G o v e r no r
דילוגים המצדדים בקרב אנשי המקצוע בטלים בששים ת. זה לא נכון. הם לא בטלים בשישים. להלן השמות הממליצים שכתובים בספר על הדילוגים פרופסור ה. פירסטנברג - האוניברסיטה העברית בירושלים פרופסור א. פיאטצקי-שפירו - אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת ייל פרופסור ד. קשדן - אוניברסיטת הארוורד פרופסור י. ברנשטיין - אוניברסיטת הארוורד ד"ר עלי מרצבך - ראש המרכז ליעוץ סטטיסטי באוניברסיטת בר אילן, שכתב השתכנעתי כי באמת התגלתה כאן תופעה מיוחדת של הצפנת אינפורמציה בדילוגי אותיות וכו´ מיוחדות בטקסט התורה´´ "יימים ששה כתבי-יד (תורה של בית-כנסת, מגילות קלף כתובות בידי סופר-סתם) השונים זה מזה בעשרות אותיות בספר בראשית לבדו. " ת. רק ספר שיש לו הכשר מרבנים מוסמכים בא בחשבון כל ספר אחר בכלל אין להתייחס אליו. רק לשני ספרים יש הכשר ויש בניהם הבדל של אות אחת שהיא לא משפיע על הדילוגים. הרב צבי ענבל כתב כך:ו שלום רב! אין לי זמן לעיין במקור זה בפרטים,לעצם הענין: מספר הגירסאות בתורה תלוי למה קוראים "גירסא".כאן יש הבדל עקרוני בין החוקרים למיניהם ובין ציבור שומרי התורה. לגבי חוקר כל ספר או עותק הנמצא בחפירות, בגניזה או בארכיון הוא גירסא שונה, אם יש בו שינויים. יש בגישה זו טעות או אי הבנה יסודית. לשם המחשה: כל ספר תורה נבדק היום במחשב לגבי יתרות וחסרות או טעות במילים. התברר לאחר התחלת השימוש במחשב כי אחוז לא קטן של ספרים הכילו טעויות שלא נתגלו ע"י מגיהים. אם ספר כזה יפסל הוא יגנז באדמה (בד"כ בכלי חרס) ואם אלף שנה אח"כ הוא יתגלה - זו תהיה גירסא "חדשה" לפחות לגבי החוקרים. למעשה, יש ספרים שהשתמשו בהם שנים מבלי שגילו טעויות קטנות, אך בכל זאת אין זו "גירסא" מסיבה פשוטה: אם נשווה ספר פרטי מסוים זה לאלפי ספרים אחרים, נראה שבכולם כתוב אחרת. לדוגמא: באחד מהספרים המשמשים את הלומדים לקרוא בתורה בשבת, מספר הכתוב על קלף יש טעות. כידוע, התורה אינה מנוקדת, מפוסקת או מוטעמת והכל תורה שבעל-פה. ספר עזר כזה נקרא: "תיקון קוראים", בו מודפס טור צילום מספר תורה ומולו טור מחומש מנוקד עם טעמים, להקלת הלימוד בע"פ. והנה, באחד מספרי "תיקון קוראים" (יש כמה הוצאות ומהדורות) יש שגיאה: בצילום מספר התורה כתוב בפרשת נח במקום "ותנח התבה על הר אררט" המילים: "ותנח תתבה על הר אררט"... האם זו גירסא? כמובן שלא, מפני שיש מאה אלף ספרים בהם כתוב נכון. מה יקרה אם דווקא ספר זה ישאר וימצא בגניזת בני-ברק בעוד שלש מאות שנה - יבוא המגלה ויאמר שיש עוד גירסא? לכן, הגירסאות שדובר עליהן בסמינר הן הגירסאות (המופיעות בתנ"ך קורן) המייצגות את תשעה המקומות בהם השוואת כל הספרים במשך מאות שנים רבות הולידה מצב של ספק, ולא "גירסא" של תנ"ך שנמצא בגניזה בקהיר או תנ"ך הנמצא בלנינגרד ושרד כמעט אלף שנה או כתבי יד עתיקים שמצאו חוקרים בכל מיני מקומות. בקיצור: המסורת החיה של מאות אלפי ספרים בכל רחבי תבל, בהם קוראים כל שבת וחג היא הקובעת ולא כל מיני כתבי יד וספרים שאמינותם אינה ידועה ואינה מעלה או מורידה. באשר לשאלתך על הדילוגים: אכן אין ספק שהבדלים של אותיות בודדות עשויה להשפיע ואף משפיעה על הדילוגים. למעשה, המערכות שנמצאו, אף על פי שהן מרשימות מאד, ואף יותר מכך, בכל זאת אין בהם שלמות ואינן מלאות. יתכן שהסיבה היא ההבדלים המעטים האלה, ויתכן שמצטרפת גם הסיבה שלא ידוע עד הסוף מה בדיוק ובאיזו שיטה לחפש. אבל בכל מקרה, ברור שאין בכח כמה אותיות בודדות להפיל מערכות רבות מאד שנמצאו. איפה הגבול - כלומר, כמה שינויים פוגמים אך אינם הורסים - זאת אינני יודע, אבל הטענה כאילו הגירסאות גורמות לכל המחקר לאבד את אמינותו אינה יותר מזריית חול בעיניים. אלו הטוענים כך לא הוכיחו זאת, ודעתם נקבעה מראש, כלומר: המטרה מסומנת. מבחינתם כל תירוץ הוא כשר וישר. "הדילוגים הפשוטים כבר ננטשו מזמן וגם במבחנים החדשים (Famous Rabbis Experiment) יש פאדיחות. " ת. . רעיון החקירה של התורה בשיטת הדילוגים הינו רעיון עתיק שהיה בידי חכמי ישראל. העיסוק בו עתה אין בו חידוש עקרוני. יעויין למשל בשער הצירוף בספר "פרדס רימונים" מהרב המקובל משה קורדוברו זיע"א. טענה: מומחים רבים בתחום המתימטי וההסתברותי הגיעו למסקנה שאין שום משמעות סטטיסטית למחקר בדרך של דילוגים באותיות התורה. תשובה: א. הדיסציפלינה המדעית הנהוגה היום הינה בעלת עמדת פתיחה של אי לקיחה בחשבון נוכחות של כח עליון. מבחינה זו היו בתולדות המדע שינויים. עכ"פ באופן חריג, כנראה מחמת הטענות הסטטיסטיות כבדות המשקל והאישים התומכים בהן, מהם מומחים במתימטיקה והסתברות הנושאים תארים אקדמיים חשובים (כמו פרופ´ רוברט הארליק מאוניברסיטת סיאטל - וושינגטון, ד"ר משה כץ מהטכניון, פרופ´ אליהו ריפס מהאוניברסיטה העברית המכון למתימטיקה, הארולד גאנץ לשעבר חוקר בכיר ביחידת ההצפנה של הפנטגון ועוד מומחים חשובים, מהם יש כאלו שהחליטו בנפשם לעשות תשובה כתוצאה מניתוח הסתברותי של התוצאות שהתקבלו). פורסמה בכתב העת Statistiscal science אוג. 94 למנינם כרך 9 מס. 3 כתבה. בתגובה פרסמה קבוצת סטטיסטיקאים בשנת 99 למניינם תגובה הטוענת לשלילת הטענות הסטטיסטיות מכל וכל. הטענות של המבקרים התייחסו בעיקר לכך שהממצאים המצויים לא נבדקו מתוך הנחות פותחות אקראיות אלא הן, לטענתם, בבחינת שרטוט המטרה לאחר פגיעת החץ. כדי לעמוד באבני הבחן המדעיים הדרושים גם לפי דעת הקבוצה המבקרת נעשה מחקר המבוסס על טקסט שלא נבחר על ידי קבוצת המתימטיקאים המאמינים, אלא הוא טקסט עתיק שנבחן היום בדיעבד. הממצאים שהתקבלו היו בעלי מובהקות מכרעת (1/600). הדבר פורסם גם באינטרנט. ניתן למצוא את הדיונים בקשר לכך באתרים aish.com וכן .
http://www.torahcodes.co.il יש גם מאמר חשוב של הרולד גאנץ .. .The primer. למחקר זה, שנעשה תחת אילוצים מחמירים של דיסציפלינות מתמטיות המקובלות בעולם המדע, לא נמצאה עד כה שום בקורת המפריכה את התוצאות. נראה שהתוצאות משכנעות בצורה מוחצת. יעויין גם בספרו של ויצטום "מימד נוסף".
http://www.cs.technion.ac.il/~erelsgl/yhdut/dat_emt/tjuva10.html גם אם נוריד את הדילוגים של שמות הרבנים בגלל שאפשר לכנות אותם בשמות שונים עדיין יש הבדל גדול מאוד בין מספר הדילוגים שמוצאים בספר התורה לבין הדילוגים שמוצאים בספר מלחמה ושלום (או בכל ספר אחר) שהוא ספר עבה יותר פי כמה שכבר קיים במחשב שלכם. "כל ענין איתור דילוגים הוא צביעת עגול מטרה סביב לחץ תועה. לא מספרים לך שניסו למצוא עשרות אירועים חשובים ולא הצליחו. לא מספרים לך כי וריאציות אחרות לא אקטואליות מצויות בדילוגים קטנים יותר. " ת. זה לא נכון . עובדה שחזו מראש את רצח רבין ויש גם דילוגים היום למה יקרה בעתיד. ניתן לראות בהרצאות של ערכים והידברות. ומדובר על נבואות מה יקרה אם ישמרו תורה ומצווות וגם מה אם לא ישמרו תורה ומצוות חלילה. "התורה נכשלת לחלוטין בחזוי עתיד גם בארועים שהתוצאות האפשריות שלהם מוגדרות היטב." ת. התורה לא נכשלה אתה נכשלת להפריך את הראיה המוחצת שהתורה אמת מראיות שמביאים מהדילוגים. בכבוד רב ובאהבה רבה דוד