שבוע פסח - כמות איחורים היסטרית ברכבת ישראל

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
אני חושב שיש התנגדויות של תושבי כפר שמריהו
שמן הסתם תתקבלנה (ר"ע מחלף משוקע בכ"ש וכן קשרי הון-שלטון בישראל) לתוואי החדש המוצע של המסילה. עקב כך מתעכבת סלילת הנתיב דרומה של איילון וכן הסטת המסילות של הרכבת לתוואי הסופי שלהן באיזור. לפחות יש שתי מסילות פעילות במקום, אז הנזק כרגע הוא מינורי יחסית.
כוונתי הייתה לעבודות כעת על העתקת
המסילות למיקום חדש ושם להוסיף מסילות. אאלט פרוייקט הארכת נתיבי איילון עד רשפון וכביש 531 ביחד עם מסילת השרון, הכולל בתוכו הפרדה מפלסית באזור כפר שמריהו זהו פרוייקט משותף. בכל מקרה כפר שמריהו אני מניח בעד הארכת נתיבי איילון וכביש 531, כדי שפחות מכוניות מכיוון רעננה/צפון הרצליה תיסענה דרך כפר שמריהו, אלא דרך כביש 531 ו/או נתיבי איילון.
 

alantan

New member
כוונתי הייתה לעבודות כעת על העתקת
המסילות למיקום חדש ושם להוסיף מסילות. אאלט פרוייקט הארכת נתיבי איילון עד רשפון וכביש 531 ביחד עם מסילת השרון, הכולל בתוכו הפרדה מפלסית באזור כפר שמריהו זהו פרוייקט משותף. בכל מקרה כפר שמריהו אני מניח בעד הארכת נתיבי איילון וכביש 531, כדי שפחות מכוניות מכיוון רעננה/צפון הרצליה תיסענה דרך כפר שמריהו, אלא דרך כביש 531 ו/או נתיבי איילון.
אז מדוע כפר שמריהו מתנגדת (לכאורה) להרחקת
המסילה מהיישוב?
 

אורי404

New member
למיטב הבנתי הם מעדיפים עוד הרבה
$$$ מהמדינה כי חסר להם, מסכנים...
אני חושב (לא בטוח), שמחלף כפר שמריהו הוא המחל
המחלף הראשון המשוקע לאור התנגדות למחלף רגיל. החיסרון: עלות גבוהה. למעשה המחלף רחוק מן היישוב עצמו ולרב המוחלט של הבתים אין ממש קשר למחלף. נראה, שבדיעבד היה מוטב להקים מחלף רגיל. בקשר למסילת הרכבת הנוכחית (הקרובה יותר לכפר שמריהו לעומת המסילה העתידה להתרחק) - אם אני לא טועה, המסילה נבנתה שנים רבות לפני שרב הבתים באזור נבנו. כפר שמריהו היה בעבר הרחוק כפר ועם הזמן התרחב לכיוונים שונים.
 

