פוטושופ לחתך (לא הנדסי) על בסיס תחנת נמה"ת ציריך
קנה המידה - הבחורות בגובה דומה לך, אתה "במסילה" והן על הרציף. לצערי הפרספקטיבה ועיקול הקו בציריך לא איפשרו התאמה טובה יותר. בתחנה זו עליתי על רכבת DD שוויצרית בחישמול עילי. (ציריך - לוצרן בשירשורי שוויץ 2013)
בכתום: חתך שלושת המנהרות האופייניות לתחנת תחתית, לפי קנה המידה של תחנת ציריך. אמנם מדובר בתחנת מבנה מלבני בבסיס בניין ולא בתחנת TBM עמוקה, אבל קנה המידה של המסילה נכון, גם אם ניתן להתווכח על עוד כמה פיקסלים.
בתחנות התת-קרקעיות שאני מכיר שתי מנהרות הרציף הארוכות תהיינה באורכה המלא של התחנה. המנהרה האמצעית משמשת לגישה ואורכה הוא בין רבע למחצית מנהרות הרציף.
בצהוב: חתך של פיר גישה כלשהו (אצלנו יש מדרגות נעות וכן מעליות, כאשר בתחנות חדשות ומשופצות עם שני האמצעים המעלית תגיח למקום שונה במנהרה האמצעית והמדרגות הנעות יהיו בקצה אחד שלה.
בין המנהרות אצלנו ישנן עמודי תמך או פתחים כל כמה מטרים, התמונות המוסקבאיות של הרב פיינשטיין וודאי ממחישות את המעבר בין המנהרה האמצעית למנהרות הרציף.
החתך בשני הרבעים הראשונים והאחרונים של התחנה יכלול רק את מנהרות הרציף וזה חיסכון ניכר לעומת המנהרה שבתמונה.
החתך באמצע התחנה יכלול אמנם את המנהרה האמצעית אך אורכה כאמור 25%-50% מאורך הרציפים בלבד.
אזור המדרגות הנעות והמעלית שמיוצג בצהוב יהיה רק בנקודות מסויימות בלבד, ואפילו שם החתך חוסך מנהרת רציף יחיד שלמה לעומת המנהרה הענקית שבאומה. כמו כן - המעברים, המדרגות הנעות וחלק מהמעליות לרציף יהיו בתוך מנהרה לעומת המצב בו נחצב חלל שבו הם יהיו מבנים תלויים או גשרים.
שוב - אני מעריך את הפרוייקט, וכמובן שאני נהנה מהסיקור. אבל הסטנדרט הזה יקשה מאד על תיקצוב תחנת ממילא. החתך שאני מציג הוא תחתי-עמוק תואם DD בהתבסס על שידרוג חתך לונדוני-מוסקבאי טיפוסי לשנות השלושים ומעלה. בגלל ההבדלים הניכרים בין החתכים נראה לי שבאומה חוצבים חללים כפולים בגודלם מהנדרש וההוצאה כנראה בהתאם. את הצעותי להמשך הקו ביססתי על חתך הגיוני וחסכוני זה בתחנות, לא על החתך באומה שכמוהו ראיתי אולי בתמונה של המטרו בבילבאו
http://www.mimoa.eu/images/4201_l.jpg . אינני זר למערכות "כבדות" תת קרקעיות ( RER, Great Northern, הכוונה איננה לתחתית או למטרו) כך שכנוסע יש לי בסיס להשוואה.
(ומצד שני - אולי זה בדיוק מה שצריך לבנות בתחנת קמדן טאון, כרציף אי אחוד דרומה, כך שנוסע שפניו לעיר יכול לעמוד באי אחד ולפנות ימינה או שמאלה לפי יעדו. הצומת שבה הרכבות מתפצלות ליעדים היא מדרום לתחנה, ולכן תמיד יש הרגשה שלא משנה לאיזה רציף יורדים הרכבת הרצויה וודאי עוברת ברציף השני... )