? אי אפשר לציין כל אירוע ואנחנו גם לא מציינים כל אירוע, אלא רק את החשובים ביותר, כל אחד לפי אמונתו. אז "הסכמנו" כחברה לציין אירועים מיוחדים, הבולטים ביותר. האם זה עוול לא לציין את השאר? לא. נתחיל מזה שלמי עוול? למי צבוע? הרי אני עושה את זה בשביל האושר שלי, אז מי יגיד לי שזה לא בסדר לציין חג כזה וזה כן בסדר לציין חג אחר? מה זה "בסדר" בכלל? הרי אם אני עושה את זה בשבילי אז אני הקובע אם זה בסדר או לא. וחוץ מזה, יש אלפי אירועים, אם לא מליונים, שגם דתיים לא מציינים. אי אפשר לציין בשנה 3,000 שנה. אז כל אחד מציין את מה שהוא רואה לנכון..
 

התעוט

New member
תשעה באב זה היום שנחרב בית המקדש של

עם ישראל וזה ראוי לציון,ואנשים לא מציינים אירוע כי קרה כך וכך,כי הם אפי` לא יודעים על מה,למה תחפושות בפורים,כי כתוב במגילת אסתר ``ונהפוך הוא``,וזה בתנך, אז באותו תנך שעל פיו אתה עושה תחפושות כתוב שאסור לחלל שבת וכו`,אז אל תאמין(לא דווקא אתה) לתנך רק בדברים שכיף לך.כנ``ל גם לגבי סיפורי התנך שאת זה כולם יודעים את דוד ושמשון כולם מכירים ומאמינים שזה היה ומוציאים על זה סרטים, ואילו את המצוות שכתובות באותו תנך פתאום לא מאמינים בזה...
 

נתוש ז

New member
אפשר להאמין שסיפור התנ"ך אכן התממש

אבל בלי קשר לאלוהים. ואז אנחנו מאמינים בזה בתור ספר היסטוריה נחמד, ספר שמסוכמת בו ההיסטוריה שלנו....יכול להיות שהסיפורים משם אמיתים, אבל הם "פירוש" של מי שכתב את זה (הרי אי אפשר לכתוב בצורה אובייקטיבית). ואגב, מי אמר לך שאנשים מאמינים ששמשון היה? הם חושבים שזה סיפור נחמד כמו הסיפור של גן-עדן נחמד מאוד, והיו עליו סרטים, אבל אנשים באמת חושבים שהאדם דיבר עם הנחש ביום שהוא נוצר? אני לא. אני חושב שלקח לאדם מאות שנים ללמוד לדבר. אבל הסיפור עצמו עדיין יפה :)
 

התעוט

New member
הוציאו על זה סרטים,דוד ובת שבע,

שמשון הגיבור וכאלה,אם זה שטויות אז למה עושים את זה?למה לא עושים על מוחמד של הערבים סרטים?ועל האלה של הנוצרים?כי לא מאמינים שזה היה,ודוד ושמשון כן!ואתה בעצמך אומר שהתנך מסכם את ההיסטוריה שלנו,אז תאמין לכל הספר, לא רק לחצי.
 

תמרוש5

New member
אני מניחה שמישהו אי פעם עשה..P:

אבל לא משנה
 

נתוש ז

New member
אתה מדבר שטויות

ואנשים עושים מליוני סרטים על חייזרים כי זה אמיתי או לא אמיתי? נו באמת. עושים סרטים על ספידר-מאן כי הוא באמת היה? ועל סופרמאן? וכו' וכו'.. אז מה אם עושים סרטים, זה לא אומר שזה אמיתי או לא. אגב, אפשר סתם לעשות סרט על סיפור שאתה אוהב, ומין הסתם אתה תקשר יותר לסיפורים שבדת שלך מאשר שבדת אחרת. זה אומר שאתה מאמין לזה או לא? ממש לא.
 
למעלה