alantan

New member
אני חושב שיש התנגדויות של תושבי כפר שמריהו
שמן הסתם תתקבלנה (ר"ע מחלף משוקע בכ"ש וכן קשרי הון-שלטון בישראל) לתוואי החדש המוצע של המסילה. עקב כך מתעכבת סלילת הנתיב דרומה של איילון וכן הסטת המסילות של הרכבת לתוואי הסופי שלהן באיזור. לפחות יש שתי מסילות פעילות במקום, אז הנזק כרגע הוא מינורי יחסית.
נדמה לי שההתנגדות היתה לדברים אחרים
חיפשתי ולא מצאתי התנגדות של כפר שמריהו לפרוייקט. מה שכן מצאתי זה התנגדות להקמת אי תנועה בסמוך למחסום: http://www.kfar-shemaryahu.muni.il/modules/article/view.article.php/367/c14 כמו כן, מצאתי מסמך מעניין למדי - תסקיר השפעה על הסביבה משנת 2006: http://www.sviva.net/filesystem/chavatdsvivasharon.doc כמה פנינים מהמסמך, שנוגעים לרכבת ולתשתיות: חומרים מסוכנים על פי התסקיר במסילת השרון לא יהיה שינוע של מטענים וחומרים מסוכנים. לפיכך לא בוצע סקר סיכונים כנדרש בהנחיות לתסקיר ההשפעה על הסביבה. במסילת החוף לא תהיינה כלל עצירות של רכבות נושאות מטענים וחומרים מסוכנים, למעט בתחנת שפיים (אשר הוצאה מהקו הכחול של תת"ל 15). לא יבוצע שינוע מטענים וחומרים מסוכנים במסילת השרון, אלא במקרה חירום באישור המשרד לאיכות הסביבה, או לאחר ביצוע סקר סיכונים כנדרש בהנחיות לתסקיר ההשפעה על הסביבה. לאורך תוואי מסילת החוף, בתחום תכנית תת"ל 15 לא תהיינה כלל עצירות של רכבות נושאות מטענים וחומרים מסוכנים. צנרת דלק להעתקה/מיגון – יושלם במסגרת התכנון המפורט לביצוע כולל סקר סיכונים למניעת זיהום מי תהום וקרקע. חיבור כביש 20 לכביש 2 התסקיר (פרק ב') בחן איכותית שתי חלופות חיבור ובחר בחלופה המאפשרת המשך כביש 20 צפונה במסגרת ההנחיות לתסקיר ובמסמך הדרישה להשלמות לתסקיר נדרשה בחינת החלופות שכללה פירוט החלופות על כל מרכיביהן כולל בפרקים ג' ו-ד'. הנחיה זו בוצעה לאחר שאומץ על ידי צוות התכנון התוואי האלכסוני של חיבור כביש 20 לכביש 2 יהיה תוואי החלופה האלכסונית. התסקיר והתכניות הושלמו בהתאם. החלופה האלכסונית עדיפה מהבחינה הסביבתית; איכות אויר, רעש ושמירה על שטחים פתוחים בהיבט אזורי-ארצי. מחלף חן מחלף חן מאפשר כניסה נוספת לרעננה מדרום. לכניסה זו, המתבססת על תכנית ומערכת דרכים שטרם אושרו, השפעה סביבתית ניכרת (רעש וזיהום אויר) על מבנים שכיום נמצאים בקצה הדרומי של רעננה. התסקיר מציע קירות אקוסטיים, מיגון דירתי במבנים בהם יש חריגות (טרם נקבעו המבנים), מגבלות על כניסת רכב כבד ושימוש באספלט שקט. ביצוע מחלף חן ללא מערכת כבישים נילווית המפזרת את התנועה עלולה לגרום למפגעים סביבתיים קשים יותר מאילו שנותחו בתסקיר. מומלץ להתנות ביצוע מחלף חן בהרחבת ה"קו הכחול" של התכנית כך שתכלול חיבורים נוספים לרחובות העיר שיפזרו את התנועה ברחובות נוספים. לחילופין, לקדם תכנית תת"ל 15 ללא מחלף חן ולהכין תכנית משלימה שתבחן את כל ההיבטים התכנוניים – תנועתיים – סביבתיים של המחלף ותמליץ על פתרונות ואמצעים לצמצום מפגעים סביבתיים.
 

