שומן רווי , פעילות גופנית , סוכר , LDL

pattos

New member
you're going ../images/Emo31.gifdown../images/Emo31.gif

ח"ח על ההשקעה משה
 

pattos

New member
מה הקשר? אני תומך

בדל פחממות לדיאטה, לא כאורך חיים. כאורח חיים אני תומך באימונים קשים ומסוכנים. ואני לא תומך בלאכול חמאה
 

אלי ו.

New member
דל פחממות = עתיר שומן

מי שמספר לי על דיאטה באמת דלת פחממות בעצם אומר שהדיאטה שלו עתירת שומן. נניח שאתה אוכל 2000 קלוריות ומקפיד על פחות מ 50 גרם פחממות (200 קלוריות) נשארו לך 1800 קלוריות. אולי תאכל 200 גרם חלבונים (400 קלוריות), הגענו ל 600 קלוריות, מאיפה יגיעו שאר ה 1400 קלוריות? אתה יכול להכפיל את כמות הפחממות ועדיין רוב הקלוריות תגענה משומנים. אני מניח שאת השומנים שלך אתה מקבל ממקורות איכותיים יותר מאשר חמאה אבל עדיין מדובר בדיאטה שרוב הקלוריות שלה מגיעות משומן ולכן אני מעדיף לכנות את הדיאטות האלה לא "דלות פחממות" או "דיאטת חלבונים" אלא בשם המשקף את המרכיב העיקרי בתזונה, |דגש|"דיאטה עתירת שומנים".
 
כן , אתה ...

אתה תומך באכילת שומן מרובה כמוני אז על תיתמם. אגב , אם לא אוכלים פחממות רוב השומן בא משומן רווי :) תעשה איתי ברית ? כדאי שנלחם יחד מול כל השאר ?
 

m0sh3

New member
אין שום בעיה לצרוך

חלבון מן החי ממקורות רזים [חזה הודו , טונה במים] ולצרוך שומן ממקורות עתירי שומן בלתי רווי כמו שמנים צמחיים. אין הכרח לצרוך הרבה שומן רווי כאשר לא צורכים פחמימות.
 
תראה , אם אתה ממש מתאמץ

אז אין בעיה . הבעיה שצריך להתאמץ והמאמץ לא נראה כדאי. זה לא הכרח אבל זה מה שיוצא כאשר לא צורכים פחממות כמובן תתחיל לעשות תכמונים תצליח לחיות גם מהדיאטה שלך. אגב , פעם הייתה מקובלת הדעה שגם חלבון מזיק היום זה רק השומן הרווי . או שאני טועה ?
 
למה צריך להתאמץ?

מה הבעיה לאכול שומן ממקור צמחי? אבוקדו, אגוזים, גרעינים, טחינה... כמובן שיש גם שמנים צמחיים שמישהו כבר הפיק בשבילך, וכל שעליך לעשות זה לאסוף את בקבוק השמן מהמדף בסופר. חלבון מזיק בכמויות מוגזמות. כמו כל דבר. פירוק החלבון מביא לעלייה בפסולת החנקנית בגוף, וכן - חלבון ממקור חי בכמויות גדולות עלול להביא למצב של gout (גם על זה כבר דיברתי איתך). זה פחות קשור לחלבון, ויותר לחומצות הגרעין, אבל הן שם אז... בכל מקרה - גם שומן רווי וגם חלבון אפשר לאכול. למעשה - צריך לא רק אפשר אלא גם צריך. מה שכן - לא בכמויות מוגזמות. אני מצטערת לעצור את "מהפכת התזונה" שלך, אבל אין שום מעבר הדרגתי לתזונה מבוססת על שומן...
 

m0sh3

New member
אין בעיה עם חלבון בכמויות גדולות

הטענה היחידה שקיימת כיום כנגד כמויות גדלות של חלבון היא איבוד גדול יותר של סידן , גם הנושא הזה ממש לא מוחלט ויש דיון בעניינו. אם את מדברת על חומצות גרעין של DNA וRNA , אלה בכלל לא חומצות אמינו. אני ראיתי מחקרים שדנים בצריכה של עד 2 גרם חלבון פר קילוגרם גוף ביום , שזה פי 2.5 מההמלצה של 0.8 גרם פר קילוגרם. הפסולת החנקתית מופרשת מהגוף דרך מעגל האוריאה.
 
אני יודעת שחומצות גרעין

אינן חומצות אמינו, אבל הן מצויות בבשר (שהוא מקור עיקרי לחלבון מהחי בעיקרון) בכמויות לא מבוטלות. הסכנה למצב של gout היא לא פרי דמיוני, אלא דבר הקיים בצריכה מוגזמת של חלבון מהחי. הפסולת החנקתית אכן מופרשת מהגוף, אך כמויות גבוהות שלה גורמות לשינויים בpH של הדם - לא מומלץ, וכן מעמיסות על הכליות - שוב, לא נחמד בכלל.
 

m0sh3

New member
לא שמעתי על המצב הזה ,

אני אשמח לקרוא עליו , אם יש לך חומר. השאלה היא עדיין מהי כמות מוגזמת. אין בעיה מבחינת הכליות לעמוד בעומס , כפי שאמרתי , נערכו מחקרים בנושא הנושא. כיוון שהיא מפונית אני לא רואה סיבה שיגרם שינוי בpH של הדם. בכל אופן , בספרות שבדקתי לא צוינו שום נזקים פוטנציאליים פרט לעניין הסידן שאינו ברור עדיין.
 
סבבה. אביא כשאמצא משהו ספציפי.

המקור הוא כמובן קורסים בביוכימיה, אבל אני באמת לא זוכרת במדוייק את העמודים בספרו של ואן-הולד. אחפש משהו און-ליין. יותר פשוט.
 
אה, ובקשר לסילוק הפסולת -

נכון שהכליות מתמודדות עם זה, אבל א. לכל דבר יש מחיר. תאמץ את הכליות יותר מדי ותשלם את המחיר. ב. הגוף לא מתמודד עם עודפים בצורה נפלאה. תראה את מה שקורה עם עודף סוכר - הוא אומנם מסולק בשתן, אבל גם נשאר בדם. דוגמה מהמצב בסכרת.בקשר לסידן והכל - לא מוכר לי העניין... עכשיו בקשר לgout - כאן יש קישור לנושא הספציפי. לא מדברים שם על צריכה של בשר כגורם למצב, אבל בקישור הזה מוסר העניין של Hyperuricemia וזה קשור באופן ישיר לצריכה של מזונות עשירים בחומצות גרעין.
 
אה, ובקשר לסילוק הפסולת -

נכון שהכליות מתמודדות עם זה, אבל א. לכל דבר יש מחיר. תאמץ את הכליות יותר מדי ותשלם את המחיר. ב. הגוף לא מתמודד עם עודפים בצורה נפלאה. תראה את מה שקורה עם עודף סוכר - הוא אומנם מסולק בשתן, אבל גם נשאר בדם. דוגמה מהמצב בסכרת.בקשר לסידן והכל - לא מוכר לי העניין... בקשר לgout - כאן יש קישור בנושא המחלה. לא מדובר שם על עניין צריכת חלבון מהחי כגורם לה אומנם, אבל בקישור הזה מדובר באופן ספציפי על נושא הHyperuricemia וכן דנים גם בgout. לא הכי מדעי, אבל זה מה יש בהתראה קצרה...
 

m0sh3

New member
אני אקרא.

בנוגע לכליות , אני מצרף את (1) שעוסק בצריכת חלבון גבוהה ותפקוד הכליות. עד 2 גרם לקילו גוף , כפי שאמרתי , לא נצפו שום בעיות אצל אנשים עם תפקוד כליות תקין. מי שיש לו פתולוגיה בכליות זה עניין אחר. עודף סוכר לא מסולק בשתן , זה קורה רק בסכרת. פתולוגיות לא רלוונטיות לעניין , כאמור. לעודף סוכר יש נתיבים מטבוליים שונים - יש רגולציה של מסלולי הפקת האנרגיה ובמקרים קיצוניים De novo lipogenesis. אגב , גלוקוז בדם זה תקין , השאלה היא הרמות. המחקר עליו מסתמכים בויקיפדיה ממליץ לגבי אנשים שיש להם כבר הHyperuricemia כך שהוא לא רלוונטי לעניין. מתוך המחקר: Assessment of each purine base content rather than the total purine content of foods should be considered in future recommendations for hyperuricemic individuals. לא לכל אחד , אלא רק לסובלים מהבעיה. בנוסף , בכתבה הראשונה שהבאת מדובר על גורמי סיכון אחרים ביניהן בעיות כליות קיימות. כמו שאמרת , שום קשר לחלבון. לפי ספר הביוכימיה שלי , הגורמים הם או סינטזה מוגברת של uric acid [פתולוגית , כתוצאה מבעיות שונות , ולא כתוצאה מצריכת חלבון מן החי] או בעיה בהפרשת הuric acid. לא כתוב בשום מקור על קשר לצריכת חלבון. (1) Nutrition & Metabolism 2005, 2:25 doi:10.1186/1743-7075-2-25 Dietary protein intake and renal function http://www.nutritionandmetabolism.com/content/2/1/25
 
2 גרם לקילו זה באמת לא מוגזם

וזה דבר הנהוג אצל ספורטאים ו/או מפתחי גוף. 0.8 גרם לקילו זה כמות המומלצת לאדם שלא מתאמן (אני גם לא בטוחה שזו הכמות המקסימלית שמומלצת). לא אמרתי מהי הכמות המדוייקת של חלבון שממנה והלאה תהיינה כבר בעיות. אני לא יודעת מה בדיוק מוגזם. מה שכן, עם כל דבר אפשר להגזים. לא קראתי את המחקר עליו הסתמכו בויקיפדיה, אבל באתר עצמו כתוב במפורש כי המצב מקושר באופן ישיר לצריכה של מזונות עשירים בפורינים (האמת שממה שידוע לי זה גם פירימידינים, אבל שיהיה). אין ספק, עם זאת, כי פגמים מטבוליטיים יכולים לגרום לאותו מצב באופן מהיר בהרבה גם אם האדם צורך מעט מזונות כנ"ל.
 
למעלה