שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4

מצב
הנושא נעול.

Rubim88

New member
לא נראה לי שהם קשורים לזה

אכן מיותר לחלוטין
ותודה לרשות הכבאות שלא יודעת להתמודד עם מבנים שכאלה.
לא נראה לי שהם קשורים לזה
התקן הקובע לבטיחות במנהרות רכבות(ובכלל במערכות תחבורה) הוא תקן ישראלי 5435 של מכון התקנים, שהוא תקן חדש שאומץ לפני מספר שנים על בסיס התקן האמריקאי עם טעימות מהגרמנים והבריטים + התאמות לישראל.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
תקן לא נקבע סתם כך.

לא נראה לי שהם קשורים לזה
התקן הקובע לבטיחות במנהרות רכבות(ובכלל במערכות תחבורה) הוא תקן ישראלי 5435 של מכון התקנים, שהוא תקן חדש שאומץ לפני מספר שנים על בסיס התקן האמריקאי עם טעימות מהגרמנים והבריטים + התאמות לישראל.
תקן לא נקבע סתם כך.
את מה שכתבתי שמעתי מראש המנהלת בעצמו.
 

Rubim88

New member
השאלה היא האם זה מה שנדרש בתקן

תקן לא נקבע סתם כך.
את מה שכתבתי שמעתי מראש המנהלת בעצמו.
השאלה היא האם זה מה שנדרש בתקן
ואז אין על מה להתלונן על רשות הכבאות שבסה"כ עושה עבודתה לפקח על הביצוע של התקן(שנקבע על ידי ועדת מומחים ומאושר על ידי ועדה טכנית שבין יתר החברים בה נמצאת נציבות כבאות והצלה) ולאשר את העמידה בו או שמדובר בדרישות נוספות שלה(ומותר לה על פי חוק) בנוסף לתקן..
 

בועז ל

New member
מבט מתוך מנהרת המילוט אל מנהרת הקו

שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4
שבת שלום, ששת קוראיי היקרים.
אפתח בווידוי: כמעריץ נלהב של תחנת האומה, מסעו של כבוד הרב פיינשטיין למוסקבה לא עשה לי טוב. בתוך שלוש דקות של סרטון הפכו דרגנועי התחנה לצל חיוור של דרגנועי "הדיכוי" הסובייטי. על אף עומקה המכובד של תחנת האומה, יש עמוקות ממנה בעולם ויש המסתכלות עליה במבט מתנשא מלמטה.

לרגע חשבתי להפסיק לתמיד את תיעוד פיר הדרגנועים, אלא שאז נזכרתי: הלו-הלו, גם לתחנה שלנו יש כמה מידות טובות להציע ובכל זאת יש בה משהו. בשרשור התפעלות פרטי זה (אתם כמובן מוזמנים להצטרף אליי) אנסה להיזכר ולהזכיר את סוד קסמה של אם כל המנהרות בארץ.
מבט מתוך מנהרת המילוט אל מנהרת הקו
ואל המעבר שמתחת לפסים. (3 תמונות)





 

סנוי

New member
כשאתה כותב שזה עובר מתחת למסילה, הכוונה שיש גישה משני צדדיה?

מבט מתוך מנהרת המילוט אל מנהרת הקו
ואל המעבר שמתחת לפסים. (3 תמונות)
כשאתה כותב שזה עובר מתחת למסילה, הכוונה שיש גישה משני צדדיה?
השערה אחת שעולה בראשי היא שבמקרה ורכבת עולה באש, או נתקעת, מצד אחד שלה אין גישה לפתח מילוט, מאחר ובחלק מהרכבות מערך הקרונות לא מאפשר מעבר בין הקרונות. אני טועה?
 

בועז ל

New member
אתה לא טועה. אכן יש מעבר משני הצדדים.

כשאתה כותב שזה עובר מתחת למסילה, הכוונה שיש גישה משני צדדיה?
השערה אחת שעולה בראשי היא שבמקרה ורכבת עולה באש, או נתקעת, מצד אחד שלה אין גישה לפתח מילוט, מאחר ובחלק מהרכבות מערך הקרונות לא מאפשר מעבר בין הקרונות. אני טועה?
אתה לא טועה. אכן יש מעבר משני הצדדים.
גם השערתך האחרת נכונה.
 

GLSRA

Active member
אפשר להבין את שיקולי הבטיחות אם כי לא סביר שמערכי הקרונות לא

כשאתה כותב שזה עובר מתחת למסילה, הכוונה שיש גישה משני צדדיה?
השערה אחת שעולה בראשי היא שבמקרה ורכבת עולה באש, או נתקעת, מצד אחד שלה אין גישה לפתח מילוט, מאחר ובחלק מהרכבות מערך הקרונות לא מאפשר מעבר בין הקרונות. אני טועה?
אפשר להבין את שיקולי הבטיחות אם כי לא סביר שמערכי הקרונות לא
יאפשרו מעבר כפי שאתה מתאר כאן. מערכי הקרונות שיהיו בשימוש על קו A1 יהיו בהחלט מן המתקדמים
 

easylivin

New member
הקרונות שיהיו בשימוש על A1, הם בדיוק אותם קרונות ה-DD

אפשר להבין את שיקולי הבטיחות אם כי לא סביר שמערכי הקרונות לא
יאפשרו מעבר כפי שאתה מתאר כאן. מערכי הקרונות שיהיו בשימוש על קו A1 יהיו בהחלט מן המתקדמים
הקרונות שיהיו בשימוש על A1, הם בדיוק אותם קרונות ה-DD
שנמצאים בשימוש היום (מהסדרה החדשה או המשודרגת ל-160 קמ"ש + לעבודה עם קטר חשמלי).
הרכבת אמנם מתכננת לרכוש גם קרונועים חשמליים, אבל הם לא מיועדים ל-A1 באופן ספציפי, ועוד מוקדם לדבר באילו קווים יופעלו. אני משער שיעדיפו אותם דווקא בקווים הפרבריים במרכז.
בשיקולי בטיחות, הכוונה לכך שבזמן תקלה ייתכן שיציאת הנוסעים לא תתאפשר משני צדי המערך אלא רק מצד אחד. בנוסף, במנהרות עם יותר ממסילה אחת כמו מנהרה 4, עדיף שהנוסעים לא יחצו את המסילה הנגדית. ואם כבר בונים משהו למאה שנה ויותר, אז הרבה יותר קל וזול לבנות את המעברים עכשיו מאשר להוסיף אותם אחר כך אחרי כל צרה שלא תבוא (בתקווה).
 

בועז ל

New member
ירוק בעיניים ועוד קצת על בטון.

שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4
שבת שלום, ששת קוראיי היקרים.
אפתח בווידוי: כמעריץ נלהב של תחנת האומה, מסעו של כבוד הרב פיינשטיין למוסקבה לא עשה לי טוב. בתוך שלוש דקות של סרטון הפכו דרגנועי התחנה לצל חיוור של דרגנועי "הדיכוי" הסובייטי. על אף עומקה המכובד של תחנת האומה, יש עמוקות ממנה בעולם ויש המסתכלות עליה במבט מתנשא מלמטה.

לרגע חשבתי להפסיק לתמיד את תיעוד פיר הדרגנועים, אלא שאז נזכרתי: הלו-הלו, גם לתחנה שלנו יש כמה מידות טובות להציע ובכל זאת יש בה משהו. בשרשור התפעלות פרטי זה (אתם כמובן מוזמנים להצטרף אליי) אנסה להיזכר ולהזכיר את סוד קסמה של אם כל המנהרות בארץ.
ירוק בעיניים ועוד קצת על בטון.
כך זה נראה במציאות. בלי פילטרים ובלי עריכה דיגיטלית. הגענו אל פתח המכנסונים. מכונת הדיפון של "לינום" עושה את צעדיה האחרונים במכנסון הצפוני. בהמשך נגיע גם לפיר הדרגנועים, שבו עתידה תבנית הדיפון האשדודית לשים קץ לחייה בקרוב.

המקום היחיד בו נותרה עבודת דיפון משמעותית יחסית הנו מנהרת הגישה בליפתא, אך גם שם העניינים עומדים כעת בפני סיום. (2 תמונות)



 

davidfainshtein

Member
מנהל
הו! ג'יפה אהובתי!

ירוק בעיניים ועוד קצת על בטון.
כך זה נראה במציאות. בלי פילטרים ובלי עריכה דיגיטלית. הגענו אל פתח המכנסונים. מכונת הדיפון של "לינום" עושה את צעדיה האחרונים במכנסון הצפוני. בהמשך נגיע גם לפיר הדרגנועים, שבו עתידה תבנית הדיפון האשדודית לשים קץ לחייה בקרוב.

המקום היחיד בו נותרה עבודת דיפון משמעותית יחסית הנו מנהרת הגישה בליפתא, אך גם שם העניינים עומדים כעת בפני סיום. (2 תמונות)
הו! ג'יפה אהובתי!
 

בועז ל

New member
מנהרת הגישה בליפתא

שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4
שבת שלום, ששת קוראיי היקרים.
אפתח בווידוי: כמעריץ נלהב של תחנת האומה, מסעו של כבוד הרב פיינשטיין למוסקבה לא עשה לי טוב. בתוך שלוש דקות של סרטון הפכו דרגנועי התחנה לצל חיוור של דרגנועי "הדיכוי" הסובייטי. על אף עומקה המכובד של תחנת האומה, יש עמוקות ממנה בעולם ויש המסתכלות עליה במבט מתנשא מלמטה.

לרגע חשבתי להפסיק לתמיד את תיעוד פיר הדרגנועים, אלא שאז נזכרתי: הלו-הלו, גם לתחנה שלנו יש כמה מידות טובות להציע ובכל זאת יש בה משהו. בשרשור התפעלות פרטי זה (אתם כמובן מוזמנים להצטרף אליי) אנסה להיזכר ולהזכיר את סוד קסמה של אם כל המנהרות בארץ.
מנהרת הגישה בליפתא
שכזכור, הִנה אחת מחמש מנהרות המילוט של מנהרה 4, אך בהבדל אחד: מעבר כלי רכב אפשרי דרכה. נתקדם כמה עשרות מטרים טובים לתוך המנהרה עד שנגיע אל תבנית הדיפון. הגברת האשדודית הזו כבר הספיקה לעשות כברת דרך משמעותית מתוך 150 המטרים של מנהרת הגישה. (3 תמונות).





 

alantan

New member
מגבלת מהירות של 150 קמ"ש...


מנהרת הגישה בליפתא
שכזכור, הִנה אחת מחמש מנהרות המילוט של מנהרה 4, אך בהבדל אחד: מעבר כלי רכב אפשרי דרכה. נתקדם כמה עשרות מטרים טובים לתוך המנהרה עד שנגיע אל תבנית הדיפון. הגברת האשדודית הזו כבר הספיקה לעשות כברת דרך משמעותית מתוך 150 המטרים של מנהרת הגישה. (3 תמונות).
מגבלת מהירות של 150 קמ"ש...
 

בועז ל

New member
נישת מערכות במנהרת ליפתא.

שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4
שבת שלום, ששת קוראיי היקרים.
אפתח בווידוי: כמעריץ נלהב של תחנת האומה, מסעו של כבוד הרב פיינשטיין למוסקבה לא עשה לי טוב. בתוך שלוש דקות של סרטון הפכו דרגנועי התחנה לצל חיוור של דרגנועי "הדיכוי" הסובייטי. על אף עומקה המכובד של תחנת האומה, יש עמוקות ממנה בעולם ויש המסתכלות עליה במבט מתנשא מלמטה.

לרגע חשבתי להפסיק לתמיד את תיעוד פיר הדרגנועים, אלא שאז נזכרתי: הלו-הלו, גם לתחנה שלנו יש כמה מידות טובות להציע ובכל זאת יש בה משהו. בשרשור התפעלות פרטי זה (אתם כמובן מוזמנים להצטרף אליי) אנסה להיזכר ולהזכיר את סוד קסמה של אם כל המנהרות בארץ.
נישת מערכות במנהרת ליפתא.
הדיפון כאן ייעשה כנראה באופן ידני ע"י קרשים.

 

davidfainshtein

Member
מנהל
אוף! היתה לי תיאוריה נחמדה לגבי הנישה הזו.

נישת מערכות במנהרת ליפתא.
הדיפון כאן ייעשה כנראה באופן ידני ע"י קרשים.
אוף! היתה לי תיאוריה נחמדה לגבי הנישה הזו.
גם אם ברור היה שהיא לא מציאותית.
 

בועז ל

New member
המכנסונים

שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4
שבת שלום, ששת קוראיי היקרים.
אפתח בווידוי: כמעריץ נלהב של תחנת האומה, מסעו של כבוד הרב פיינשטיין למוסקבה לא עשה לי טוב. בתוך שלוש דקות של סרטון הפכו דרגנועי התחנה לצל חיוור של דרגנועי "הדיכוי" הסובייטי. על אף עומקה המכובד של תחנת האומה, יש עמוקות ממנה בעולם ויש המסתכלות עליה במבט מתנשא מלמטה.

לרגע חשבתי להפסיק לתמיד את תיעוד פיר הדרגנועים, אלא שאז נזכרתי: הלו-הלו, גם לתחנה שלנו יש כמה מידות טובות להציע ובכל זאת יש בה משהו. בשרשור התפעלות פרטי זה (אתם כמובן מוזמנים להצטרף אליי) אנסה להיזכר ולהזכיר את סוד קסמה של אם כל המנהרות בארץ.
המכנסונים
סקטור D הענק והאחוד של מנהרה 4 מתפצל לשניים. ברוכים הבאים לסקטורי E.
(3תמונות)





 

GLSRA

Active member
האם ידוע מדוע בחרו במקטע D מנהרה אחודה ובמקטע E 2 מנהרות ?

