שבתשתיות: התחנה הבאה - שדרות.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
מאבק על מחיר הנסיעה


שבתשתיות: התחנה הבאה - שדרות.
סופ"ש נעים ואביבי לששת קוראיי הנאמנים.
לאחר הפוגה קצרה חוזר המדור השבועי בפורמט הישן, המוכר והלעוס עד לזרא...

משמעות הדבר היא שאת דרכנו לתחנת שדרות נעשה עם ידידנו משכבר הימים: האוטובוס של אנדי - האוטובוס ששום שרשור תשתיות אינו שלם בלעדיו.
מאבק על מחיר הנסיעה

עוד קצת מהזירה המקומית: לאלון דוידי, ראש העירייה הנבחר של שדרות, נודע על מחירי הנסיעה הצפויים בקו, או ליתר דיוק: על שיעורם שיישמר ביחס לנסיעה באוטובוס, כפי שהוא קיים בקטע אשקלון-ת"א החדש (קו ראשל"צ מערב). דוידי שמע, לא מצא חן בעיניו, החליט לפעול וכעת נותר לראות מה תהיה תוצאת פעולתו.
וביני לבין עצמי אני תוהה: אם הרק"ל והמטרונית נפתחים עם נסיעות חינם, מדוע שתושבי שדרות לא יזכו לפחות במחיר היכרות במהלך החודשים הראשונים להפעלת הקו?
אימוץ ההצעה גם יגדיל את אטרקטיביות הקו וגם יתרום לאימוץ דפוס נסיעה ברכבת.

בתמונה: בחניון התחנה. בקרוב עם ה"רגליים" בקרקע.
 

benshap2

New member
כיוון שהקו הזה כבר מתפוצץ מנוסעים באשדוד

מאבק על מחיר הנסיעה

עוד קצת מהזירה המקומית: לאלון דוידי, ראש העירייה הנבחר של שדרות, נודע על מחירי הנסיעה הצפויים בקו, או ליתר דיוק: על שיעורם שיישמר ביחס לנסיעה באוטובוס, כפי שהוא קיים בקטע אשקלון-ת"א החדש (קו ראשל"צ מערב). דוידי שמע, לא מצא חן בעיניו, החליט לפעול וכעת נותר לראות מה תהיה תוצאת פעולתו.
וביני לבין עצמי אני תוהה: אם הרק"ל והמטרונית נפתחים עם נסיעות חינם, מדוע שתושבי שדרות לא יזכו לפחות במחיר היכרות במהלך החודשים הראשונים להפעלת הקו?
אימוץ ההצעה גם יגדיל את אטרקטיביות הקו וגם יתרום לאימוץ דפוס נסיעה ברכבת.

בתמונה: בחניון התחנה. בקרוב עם ה"רגליים" בקרקע.
כיוון שהקו הזה כבר מתפוצץ מנוסעים באשדוד
רק זה חסר לנו, עם הרכבת מחוסרת הרצון להוסיף קרונות לרכבות (5 בלבד בשעות השיא!), שכל תושבי שדרות יסעו בחינם. זה יחזיר אנשים לפרייבט.
 

בועז ל

New member
אם כך, ודאי תשמח לקרוא שהצעה לנסיעת חינם

כיוון שהקו הזה כבר מתפוצץ מנוסעים באשדוד
רק זה חסר לנו, עם הרכבת מחוסרת הרצון להוסיף קרונות לרכבות (5 בלבד בשעות השיא!), שכל תושבי שדרות יסעו בחינם. זה יחזיר אנשים לפרייבט.
אם כך, ודאי תשמח לקרוא שהצעה לנסיעת חינם
(בהקשר אחר, שמיד יתואר) של תושבי שדרות נפסלה על הסף.
 

benshap2

New member
לא יודע על מה מדובר, אבל

אם כך, ודאי תשמח לקרוא שהצעה לנסיעת חינם
(בהקשר אחר, שמיד יתואר) של תושבי שדרות נפסלה על הסף.
לא יודע על מה מדובר, אבל
דווקא אני בעד שאטלים חינם ממרכזי הערים השונות לתחנת הרכבת (אפילו מנתיבות לא רק משדרות). וכמובן שבעד הוספת קרונות לרכבות (ברכבות של רחובות יש 7 קרונות אין סיבה שלאשקלון יהיו 5 על אותו קטר).

אני נגד אנשים שנוסעים בחינם "משיעמום" או כאטרקציה, בשעות השיא.
אני בעד שיהיה נוח עד כמה שיותר למי שבאמת צריך א הכבת להגיע אליה, וחלק מכך, זה גם מניעה של נסיעות שאינן נדרשות בשעות השיא.
 

easylivin

New member
רכבות מפוצצות יפגעו במאמצים לפרסם ולקדם

לא יודע על מה מדובר, אבל
דווקא אני בעד שאטלים חינם ממרכזי הערים השונות לתחנת הרכבת (אפילו מנתיבות לא רק משדרות). וכמובן שבעד הוספת קרונות לרכבות (ברכבות של רחובות יש 7 קרונות אין סיבה שלאשקלון יהיו 5 על אותו קטר).

אני נגד אנשים שנוסעים בחינם "משיעמום" או כאטרקציה, בשעות השיא.
אני בעד שיהיה נוח עד כמה שיותר למי שבאמת צריך א הכבת להגיע אליה, וחלק מכך, זה גם מניעה של נסיעות שאינן נדרשות בשעות השיא.
רכבות מפוצצות יפגעו במאמצים לפרסם ולקדם
את הקו החדש, כפי שאולי קרה עם הרק"ל והמטרונית. יש דרכים טובות יותר לעודד נסיעה ברכבת לאורך זמן, ולא רק כפרומו-אקשן של הימים הראשונים.
 
וגם לא ממש צריך, זה לא כלי תחבורה חדש

רכבות מפוצצות יפגעו במאמצים לפרסם ולקדם
את הקו החדש, כפי שאולי קרה עם הרק"ל והמטרונית. יש דרכים טובות יותר לעודד נסיעה ברכבת לאורך זמן, ולא רק כפרומו-אקשן של הימים הראשונים.
וגם לא ממש צריך, זה לא כלי תחבורה חדש
אנשים יודעים שתהיה הרכבת והיא מגיעה לתפוסה גבוהה די מהר.
ראו בשאר תחנות הקו תל אביב-ראשון מערב-אשקלון העלייה בתפוסה קרתה תוך פחות מחודשיים.
 

down under

New member
לא חושב שאתה צודק במקרה הזה

וגם לא ממש צריך, זה לא כלי תחבורה חדש
אנשים יודעים שתהיה הרכבת והיא מגיעה לתפוסה גבוהה די מהר.
ראו בשאר תחנות הקו תל אביב-ראשון מערב-אשקלון העלייה בתפוסה קרתה תוך פחות מחודשיים.
לא חושב שאתה צודק במקרה הזה
כלומר, כפי ששמנו לב, בהרבה מאוד מקרים, ונעזוב לרגע את הקו לחולון בת ים וראשון מערב, לקח די הרבה זמן
לעליה בכמות הנוסעים.
אני קורא לתופעה הזו בשם הפנמת התת מודע הקולקטיבי של הציבור לעצם היות קו מסויים או תחנה מסויימת לאורך קו פעיל ותיק.
למשל בקו מכפ"ס לת"א תחנת פ"ת ק' אריה הוספה 4 שנים אחרי שהקו היה קיים ובשנתיים הראשונות בקושי היו נוסעים בה.
רק בשנתיים האחרונות היתה הכפלה בכמות הנוסעים, מכל מני סיבות.
ניקח גם לדוגמא את תחנת הוד הסבא או כפר השרון (שילכו לעזאזל וגם קיבינימט עם שינויי שמות הערים התכופות לתחנה) סוקולוב.

להבדיל מקרית אריה שמשרתת שכונות ענק חדשות (אם המושבות, הדר המושבות, טיזיבלוך המושבות ושאר שכונות עם מגדלי ענק בני 20 עד 30 קומות
[כן, בפ"ת יש מספר מגדלי מגורים בני 30 קומות])
הרי שליד תחנת סוקולוב לא היה שינוי דמוגרפי קיצוני בשנה וחצי לפתיחתה.
אבל, אכן לקח שנה וחצי של פעילות עד שהיא השיגה בכמות הנוסעים את תחנת נורדאו של כפר השרון/הוד הסבא.
מדוע? פשוט מאוד, לקח הרבה זמן לתת מודע הקולקטיבי (או אם תרצה חכמת ההמונים) של תושבי האזור לקלוט וגם להפנים את עצם קיום התחנה.


נחזור עכשיו לתחנות חולון בת ים ומערב ראשון ואתן לך הסבר מדוע כאן זמן הלימוד היה ממש קצר.
בחודשיים הראשונים בקושי היו נוסעים, ביצעתי מספר נסיעות חובבים וראיתי זאת במו עיני, נסיעות בשעות הלחץ.
אבל אכן אחרי קצת מעל לחודשיים התפוסה עלתה דרמטית.
מה ההסבר? הרי לכאורה זה היה צריך לקחת בין שנה וחצי ל-3 שנים.
ובכן, לדעתי ההסבר הוא במיקומם המרכזי מאוד של התחנות בקו, בעיקר וולפסון, יוספטל וקוממיות.
הן נמצאות על האיילון, היכן שכמעט כל בעלי הפרייבטים נוסעים בו יום יום ללב גוש דן, היכן שחלק קטן מהאוטובוסים נוסע בו ולהרבה
קווי אוטובוס אחרים שרק חוצים את האיילון מכוון חולון לבת ים או ההיפך, הם עבורים בצמוד לתחנות הרכבת.
הדבר גרם לכך שאנשים ראו יום יום תחנת רכבת נבנית להם מול העיניים.
התחנות היו אפילו מוכנות משהו כמו שנה +- לפני פתיחת הקו.

בקרית אריה ובסוקולוב הן די בשום מקום, יחסית. קרית אריה יותר מסוקולוב אבל גם סוקולוב זה כבר הקצה הדרום מערבי של כפ"ס ומחוץ בכלל להוד"ש,
כך שלא המונים עברו לידה יום יום בנסיעתם בפרייבט או אוטובוס או מונית שירות.
ככל שהתחנה יותר ב"טיזיבלוך" הסיכוי להפנמת תת המודע הקולקטיבי של תושבי האזור אותה היא משרתת נמוך יותר, או במלים אחרות, זמן לימוד ארוך יותר.

בשדרות היא לא בתוך העיר וגם לא בצמוד לכניסה הראשית ולכן להערכתי יקח יותר מ-4 חודשים להגיע לשיא, אפילו זמני, בתפוסת הנוסעים שיעלו/ירדו בתחנה הזו.
 

amit1270

New member
התחנה בשדרות צמודה לכניסה ראשית לעיר

לא חושב שאתה צודק במקרה הזה
כלומר, כפי ששמנו לב, בהרבה מאוד מקרים, ונעזוב לרגע את הקו לחולון בת ים וראשון מערב, לקח די הרבה זמן
לעליה בכמות הנוסעים.
אני קורא לתופעה הזו בשם הפנמת התת מודע הקולקטיבי של הציבור לעצם היות קו מסויים או תחנה מסויימת לאורך קו פעיל ותיק.
למשל בקו מכפ"ס לת"א תחנת פ"ת ק' אריה הוספה 4 שנים אחרי שהקו היה קיים ובשנתיים הראשונות בקושי היו נוסעים בה.
רק בשנתיים האחרונות היתה הכפלה בכמות הנוסעים, מכל מני סיבות.
ניקח גם לדוגמא את תחנת הוד הסבא או כפר השרון (שילכו לעזאזל וגם קיבינימט עם שינויי שמות הערים התכופות לתחנה) סוקולוב.

להבדיל מקרית אריה שמשרתת שכונות ענק חדשות (אם המושבות, הדר המושבות, טיזיבלוך המושבות ושאר שכונות עם מגדלי ענק בני 20 עד 30 קומות
[כן, בפ"ת יש מספר מגדלי מגורים בני 30 קומות])
הרי שליד תחנת סוקולוב לא היה שינוי דמוגרפי קיצוני בשנה וחצי לפתיחתה.
אבל, אכן לקח שנה וחצי של פעילות עד שהיא השיגה בכמות הנוסעים את תחנת נורדאו של כפר השרון/הוד הסבא.
מדוע? פשוט מאוד, לקח הרבה זמן לתת מודע הקולקטיבי (או אם תרצה חכמת ההמונים) של תושבי האזור לקלוט וגם להפנים את עצם קיום התחנה.


נחזור עכשיו לתחנות חולון בת ים ומערב ראשון ואתן לך הסבר מדוע כאן זמן הלימוד היה ממש קצר.
בחודשיים הראשונים בקושי היו נוסעים, ביצעתי מספר נסיעות חובבים וראיתי זאת במו עיני, נסיעות בשעות הלחץ.
אבל אכן אחרי קצת מעל לחודשיים התפוסה עלתה דרמטית.
מה ההסבר? הרי לכאורה זה היה צריך לקחת בין שנה וחצי ל-3 שנים.
ובכן, לדעתי ההסבר הוא במיקומם המרכזי מאוד של התחנות בקו, בעיקר וולפסון, יוספטל וקוממיות.
הן נמצאות על האיילון, היכן שכמעט כל בעלי הפרייבטים נוסעים בו יום יום ללב גוש דן, היכן שחלק קטן מהאוטובוסים נוסע בו ולהרבה
קווי אוטובוס אחרים שרק חוצים את האיילון מכוון חולון לבת ים או ההיפך, הם עבורים בצמוד לתחנות הרכבת.
הדבר גרם לכך שאנשים ראו יום יום תחנת רכבת נבנית להם מול העיניים.
התחנות היו אפילו מוכנות משהו כמו שנה +- לפני פתיחת הקו.

בקרית אריה ובסוקולוב הן די בשום מקום, יחסית. קרית אריה יותר מסוקולוב אבל גם סוקולוב זה כבר הקצה הדרום מערבי של כפ"ס ומחוץ בכלל להוד"ש,
כך שלא המונים עברו לידה יום יום בנסיעתם בפרייבט או אוטובוס או מונית שירות.
ככל שהתחנה יותר ב"טיזיבלוך" הסיכוי להפנמת תת המודע הקולקטיבי של תושבי האזור אותה היא משרתת נמוך יותר, או במלים אחרות, זמן לימוד ארוך יותר.

בשדרות היא לא בתוך העיר וגם לא בצמוד לכניסה הראשית ולכן להערכתי יקח יותר מ-4 חודשים להגיע לשיא, אפילו זמני, בתפוסת הנוסעים שיעלו/ירדו בתחנה הזו.
התחנה בשדרות צמודה לכניסה ראשית לעיר
 

down under

New member
הקריטריון הוא לא המרחק אלא הנראות

התחנה בשדרות צמודה לכניסה ראשית לעיר
הקריטריון הוא לא המרחק אלא הנראות
האם רואים בעין את התחנה כשנוסעים בצומת הכניסה לעיר?
אם היא במרחק 150 מ' אבל מסתתרת אחרי עיקול או גבעונת או חורשה קטנה ושאר מכשולי עין כלשהם,
אזי אין נפקא מינא בקרבתה לעיר או לצומת ראשי.

שוב, ראה דוגמאות מהקו לחולון בת ים. שם כל אחד, חוץ מעוור, ראה את התחנות לאורך כמה שנים החל מרגע בנייתן ועד לפתיחתן.

אני באמת לא יודע מה המצב מהבחינה הזו בתחנת שדרות.
 
התחנה בשדרות היא צמוד לכניסה הראשית

הקריטריון הוא לא המרחק אלא הנראות
האם רואים בעין את התחנה כשנוסעים בצומת הכניסה לעיר?
אם היא במרחק 150 מ' אבל מסתתרת אחרי עיקול או גבעונת או חורשה קטנה ושאר מכשולי עין כלשהם,
אזי אין נפקא מינא בקרבתה לעיר או לצומת ראשי.

שוב, ראה דוגמאות מהקו לחולון בת ים. שם כל אחד, חוץ מעוור, ראה את התחנות לאורך כמה שנים החל מרגע בנייתן ועד לפתיחתן.

אני באמת לא יודע מה המצב מהבחינה הזו בתחנת שדרות.
התחנה בשדרות היא צמוד לכניסה הראשית
כל מי שכנס לשדרות מהכניסה הראשית, רואה אותה, ולא משנה מאיזה כיוון הוא מגיע.
 

down under

New member
אם כך, אז טוב מאוד

התחנה בשדרות היא צמוד לכניסה הראשית
כל מי שכנס לשדרות מהכניסה הראשית, רואה אותה, ולא משנה מאיזה כיוון הוא מגיע.
אם כך, אז טוב מאוד
השאלה הרלוונטית לגבי ריבוי הנוסעים בה אם כך הוא לא האם רואים אותה או לא
אלא האם יש בכלל כמות נוסעים סבירה משדרות לת"א ביום יום או משדרות ליבנה ולראשון.
אם אין, אזי גם רכבת בחינם לא תהיה גליק גדול.
 

בועז ל

New member
לא חייבים הפעלה חינמית. אפשר גם מחיר מוזל

אם כך, אז טוב מאוד
השאלה הרלוונטית לגבי ריבוי הנוסעים בה אם כך הוא לא האם רואים אותה או לא
אלא האם יש בכלל כמות נוסעים סבירה משדרות לת"א ביום יום או משדרות ליבנה ולראשון.
אם אין, אזי גם רכבת בחינם לא תהיה גליק גדול.
לא חייבים הפעלה חינמית. אפשר גם מחיר מוזל
למשך, בוא נניח, ששת חודשי ההפעלה הראשונים. אני יכול להעיד שכאשר הוזל המחיר בקו בית שמש-ירושלים לחמישה שקלים, נרשמה עלייה במספר הנוסעים למרות מגבלותיו הקשות של הקו. לשדרות, אין בעיה כזו; הקו החדש רוכב על תשתית טובה מאוד.
 
הקו הרלבנטי להשוואה הוא הקו לראשון יבנה אשדוד

לא חושב שאתה צודק במקרה הזה
כלומר, כפי ששמנו לב, בהרבה מאוד מקרים, ונעזוב לרגע את הקו לחולון בת ים וראשון מערב, לקח די הרבה זמן
לעליה בכמות הנוסעים.
אני קורא לתופעה הזו בשם הפנמת התת מודע הקולקטיבי של הציבור לעצם היות קו מסויים או תחנה מסויימת לאורך קו פעיל ותיק.
למשל בקו מכפ"ס לת"א תחנת פ"ת ק' אריה הוספה 4 שנים אחרי שהקו היה קיים ובשנתיים הראשונות בקושי היו נוסעים בה.
רק בשנתיים האחרונות היתה הכפלה בכמות הנוסעים, מכל מני סיבות.
ניקח גם לדוגמא את תחנת הוד הסבא או כפר השרון (שילכו לעזאזל וגם קיבינימט עם שינויי שמות הערים התכופות לתחנה) סוקולוב.

להבדיל מקרית אריה שמשרתת שכונות ענק חדשות (אם המושבות, הדר המושבות, טיזיבלוך המושבות ושאר שכונות עם מגדלי ענק בני 20 עד 30 קומות
[כן, בפ"ת יש מספר מגדלי מגורים בני 30 קומות])
הרי שליד תחנת סוקולוב לא היה שינוי דמוגרפי קיצוני בשנה וחצי לפתיחתה.
אבל, אכן לקח שנה וחצי של פעילות עד שהיא השיגה בכמות הנוסעים את תחנת נורדאו של כפר השרון/הוד הסבא.
מדוע? פשוט מאוד, לקח הרבה זמן לתת מודע הקולקטיבי (או אם תרצה חכמת ההמונים) של תושבי האזור לקלוט וגם להפנים את עצם קיום התחנה.


נחזור עכשיו לתחנות חולון בת ים ומערב ראשון ואתן לך הסבר מדוע כאן זמן הלימוד היה ממש קצר.
בחודשיים הראשונים בקושי היו נוסעים, ביצעתי מספר נסיעות חובבים וראיתי זאת במו עיני, נסיעות בשעות הלחץ.
אבל אכן אחרי קצת מעל לחודשיים התפוסה עלתה דרמטית.
מה ההסבר? הרי לכאורה זה היה צריך לקחת בין שנה וחצי ל-3 שנים.
ובכן, לדעתי ההסבר הוא במיקומם המרכזי מאוד של התחנות בקו, בעיקר וולפסון, יוספטל וקוממיות.
הן נמצאות על האיילון, היכן שכמעט כל בעלי הפרייבטים נוסעים בו יום יום ללב גוש דן, היכן שחלק קטן מהאוטובוסים נוסע בו ולהרבה
קווי אוטובוס אחרים שרק חוצים את האיילון מכוון חולון לבת ים או ההיפך, הם עבורים בצמוד לתחנות הרכבת.
הדבר גרם לכך שאנשים ראו יום יום תחנת רכבת נבנית להם מול העיניים.
התחנות היו אפילו מוכנות משהו כמו שנה +- לפני פתיחת הקו.

בקרית אריה ובסוקולוב הן די בשום מקום, יחסית. קרית אריה יותר מסוקולוב אבל גם סוקולוב זה כבר הקצה הדרום מערבי של כפ"ס ומחוץ בכלל להוד"ש,
כך שלא המונים עברו לידה יום יום בנסיעתם בפרייבט או אוטובוס או מונית שירות.
ככל שהתחנה יותר ב"טיזיבלוך" הסיכוי להפנמת תת המודע הקולקטיבי של תושבי האזור אותה היא משרתת נמוך יותר, או במלים אחרות, זמן לימוד ארוך יותר.

בשדרות היא לא בתוך העיר וגם לא בצמוד לכניסה הראשית ולכן להערכתי יקח יותר מ-4 חודשים להגיע לשיא, אפילו זמני, בתפוסת הנוסעים שיעלו/ירדו בתחנה הזו.
הקו הרלבנטי להשוואה הוא הקו לראשון יבנה אשדוד
ובו העלייה הייתה די מהירה. בנוסף במקומות רחוקים מהמרכז כל תשתית חדשה סביר שתנוצל. זה לא שיש עשרות כבישים באיזור שדרות.
לגבי הקו לכפר סבא לא יודע מדוע לא הייתה עליה מהירה בחודשים הראשונים , אתה בטוח שהוא נסע די ריק בהשוואה לאחרי 2-3 שנים?
 

בועז ל

New member
העלייה לא הייתה כ"כ מהירה ולא בסדרי הגודל

הקו הרלבנטי להשוואה הוא הקו לראשון יבנה אשדוד
ובו העלייה הייתה די מהירה. בנוסף במקומות רחוקים מהמרכז כל תשתית חדשה סביר שתנוצל. זה לא שיש עשרות כבישים באיזור שדרות.
לגבי הקו לכפר סבא לא יודע מדוע לא הייתה עליה מהירה בחודשים הראשונים , אתה בטוח שהוא נסע די ריק בהשוואה לאחרי 2-3 שנים?
העלייה לא הייתה כ"כ מהירה ולא בסדרי הגודל
להם ציפו ברכבת. בשדרות, ולבטח אח"כ בנתיבות ואופקים, תידרש תקופת הטמעה ארוכה יותר.
 
אני חושב שדווקא תהיה עליה מהירה בחודשים הראשו

העלייה לא הייתה כ"כ מהירה ולא בסדרי הגודל
להם ציפו ברכבת. בשדרות, ולבטח אח"כ בנתיבות ואופקים, תידרש תקופת הטמעה ארוכה יותר.
אני חושב שדווקא תהיה עליה מהירה בחודשים הראשו
אח"כ יהיה שיפור בעקבות גידול אוכלוסיה או שיפור בתדירות הרכבות.
 

down under

New member
בקו חדש לגמרי וגם בתחנה חדשה על קו קיים

אני חושב שדווקא תהיה עליה מהירה בחודשים הראשו
אח"כ יהיה שיפור בעקבות גידול אוכלוסיה או שיפור בתדירות הרכבות.
בקו חדש לגמרי וגם בתחנה חדשה על קו קיים
תמיד יש עליה, כי עד ננו שניה (מליארדית השנייה) לפני הפתיחה היו 0 (אפס) נוסעים ואז טראח, שלאק, יש נוסעים.
השאלה היא כפולה:
1. האם הכמות הממוצעת בשלושת החודשים הראשונים נמוכה משמעותית מהכמות הממוצעת לאורך השנתיים שהקו/תחנה פעילים?
2. האם בחודשים הראשונים הכמות עונה על הצפי של המתכננים?


בכל המקרים עד היום של תחנה חדשה התשובות לשאלה 1 היא כן (נמוכה משמעותית) ולשאלה 2 היא לא (בפועל נמוך מהצפי).
 
תראה את הגרף של הרכבת לראשון מערב

בקו חדש לגמרי וגם בתחנה חדשה על קו קיים
תמיד יש עליה, כי עד ננו שניה (מליארדית השנייה) לפני הפתיחה היו 0 (אפס) נוסעים ואז טראח, שלאק, יש נוסעים.
השאלה היא כפולה:
1. האם הכמות הממוצעת בשלושת החודשים הראשונים נמוכה משמעותית מהכמות הממוצעת לאורך השנתיים שהקו/תחנה פעילים?
2. האם בחודשים הראשונים הכמות עונה על הצפי של המתכננים?


בכל המקרים עד היום של תחנה חדשה התשובות לשאלה 1 היא כן (נמוכה משמעותית) ולשאלה 2 היא לא (בפועל נמוך מהצפי).
תראה את הגרף של הרכבת לראשון מערב
תוך חודשיים התרחשה עליה מהירה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה