שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
עלית על מקור ההשראה.


"נקבים-נקבים, חלולים-חלולים...
גלוי וידוע לפני כסא כבודך שאם ייסתם אחד מהם או אם ייפתח אחד מהם, לא נוכל לעמוד לפניך אפילו שעה אחת..."
הייתי חייב.
עלית על מקור ההשראה.
 

בועז ל

New member
צהוב בעיניים

שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4
שבת שלום, ששת קוראיי היקרים.
אפתח בווידוי: כמעריץ נלהב של תחנת האומה, מסעו של כבוד הרב פיינשטיין למוסקבה לא עשה לי טוב. בתוך שלוש דקות של סרטון הפכו דרגנועי התחנה לצל חיוור של דרגנועי "הדיכוי" הסובייטי. על אף עומקה המכובד של תחנת האומה, יש עמוקות ממנה בעולם ויש המסתכלות עליה במבט מתנשא מלמטה.

לרגע חשבתי להפסיק לתמיד את תיעוד פיר הדרגנועים, אלא שאז נזכרתי: הלו-הלו, גם לתחנה שלנו יש כמה מידות טובות להציע ובכל זאת יש בה משהו. בשרשור התפעלות פרטי זה (אתם כמובן מוזמנים להצטרף אליי) אנסה להיזכר ולהזכיר את סוד קסמה של אם כל המנהרות בארץ.
צהוב בעיניים
חלקי מתכת צהובים שנלכדו נחים במכנסון הדרומי. אני בטוח שאתם כבר יכולים לנחש במה מדובר. (3 תמונות)





 

בועז ל

New member
עוד קצת מהצהוב הזה.

שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4
שבת שלום, ששת קוראיי היקרים.
אפתח בווידוי: כמעריץ נלהב של תחנת האומה, מסעו של כבוד הרב פיינשטיין למוסקבה לא עשה לי טוב. בתוך שלוש דקות של סרטון הפכו דרגנועי התחנה לצל חיוור של דרגנועי "הדיכוי" הסובייטי. על אף עומקה המכובד של תחנת האומה, יש עמוקות ממנה בעולם ויש המסתכלות עליה במבט מתנשא מלמטה.

לרגע חשבתי להפסיק לתמיד את תיעוד פיר הדרגנועים, אלא שאז נזכרתי: הלו-הלו, גם לתחנה שלנו יש כמה מידות טובות להציע ובכל זאת יש בה משהו. בשרשור התפעלות פרטי זה (אתם כמובן מוזמנים להצטרף אליי) אנסה להיזכר ולהזכיר את סוד קסמה של אם כל המנהרות בארץ.
עוד קצת מהצהוב הזה.
נו טוב, זה רק מה שהיה לנו השנה ב -
(2 תמונות)



 

בועז ל

New member
רוצים לקבל קצת פרופורציות?

שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4
שבת שלום, ששת קוראיי היקרים.
אפתח בווידוי: כמעריץ נלהב של תחנת האומה, מסעו של כבוד הרב פיינשטיין למוסקבה לא עשה לי טוב. בתוך שלוש דקות של סרטון הפכו דרגנועי התחנה לצל חיוור של דרגנועי "הדיכוי" הסובייטי. על אף עומקה המכובד של תחנת האומה, יש עמוקות ממנה בעולם ויש המסתכלות עליה במבט מתנשא מלמטה.

לרגע חשבתי להפסיק לתמיד את תיעוד פיר הדרגנועים, אלא שאז נזכרתי: הלו-הלו, גם לתחנה שלנו יש כמה מידות טובות להציע ובכל זאת יש בה משהו. בשרשור התפעלות פרטי זה (אתם כמובן מוזמנים להצטרף אליי) אנסה להיזכר ולהזכיר את סוד קסמה של אם כל המנהרות בארץ.
רוצים לקבל קצת פרופורציות?
הנה סחבקכם המנוול וממוצע הקומה עומד נפעם מול היצירה ההנדסית.


 

Ccyclist

Well-known member
לא הגזימו? אצלנו היו חופרים חצי. פוטושופ בדרך.