המכנסונים
סקטור D הענק והאחוד של מנהרה 4 מתפצל לשניים. ברוכים הבאים לסקטורי E.
(3תמונות)
האם ידוע מדוע בחרו במקטע D מנהרה אחודה ובמקטע E 2 מנהרות ?
 

בועז ל

New member
E דרום

שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4
שבת שלום, ששת קוראיי היקרים.
אפתח בווידוי: כמעריץ נלהב של תחנת האומה, מסעו של כבוד הרב פיינשטיין למוסקבה לא עשה לי טוב. בתוך שלוש דקות של סרטון הפכו דרגנועי התחנה לצל חיוור של דרגנועי "הדיכוי" הסובייטי. על אף עומקה המכובד של תחנת האומה, יש עמוקות ממנה בעולם ויש המסתכלות עליה במבט מתנשא מלמטה.

לרגע חשבתי להפסיק לתמיד את תיעוד פיר הדרגנועים, אלא שאז נזכרתי: הלו-הלו, גם לתחנה שלנו יש כמה מידות טובות להציע ובכל זאת יש בה משהו. בשרשור התפעלות פרטי זה (אתם כמובן מוזמנים להצטרף אליי) אנסה להיזכר ולהזכיר את סוד קסמה של אם כל המנהרות בארץ.
E דרום
כפי שדווח לא מכבר, מכנסון E דרום ורציף F דרום נמסרו ע"י הקבלן לרכבת. אל אולמות כרייה אלה נכנס כעת קבלן המערכות, "אלקטרה". מיד נגלה מה מעשיו כאן. בעוד כחודש אמור הקבלן להתחיל בבניית רציף האי הרחב של F דרום. הולך להיות מאוד מעניין. אמיר היקר: תתכונן ושים מים על האש. סחבק מתכוון להגיע.

בתמונה: מחיצה בין E דרום ל-D. משמעותה: הפרדה בין שני קבלנים שונים.

 

בועז ל

New member
שיא אזורי

שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4
שבת שלום, ששת קוראיי היקרים.
אפתח בווידוי: כמעריץ נלהב של תחנת האומה, מסעו של כבוד הרב פיינשטיין למוסקבה לא עשה לי טוב. בתוך שלוש דקות של סרטון הפכו דרגנועי התחנה לצל חיוור של דרגנועי "הדיכוי" הסובייטי. על אף עומקה המכובד של תחנת האומה, יש עמוקות ממנה בעולם ויש המסתכלות עליה במבט מתנשא מלמטה.

לרגע חשבתי להפסיק לתמיד את תיעוד פיר הדרגנועים, אלא שאז נזכרתי: הלו-הלו, גם לתחנה שלנו יש כמה מידות טובות להציע ובכל זאת יש בה משהו. בשרשור התפעלות פרטי זה (אתם כמובן מוזמנים להצטרף אליי) אנסה להיזכר ולהזכיר את סוד קסמה של אם כל המנהרות בארץ.
שיא אזורי
שתי תמונות: בראשונה מופיע המכנסון הדרומי במבט לכיוון מערב. הכל כאן מבוטן ומתוקתק. המכנסון הולך ומתרחב לקראת קצהו המזרחי, אבל זה לא הסוף: רציף F דרום מחליף אותו והוא גבוה משמעותית מהמכנסון. ב"תבנית אשדוד" גאים בתבנית הדיפון של הרציפים, שהִנה תבנית היציקה הגדולה ביותר במזה"ת עבור מנהרות.
בתמונה השנייה: מבט מזרחה אל הרציף הדרומי על נקביו המסתוריים. נכון שאין צורך לפרט?



 

davidfainshtein

Member
מנהל
"נקבים-נקבים, חלולים-חלולים...

שיא אזורי
שתי תמונות: בראשונה מופיע המכנסון הדרומי במבט לכיוון מערב. הכל כאן מבוטן ומתוקתק. המכנסון הולך ומתרחב לקראת קצהו המזרחי, אבל זה לא הסוף: רציף F דרום מחליף אותו והוא גבוה משמעותית מהמכנסון. ב"תבנית אשדוד" גאים בתבנית הדיפון של הרציפים, שהִנה תבנית היציקה הגדולה ביותר במזה"ת עבור מנהרות.
בתמונה השנייה: מבט מזרחה אל הרציף הדרומי על נקביו המסתוריים. נכון שאין צורך לפרט?
"נקבים-נקבים, חלולים-חלולים...
גלוי וידוע לפני כסא כבודך שאם ייסתם אחד מהם או אם ייפתח אחד מהם, לא נוכל לעמוד לפניך אפילו שעה אחת..."
הייתי חייב.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה