תומא, דבריך קולעים. והריק שבשטניות
אגב, כשמשהו אומר "הכל רלטיבי" או "הכל זה טקסט ללא כל זיקה לעולם הממשי", הרי לטענות אלה הוא נותן מעמד של אמת מוחלטת, למעשה. גם המצהיר על רלטיביות, בגישתו מובלעת האמת במובן האריסטוטלי, במובן של ישוע - שאמת היא עניין אונטולוגי, קשורה בעולם הממשי. מאז פופר ניתן לדבר על התקרבות יותר ויותר לאמת, וזאת באמצעות הפרכת גישות חלקיות ואמיתיות פחות (למשל, חוקי ניוטון אינם חלים במהירות המתקרבת למהירות האור, ולכן הוא מופרך לטובת גישה כוללת יותר, זו של איינשטיין, הכוללת את חוקי ניוטון כמתוחמים ותקפים, בקרוב סביר, בהקשר מסויים בלבד - במהירויות הרחוקות ממהירות האור). בעניין החטא כ"משעמם" - יש משהו בדבריך, וראה גם גישתה של הפילוסופית חנה ארנדט, המדברת על "הבנליות של הרע", גישה הניסמכת על אפלטון, שראה ברע סוג של היעדר, היעדר ידיעת הטוב. והרי השטן אינו יכול ליצור כל דבר חדש, יש כאן ריק, שהשטן ממסך ומסתיר את טיבו מעיניך בכך שהוא מאיץ בך לפעול מהר, כפי שעשו גם מאמינים פגניים בהתגודדויותיהם, (ראה תאור נביאי הבעל בסיפור הנביא אליהו והמבחן של אלוהי אמת שהעמיד אליהו לכוהני הבעל) בהם פצעו עצמם והיצליפו על עצמם בשוטים עד זוב דם, וכל זאת בחיפזון ושילהוב עצמי היסטרי. מכאן הפתגם העממי "המהירות מן השטן".
אגב, כשמשהו אומר "הכל רלטיבי" או "הכל זה טקסט ללא כל זיקה לעולם הממשי", הרי לטענות אלה הוא נותן מעמד של אמת מוחלטת, למעשה. גם המצהיר על רלטיביות, בגישתו מובלעת האמת במובן האריסטוטלי, במובן של ישוע - שאמת היא עניין אונטולוגי, קשורה בעולם הממשי. מאז פופר ניתן לדבר על התקרבות יותר ויותר לאמת, וזאת באמצעות הפרכת גישות חלקיות ואמיתיות פחות (למשל, חוקי ניוטון אינם חלים במהירות המתקרבת למהירות האור, ולכן הוא מופרך לטובת גישה כוללת יותר, זו של איינשטיין, הכוללת את חוקי ניוטון כמתוחמים ותקפים, בקרוב סביר, בהקשר מסויים בלבד - במהירויות הרחוקות ממהירות האור). בעניין החטא כ"משעמם" - יש משהו בדבריך, וראה גם גישתה של הפילוסופית חנה ארנדט, המדברת על "הבנליות של הרע", גישה הניסמכת על אפלטון, שראה ברע סוג של היעדר, היעדר ידיעת הטוב. והרי השטן אינו יכול ליצור כל דבר חדש, יש כאן ריק, שהשטן ממסך ומסתיר את טיבו מעיניך בכך שהוא מאיץ בך לפעול מהר, כפי שעשו גם מאמינים פגניים בהתגודדויותיהם, (ראה תאור נביאי הבעל בסיפור הנביא אליהו והמבחן של אלוהי אמת שהעמיד אליהו לכוהני הבעל) בהם פצעו עצמם והיצליפו על עצמם בשוטים עד זוב דם, וכל זאת בחיפזון ושילהוב עצמי היסטרי. מכאן הפתגם העממי "המהירות מן השטן".