alantan

New member
נדמה לי שההתנגדות היתה לדברים אחרים
חיפשתי ולא מצאתי התנגדות של כפר שמריהו לפרוייקט. מה שכן מצאתי זה התנגדות להקמת אי תנועה בסמוך למחסום: http://www.kfar-shemaryahu.muni.il/modules/article/view.article.php/367/c14 כמו כן, מצאתי מסמך מעניין למדי - תסקיר השפעה על הסביבה משנת 2006: http://www.sviva.net/filesystem/chavatdsvivasharon.doc כמה פנינים מהמסמך, שנוגעים לרכבת ולתשתיות: חומרים מסוכנים על פי התסקיר במסילת השרון לא יהיה שינוע של מטענים וחומרים מסוכנים. לפיכך לא בוצע סקר סיכונים כנדרש בהנחיות לתסקיר ההשפעה על הסביבה. במסילת החוף לא תהיינה כלל עצירות של רכבות נושאות מטענים וחומרים מסוכנים, למעט בתחנת שפיים (אשר הוצאה מהקו הכחול של תת"ל 15). לא יבוצע שינוע מטענים וחומרים מסוכנים במסילת השרון, אלא במקרה חירום באישור המשרד לאיכות הסביבה, או לאחר ביצוע סקר סיכונים כנדרש בהנחיות לתסקיר ההשפעה על הסביבה. לאורך תוואי מסילת החוף, בתחום תכנית תת"ל 15 לא תהיינה כלל עצירות של רכבות נושאות מטענים וחומרים מסוכנים. צנרת דלק להעתקה/מיגון – יושלם במסגרת התכנון המפורט לביצוע כולל סקר סיכונים למניעת זיהום מי תהום וקרקע. חיבור כביש 20 לכביש 2 התסקיר (פרק ב') בחן איכותית שתי חלופות חיבור ובחר בחלופה המאפשרת המשך כביש 20 צפונה במסגרת ההנחיות לתסקיר ובמסמך הדרישה להשלמות לתסקיר נדרשה בחינת החלופות שכללה פירוט החלופות על כל מרכיביהן כולל בפרקים ג' ו-ד'. הנחיה זו בוצעה לאחר שאומץ על ידי צוות התכנון התוואי האלכסוני של חיבור כביש 20 לכביש 2 יהיה תוואי החלופה האלכסונית. התסקיר והתכניות הושלמו בהתאם. החלופה האלכסונית עדיפה מהבחינה הסביבתית; איכות אויר, רעש ושמירה על שטחים פתוחים בהיבט אזורי-ארצי. מחלף חן מחלף חן מאפשר כניסה נוספת לרעננה מדרום. לכניסה זו, המתבססת על תכנית ומערכת דרכים שטרם אושרו, השפעה סביבתית ניכרת (רעש וזיהום אויר) על מבנים שכיום נמצאים בקצה הדרומי של רעננה. התסקיר מציע קירות אקוסטיים, מיגון דירתי במבנים בהם יש חריגות (טרם נקבעו המבנים), מגבלות על כניסת רכב כבד ושימוש באספלט שקט. ביצוע מחלף חן ללא מערכת כבישים נילווית המפזרת את התנועה עלולה לגרום למפגעים סביבתיים קשים יותר מאילו שנותחו בתסקיר. מומלץ להתנות ביצוע מחלף חן בהרחבת ה"קו הכחול" של התכנית כך שתכלול חיבורים נוספים לרחובות העיר שיפזרו את התנועה ברחובות נוספים. לחילופין, לקדם תכנית תת"ל 15 ללא מחלף חן ולהכין תכנית משלימה שתבחן את כל ההיבטים התכנוניים – תנועתיים – סביבתיים של המחלף ותמליץ על פתרונות ואמצעים לצמצום מפגעים סביבתיים.
יש גם התנגדות הגיונית להפרדה מפלסית זמנית
http://www.kfar-shemaryahu.muni.il/modules/article/view.article.php/186 ולא, אין לי אינטרסים אישיים בכפר שמריהו...
 

amit1270

New member
אני חושב שיש לי מושג למה
דובר בזמנו על צורך בהסטת המסילה באיזור של כפר שמריהו. אם המסילה צריכה לעבור שינוי מיקום הרי שאף אחד לא יתקצב בניה "זמנית" של שתי מסילות שכעבור מספר שנים יצטרכו להקים אותן מחדש. למרות שלבנות גשרים זמניים עשו גם עשו (ר"ע גשר הולץ).
כשבנו את גשר הולץ לא חשבו שזה זמני...
 

