שימו לב,

רון סי

New member
גם אם יש כמה נוסחים שונים לתורה

עדיין, אם ניתן למצוא בכל אחד מהם את המסרים המוצפנים, גם אם בדילוגים שונים, אז מהות התופעה נשמרת.
 

G o v e r no r

New member
התופעה קיימת ב"מופתיות" זו או אחרת

בכל טקסט מספיק גדול. אולם, הענין הוא שאינך יודע האם הטקסט הקונסוננטי שבידינו, אשר על הנסח המנוקד שלו (אחד מהשבעה, גרסת קורן) אתה "מדגים דלוגים", הוא זה שניתן במעמד הר-סיני. סביר מאד כי הנוסח שניתן במעמד הר-סיני שונה מן הנסח הקונסוננטי שבידינו. האם קראת את מחקרי, על כל הצבעותיו הפנימיות? הוא עונה על שאלותיך. הבונוס לשבת המוצבע שם מ"כתובות אינטרנט נילוות" מדגים "איך זה עובד"...
 

רון סי

New member
התופעה קיימת ב"מופתיות" זו או אחרת

בכל טקסט מספיק גדול" זה טיעון אחר, לא הטיעון שהבאת על ריבוי הנוסחים. אני תקפתי רק את טיעון ריבוי הנוסחים. האם קראתי את מחקרך: לצערי העמוק, עלי לבצע טיים-שרינג בין שעות עבודה לשעות בילוי באינטרנט, ולכן אני מעדיף הודעות ממצות וקולעות. עם זאת, יש מספק לינקים שסיפקת שאני עשוי להדפיס ולקרוא בזמני הפנוי. אבל אל תסמוך על זה, לא ממני ולא מאחרים.
 

G o v e r no r

New member
"זה טיעון אחר, לא הטיעון שהבאת

על ריבוי הנוסחים" טוב, נתמקד ברבוי נסחים. הנסח היחיד הממוחשב הוא "קורן" והוא גלגול של פרי עבודת קבוצת יהודים גרמניים מאמצע המאה ה- 19. מכיוון שהוא היחיד הממוחשב - עליו מדגימים דלוגים (מעדיפים לחפש מטבע מתחת לפנס). כתר ארם-צובא (Aleppo Codex) וכתב-יד לנינגרד (Leningrad Codex) העתיקים ממנו בכאלף שנים ונוקדו והוטעמו ע"י בני משפחת בן-אשר מטבריה - הם הרבה יותר מיוחסים, אך אינם ממוחשבים. כאמור, קיימים שבעה נסחים מנוקדים (עם vowels) ומוטעמים. הנסח הקונסוננטי, אשר, בימינו הוא יחיד, לא היה יחיד לפני כאלפיים שנה, ולמעשה איננו יודעים מה הנסח שניתן בהר-סיני...
 

רון סי

New member
"טוב, נתמקד ברבוי נסחים"

אני מתערב שלא תצליח. אשאל אותך כך: האם לדעתך, אם נמחשב את שאר הנוסחים, לא נמצא בהם דילוגים כמו בנוסח הממוחשב הקיים? האם אתה טוען שלא ימצאו בהם מסרים דומים ואף זהים, אלא שבדילוגים אחרים?
 

G o v e r no r

New member
"אני מתערב שלא תצליח"

במה לא אצליח? הטענות שאני מעלה הן פשוטות: (1) ה"דלוגים" מודגמים רק על נסח "קורן", כיוון שהוא היחיד הממוחשב. קיימים עוד ששה נסחים יוקרתיים ועתיקים יותר השייכים למעגל מסורה מוכח. צורת מטריצות האותיות וממדיהן תלויות ב- stream האותיות אשר במנוסקריפט. (2) גם הנסח הלא מנוקד (הקונסוננטי), אשר היום הוא יחיד - לא היה יחיד בעבר. הדרישה לנסח מודל עלתה לפני כאלפיים שנה והענין הושג ע"י פשרה בין זרמים ו- majority rules. סכום ביניים: גם אם נניח שהתורה "ניתנה במעמד הר-סיני" (היא לא ניתנה שם, אלא נכתבה על פני מספר מאות שנים, בין המאה התשיעית לשישית לפנה"ס) - אין אנו יודעים מהו "הנסח שניתן במעמד הר-סיני". בנוסף - אין מוצאים כך סתם דלוגים לאקטואליה. לוקחים ארוע ומנסחים אותו בקצרה ומפעילים תכנת חפוש. אם התוצאות אינן מרשימות דיין - משנים את נסח הארוע ומנסים שוב ושוב, עד ש"יוצאת" תוצאה מרשימה. אז צובעים עגול מטרה סביב הנסח המוצלח ומתחילים להריע ולילל יללות שמחה. אין בודקים, למשל, שמא נסח כוזב יצא ב"דלוגים" עוד יותר מרשימים. למשל, לגבי הארוע "תחמושת אורניום מדולל", אין בודקים שמא הוריאציות "תחמושת פלוטוניום מדולל" (כזב), או "תחמושת צזיום מועשר" (כזב) יוצאות ב"דלוגים" מצומצמים יותר, ולכן "מופתיים" יותר, אולם כוזבים. סכום ביניים: צובעים עגול מטרה סביב החץ. והעקר, ויצטום, ריפס, רוזנברג (ולהלן WRR) עצמם כבר הסכימו שדלוגים פשוטים כאלה (ולהלן ELS, ELS-I מסוג ראשון), אינם מובהקים ומופיעים בכל מנוסקריפט מספיק גדול. הם שנו את טענותיהם והחלו לעסוק במה שקרוי Famous Rabbis Experiment, או ELS-II (או ELS מסוג שני), וגם שם אינם נוחלים הצלחה רבה. הסכמתם לעבור מ- ELS-I ל- ELS-II נבעה בדיוק מכך שהסכימו כי אין חד-משמעיות נקיה מ- bias בבחירת נסח הארוע לחפוש. ההחלטה היתה לחפש תאריכי לידה ומוות של רבנים מפורסמים, ונקבע כי "מפורסם" יחשב מי שאנציקלופדיה מסוימת לגדולי יהדות, הקדישה לו למעלה מ- X שורות. גם כאן נסתבר מיד שהמסיונרים הפאגאנים החרדים מצאו דרך לשלוח ידים לקלחת, במאמץ לשחק עם הנתונים, ולהבטיח תוצאות ברמת מובהקות רצויה. לא תאמינו, אולם צבי ענבל, אשר כינה את כתר ארם-צובא וכתב-יד לנינגרד בתאר "נסחים שגויים שנמצאו בגניזה" (ואשר אי-הכאתו המידית בברק היא ההוכחה המוחצת והבלתי נתנת להפרכה שאין אלהים), הוא אחד מאלה שנסו לשלוח יד ולהטות תוצאות (חפשו Zvi Inbal). מה נותר עוד להוסיף? דלעת170 ובני מינו, החפ"שים (חיילים הפשוטים) של המסיון הפאגאני החרדי, ננטשו לנפשם בקו הראשון של חזית ה"דלוגים", במוצבי ELS-I, בעוד הגנרלים WRR נסוגו לקו שני של בצורים, מוצבי ELS-II, ואינם מודעים לכך שננטשו להלחם לריק. מבדר מחד ומעורר חמלה מאידך להציץ בדף הבית של הידברות: http://www.hidabroot.org/home.htm תמצא שם ארבעה "דלוגים" חמים טריים מעניני דיומא: הצלף הסדרתי והטרור הצ´צ´ני! הפיגוע הקטלני באיי באלי! י.ערפאת והמוקטעה נפגשים! תחמשת אורניום מדולל - בה נעשה שימוש במלחמת המפרץ, וכולם מצביעים על דף שיש בו עשרות "דוגמאות" של "דלוגים" "מוצלחים": אשרינו שהאידיוטים והאימבצילים אינם מצויים במחננו, אלא גודשים את שורות האוייב...
 

רון סי

New member
לא תצליח

להתמקד בטיעון ריבוי הנוסחים. והנה, כבר בהודעתך זו הגשמת את הערכתי. מי ישלם את זכייתי? שאלתי שאלה פשוטה: האם להערכתך יהיו או לא יהיו מסרים מוצפנים בדילוגים שווים בשאר הנוסחים של התנ"ך? לא קיבלתי תשובה... במקום זה קיבלתי טיעונים חדשים מסוג של "מציירים מטרה", שהוא טיעון חלש מאד, ואם תרצה אסביר גם למה.
 

G o v e r no r

New member
´שאלתי שאלה פשוטה: האם להערכתך

יהיו או לא יהיו מסרים מוצפנים בדילוגים שווים בשאר הנוסחים של התנ"ך? לא קיבלתי תשובה´ אין מסרים מוצפנים. שום דבר לא מוצפן. עצם העובדה שניתן "לשחק" עם הנסוח (wording) של הארוע עד שתווצר מטריצה "מרשימה" - אומר, לכל מי שלא נשר טרם-זמן ממערכת חנוך ראויה, כי אתה "מצייר עגולי מטרה סביב חצים תועים". הרי אתה יכול לנסות בחשאי "ארוע" אקטואליה מסוים, להיווכח כי שום wording שלו אינו מרשים, להסתיר את העובדה שנסית ולא עלה בידך דבר זולת חרס, חרסית וחול-זך, ולבחור מן העתון "ארוע" אחר מבלי שנהיה מודעים לכשלונך, ולנסות מזלך שוב פעמים אחדות עד שתוכל סופסוף לפרוץ בצהלות מיוחלות. רון סי ידידי, אתה רשאי כמובן להתערב עם עצמך, לזכות לעתים ולשלם לעצמך זכיה, או לשחק שח-מט עם עצמך, ולסובב את הלוח כל אימת שמסתמן יתרון ל"יריבך". כל אלה חרויות מעוגנות בקונסטיטוציה. "רבוי נסחים" פרושו שאתה מדגים על טקסט ש"קדושתו" מסופקת ביותר (נסח מעודן ביותר). אני קונסיסטנטי ופרסיסטנטי בנקודה זאת, ואת זה רואה כל אדם העוקב אחר הודעותי. גם לו היו ממוחשבים כל הנסחים (הם לא. רק "קורן"), ולא היית יודע מי מהם הוא "הנכון" (קיים סכוי סביר שאף לא אחד) - לא היית יכול לטעון "הנה מטריצה מינימלית והנה מכסימלית, התוצאה חייבת להיות בתחום בין שתיהן וזה מרשים", כיוון שאין יודעים כלל מה הטקסט ש"ניתן בהר-סיני". בדעתי לזכות בהתערבות הפתוחה ועומדת בענין "האם אצליח לייאש את דלעת170". נחנתי בסוג המתאים של סבלנות והתמדה והוא יצא לפנסיה הרבה לפני (דומני שאמר בהזדמנות מסוימת כי הוא בן 39). לא רצוי שתשתתק. חושבני שאתה בין האחראים ל- rating הגבוה של הפורום... ?Are we having fun yet
 

L7

New member
גוורנר, נראה שאתה משקיען רציני

באנטי דת תחביב ישן? דוס לשעבר? פעולת גמול? או סתם רדיפת צדק?
 

preacher

New member
מהר סיני ירד עותק אחד.

מה שאומר שהעותקים האחרים הם טעויות הגהה ולא ספרים ממקור אלוהי. אם גם בעותקים ממקור לא אלוהי יש דילוגים, סימן שהדילוגים לא ממקור אלוהי. זה שהדילוגים קיימים הרי אנו כבר יודעים. "מהות התופעה" היא המקור האלוהי, לא עצם קיומם.
 

דוד170

New member
G o v e r no r

בס"ד דילוגים בתורה בספר "צפונות בתורה" של הרב שמואל יניב רואים שיש דילוגים בתורה בהתחלת ספר בראשית ובסופו שם הספר תורה בדילוגים של 49 אותיות מהאות ת´ של המילה בראשית והלאה . בסוף ספר בראשית בפרק מ"ט כ"ח -ל. מהאות ת של המילה וזאת יוצא תורה בדילוגים של 49 אותיות. בספר שמות בהתחלת הספר מהאות ת של המלה שמות יוצא דילוגים של 49 אותיות ובסוף הספר שמות פרק לט ח-י"ג מהאות ת האחרונה של המלה תכלת יוצא בדילוגים תורה כל 49 אותיות.וכך יוצא תורה בדילוגים של 49 אותיות גם בספר במדבר וגם בסוף ספר דברים מקבלים את שם הספר (תורה) בדילוגים כל 49 אותיות בהתחלת הספר ובסופו כל 49 אותיות. בהתחלת ספר ויקרא מקבלים בדילוגים שם המחבר של הספר שהוא בורא העולם . בהתחלת ספר דברים הדילוגים הם בכל 48 אותיות. בספרים האחרונים שהם במדבר ודברים התורה יוצאת בדילוגים לכיוון השם של בורא העולם כלומר הפוך מה –ת´ ל-ה´ ניתן לראות את הדילוגים בתורה באתר שלהן http://m.ep.walla.co.il/community/2002/2/7/6379181/h-4142.doc בספר ישן המימד הנוסף יש 179 דילוגים רק בספר בראשית , מאז מצאו עוד הרבה דילוגים חדשים. עצם העובדה שיש בספר זה כל כך הרבה דילוגים שאין בספר אחר מראה שלא רק שזה ספר התורה שניתן בהר סיני , אלא שגם יש השגחה פרטית שבורא העולם משגיח שלא יהיו שינוים בספר שהגיע אלינו. ואכן בין ספר התורות שהגיעו מהגולה יש רק שינוי באות אחת בין הספרדים לאשכנזים ושנוי זה לא משפיע על הדילוגים. מצורף קובץ הסבר על הדילוגים. ואכן, עם התרחבות המחקר וריבוי התגליות ופרסומן בקרב אנשי המחקר ברחבי העולם, הפכה תגלית זו אצל הקהיליה המדעית פלא של ממש מבחינה הסתברותית. נצטט לדוגמא את דבריו של אחד המתמטיקאים המפורסמים ביותר בעולם, רוברט ג´ אומן, חבר באקדמיה למדעים של ארה"ב, לאחר שבדק ביסודיות האופיינית לו את המחקרים שהונחו לפניו: "מבחינה סטטיסטית זהו הרבה מעבר לנדרש בדרך כלל. אמות המידה המחמירות ביותר שהוחלו אי פעם הן בין 1 ל1000. התוצאות של ריפס (פרופ´ אליה ריפס העומד בראש החוקרים את הצופן שבתורה) משמעותיות לפחות ברמה של 1 ל-מליון, פשוט לא רואים תוצאות כאלה בניסויים מדעיים רגילים. הצופן התנ"כי הוא פשוט עובדה". אין בכל האתרים של הכופרים כמות של דילוגים כפי שמוצאים בתורה. הם גם לא הביאו ספר עם דילוגים בהתחלת הספר ובסופו ושם המחבר באמצע הספר 5 פעמים כפי שמופיע בתורה. מה שהם מוצאים דילוגים בספר עבה מלחמה ושלום כמות רגילה של דילוגים שמופעים בטקסט גדול. הדבר המיוחד בתורה יש בו כמות יוצאת מגדר הרגיל שאין להשוותו לספר אחר בעולם. מתוך האתר של נחום בומבך בפולמוס שהתעורר בשנים האחרונות סביב השאלה האם יש ממש בטענה כי בתורה קיים מידע המוצפן בדילוגי אותיות, חלה לאחרונה תפנית דרמטית.מחקרים חדשים אינם מותירים עוד ספק , כי התופעה אכן קיימת. מדובר במחקרים המפריכים את כל הטענות שהועלו עד כה במטרה להטיל ספק בתקיפותם של מסקנות העולות ממחקרים קודמים.ואכן, עד כה לא הצליח איש להפריך את המסקנות העולות ממחקרים חדשים אלה. על כל אלה ועוד, באתר שלפנינו. המצדדים בקרב אנשי המקצוע בטלים בששים ת. זה לא נכון. הם לא בטלים בשישים. להלן השמות הממליצים שכתובים בספר על הדילוגים פרופסור ה. פירסטנברג - האוניברסיטה העברית בירושלים פרופסור א. פיאטצקי-שפירו - אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת ייל פרופסור ד. קשדן - אוניברסיטת הארוורד פרופסור י. ברנשטיין - אוניברסיטת הארוורד ד"ר עלי מרצבך - ראש המרכז ליעוץ סטטיסטי באוניברסיטת בר אילן, שכתב השתכנעתי כי באמת התגלתה כאן תופעה מיוחדת של הצפנת אינפורמציה בדילוגי אותיות וכו´ מיוחדות בטקסט התורה´´ "יימים ששה כתבי-יד (תורה של בית-כנסת, מגילות קלף כתובות בידי סופר-סתם) השונים זה מזה בעשרות אותיות בספר בראשית לבדו. " ת. רק ספר שיש לו הכשר מרבנים מוסמכים בא בחשבון כל ספר אחר בכלל אין להתייחס אליו. רק לשני ספרים יש הכשר ויש בניהם הבדל של אות אחת שהיא לא משפיע על הדילוגים. "הדילוגים הפשוטים כבר ננטשו מזמן וגם במבחנים החדשים (Famous Rabbis Experiment) יש פאדיחות. " ת. . רעיון החקירה של התורה בשיטת הדילוגים הינו רעיון עתיק שהיה בידי חכמי ישראל. העיסוק בו עתה אין בו חידוש עקרוני. יעויין למשל בשער הצירוף בספר "פרדס רימונים" מהרב המקובל משה קורדוברו זיע"א. טענה: מומחים רבים בתחום המתימטי וההסתברותי הגיעו למסקנה שאין שום משמעות סטטיסטית למחקר בדרך של דילוגים באותיות התורה. תשובה: א. הדיסציפלינה המדעית הנהוגה היום הינה בעלת עמדת פתיחה של אי לקיחה בחשבון נוכחות של כח עליון. מבחינה זו היו בתולדות המדע שינויים. עכ"פ באופן חריג, כנראה מחמת הטענות הסטטיסטיות כבדות המשקל והאישים התומכים בהן, מהם מומחים במתימטיקה והסתברות הנושאים תארים אקדמיים חשובים (כמו פרופ´ רוברט הארליק מאוניברסיטת סיאטל - וושינגטון, ד"ר משה כץ מהטכניון, פרופ´ אליהו ריפס מהאוניברסיטה העברית המכון למתימטיקה, הארולד גאנץ לשעבר חוקר בכיר ביחידת ההצפנה של הפנטגון ועוד מומחים חשובים, מהם יש כאלו שהחליטו בנפשם לעשות תשובה כתוצאה מניתוח הסתברותי של התוצאות שהתקבלו). פורסמה בכתב העת Statistiscal science אוג. 94 למנינם כרך 9 מס. 3 כתבה. בתגובה פרסמה קבוצת סטטיסטיקאים בשנת 99 למניינם תגובה הטוענת לשלילת הטענות הסטטיסטיות מכל וכל. הטענות של המבקרים התייחסו בעיקר לכך שהממצאים המצויים לא נבדקו מתוך הנחות פותחות אקראיות אלא הן, לטענתם, בבחינת שרטוט המטרה לאחר פגיעת החץ. כדי לעמוד באבני הבחן המדעיים הדרושים גם לפי דעת הקבוצה המבקרת נעשה מחקר המבוסס על טקסט שלא נבחר על ידי קבוצת המתימטיקאים המאמינים, אלא הוא טקסט עתיק שנבחן היום בדיעבד. הממצאים שהתקבלו היו בעלי מובהקות מכרעת (1/600). הדבר פורסם גם באינטרנט. ניתן למצוא את הדיונים בקשר לכך באתרים aish.com וכן .http://www.torahcodes.co.il יש גם מאמר חשוב של הרולד גאנץ .. .The primer. למחקר זה, שנעשה תחת אילוצים מחמירים של דיסציפלינות מתמטיות המקובלות בעולם המדע, לא נמצאה עד כה שום בקורת המפריכה את התוצאות. נראה שהתוצאות משכנעות בצורה מוחצת. יעויין גם בספרו של ויצטום "מימד נוסף". http://www.cs.technion.ac.il/~erelsgl/yhdut/dat_emt/tjuva10.html חסhttp://www.hidabroot.org/tzofen.htm http://www.hidabroot.org/codes/codes_kishorim.htm http://www.hidabroot.org/home.htm ההמשך בקובץ
 

עמלק

New member
אתה הרי לא מבין מילה ממה שכתוב

במאמר, אתה כמו עורב שמוצא טבעת מוזהבת ומעביר אותה ממקום למקום...
 

דוד170

New member
אני לא מבין אותך. אין לך מנוע חיפוש

אין לך מנוע חיפוש? אין לך אי מיילים של אנשים שיכולים להסביר לך כל דבר שאתה לא מבין? אתה צריך להבין היום כל ילד יכול להבין הכל. צריך רק לשאול ולחפש. אתה לא יכול לומר למישהו אתה לא מבין. מה שאני לא מבין אני מחפש באינטרנט או שולח למומחים בנושא. יש לי הרבה אי מיילים ולא בעיה למצוא אי מיילים של מומחים בכל נושא שאחד מהם מוכן לעזור בכדי להבין.
 

עמלק

New member
והנה אתה ממשיך להוכיח לי כמה אתה

בור וטיפש. הרי לא טענתי ולו לשניה שיש דבר מה שאיני מבין בהודעותך, אלא ציינתי כי אתה הוא זה שאינו מבין דבר מהרשום. אני דימיתי אותך לעורב, העורב אינו מבין מהי טבעת הזהב שהוא לוקח ומעביר מקום - וכן אתה, אינך מבין דבר מהרשום ובכל זאת ממשיך להפיץ זאת. את מה שאני לא מבין - אני לוקח לספריית האוניברסיטה, אינטרנט זה טוב ויפה אבל רמת האמינות של חלק מהחומרים המתפרסמים אינה גבוהה כלל וכלל.
 

G o v e r no r

New member
קיימים לתורה שבעה נסחים מנוקדים

הנבדלים זה מזה ב- 43 הבדלים בספר בראשית לבדו. כל שבעה נסחים יוקרתיים אלה שייכים למעגל מסורה _מוכח_. מטריצות הדילוגים משתנות מנסח אחד למשנהו עקב ההבדלים בין הנסחים. אתה תופש זאת? שבעה נסחים _שונים_! הנוסח הלא מנוקד (הקונסוננטי) אינו מאפשר להראות _שום_ "דלוג" שכן אינו מכיל די תנועות. אתה תופש זאת? אינו מכיל די תנועות! _איננו_ יודעים מהו הנוסח הקונסוננטי ש"ירד" מ"הר-סיני", שכן לפני כאלפיים שנה היו _כמה_ נסחים קונסוננטיים, שהואחדו ע"י פשרות בין זרמים ביהדות, או ע"י מדיניות "הרוב קובע" (majority rules). אתה תופש זאת? היו נסחים מרובים לטקסט הקונסוננטי! הבט, אתה יכול להתעלם מהפרכותי, ואולי אינך מבין את מילה ממשפטי הפשוטים, אולם מתביש להודות, אבל, למשתתפי הפורום עיניים בראשם (אהם, כך אני מקווה). וכרגיל, דווח עדכני על מצב הממצאים הארכיאולוגיים...
 

דוד170

New member
G o v e r no r

בס"ד דילוגים בתורה בספר "צפונות בתורה" של הרב שמואל יניב רואים שיש דילוגים בתורה בהתחלת ספר בראשית ובסופו שם הספר תורה בדילוגים של 49 אותיות מהאות ת´ של המילה בראשית והלאה . בסוף ספר בראשית בפרק מ"ט כ"ח -ל. מהאות ת של המילה וזאת יוצא תורה בדילוגים של 49 אותיות. בספר שמות בהתחלת הספר מהאות ת של המלה שמות יוצא דילוגים של 49 אותיות ובסוף הספר שמות פרק לט ח-י"ג מהאות ת האחרונה של המלה תכלת יוצא בדילוגים תורה כל 49 אותיות.וכך יוצא תורה בדילוגים של 49 אותיות גם בספר במדבר וגם בסוף ספר דברים מקבלים את שם הספר (תורה) בדילוגים כל 49 אותיות בהתחלת הספר ובסופו כל 49 אותיות. בהתחלת ספר ויקרא מקבלים בדילוגים שם המחבר של הספר שהוא בורא העולם . בהתחלת ספר דברים הדילוגים הם בכל 48 אותיות. בספרים האחרונים שהם במדבר ודברים התורה יוצאת בדילוגים לכיוון השם של בורא העולם כלומר הפוך מה –ת´ ל-ה´ ניתן לראות את הדילוגים בתורה באתר שלהן http://m.ep.walla.co.il/community/2002/2/7/6379181/h-4142.doc בספר ישן המימד הנוסף יש 179 דילוגים רק בספר בראשית , מאז מצאו עוד הרבה דילוגים חדשים. עצם העובדה שיש בספר זה כל כך הרבה דילוגים שאין בספר אחר מראה שלא רק שזה ספר התורה שניתן בהר סיני , אלא שגם יש השגחה פרטית שבורא העולם משגיח שלא יהיו שינוים בספר שהגיע אלינו. ואכן בין ספר התורות שהגיעו מהגולה יש רק שינוי באות אחת בין הספרדים לאשכנזים ושנוי זה לא משפיע על הדילוגים. מצורף קובץ הסבר על הדילוגים. ואכן, עם התרחבות המחקר וריבוי התגליות ופרסומן בקרב אנשי המחקר ברחבי העולם, הפכה תגלית זו אצל הקהיליה המדעית פלא של ממש מבחינה הסתברותית. נצטט לדוגמא את דבריו של אחד המתמטיקאים המפורסמים ביותר בעולם, רוברט ג´ אומן, חבר באקדמיה למדעים של ארה"ב, לאחר שבדק ביסודיות האופיינית לו את המחקרים שהונחו לפניו: "מבחינה סטטיסטית זהו הרבה מעבר לנדרש בדרך כלל. אמות המידה המחמירות ביותר שהוחלו אי פעם הן בין 1 ל1000. התוצאות של ריפס (פרופ´ אליה ריפס העומד בראש החוקרים את הצופן שבתורה) משמעותיות לפחות ברמה של 1 ל-מליון, פשוט לא רואים תוצאות כאלה בניסויים מדעיים רגילים. הצופן התנ"כי הוא פשוט עובדה". אין בכל האתרים של הכופרים כמות של דילוגים כפי שמוצאים בתורה. הם גם לא הביאו ספר עם דילוגים בהתחלת הספר ובסופו ושם המחבר באמצע הספר 5 פעמים כפי שמופיע בתורה. מה שהם מוצאים דילוגים בספר עבה מלחמה ושלום כמות רגילה של דילוגים שמופעים בטקסט גדול. הדבר המיוחד בתורה יש בו כמות יוצאת מגדר הרגיל שאין להשוותו לספר אחר בעולם. מתוך האתר של נחום בומבך בפולמוס שהתעורר בשנים האחרונות סביב השאלה האם יש ממש בטענה כי בתורה קיים מידע המוצפן בדילוגי אותיות, חלה לאחרונה תפנית דרמטית.מחקרים חדשים אינם מותירים עוד ספק , כי התופעה אכן קיימת. מדובר במחקרים המפריכים את כל הטענות שהועלו עד כה במטרה להטיל ספק בתקיפותם של מסקנות העולות ממחקרים קודמים.ואכן, עד כה לא הצליח איש להפריך את המסקנות העולות ממחקרים חדשים אלה. על כל אלה ועוד, באתר שלפנינו. המצדדים בקרב אנשי המקצוע בטלים בששים ת. זה לא נכון. הם לא בטלים בשישים. להלן השמות הממליצים שכתובים בספר על הדילוגים פרופסור ה. פירסטנברג - האוניברסיטה העברית בירושלים פרופסור א. פיאטצקי-שפירו - אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת ייל פרופסור ד. קשדן - אוניברסיטת הארוורד פרופסור י. ברנשטיין - אוניברסיטת הארוורד ד"ר עלי מרצבך - ראש המרכז ליעוץ סטטיסטי באוניברסיטת בר אילן, שכתב השתכנעתי כי באמת התגלתה כאן תופעה מיוחדת של הצפנת אינפורמציה בדילוגי אותיות וכו´ מיוחדות בטקסט התורה´´ "יימים ששה כתבי-יד (תורה של בית-כנסת, מגילות קלף כתובות בידי סופר-סתם) השונים זה מזה בעשרות אותיות בספר בראשית לבדו. " ת. רק ספר שיש לו הכשר מרבנים מוסמכים בא בחשבון כל ספר אחר בכלל אין להתייחס אליו. רק לשני ספרים יש הכשר ויש בניהם הבדל של אות אחת שהיא לא משפיע על הדילוגים. "הדילוגים הפשוטים כבר ננטשו מזמן וגם במבחנים החדשים (Famous Rabbis Experiment) יש פאדיחות. " ת. . רעיון החקירה של התורה בשיטת הדילוגים הינו רעיון עתיק שהיה בידי חכמי ישראל. העיסוק בו עתה אין בו חידוש עקרוני. יעויין למשל בשער הצירוף בספר "פרדס רימונים" מהרב המקובל משה קורדוברו זיע"א. טענה: מומחים רבים בתחום המתימטי וההסתברותי הגיעו למסקנה שאין שום משמעות סטטיסטית למחקר בדרך של דילוגים באותיות התורה. תשובה: א. הדיסציפלינה המדעית הנהוגה היום הינה בעלת עמדת פתיחה של אי לקיחה בחשבון נוכחות של כח עליון. מבחינה זו היו בתולדות המדע שינויים. עכ"פ באופן חריג, כנראה מחמת הטענות הסטטיסטיות כבדות המשקל והאישים התומכים בהן, מהם מומחים במתימטיקה והסתברות הנושאים תארים אקדמיים חשובים (כמו פרופ´ רוברט הארליק מאוניברסיטת סיאטל - וושינגטון, ד"ר משה כץ מהטכניון, פרופ´ אליהו ריפס מהאוניברסיטה העברית המכון למתימטיקה, הארולד גאנץ לשעבר חוקר בכיר ביחידת ההצפנה של הפנטגון ועוד מומחים חשובים, מהם יש כאלו שהחליטו בנפשם לעשות תשובה כתוצאה מניתוח הסתברותי של התוצאות שהתקבלו). פורסמה בכתב העת Statistiscal science אוג. 94 למנינם כרך 9 מס. 3 כתבה. בתגובה פרסמה קבוצת סטטיסטיקאים בשנת 99 למניינם תגובה הטוענת לשלילת הטענות הסטטיסטיות מכל וכל. הטענות של המבקרים התייחסו בעיקר לכך שהממצאים המצויים לא נבדקו מתוך הנחות פותחות אקראיות אלא הן, לטענתם, בבחינת שרטוט המטרה לאחר פגיעת החץ. כדי לעמוד באבני הבחן המדעיים הדרושים גם לפי דעת הקבוצה המבקרת נעשה מחקר המבוסס על טקסט שלא נבחר על ידי קבוצת המתימטיקאים המאמינים, אלא הוא טקסט עתיק שנבחן היום בדיעבד. הממצאים שהתקבלו היו בעלי מובהקות מכרעת (1/600). הדבר פורסם גם באינטרנט. ניתן למצוא את הדיונים בקשר לכך באתרים aish.com וכן .http://www.torahcodes.co.il יש גם מאמר חשוב של הרולד גאנץ .. .The primer. למחקר זה, שנעשה תחת אילוצים מחמירים של דיסציפלינות מתמטיות המקובלות בעולם המדע, לא נמצאה עד כה שום בקורת המפריכה את התוצאות. נראה שהתוצאות משכנעות בצורה מוחצת. יעויין גם בספרו של ויצטום "מימד נוסף". http://www.cs.technion.ac.il/~erelsgl/yhdut/dat_emt/tjuva10.html חסhttp://www.hidabroot.org/tzofen.htm http://www.hidabroot.org/codes/codes_kishorim.htm http://www.hidabroot.org/home.htm ההמשך בקובץ
 