רוצים לקבל קצת פרופורציות?
הנה סחבקכם המנוול וממוצע הקומה עומד נפעם מול היצירה ההנדסית.
לא הגזימו? אצלנו היו חופרים חצי. פוטושופ בדרך.
אפילו כשחושבים על DD בחישמול עילי ומיזוג קשה להצדיק חתך כזה לרציף אי ושתי מסילות. החתך הזה נראה גבוה פי 2 או 2.5 ממה שצריך וככל שחופרים יותר כך גדלות העלויות. בתמונות בעת החפירה זה לא נראה גדול כל-כך כי לא היתה השוואה לקנה מידה אנושי. זה מרשים אך מדאיג כאחד.
&nbsp
אני יודע שאי אפשר להעביר DD בחתך של הRER העמוק או קו הגרייט נורת'רן (הקו העילי עמוק היחיד בלונדון עד לפתיחת קרוסרייל) החד קומתיות אבל חתך פרופורציונלי לצרכיה של רכבת DD וכל התשתית שלה לא מגיע ליותר ממחצית האולם המרשים הזה ואת המעבר היו חופרים באדמה למנהרה אמצעית מתוך שלושה (רציף א)(גישה או אמצע)(רציף ב)
&nbsp
הפליאה שלי נובעת מכך שכשבונים את הטרמינל התת קרקעי הראשון בקנה מידה מוגזם כזה קשה יותר לבנות תחנות נוספות בגלל ההתחייבות לקנה מידה מוגזם.
 

בועז ל

New member
הנושא הזה עלה כמה וכמה פעמים בפורום ובסיורים.

לא הגזימו? אצלנו היו חופרים חצי. פוטושופ בדרך.
אפילו כשחושבים על DD בחישמול עילי ומיזוג קשה להצדיק חתך כזה לרציף אי ושתי מסילות. החתך הזה נראה גבוה פי 2 או 2.5 ממה שצריך וככל שחופרים יותר כך גדלות העלויות. בתמונות בעת החפירה זה לא נראה גדול כל-כך כי לא היתה השוואה לקנה מידה אנושי. זה מרשים אך מדאיג כאחד.
&nbsp
אני יודע שאי אפשר להעביר DD בחתך של הRER העמוק או קו הגרייט נורת'רן (הקו העילי עמוק היחיד בלונדון עד לפתיחת קרוסרייל) החד קומתיות אבל חתך פרופורציונלי לצרכיה של רכבת DD וכל התשתית שלה לא מגיע ליותר ממחצית האולם המרשים הזה ואת המעבר היו חופרים באדמה למנהרה אמצעית מתוך שלושה (רציף א)(גישה או אמצע)(רציף ב)
&nbsp
הפליאה שלי נובעת מכך שכשבונים את הטרמינל התת קרקעי הראשון בקנה מידה מוגזם כזה קשה יותר לבנות תחנות נוספות בגלל ההתחייבות לקנה מידה מוגזם.
הנושא הזה עלה כמה וכמה פעמים בפורום ובסיורים.
ההסבר לגובה העצום נעוץ בתקני פיזור עשן חדשים שאומצו ע"י ר"י ולא רק על ידה. אאל"ט, מנהרות בסדר גודל דומה מוקמות בימים אלה בפרויקט ניו יורקי. ואגב, נודע לי כי גם בכניסה לאחת מתחנות הרק"ל התת"ק בגוש דן צפויה לקום מנהרה בעלת ארבע מסילות ובסדר גודל דומה. הנה: קיבלת סקופ על הדרך.
 

alantan

New member
אני מנחש שהכוונה שלך לתחנת קרליבך? נדמה לי שהתכנון היה לשני

הנושא הזה עלה כמה וכמה פעמים בפורום ובסיורים.
ההסבר לגובה העצום נעוץ בתקני פיזור עשן חדשים שאומצו ע"י ר"י ולא רק על ידה. אאל"ט, מנהרות בסדר גודל דומה מוקמות בימים אלה בפרויקט ניו יורקי. ואגב, נודע לי כי גם בכניסה לאחת מתחנות הרק"ל התת"ק בגוש דן צפויה לקום מנהרה בעלת ארבע מסילות ובסדר גודל דומה. הנה: קיבלת סקופ על הדרך.
אני מנחש שהכוונה שלך לתחנת קרליבך? נדמה לי שהתכנון היה לשני
מפלסים של שתי מסילות בכל מפלס (קו אדום וקו ירוק).
&nbsp
אם אכן הכוונה לתחנה הזו אז אולי המנהור מראש יהיה מנהרה אחת גדולה ומשותפת כאשר רצפה בין שני המפלסים תמוקם בחצי גובה המנהרה. למרות שנראה לי פשוט יותר לבנות שתי מנהרות נפרדות, אחת מעל לשניה.
 

Ccyclist

Well-known member
פוטושופ לחתך (לא הנדסי) על בסיס תחנת נמה"ת ציריך

הנושא הזה עלה כמה וכמה פעמים בפורום ובסיורים.
ההסבר לגובה העצום נעוץ בתקני פיזור עשן חדשים שאומצו ע"י ר"י ולא רק על ידה. אאל"ט, מנהרות בסדר גודל דומה מוקמות בימים אלה בפרויקט ניו יורקי. ואגב, נודע לי כי גם בכניסה לאחת מתחנות הרק"ל התת"ק בגוש דן צפויה לקום מנהרה בעלת ארבע מסילות ובסדר גודל דומה. הנה: קיבלת סקופ על הדרך.
פוטושופ לחתך (לא הנדסי) על בסיס תחנת נמה"ת ציריך
קנה המידה - הבחורות בגובה דומה לך, אתה "במסילה" והן על הרציף. לצערי הפרספקטיבה ועיקול הקו בציריך לא איפשרו התאמה טובה יותר. בתחנה זו עליתי על רכבת DD שוויצרית בחישמול עילי. (ציריך - לוצרן בשירשורי שוויץ 2013)

בכתום: חתך שלושת המנהרות האופייניות לתחנת תחתית, לפי קנה המידה של תחנת ציריך. אמנם מדובר בתחנת מבנה מלבני בבסיס בניין ולא בתחנת TBM עמוקה, אבל קנה המידה של המסילה נכון, גם אם ניתן להתווכח על עוד כמה פיקסלים.

בתחנות התת-קרקעיות שאני מכיר שתי מנהרות הרציף הארוכות תהיינה באורכה המלא של התחנה. המנהרה האמצעית משמשת לגישה ואורכה הוא בין רבע למחצית מנהרות הרציף.

בצהוב: חתך של פיר גישה כלשהו (אצלנו יש מדרגות נעות וכן מעליות, כאשר בתחנות חדשות ומשופצות עם שני האמצעים המעלית תגיח למקום שונה במנהרה האמצעית והמדרגות הנעות יהיו בקצה אחד שלה.

בין המנהרות אצלנו ישנן עמודי תמך או פתחים כל כמה מטרים, התמונות המוסקבאיות של הרב פיינשטיין וודאי ממחישות את המעבר בין המנהרה האמצעית למנהרות הרציף.

החתך בשני הרבעים הראשונים והאחרונים של התחנה יכלול רק את מנהרות הרציף וזה חיסכון ניכר לעומת המנהרה שבתמונה.
החתך באמצע התחנה יכלול אמנם את המנהרה האמצעית אך אורכה כאמור 25%-50% מאורך הרציפים בלבד.
אזור המדרגות הנעות והמעלית שמיוצג בצהוב יהיה רק בנקודות מסויימות בלבד, ואפילו שם החתך חוסך מנהרת רציף יחיד שלמה לעומת המנהרה הענקית שבאומה. כמו כן - המעברים, המדרגות הנעות וחלק מהמעליות לרציף יהיו בתוך מנהרה לעומת המצב בו נחצב חלל שבו הם יהיו מבנים תלויים או גשרים.

שוב - אני מעריך את הפרוייקט, וכמובן שאני נהנה מהסיקור. אבל הסטנדרט הזה יקשה מאד על תיקצוב תחנת ממילא. החתך שאני מציג הוא תחתי-עמוק תואם DD בהתבסס על שידרוג חתך לונדוני-מוסקבאי טיפוסי לשנות השלושים ומעלה. בגלל ההבדלים הניכרים בין החתכים נראה לי שבאומה חוצבים חללים כפולים בגודלם מהנדרש וההוצאה כנראה בהתאם. את הצעותי להמשך הקו ביססתי על חתך הגיוני וחסכוני זה בתחנות, לא על החתך באומה שכמוהו ראיתי אולי בתמונה של המטרו בבילבאו http://www.mimoa.eu/images/4201_l.jpg . אינני זר למערכות "כבדות" תת קרקעיות ( RER, Great Northern, הכוונה איננה לתחתית או למטרו) כך שכנוסע יש לי בסיס להשוואה.

(ומצד שני - אולי זה בדיוק מה שצריך לבנות בתחנת קמדן טאון, כרציף אי אחוד דרומה, כך שנוסע שפניו לעיר יכול לעמוד באי אחד ולפנות ימינה או שמאלה לפי יעדו. הצומת שבה הרכבות מתפצלות ליעדים היא מדרום לתחנה, ולכן תמיד יש הרגשה שלא משנה לאיזה רציף יורדים הרכבת הרצויה וודאי עוברת ברציף השני... )

 

Ccyclist

Well-known member
שתי דוגמאות חד-קומתיות עמוקות מלונדון

פוטושופ לחתך (לא הנדסי) על בסיס תחנת נמה"ת ציריך
קנה המידה - הבחורות בגובה דומה לך, אתה "במסילה" והן על הרציף. לצערי הפרספקטיבה ועיקול הקו בציריך לא איפשרו התאמה טובה יותר. בתחנה זו עליתי על רכבת DD שוויצרית בחישמול עילי. (ציריך - לוצרן בשירשורי שוויץ 2013)

בכתום: חתך שלושת המנהרות האופייניות לתחנת תחתית, לפי קנה המידה של תחנת ציריך. אמנם מדובר בתחנת מבנה מלבני בבסיס בניין ולא בתחנת TBM עמוקה, אבל קנה המידה של המסילה נכון, גם אם ניתן להתווכח על עוד כמה פיקסלים.

בתחנות התת-קרקעיות שאני מכיר שתי מנהרות הרציף הארוכות תהיינה באורכה המלא של התחנה. המנהרה האמצעית משמשת לגישה ואורכה הוא בין רבע למחצית מנהרות הרציף.

בצהוב: חתך של פיר גישה כלשהו (אצלנו יש מדרגות נעות וכן מעליות, כאשר בתחנות חדשות ומשופצות עם שני האמצעים המעלית תגיח למקום שונה במנהרה האמצעית והמדרגות הנעות יהיו בקצה אחד שלה.

בין המנהרות אצלנו ישנן עמודי תמך או פתחים כל כמה מטרים, התמונות המוסקבאיות של הרב פיינשטיין וודאי ממחישות את המעבר בין המנהרה האמצעית למנהרות הרציף.

החתך בשני הרבעים הראשונים והאחרונים של התחנה יכלול רק את מנהרות הרציף וזה חיסכון ניכר לעומת המנהרה שבתמונה.
החתך באמצע התחנה יכלול אמנם את המנהרה האמצעית אך אורכה כאמור 25%-50% מאורך הרציפים בלבד.
אזור המדרגות הנעות והמעלית שמיוצג בצהוב יהיה רק בנקודות מסויימות בלבד, ואפילו שם החתך חוסך מנהרת רציף יחיד שלמה לעומת המנהרה הענקית שבאומה. כמו כן - המעברים, המדרגות הנעות וחלק מהמעליות לרציף יהיו בתוך מנהרה לעומת המצב בו נחצב חלל שבו הם יהיו מבנים תלויים או גשרים.

שוב - אני מעריך את הפרוייקט, וכמובן שאני נהנה מהסיקור. אבל הסטנדרט הזה יקשה מאד על תיקצוב תחנת ממילא. החתך שאני מציג הוא תחתי-עמוק תואם DD בהתבסס על שידרוג חתך לונדוני-מוסקבאי טיפוסי לשנות השלושים ומעלה. בגלל ההבדלים הניכרים בין החתכים נראה לי שבאומה חוצבים חללים כפולים בגודלם מהנדרש וההוצאה כנראה בהתאם. את הצעותי להמשך הקו ביססתי על חתך הגיוני וחסכוני זה בתחנות, לא על החתך באומה שכמוהו ראיתי אולי בתמונה של המטרו בבילבאו http://www.mimoa.eu/images/4201_l.jpg . אינני זר למערכות "כבדות" תת קרקעיות ( RER, Great Northern, הכוונה איננה לתחתית או למטרו) כך שכנוסע יש לי בסיס להשוואה.

(ומצד שני - אולי זה בדיוק מה שצריך לבנות בתחנת קמדן טאון, כרציף אי אחוד דרומה, כך שנוסע שפניו לעיר יכול לעמוד באי אחד ולפנות ימינה או שמאלה לפי יעדו. הצומת שבה הרכבות מתפצלות ליעדים היא מדרום לתחנה, ולכן תמיד יש הרגשה שלא משנה לאיזה רציף יורדים הרכבת הרצויה וודאי עוברת ברציף השני... )
שתי דוגמאות חד-קומתיות עמוקות מלונדון
&nbsp
רכבת קיימת בקו ה Northern City LIne (ואני רואה כבר את התיקון שבדרך מיורם לפוסט הקודם...) , תחנת מורגייט. http://citytransport.info/Digi/P1190167a.jpg זוהי רכבת פרברית היוצאת את גבולות לונדון רבתי למחוזות שמצפון לעיר. נראה שהחישמול הוא פס שלישי וזה אומר שמדובר במערכת בעלת חישמול כפול כי בפינסברי פארק הקו עולה צפונה על המסילה הראשית המחושמלת בחישמול עילי. זהו קו ייחודי שנבנה במקור עבור רכבות בגודל מלא, עבר לתחתית, אך הוחזר לרשת הארצית. ערך הקו: http://en.wikipedia.org/wiki/Northern_City_Line
&nbsp
תחנת טוטנהאם קורט רוד המוכנה גם "TCR" - נקודת האמצע של דיאגרמת התחתית נמצאת בלב תהליך התחדשות שבמהלכו תקבל קו ארצי כבד עמוק חדש - קרוסרייל. אני מצרף דיאגרמה של התחנה שבקרוב יהיו בה שלושה קווים ו6 רציפים, ויהיו לה שתי כניסות - הוותיקה במזרח התחנה והחדשה במערבה, בחצי הדרך שבין הכניסה הוותיקה לתחנת אוקספורד סרקס שבלב רחוב הקניות הראשי בעיר. בדיאגרמה זו ניתן לראות שלרציפים החדשים ישנם שתי מנהרות גישה משתי הכניסות. http://www.nce.co.uk/Journals/3/Files/2009/9/28/TCR.png הפרוייקט הזה אמנם חד-קומתי אך הוא בונה קו תת-קרקעי חדש בצמד מנהרות מקבילות 42 ק"מ מקצה לקצה, מספר תחנות תת קרקעיות חדשות, וסיפוח של קווי ענף פרבריים בקצה הקטע הראשי. והנה הדמייה של נוסעים על רציף (מנהרת רציף אחת למסילה אחת) שלו: http://www.railtechnologymagazine.c...mock-up_platform._Copyright_Crossrail_Ltd.jpg
&nbsp
אני מקווה שמובן לפורום מדוע החתך הגרנדיוזי שבאומה נראה לי מוגזם.
 

בועז ל

New member
תודה על ההשוואה הפוטושופיסטית שהעלית.