raminec

New member
כשבנו את גשר הולץ לא חשבו שזה זמני...
עמית אתה טועה בגדול
וגם נכתב על זה בדו"ח מבקר המדינה שזה נבנה מראש כגשר זמני! שים לב: לרכבת הוקנו זכויות דרך לשם סלילת מסילות ברזל בעתיד. גם אם הקמת המסילה מתעכבת, עליה לשמור על זכויות הדרך אשר הוקנו לה מטעם רשויות התכנון לסלילת מסילות בעתיד. הביקורת העלתה, שבקו תל אביב - ראשון לציון לא שמרה הרכבת על מקרקעין שהוקצו לה לצורך הקמת המסילה בעתיד, והם שימשו לסלילת כביש. להלן פרטים: התוואי שתוכנן לקו תל אביב - ראשון לציון בדרך האיילון היה מעוגן בתכנית מתאר מקומית חלקית בתל אביב, שאושרה בדצמבר 1994. אולם בשל בעיות של פינויים באזור, הסכימו "חברת נתיבי אילון בע"מ" ומשרד התחבורה, שהכביש הצפוני של נתיבי אילון ייבנה בתחום זכויות הדרך של הרכבת, ובעתיד, כאשר יפונה בית ספר הולץ , יוזז הכביש הצפוני, הבנוי על תוואי קו הרכבת, מזרחה ותפונה רצועת הדרך לרכבת. http://www.mevaker.gov.il/serve/sho...ilename=42.htm&bctype=2&startpage=24&sw=1360&
 

amit1270

New member
עמית אתה טועה בגדול
וגם נכתב על זה בדו"ח מבקר המדינה שזה נבנה מראש כגשר זמני! שים לב: לרכבת הוקנו זכויות דרך לשם סלילת מסילות ברזל בעתיד. גם אם הקמת המסילה מתעכבת, עליה לשמור על זכויות הדרך אשר הוקנו לה מטעם רשויות התכנון לסלילת מסילות בעתיד. הביקורת העלתה, שבקו תל אביב - ראשון לציון לא שמרה הרכבת על מקרקעין שהוקצו לה לצורך הקמת המסילה בעתיד, והם שימשו לסלילת כביש. להלן פרטים: התוואי שתוכנן לקו תל אביב - ראשון לציון בדרך האיילון היה מעוגן בתכנית מתאר מקומית חלקית בתל אביב, שאושרה בדצמבר 1994. אולם בשל בעיות של פינויים באזור, הסכימו "חברת נתיבי אילון בע"מ" ומשרד התחבורה, שהכביש הצפוני של נתיבי אילון ייבנה בתחום זכויות הדרך של הרכבת, ובעתיד, כאשר יפונה בית ספר הולץ , יוזז הכביש הצפוני, הבנוי על תוואי קו הרכבת, מזרחה ותפונה רצועת הדרך לרכבת. http://www.mevaker.gov.il/serve/sho...ilename=42.htm&bctype=2&startpage=24&sw=1360&
מילת המפתח כאן היא "בעתיד".
מי בכלל שיער שהעתיד הזה גם יגיע!
 