G o v e r no r

New member
קיימים לתורה שבעה נסחים מנוקדים

הנבדלים זה מזה ב- 43 הבדלים בספר בראשית לבדו. כל שבעה נסחים יוקרתיים אלה שייכים למעגל מסורה _מוכח_. מטריצות הדילוגים משתנות מנסח אחד למשנהו עקב ההבדלים בין הנסחים. אתה תופש זאת? שבעה נסחים _שונים_! הנוסח הלא מנוקד (הקונסוננטי) אינו מאפשר להראות _שום_ "דלוג" שכן אינו מכיל די תנועות. אתה תופש זאת? אינו מכיל די תנועות! _איננו_ יודעים מהו הנוסח הקונסוננטי ש"ירד" מ"הר-סיני", שכן לפני כאלפיים שנה היו _כמה_ נסחים קונסוננטיים, שהואחדו ע"י פשרות בין זרמים ביהדות, או ע"י מדיניות "הרוב קובע" (majority rules). אתה תופש זאת? היו נסחים מרובים לטקסט הקונסוננטי! הבט, אתה יכול להתעלם מהפרכותי, ואולי אינך מבין את מילה ממשפטי הפשוטים, אולם מתביש להודות, אבל, למשתתפי הפורום עיניים בראשם (אהם, כך אני מקווה). וכרגיל, דווח עדכני על מצב הממצאים הארכיאולוגיים...
 

