חשבתי על נען...מהמושב. לא הופתעתי מזה, כאשר שמעתי על זה
חשבתי על נען...מהמושב. לא הופתעתי מזה, כאשר שמעתי על זה
נען וגם בצפון יש יישובים/מושבים, אשרחשבתי על נען...
כוונתי הייתה לעבודות כעת על העתקתאני חושב שיש התנגדויות של תושבי כפר שמריהו
שמן הסתם תתקבלנה (ר"ע מחלף משוקע בכ"ש וכן קשרי הון-שלטון בישראל) לתוואי החדש המוצע של המסילה. עקב כך מתעכבת סלילת הנתיב דרומה של איילון וכן הסטת המסילות של הרכבת לתוואי הסופי שלהן באיזור. לפחות יש שתי מסילות פעילות במקום, אז הנזק כרגע הוא מינורי יחסית.
אז מדוע כפר שמריהו מתנגדת (לכאורה) להרחקתכוונתי הייתה לעבודות כעת על העתקת
המסילות למיקום חדש ושם להוסיף מסילות. אאלט פרוייקט הארכת נתיבי איילון עד רשפון וכביש 531 ביחד עם מסילת השרון, הכולל בתוכו הפרדה מפלסית באזור כפר שמריהו זהו פרוייקט משותף. בכל מקרה כפר שמריהו אני מניח בעד הארכת נתיבי איילון וכביש 531, כדי שפחות מכוניות מכיוון רעננה/צפון הרצליה תיסענה דרך כפר שמריהו, אלא דרך כביש 531 ו/או נתיבי איילון.
זה לא מה שהבנתי. למיטב הבנתי כפר שמריהואז מדוע כפר שמריהו מתנגדת (לכאורה) להרחקת
המסילה מהיישוב?
למיטב הבנתי הם מעדיפים עוד הרבהזה לא מה שהבנתי. למיטב הבנתי כפר שמריהו
מעדיפים הרחקה של המסילה מן היישוב, אך אולי אני טועה.
אני חושב (לא בטוח), שמחלף כפר שמריהו הוא המחללמיטב הבנתי הם מעדיפים עוד הרבה
$$$ מהמדינה כי חסר להם, מסכנים...
נדמה לי שההתנגדות היתה לדברים אחריםאני חושב שיש התנגדויות של תושבי כפר שמריהו
שמן הסתם תתקבלנה (ר"ע מחלף משוקע בכ"ש וכן קשרי הון-שלטון בישראל) לתוואי החדש המוצע של המסילה. עקב כך מתעכבת סלילת הנתיב דרומה של איילון וכן הסטת המסילות של הרכבת לתוואי הסופי שלהן באיזור. לפחות יש שתי מסילות פעילות במקום, אז הנזק כרגע הוא מינורי יחסית.
יש גם התנגדות הגיונית להפרדה מפלסית זמניתנדמה לי שההתנגדות היתה לדברים אחרים
חיפשתי ולא מצאתי התנגדות של כפר שמריהו לפרוייקט. מה שכן מצאתי זה התנגדות להקמת אי תנועה בסמוך למחסום: http://www.kfar-shemaryahu.muni.il/modules/article/view.article.php/367/c14 כמו כן, מצאתי מסמך מעניין למדי - תסקיר השפעה על הסביבה משנת 2006: http://www.sviva.net/filesystem/chavatdsvivasharon.doc כמה פנינים מהמסמך, שנוגעים לרכבת ולתשתיות: חומרים מסוכנים על פי התסקיר במסילת השרון לא יהיה שינוע של מטענים וחומרים מסוכנים. לפיכך לא בוצע סקר סיכונים כנדרש בהנחיות לתסקיר ההשפעה על הסביבה. במסילת החוף לא תהיינה כלל עצירות של רכבות נושאות מטענים וחומרים מסוכנים, למעט בתחנת שפיים (אשר הוצאה מהקו הכחול של תת"ל 15). לא יבוצע שינוע מטענים וחומרים מסוכנים במסילת השרון, אלא במקרה חירום באישור המשרד לאיכות הסביבה, או לאחר ביצוע סקר סיכונים כנדרש בהנחיות לתסקיר ההשפעה על הסביבה. לאורך תוואי מסילת החוף, בתחום תכנית תת"ל 15 לא תהיינה כלל עצירות של רכבות נושאות מטענים וחומרים מסוכנים. צנרת דלק להעתקה/מיגון – יושלם במסגרת התכנון המפורט לביצוע כולל סקר סיכונים למניעת זיהום מי תהום