raminec

New member
סדר עדיפויות נכון של פרוייקטים לדעתי הוא:
1. סיום מהיר של כל ההכפלות והשדרוגים המתבצעים בקווים הקיימים - לוד - באר שבע, ת"א - כפר סבא, קרית מוצקין - נהריה. כמו כן, הוספת מסילות נוספות בקטעים שונים - בין הרצליה לתל ברוך, מסילה רביעית באיילון, מסילה שלישית עד לוד, ואולי כמה תחנות תפעוליות פה ושם. כל זה יאפשר לשפר באופן משמעותי את השירות בקווים הקיימים, לצמצם איחורים ולהעלות תדירויות. זה מה שצריך לעמוד כרגע בראש סדר העדיפויות, לדעתי. 2. כל זה לא צריך להפריע להמשך ביצוע מקביל של תכניות הפיתוח הקיימות, בראש וראשונה אלה שביצוען בשטח כבר התחיל, כלומר קו ת"א - אשדוד החדש, הקו המהיר לירושלים וקו ערי הדרום (אשקלון - שדרות - נתיבות - אופקים - באר שבע). אין שום סיבה שכל הפרוייקטים, שמימונם כבר אושר וביצועם התחיל, לא ימשיכו להתבצע במקביל ולא יעמדו בלוחות הזמנים שנקבעו להם! 3. כמו כן במקביל, חשוב לדעתי כבר עכשיו להתחיל לקדם ברצינות את פרוייקט החישמול, שיש לו השלכות מרחיקות-לכת על רכש הציוד הנייד לקווי הרכבת החדשים, וטיב השירות בהם (תדירות ומהירות) והוא עשוי גם להביא לשיפור משמעותי ולא זניח בלוחות הזמנים בכל הקווים, במיוחד באזור מרכז הארץ. חישמול עשוי גם לשפר משמעותית את ניצול האנרגיה של מערך הרכבות, משמע - להוזיל את עלויות התפעול ולצמצם את זיהום הסביבה.* 4. ורק אחר כך באות בסדר העדיפויות שלי תכניות הפיתוח ארוכות הטווח... בראש וראשונה - קו הנוסעים והמשאות לאילת, קו העמק המחודש, הקו המזרחי והקו לכרמיאל (כולל אופציה להמשך עד קריית שמונה עם שלוחה לטבריה). לסיכום: אפשר וצריך להמשיך ולשפר באופן מתמיד את השירות הקיים, וזאת במקביל לקידום תכניות הפיתוח השונות. חוסר יעילותה של הרשת הנוכחית בולט לעין ואם לא ייעשה מאמץ רציני לשדרגה כבר עכשיו - הבעיות הקיימות רק יחמירו עם פתיחתם של קווים נוספים. * מסקרנים אותי מאוד נתוני תצרוכת הדלק החודשית/שנתית של הרכבת. למישהו יש מושג האם ניתן להשיג נתונים כאלה מדוברות הרכבת?..
אאל"ט הזכרנו את נושא צריכת הדלק בפורום בעבר
וזה היה כ- 2.7 ליטר לקילומטר למערך IC3 שבו יש כ- 177 מושבים בנסיעה בקו ת"א-ירושלים. במילים אחרות, 65 ק"מ לליטר דיזל לנוסע בקו שהוא לפי דעתי הכי קשה לנסיעה ברכבת. אין לי נתוני צריכה על סוגי רכבות אחרים.
 

easylivin

New member
אאל"ט הזכרנו את נושא צריכת הדלק בפורום בעבר
וזה היה כ- 2.7 ליטר לקילומטר למערך IC3 שבו יש כ- 177 מושבים בנסיעה בקו ת"א-ירושלים. במילים אחרות, 65 ק"מ לליטר דיזל לנוסע בקו שהוא לפי דעתי הכי קשה לנסיעה ברכבת. אין לי נתוני צריכה על סוגי רכבות אחרים.
מעניינת אותי סך כל הצריכה של רכבת ישראל...
כלומר, כמה ליטרים של סולר צורכת רכבת ישראל בשנה?.. קשה להעריך זאת על סמך נתונים של רכבות בודדות, בכל מקרה הערכה כזאת לא תהיה מדוייקת.
 

raminec

New member
לילה טוב, נדבר מחר

סתאאאם.... חשבתי אם אתה יכול לשאול את דוברת ר"י כמה סולר צורכת ר"י בשנה. זה הכל. בלי טפסים הזויים של "חוק חופש המידע" שנראים יותר כמו "חוק חופש האגרה". כפי שכתוב באתר ר"י: "מהן האגרות שכרוכות בקבלת מידע על פי החוק? אגרת בקשה: 90 ₪ אותם יש להעביר בצירוף טופס הבקשה בהמחאה לפקודת "רכבת ישראל בע"מ" או במזומן לכתובת המפורטת לעיל. אגרת טיפול: 48 ₪ לכל שעת עבודה החל משעת העבודה השלישית. אגרה זו תשולם בשובר תשלום שיישלח לפונה לאחר סיום הטיפול בבקשה. אגרות הפקה: 1.22 ₪ לדף צילום או פלט מחשב. 4.83 ₪ לדיסקט. מידע מוקלט, מוסרט או מצולם – לפי עלות הפקת החומרים בפועל. סכום בסיס לקבלת התחייבות לשאת באגרות טיפול והפקה: 240 ₪ - סכום בסיסי אותו מתחייב הפונה לשלם במסגרת הגשת הבקשה. בכל מקרה שבו עלות הטיפול הכוללת תעבור את סכום הבסיס, הממונה על יישום החוק ייצור קשר עם הפונה לקבלת התחייבות לסכום הנוסף." וגו'
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה