לא חושב שאתה צודק במקרה הזה
וגם לא ממש צריך, זה לא כלי תחבורה חדש
אנשים יודעים שתהיה הרכבת והיא מגיעה לתפוסה גבוהה די מהר.
ראו בשאר תחנות הקו תל אביב-ראשון מערב-אשקלון העלייה בתפוסה קרתה תוך פחות מחודשיים.
לא חושב שאתה צודק במקרה הזה
כלומר, כפי ששמנו לב, בהרבה מאוד מקרים, ונעזוב לרגע את הקו לחולון בת ים וראשון מערב, לקח די הרבה זמן
לעליה בכמות הנוסעים.
אני קורא לתופעה הזו בשם הפנמת התת מודע הקולקטיבי של הציבור לעצם היות קו מסויים או תחנה מסויימת לאורך קו פעיל ותיק.
למשל בקו מכפ"ס לת"א תחנת פ"ת ק' אריה הוספה 4 שנים אחרי שהקו היה קיים ובשנתיים הראשונות בקושי היו נוסעים בה.
רק בשנתיים האחרונות היתה הכפלה בכמות הנוסעים, מכל מני סיבות.
ניקח גם לדוגמא את תחנת הוד הסבא או כפר השרון (שילכו לעזאזל וגם קיבינימט עם שינויי שמות הערים התכופות לתחנה) סוקולוב.
להבדיל מקרית אריה שמשרתת שכונות ענק חדשות (אם המושבות, הדר המושבות, טיזיבלוך המושבות ושאר שכונות עם מגדלי ענק בני 20 עד 30 קומות
[כן, בפ"ת יש מספר מגדלי מגורים בני 30 קומות])
הרי שליד תחנת סוקולוב לא היה שינוי דמוגרפי קיצוני בשנה וחצי לפתיחתה.
אבל, אכן לקח שנה וחצי של פעילות עד שהיא השיגה בכמות הנוסעים את תחנת נורדאו של כפר השרון/הוד הסבא.
מדוע? פשוט מאוד, לקח הרבה זמן לתת מודע הקולקטיבי (או אם תרצה חכמת ההמונים) של תושבי האזור לקלוט וגם להפנים את עצם קיום התחנה.
נחזור עכשיו לתחנות חולון בת ים ומערב ראשון ואתן לך הסבר מדוע כאן זמן הלימוד היה ממש קצר.
בחודשיים הראשונים בקושי היו נוסעים, ביצעתי מספר נסיעות חובבים וראיתי זאת במו עיני, נסיעות בשעות הלחץ.
אבל אכן אחרי קצת מעל לחודשיים התפוסה עלתה דרמטית.
מה ההסבר? הרי לכאורה זה היה צריך לקחת בין שנה וחצי ל-3 שנים.
ובכן, לדעתי ההסבר הוא במיקומם המרכזי מאוד של התחנות בקו, בעיקר וולפסון, יוספטל וקוממיות.
הן נמצאות על האיילון, היכן שכמעט כל בעלי הפרייבטים נוסעים בו יום יום ללב גוש דן, היכן שחלק קטן מהאוטובוסים נוסע בו ולהרבה
קווי אוטובוס אחרים שרק חוצים את האיילון מכוון חולון לבת ים או ההיפך, הם עבורים בצמוד לתחנות הרכבת.
הדבר גרם לכך שאנשים ראו יום יום תחנת רכבת נבנית להם מול העיניים.
התחנות היו אפילו מוכנות משהו כמו שנה +- לפני פתיחת הקו.
בקרית אריה ובסוקולוב הן די בשום מקום, יחסית. קרית אריה יותר מסוקולוב אבל גם סוקולוב זה כבר הקצה הדרום מערבי של כפ"ס ומחוץ בכלל להוד"ש,
כך שלא המונים עברו לידה יום יום בנסיעתם בפרייבט או אוטובוס או מונית שירות.
ככל שהתחנה יותר ב"טיזיבלוך" הסיכוי להפנמת תת המודע הקולקטיבי של תושבי האזור אותה היא משרתת נמוך יותר, או במלים אחרות, זמן לימוד ארוך יותר.
בשדרות היא לא בתוך העיר וגם לא בצמוד לכניסה הראשית ולכן להערכתי יקח יותר מ-4 חודשים להגיע לשיא, אפילו זמני, בתפוסת הנוסעים שיעלו/ירדו בתחנה הזו.