אני מסכים איתך חלקית
גם אני לא מבין את המדענים שמנסים להביא צידוקים מדעיים לעשר המכות וקריעת ים סוף.
אני מסכים שכשמדען מנסה להביא ראיות למעשה ניסים תמיד הראיות יהיו קלושות אם בכלל וזהו עניין אמוני. צריך הרבה אמונה כדי לקבל את קיומם של ניסים.
אני מסכים מאד שהתורה היא לא ספר מדע ולא בדיוק ספר היסטוריה. היא יותר ספר מיתולוגיה וספר חוקים (ארכאיים, מוזרים, וחלקם אכזריים).
אני מסכים לגבי המחזירים בתשובה (ספציפית אמנון יצחק) שמנסים לשוות לתלמוד נופך מדעי שניתן משמיים, וגם אני חושב שזו שטות.
כתבת שאתה כתימני מתחבר לרמב״ם. מה הקשר? הוא לא היה צרפתי? אגב, הוא העתיק את רוב המשנה הפילוסופית שלו (או הושפע רבות...) מהפילוסופים היווניים, ובפרט אריסטו ואפלטון.
גם אני לא מבין את המדענים שמנסים להביא צידוקים מדעיים לעשר המכות וקריעת ים סוף.
אני מסכים שכשמדען מנסה להביא ראיות למעשה ניסים תמיד הראיות יהיו קלושות אם בכלל וזהו עניין אמוני. צריך הרבה אמונה כדי לקבל את קיומם של ניסים.
אני מסכים מאד שהתורה היא לא ספר מדע ולא בדיוק ספר היסטוריה. היא יותר ספר מיתולוגיה וספר חוקים (ארכאיים, מוזרים, וחלקם אכזריים).
אני מסכים לגבי המחזירים בתשובה (ספציפית אמנון יצחק) שמנסים לשוות לתלמוד נופך מדעי שניתן משמיים, וגם אני חושב שזו שטות.
כתבת שאתה כתימני מתחבר לרמב״ם. מה הקשר? הוא לא היה צרפתי? אגב, הוא העתיק את רוב המשנה הפילוסופית שלו (או הושפע רבות...) מהפילוסופים היווניים, ובפרט אריסטו ואפלטון.