דוד170

New member
G o v e r no r

דילוגים המצדדים בקרב אנשי המקצוע בטלים בששים ת. זה לא נכון. הם לא בטלים בשישים. להלן השמות הממליצים שכתובים בספר על הדילוגים פרופסור ה. פירסטנברג - האוניברסיטה העברית בירושלים פרופסור א. פיאטצקי-שפירו - אוניברסיטת תל אביב ואוניברסיטת ייל פרופסור ד. קשדן - אוניברסיטת הארוורד פרופסור י. ברנשטיין - אוניברסיטת הארוורד ד"ר עלי מרצבך - ראש המרכז ליעוץ סטטיסטי באוניברסיטת בר אילן, שכתב השתכנעתי כי באמת התגלתה כאן תופעה מיוחדת של הצפנת אינפורמציה בדילוגי אותיות וכו´ מיוחדות בטקסט התורה´´ "יימים ששה כתבי-יד (תורה של בית-כנסת, מגילות קלף כתובות בידי סופר-סתם) השונים זה מזה בעשרות אותיות בספר בראשית לבדו. " ת. רק ספר שיש לו הכשר מרבנים מוסמכים בא בחשבון כל ספר אחר בכלל אין להתייחס אליו. רק לשני ספרים יש הכשר ויש בניהם הבדל של אות אחת שהיא לא משפיע על הדילוגים. הרב צבי ענבל כתב כך:ו שלום רב! אין לי זמן לעיין במקור זה בפרטים,לעצם הענין: מספר הגירסאות בתורה תלוי למה קוראים "גירסא".כאן יש הבדל עקרוני בין החוקרים למיניהם ובין ציבור שומרי התורה. לגבי חוקר כל ספר או עותק הנמצא בחפירות, בגניזה או בארכיון הוא גירסא שונה, אם יש בו שינויים. יש בגישה זו טעות או אי הבנה יסודית. לשם המחשה: כל ספר תורה נבדק היום במחשב לגבי יתרות וחסרות או טעות במילים. התברר לאחר התחלת השימוש במחשב כי אחוז לא קטן של ספרים הכילו טעויות שלא נתגלו ע"י מגיהים. אם ספר כזה יפסל הוא יגנז באדמה (בד"כ בכלי חרס) ואם אלף שנה אח"כ הוא יתגלה - זו תהיה גירסא "חדשה" לפחות לגבי החוקרים. למעשה, יש ספרים שהשתמשו בהם שנים מבלי שגילו טעויות קטנות, אך בכל זאת אין זו "גירסא" מסיבה פשוטה: אם נשווה ספר פרטי מסוים זה לאלפי ספרים אחרים, נראה שבכולם כתוב אחרת. לדוגמא: באחד מהספרים המשמשים את הלומדים לקרוא בתורה בשבת, מספר הכתוב על קלף יש טעות. כידוע, התורה אינה מנוקדת, מפוסקת או מוטעמת והכל תורה שבעל-פה. ספר עזר כזה נקרא: "תיקון קוראים", בו מודפס טור צילום מספר תורה ומולו טור מחומש מנוקד עם טעמים, להקלת הלימוד בע"פ. והנה, באחד מספרי "תיקון קוראים" (יש כמה הוצאות ומהדורות) יש שגיאה: בצילום מספר התורה כתוב בפרשת נח במקום "ותנח התבה על הר אררט" המילים: "ותנח תתבה על הר אררט"... האם זו גירסא? כמובן שלא, מפני שיש מאה אלף ספרים בהם כתוב נכון. מה יקרה אם דווקא ספר זה ישאר וימצא בגניזת בני-ברק בעוד שלש מאות שנה - יבוא המגלה ויאמר שיש עוד גירסא? לכן, הגירסאות שדובר עליהן בסמינר הן הגירסאות (המופיעות בתנ"ך קורן) המייצגות את תשעה המקומות בהם השוואת כל הספרים במשך מאות שנים רבות הולידה מצב של ספק, ולא "גירסא" של תנ"ך שנמצא בגניזה בקהיר או תנ"ך הנמצא בלנינגרד ושרד כמעט אלף שנה או כתבי יד עתיקים שמצאו חוקרים בכל מיני מקומות. בקיצור: המסורת החיה של מאות אלפי ספרים בכל רחבי תבל, בהם קוראים כל שבת וחג היא הקובעת ולא כל מיני כתבי יד וספרים שאמינותם אינה ידועה ואינה מעלה או מורידה. באשר לשאלתך על הדילוגים: אכן אין ספק שהבדלים של אותיות בודדות עשויה להשפיע ואף משפיעה על הדילוגים. למעשה, המערכות שנמצאו, אף על פי שהן מרשימות מאד, ואף יותר מכך, בכל זאת אין בהם שלמות ואינן מלאות. יתכן שהסיבה היא ההבדלים המעטים האלה, ויתכן שמצטרפת גם הסיבה שלא ידוע עד הסוף מה בדיוק ובאיזו שיטה לחפש. אבל בכל מקרה, ברור שאין בכח כמה אותיות בודדות להפיל מערכות רבות מאד שנמצאו. איפה הגבול - כלומר, כמה שינויים פוגמים אך אינם הורסים - זאת אינני יודע, אבל הטענה כאילו הגירסאות גורמות לכל המחקר לאבד את אמינותו אינה יותר מזריית חול בעיניים. אלו הטוענים כך לא הוכיחו זאת, ודעתם נקבעה מראש, כלומר: המטרה מסומנת. מבחינתם כל תירוץ הוא כשר וישר. "הדילוגים הפשוטים כבר ננטשו מזמן וגם במבחנים החדשים (Famous Rabbis Experiment) יש פאדיחות. " ת. . רעיון החקירה של התורה בשיטת הדילוגים הינו רעיון עתיק שהיה בידי חכמי ישראל. העיסוק בו עתה אין בו חידוש עקרוני. יעויין למשל בשער הצירוף בספר "פרדס רימונים" מהרב המקובל משה קורדוברו זיע"א. טענה: מומחים רבים בתחום המתימטי וההסתברותי הגיעו למסקנה שאין שום משמעות סטטיסטית למחקר בדרך של דילוגים באותיות התורה. תשובה: א. הדיסציפלינה המדעית הנהוגה היום הינה בעלת עמדת פתיחה של אי לקיחה בחשבון נוכחות של כח עליון. מבחינה זו היו בתולדות המדע שינויים. עכ"פ באופן חריג, כנראה מחמת הטענות הסטטיסטיות כבדות המשקל והאישים התומכים בהן, מהם מומחים במתימטיקה והסתברות הנושאים תארים אקדמיים חשובים (כמו פרופ´ רוברט הארליק מאוניברסיטת סיאטל - וושינגטון, ד"ר משה כץ מהטכניון, פרופ´ אליהו ריפס מהאוניברסיטה העברית המכון למתימטיקה, הארולד גאנץ לשעבר חוקר בכיר ביחידת ההצפנה של הפנטגון ועוד מומחים חשובים, מהם יש כאלו שהחליטו בנפשם לעשות תשובה כתוצאה מניתוח הסתברותי של התוצאות שהתקבלו). פורסמה בכתב העת Statistiscal science אוג. 94 למנינם כרך 9 מס. 3 כתבה. בתגובה פרסמה קבוצת סטטיסטיקאים בשנת 99 למניינם תגובה הטוענת לשלילת הטענות הסטטיסטיות מכל וכל. הטענות של המבקרים התייחסו בעיקר לכך שהממצאים המצויים לא נבדקו מתוך הנחות פותחות אקראיות אלא הן, לטענתם, בבחינת שרטוט המטרה לאחר פגיעת החץ. כדי לעמוד באבני הבחן המדעיים הדרושים גם לפי דעת הקבוצה המבקרת נעשה מחקר המבוסס על טקסט שלא נבחר על ידי קבוצת המתימטיקאים המאמינים, אלא הוא טקסט עתיק שנבחן היום בדיעבד. הממצאים שהתקבלו היו בעלי מובהקות מכרעת (1/600). הדבר פורסם גם באינטרנט. ניתן למצוא את הדיונים בקשר לכך באתרים aish.com וכן .http://www.torahcodes.co.il יש גם מאמר חשוב של הרולד גאנץ .. .The primer. למחקר זה, שנעשה תחת אילוצים מחמירים של דיסציפלינות מתמטיות המקובלות בעולם המדע, לא נמצאה עד כה שום בקורת המפריכה את התוצאות. נראה שהתוצאות משכנעות בצורה מוחצת. יעויין גם בספרו של ויצטום "מימד נוסף". http://www.cs.technion.ac.il/~erelsgl/yhdut/dat_emt/tjuva10.html גם אם נוריד את הדילוגים של שמות הרבנים בגלל שאפשר לכנות אותם בשמות שונים עדיין יש הבדל גדול מאוד בין מספר הדילוגים שמוצאים בספר התורה לבין הדילוגים שמוצאים בספר מלחמה ושלום (או בכל ספר אחר) שהוא ספר עבה יותר פי כמה שכבר קיים במחשב שלכם. "כל ענין איתור דילוגים הוא צביעת עגול מטרה סביב לחץ תועה. לא מספרים לך שניסו למצוא עשרות אירועים חשובים ולא הצליחו. לא מספרים לך כי וריאציות אחרות לא אקטואליות מצויות בדילוגים קטנים יותר. " ת. זה לא נכון . עובדה שחזו מראש את רצח רבין ויש גם דילוגים היום למה יקרה בעתיד. ניתן לראות בהרצאות של ערכים והידברות. ומדובר על נבואות מה יקרה אם ישמרו תורה ומצווות וגם מה אם לא ישמרו תורה ומצוות חלילה. "התורה נכשלת לחלוטין בחזוי עתיד גם בארועים שהתוצאות האפשריות שלהם מוגדרות היטב." ת. התורה לא נכשלה אתה נכשלת להפריך את הראיה המוחצת שהתורה אמת מראיות שמביאים מהדילוגים. בכבוד רב ובאהבה רבה דוד
 

G o v e r no r

New member
"הרב צבי ענבל כתב כך.."

לאור נסיוני עם האופן המכשיל בו אתה מפנה שאלות למומחים, כדי להציג את תשובותיהם כארגומנט בויכוח, עדיין יש מקום לאפשר לצבי ענבל ליהנות מן הספק. אולם, _אם_ התכוון לאשר אמר, אזי אינו רב אלא אימבציל, ערל-לב, מנוער מדעת, וכמובן, חוזר בתשובה, מסיונר פאגאן. זה שהוא רומז שכתר ארם-צובא וכתב-יד לנינגרד הם כתבי יד פסולים שנגנזו, ואתה מצטט אותו ושניכם, למרות זאת, עדיין נושמים - זו הוכחה מוחצת שאין לה הפרכה שאין אלוהים. אחרת היה ברק כבר מכה בשניכם מזמן. וכעת לעובדות: קיימים לתורה שבעה נסחים מנוקדים השונים זה מזה ב- 43 הבדלים בספר בראשית לבדו. כל שבעה נסחים יוקרתיים אלה שייכים למעגל מסורה _מוכח_. מטריצות הדילוגים משתנות מנסח אחד למשנהו עקב ההבדלים בין הנסחים. אתה תופש זאת? שבעה נסחים _שונים_! הנוסח הלא מנוקד (הקונסוננטי) אינו מאפשר להראות _שום_ "דלוג" שכן אינו מכיל די תנועות. אתה תופש זאת? אינו מכיל די תנועות! _איננו_ יודעים מהו הנוסח הקונסוננטי ש"ירד" מ"הר-סיני", שכן לפני כאלפיים שנה היו _כמה_ נסחים קונסוננטיים, שהואחדו ע"י פשרות בין זרמים ביהדות, או ע"י מדיניות "הרוב קובע" (majority rules). אתה תופש זאת? היו נסחים מרובים לטקסט הקונסוננטי! הבט, אתה יכול להתעלם מהפרכותי, ואולי אינך מבין את מילה ממשפטי הפשוטים, אולם מתביש להודות, אבל, למשתתפי הפורום עיניים בראשם (אהם, כך אני מקווה). וכרגיל, דווח עדכני על מצב הממצאים הארכיאולוגיים...
 
למעלה