וקרקע. חיבור כביש 20 לכביש 2 התסקיר (פרק ב') בחן איכותית שתי חלופות חיבור ובחר בחלופה המאפשרת המשך כביש 20 צפונה במסגרת ההנחיות לתסקיר ובמסמך הדרישה להשלמות לתסקיר נדרשה בחינת החלופות שכללה פירוט החלופות על כל מרכיביהן כולל בפרקים ג' ו-ד'. הנחיה זו בוצעה לאחר שאומץ על ידי צוות התכנון התוואי האלכסוני של חיבור כביש 20 לכביש 2 יהיה תוואי החלופה האלכסונית. התסקיר והתכניות הושלמו בהתאם. החלופה האלכסונית עדיפה מהבחינה הסביבתית; איכות אויר, רעש ושמירה על שטחים פתוחים בהיבט אזורי-ארצי. מחלף חן מחלף חן מאפשר כניסה נוספת לרעננה מדרום. לכניסה זו, המתבססת על תכנית ומערכת דרכים שטרם אושרו, השפעה סביבתית ניכרת (רעש וזיהום אויר) על מבנים שכיום נמצאים בקצה הדרומי של רעננה. התסקיר מציע קירות אקוסטיים, מיגון דירתי במבנים בהם יש חריגות (טרם נקבעו המבנים), מגבלות על כניסת רכב כבד ושימוש באספלט שקט. ביצוע מחלף חן ללא מערכת כבישים נילווית המפזרת את התנועה עלולה לגרום למפגעים סביבתיים קשים יותר מאילו שנותחו בתסקיר. מומלץ להתנות ביצוע מחלף חן בהרחבת ה"קו הכחול" של התכנית כך שתכלול חיבורים נוספים לרחובות העיר שיפזרו את התנועה ברחובות נוספים. לחילופין, לקדם תכנית תת"ל 15 ללא מחלף חן ולהכין תכנית משלימה שתבחן את כל ההיבטים התכנוניים – תנועתיים – סביבתיים של המחלף ותמליץ על פתרונות ואמצעים לצמצום מפגעים סביבתיים.
הצדק עימם, לפי דעתייש גם התנגדות הגיונית להפרדה מפלסית זמנית
http://www.kfar-shemaryahu.muni.il/modules/article/view.article.php/186 ולא, אין לי אינטרסים אישיים בכפר שמריהו...
כשבנו את גשר הולץ לא חשבו שזה זמני...אני חושב שיש לי מושג למה
דובר בזמנו על צורך בהסטת המסילה באיזור של כפר שמריהו. אם המסילה צריכה לעבור שינוי מיקום הרי שאף אחד לא יתקצב בניה "זמנית" של שתי מסילות שכעבור מספר שנים יצטרכו להקים אותן מחדש. למרות שלבנות גשרים זמניים עשו גם עשו (ר"ע גשר הולץ).
עמית אתה טועה בגדולכשבנו את גשר הולץ לא חשבו שזה זמני...
מילת המפתח כאן היא "בעתיד".עמית אתה טועה בגדול
וגם נכתב על זה בדו"ח מבקר המדינה שזה נבנה מראש כגשר זמני! שים לב: לרכבת הוקנו זכויות דרך לשם סלילת מסילות ברזל בעתיד. גם אם הקמת המסילה מתעכבת, עליה לשמור על זכויות הדרך אשר הוקנו לה מטעם רשויות התכנון לסלילת מסילות בעתיד. הביקורת העלתה, שבקו תל אביב - ראשון לציון לא שמרה הרכבת על מקרקעין שהוקצו לה לצורך הקמת המסילה בעתיד, והם שימשו לסלילת כביש. להלן פרטים: התוואי שתוכנן לקו תל אביב - ראשון לציון בדרך האיילון היה מעוגן בתכנית מתאר מקומית חלקית בתל אביב, שאושרה בדצמבר 1994. אולם בשל בעיות של פינויים באזור, הסכימו "חברת נתיבי אילון בע"מ" ומשרד התחבורה, שהכביש הצפוני של נתיבי אילון ייבנה בתחום זכויות הדרך של הרכבת, ובעתיד, כאשר יפונה בית ספר הולץ , יוזז הכביש הצפוני, הבנוי על תוואי קו הרכבת, מזרחה ותפונה רצועת הדרך לרכבת. http://www.mevaker.gov.il/serve/sho...ilename=42.htm&bctype=2&startpage=24&sw=1360&
מילת המפתח כאן היא "בעתיד".
מי בכלל שיער שהעתיד הזה גם יגיע!![]()
אאל"ט הזכרנו את נושא צריכת הדלק בפורום בעברסדר עדיפויות נכון של פרוייקטים לדעתי הוא:
1. סיום מהיר של כל ההכפלות והשדרוגים המתבצעים בקווים הקיימים - לוד - באר שבע, ת"א - כפר סבא, קרית מוצקין - נהריה. כמו כן, הוספת מסילות נוספות בקטעים שונים - בין הרצליה לתל ברוך, מסילה רביעית באיילון, מסילה שלישית עד לוד, ואולי כמה תחנות תפעוליות פה ושם. כל זה יאפשר לשפר באופן משמעותי את השירות בקווים הקיימים, לצמצם איחורים ולהעלות תדירויות. זה מה שצריך לעמוד כרגע בראש סדר העדיפויות, לדעתי. 2. כל זה לא צריך להפריע להמשך ביצוע מקביל של תכניות הפיתוח הקיימות, בראש וראשונה אלה שביצוען בשטח כבר התחיל, כלומר קו ת"א - אשדוד החדש, הקו המהיר לירושלים וקו ערי הדרום (אשקלון - שדרות - נתיבות - אופקים - באר שבע). אין שום סיבה שכל הפרוייקטים, שמימונם כבר אושר וביצועם התחיל, לא ימשיכו להתבצע במקביל ולא יעמדו בלוחות הזמנים שנקבעו להם! 3. כמו כן במקביל, חשוב לדעתי כבר עכשיו להתחיל לקדם ברצינות את פרוייקט החישמול, שיש לו השלכות מרחיקות-לכת על רכש הציוד הנייד לקווי הרכבת החדשים, וטיב השירות בהם (תדירות ומהירות) והוא עשוי גם להביא לשיפור משמעותי ולא זניח בלוחות הזמנים בכל הקווים, במיוחד באזור מרכז הארץ. חישמול עשוי גם לשפר משמעותית את ניצול האנרגיה של מערך הרכבות, משמע - להוזיל את עלויות התפעול ולצמצם את זיהום הסביבה.* 4. ורק אחר כך באות בסדר העדיפויות שלי תכניות הפיתוח ארוכות הטווח... בראש וראשונה - קו הנוסעים והמשאות לאילת, קו העמק המחודש, הקו המזרחי והקו לכרמיאל (כולל אופציה להמשך עד קריית שמונה עם שלוחה לטבריה). לסיכום: אפשר וצריך להמשיך ולשפר באופן מתמיד את השירות הקיים, וזאת במקביל לקידום תכניות הפיתוח השונות. חוסר יעילותה של הרשת הנוכחית בולט לעין ואם לא ייעשה מאמץ רציני לשדרגה כבר עכשיו - הבעיות הקיימות רק יחמירו עם פתיחתם של קווים נוספים. * מסקרנים אותי מאוד נתוני תצרוכת הדלק החודשית/שנתית של הרכבת. למישהו יש מושג האם ניתן להשיג נתונים כאלה מדוברות הרכבת?..
מעניינת אותי סך כל הצריכה של רכבת ישראל...אאל"ט הזכרנו את נושא צריכת הדלק בפורום בעבר
וזה היה כ- 2.7 ליטר לקילומטר למערך IC3 שבו יש כ- 177 מושבים בנסיעה בקו ת"א-ירושלים. במילים אחרות, 65 ק"מ לליטר דיזל לנוסע בקו שהוא לפי דעתי הכי קשה לנסיעה ברכבת. אין לי נתוני צריכה על סוגי רכבות אחרים.
חוק חופש המידע?מעניינת אותי סך כל הצריכה של רכבת ישראל...
כלומר, כמה ליטרים של סולר צורכת רכבת ישראל בשנה?.. קשה להעריך זאת על סמך נתונים של רכבות בודדות, בכל מקרה הערכה כזאת לא תהיה מדוייקת.
לא ממש בא לי לשלם 90 ש"ח על המידע הזה...
לא ממש בא לי לשלם 90 ש"ח על המידע הזה...
אבל נראה לי שזה מידע שניתן לקבל גם דרך "צינורות אחרים" כמו דוברת ר"י. עמית?
לילה טוב, נדבר מחר
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.