שתי דוגמאות חד-קומתיות עמוקות מלונדון
&nbsp
רכבת קיימת בקו ה Northern City LIne (ואני רואה כבר את התיקון שבדרך מיורם לפוסט הקודם...) , תחנת מורגייט. http://citytransport.info/Digi/P1190167a.jpg זוהי רכבת פרברית היוצאת את גבולות לונדון רבתי למחוזות שמצפון לעיר. נראה שהחישמול הוא פס שלישי וזה אומר שמדובר במערכת בעלת חישמול כפול כי בפינסברי פארק הקו עולה צפונה על המסילה הראשית המחושמלת בחישמול עילי. זהו קו ייחודי שנבנה במקור עבור רכבות בגודל מלא, עבר לתחתית, אך הוחזר לרשת הארצית. ערך הקו: http://en.wikipedia.org/wiki/Northern_City_Line
&nbsp
תחנת טוטנהאם קורט רוד המוכנה גם "TCR" - נקודת האמצע של דיאגרמת התחתית נמצאת בלב תהליך התחדשות שבמהלכו תקבל קו ארצי כבד עמוק חדש - קרוסרייל. אני מצרף דיאגרמה של התחנה שבקרוב יהיו בה שלושה קווים ו6 רציפים, ויהיו לה שתי כניסות - הוותיקה במזרח התחנה והחדשה במערבה, בחצי הדרך שבין הכניסה הוותיקה לתחנת אוקספורד סרקס שבלב רחוב הקניות הראשי בעיר. בדיאגרמה זו ניתן לראות שלרציפים החדשים ישנם שתי מנהרות גישה משתי הכניסות. http://www.nce.co.uk/Journals/3/Files/2009/9/28/TCR.png הפרוייקט הזה אמנם חד-קומתי אך הוא בונה קו תת-קרקעי חדש בצמד מנהרות מקבילות 42 ק"מ מקצה לקצה, מספר תחנות תת קרקעיות חדשות, וסיפוח של קווי ענף פרבריים בקצה הקטע הראשי. והנה הדמייה של נוסעים על רציף (מנהרת רציף אחת למסילה אחת) שלו: http://www.railtechnologymagazine.c...mock-up_platform._Copyright_Crossrail_Ltd.jpg
&nbsp
אני מקווה שמובן לפורום מדוע החתך הגרנדיוזי שבאומה נראה לי מוגזם.
תודה על ההשוואה הפוטושופיסטית שהעלית.
עם זאת, אף שאני מבין את גישתך, אני בספק רב אם היא רלוונטית לתחנת האומה, שבה גובה הרציפים נקבע ע"פ מספר פרמטרים מקצועיים שייחודיים לתחנה זו. אחד המרכיבים הבולטים (אך לא רק) הן סימולציות פיזור העשן הממוחשבות (CFD) שהיצמדות להן מכתיבה את ממדי אולמות הכרייה. בהחלט ייתכן שבכל אחת מהדוגמאות שהעלית לא נעשה שימוש כלל ב-CFD. מעבר לכך, תכנון מנהרות התחנה נעשה עם חברת ייעוץ מנוסה מאוסטריה. מאוד קשה להניח שהחבר'ה האלה הגדילו את גובה הרציפים - ובכך ייקרו את הפרויקט ונאריכו את הלו"ז - רק בשביל פוזה ראוותנית.
 

Ccyclist

Well-known member
הסיכוי שבקרוסרייל לא חשבו על כיבוי אפסי.

תודה על ההשוואה הפוטושופיסטית שהעלית.
עם זאת, אף שאני מבין את גישתך, אני בספק רב אם היא רלוונטית לתחנת האומה, שבה גובה הרציפים נקבע ע"פ מספר פרמטרים מקצועיים שייחודיים לתחנה זו. אחד המרכיבים הבולטים (אך לא רק) הן סימולציות פיזור העשן הממוחשבות (CFD) שהיצמדות להן מכתיבה את ממדי אולמות הכרייה. בהחלט ייתכן שבכל אחת מהדוגמאות שהעלית לא נעשה שימוש כלל ב-CFD. מעבר לכך, תכנון מנהרות התחנה נעשה עם חברת ייעוץ מנוסה מאוסטריה. מאוד קשה להניח שהחבר'ה האלה הגדילו את גובה הרציפים - ובכך ייקרו את הפרויקט ונאריכו את הלו"ז - רק בשביל פוזה ראוותנית.
הסיכוי שבקרוסרייל לא חשבו על כיבוי אפסי.
מאז אסון קינגס קרוס ב87 (שריפה עם הרוגים) היחס לשריפות וכיבוי לא רק שהוא רציני לחלוטין אלא שהוא מבוסס על ניסיון עגום.
&nbsp
מסיבה זו אין כל סיכוי בעולם שקרוסרייל לא תוכננה להתמודד עם שריפות, ולכן אם ניתן לבנות בימינו מנהרת רציף בגובה החיווט העילי בלבד השיקולים של הגובה באומה מכילים משתנים נוספים שדורשים דווקא את החתך הזה. בכל מקרה זה שונה מאד מהמערכות הכבדות-עמוקות בלונדון ופריס.
&nbsp
האם יש סיכוי שהתיכנון המקורי היה לדיזל? גובה כזה ביחס לכלי הרכב אני מכיר רק ממנהרות כביש.
 

Rubim88

New member
מן הסתם שחשבו

הסיכוי שבקרוסרייל לא חשבו על כיבוי אפסי.
מאז אסון קינגס קרוס ב87 (שריפה עם הרוגים) היחס לשריפות וכיבוי לא רק שהוא רציני לחלוטין אלא שהוא מבוסס על ניסיון עגום.
&nbsp
מסיבה זו אין כל סיכוי בעולם שקרוסרייל לא תוכננה להתמודד עם שריפות, ולכן אם ניתן לבנות בימינו מנהרת רציף בגובה החיווט העילי בלבד השיקולים של הגובה באומה מכילים משתנים נוספים שדורשים דווקא את החתך הזה. בכל מקרה זה שונה מאד מהמערכות הכבדות-עמוקות בלונדון ופריס.
&nbsp
האם יש סיכוי שהתיכנון המקורי היה לדיזל? גובה כזה ביחס לכלי הרכב אני מכיר רק ממנהרות כביש.
מן הסתם שחשבו
סביר שההבדלים נעוצים בקונספטים שונים של הגנה/טיפול בשרפות ועשן שגם משתנים עם הזמן(התחנה בציריך לדוגמא תוכננה בשנות ה70) ואף בין "אסכולות" שונות, זה שהחליטו ללכת במקום X על Y בזמן Z לא אומר שזה יהיה בכל מקום ככה..הנה דוגמאות(1, 2) ל2 תחנות תת קרקעיות חדשות שנבנו בגרמניה עם תקרה גבוהה.
 

GLSRA

Active member
קשה לתפוס את הגודל - תמונה מדברת בעד עצמה

רוצים לקבל קצת פרופורציות?
הנה סחבקכם המנוול וממוצע הקומה עומד נפעם מול היצירה ההנדסית.
קשה לתפוס את הגודל - תמונה מדברת בעד עצמה
 

בועז ל

New member
עוד קצת פרופורציות

שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4
שבת שלום, ששת קוראיי היקרים.
אפתח בווידוי: כמעריץ נלהב של תחנת האומה, מסעו של כבוד הרב פיינשטיין למוסקבה לא עשה לי טוב. בתוך שלוש דקות של סרטון הפכו דרגנועי התחנה לצל חיוור של דרגנועי "הדיכוי" הסובייטי. על אף עומקה המכובד של תחנת האומה, יש עמוקות ממנה בעולם ויש המסתכלות עליה במבט מתנשא מלמטה.

לרגע חשבתי להפסיק לתמיד את תיעוד פיר הדרגנועים, אלא שאז נזכרתי: הלו-הלו, גם לתחנה שלנו יש כמה מידות טובות להציע ובכל זאת יש בה משהו. בשרשור התפעלות פרטי זה (אתם כמובן מוזמנים להצטרף אליי) אנסה להיזכר ולהזכיר את סוד קסמה של אם כל המנהרות בארץ.
עוד קצת פרופורציות
קטע המעבר מהמכנסון לרציף. מנהרה שהייתה רחבה וגדולה ממילא תופסת עוד קצת גובה. (2 תמונות)



 

בועז ל

New member
"נופי" הרציף הדרומי.

שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4
שבת שלום, ששת קוראיי היקרים.
אפתח בווידוי: כמעריץ נלהב של תחנת האומה, מסעו של כבוד הרב פיינשטיין למוסקבה לא עשה לי טוב. בתוך שלוש דקות של סרטון הפכו דרגנועי התחנה לצל חיוור של דרגנועי "הדיכוי" הסובייטי. על אף עומקה המכובד של תחנת האומה, יש עמוקות ממנה בעולם ויש המסתכלות עליה במבט מתנשא מלמטה.

לרגע חשבתי להפסיק לתמיד את תיעוד פיר הדרגנועים, אלא שאז נזכרתי: הלו-הלו, גם לתחנה שלנו יש כמה מידות טובות להציע ובכל זאת יש בה משהו. בשרשור התפעלות פרטי זה (אתם כמובן מוזמנים להצטרף אליי) אנסה להיזכר ולהזכיר את סוד קסמה של אם כל המנהרות בארץ.
"נופי" הרציף הדרומי.
אמיגוס, אני עובר כעת לאוטומט בהודעותיי הבאות. שרשור התפעלות - כבר כתבתי, לא?

3 תמונות





 

בועז ל

New member
F דרום

שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4
שבת שלום, ששת קוראיי היקרים.
אפתח בווידוי: כמעריץ נלהב של תחנת האומה, מסעו של כבוד הרב פיינשטיין למוסקבה לא עשה לי טוב. בתוך שלוש דקות של סרטון הפכו דרגנועי התחנה לצל חיוור של דרגנועי "הדיכוי" הסובייטי. על אף עומקה המכובד של תחנת האומה, יש עמוקות ממנה בעולם ויש המסתכלות עליה במבט מתנשא מלמטה.

לרגע חשבתי להפסיק לתמיד את תיעוד פיר הדרגנועים, אלא שאז נזכרתי: הלו-הלו, גם לתחנה שלנו יש כמה מידות טובות להציע ובכל זאת יש בה משהו. בשרשור התפעלות פרטי זה (אתם כמובן מוזמנים להצטרף אליי) אנסה להיזכר ולהזכיר את סוד קסמה של אם כל המנהרות בארץ.
F דרום

 

בועז ל

New member
המרפסת של


שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4
שבת שלום, ששת קוראיי היקרים.
אפתח בווידוי: כמעריץ נלהב של תחנת האומה, מסעו של כבוד הרב פיינשטיין למוסקבה לא עשה לי טוב. בתוך שלוש דקות של סרטון הפכו דרגנועי התחנה לצל חיוור של דרגנועי "הדיכוי" הסובייטי. על אף עומקה המכובד של תחנת האומה, יש עמוקות ממנה בעולם ויש המסתכלות עליה במבט מתנשא מלמטה.

לרגע חשבתי להפסיק לתמיד את תיעוד פיר הדרגנועים, אלא שאז נזכרתי: הלו-הלו, גם לתחנה שלנו יש כמה מידות טובות להציע ובכל זאת יש בה משהו. בשרשור התפעלות פרטי זה (אתם כמובן מוזמנים להצטרף אליי) אנסה להיזכר ולהזכיר את סוד קסמה של אם כל המנהרות בארץ.
המרפסת של



 

בועז ל

New member
כבוד צאר המנהרות.

שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4
שבת שלום, ששת קוראיי היקרים.
אפתח בווידוי: כמעריץ נלהב של תחנת האומה, מסעו של כבוד הרב פיינשטיין למוסקבה לא עשה לי טוב. בתוך שלוש דקות של סרטון הפכו דרגנועי התחנה לצל חיוור של דרגנועי "הדיכוי" הסובייטי. על אף עומקה המכובד של תחנת האומה, יש עמוקות ממנה בעולם ויש המסתכלות עליה במבט מתנשא מלמטה.

לרגע חשבתי להפסיק לתמיד את תיעוד פיר הדרגנועים, אלא שאז נזכרתי: הלו-הלו, גם לתחנה שלנו יש כמה מידות טובות להציע ובכל זאת יש בה משהו. בשרשור התפעלות פרטי זה (אתם כמובן מוזמנים להצטרף אליי) אנסה להיזכר ולהזכיר את סוד קסמה של אם כל המנהרות בארץ.
כבוד צאר המנהרות.
3 תמונות.





 

בועז ל

New member
לסיום פרק ההתפעלות

שבתשתיות - A1, מנהרת הדגל 4
שבת שלום, ששת קוראיי היקרים.
אפתח בווידוי: כמעריץ נלהב של תחנת האומה, מסעו של כבוד הרב פיינשטיין למוסקבה לא עשה לי טוב. בתוך שלוש דקות של סרטון הפכו דרגנועי התחנה לצל חיוור של דרגנועי "הדיכוי" הסובייטי. על אף עומקה המכובד של תחנת האומה, יש עמוקות ממנה בעולם ויש המסתכלות עליה במבט מתנשא מלמטה.

לרגע חשבתי להפסיק לתמיד את תיעוד פיר הדרגנועים, אלא שאז נזכרתי: הלו-הלו, גם לתחנה שלנו יש כמה מידות טובות להציע ובכל זאת יש בה משהו. בשרשור התפעלות פרטי זה (אתם כמובן מוזמנים להצטרף אליי) אנסה להיזכר ולהזכיר את סוד קסמה של אם כל המנהרות בארץ.
לסיום פרק ההתפעלות
2 תמונות נוספות מהרציף הדרומי.



 
מצב
הנושא נעול.
למעלה