שלום לכולם וחג שמח, יש לי נושא חשוב

moriarty

New member
ג'ורדן סילבה ופדרר הפסידו לא פעם

גם בעונה הטובה ביותר שלו, ג'ורדן הפסיד עשרה משחקים, ועוד שלושה בפלייאוף.
סילבה הפסיד פעמיים-שלוש בפרייד, וגם פדרר הפסיד פה ושם.
 

AmitNHB

New member


 

YardenBu

New member
ואי, עמית, איזה אנטי

מן הסתם שהקאטות לא בדיוק יועילו לך בלחימה ברחוב, אבל מפה ועד להפוך את כל מה שהוא לא קרבות אימון לזיון שכל מוחלט...
על עצמי אני יכולה להגיד שאימוני קאטות הם מהשנואים עלי, אבל דווקא הצורך הזה בדיוק של תנועות שאתה לא עושה בקרבות יכול לעזור לך מאוד בהבנה של תנועות הגוף הממשיות שלך ביחס לאלו שאתה חושב שאתה עושה (למשל). גם כל שאר ה"מסביב" לא מיותר ולא סתם פוזות, טיפוח של הצד המנטלי והצורה שבה אתה תופס את עצמך יכולים לעזור מאוד ב*להימנע* ממכות ברחוב או לפחות לחזק את הביטחון העצמי שלך בקרב, שזה לא פחות חשוב.
אני מסכימה לגמרי שניסיון לבצע קאטה מול תוקף ברחוב יגמר במקרה הטוב בצחוק מופרע ובמקרה הרע בבית חולים, אבל זה ממש לא רק כדי להביא לקוחות.
 

AmitNHB

New member
אנטי איז מיי מידל ניים


קאטות אמורות כיביכול לדמות קרב אמיתי או לפחות תנועות קרב אמיתיות וזה לא רק קאטות, כל הגדאן בראי והחרטא הזה פשוט בזבוז זמן ומכירת לוקשים. את לא אוהבת קאטות ? את מכירה מישהו שכן אוהב ? בשביל לשפר דיוק בתנועות של בעיטה או אגרוף, מה שצריך לעשות זה להתאמן על אגרופים ובעיטות בזהירות ובדייקנות עד שלומדים לבצע את התנועה נכון ואז עוברים לנכון + מהר. לא להמציא איזה ריקוד סמבה ולבלבל במח שזו דרך המלך ללימוד דיוק וריכוז ושיפור הביטחון, איזה ביטחון ? אני תמיד הרגשתי כמו
שהיתי עושה קאטות או אימונים של שעה שלמה גאדן בראי ושאר ריקודי עם. טיפוח מנטאלי זה מצוין אבל מה הקשר לקאטות
 

YardenBu

New member
דבר ראשון, כן אני מכירה אנשים שנהנים מזה

אני לא מצדיקה אותם, אבל כל אחד והכיף שלו...
הקאטות רחוקות מלדמות קרבות אמיתיים ואני לא מכירה אנשים שמתייחסים לזה כאל סד"פ שצריך לעשות בקרבות מרובי משתתפים, אמרתי שאני מסכימה לגבי זה. מה שהקאטות כן יעזרו בו הוא השיפור של התנועה באופן כללי. קצת קשה לי להסביר את זה, אבל זה טריק שעושים בעוד כל מיני תחומים ומקומות למידה, למשל בחלק מהמקומות שמלמדים בהם מתמטיקה יתנו לך הרבה חידות היגיון שלא קשורות למתמטיקה באופן ישיר ובטח לא יעזרו לך לפתור משוואה במישדי"פ, אבל כן עוזרות לך למצוא דרכים לחשוב מחוץ לקופסא ולתחזק את ההיגיון. דווקא כשלוקחים משהו מבחוץ זה פותח עוד איזה ערוץ במוח. אני אנסה לחשוב על דרך אחרת להסביר, בינתיים אני עילגת.
אני לא יודעת איך העבירו לכם את השיעורים, במקום בו אני התאמנתי (הזנחתי בסמסטר האחרון) המורה מדהים ומעביר את הכל בצורה מאוד ריאלית. לומדים באותו המקום (עם אותו המורה) גם קפא"פ והוא מאוד מודע לדברים, מה שנקרא לא מורה שחי בסרט והוא האחרון שיגיד לך לעשות איזה חסימה יפה לבעיטה שתשבור לך את היד, אבל יש הרבה דברים מתוך הקראטה שמועברים לקומיטה או להגנה עצמית ממשית. ובקשר לביטחון עצמי וטיפוח מנטלי, זה לגבי שאר הדברים שעלולים להראות כמו "שטות" כמו סזה או כל דבר מסורתי אחר שיכול להראות כמו בזבוז זמן. אולי זה תלוי באנשים ועל כל אחד עובד דבר אחר, אותי באופן אישי זה מאוד הכניס למסלול ולפיקוס וכשהתחלתי להשקיע בהם גם הקרבות אימון שעשיתי נראו אחרת, מעבר מהתפרעות מוחלטת שנגמרה בד"כ בבוקס קליל לפרצוף שלי, לחשיבה ושליטה עצמית גבוהה יותר. אני לא יודעת אם זה יעזור מתישהו למקרה שאני אצטרך (כנראה שאימוני ריצה יעזרו יותר), אבל זה מאוד שיפר את קרבות האימון.
 

AmitNHB

New member
היגיון זה כלי שמתמשמים בפתירת בעיות מתמטיות

אבל אני לא מכיר שיטות לללימוד של למשל חקירת פונקציות שמשתמשות בבעות של הנדסת המישור. אז נכון שלפעמים צריך לפתור משוואות ריבועיות גם בהנדסת המישור אבל מורה למתמטיקה שרוצה ללמד אותך חקירת פונקציות, לא יגיד לך, את יודעת מה ? תפתרי קצת בעיות בהנדסת המישור. אם הבעיה שלך בחקירת פונקציות היא עם משוואות ריבועיות, אז תפתרי משוואות ריבועיות. ברור שיש קשר בין הכל אבל בשביל ללמד איגרוף, צריך ללמד איגרוף ואם יש בעיה כלשהי בתנועה לא נכונה, צריך לפתור את הבעיה בתנועה הלא נכונה ולא לשנן קאטות. כן, כפועל יוצא, יש גם רווח מסוים בריכוז\דיוק\קאורדינציה אבל באותה המידה יכלנו ללמוד סלסה ולא לבצע תנועות שלקוחות מסרטי ואן אדם. הבעיה שלי עם קאטות היא מכירת לוקשים. תגידו שזה אומנות, אין לי בעיה עם זה. להפך, יש כמה קאטות ממש יפות, אבל אל תמכרו לי לוקשים שזה חלק מתורת הלחימה.
 

YardenBu

New member
אתה קצת מפספס את הכוונה של כל ההודעה

שלי, אבל יש לי הרגשה שזה כי אנחנו מדברים על משהו שאני לא מצליחה כרגע להכניס למילים. אמרתי כבר, הקאטות, או לצורך העניין גם אימונים מסורתיים לא יחדדו לך ישירות את האגרוף, אבל הם כן מאוד תורמים להבנת התנועה, לא הספציפית, התנועה ככלל.
אתה קצת מסתלבט אבל אחד המדריכים אצלנו סיפר לי על בחורה שבאה עם רקע נרחב של ריקוד, היה לה הרבה יותר קל לתפוס את ההבדלים בתנועות ואת מה שביקשו לעומת מה שיצא לה. אם אני הייתי צריכה לזרוק 1000 אגרופים כדי להגיע למצב כלשהו היא הייתה צריכה נניח 300 כדי להגיע לאותו המצב.
זה כמו שתגיד שאימוני אינטרוולים לא ישפרו לך את הזמנים לריצה ארוכה. אני לא יודעת בטוחה מה היה הסיפור של הקאטות בעבר (דרך להעברת התו"ל או מה שלא יהיה), אבל כרגע זה עדיין רלוונטי, מה לעשות, זה עוזר. אז לא מחייבים אותך ללמוד סלסה, אבל כן מחייבים אותך לעשות משהו אחר שיגרום לך להכיר את הגוף שלך ואיך שהוא זז.
 

AmitNHB

New member
אני דוקא חושב שאנחנו די מסכימים.

מה שאמרת על הבחורה שבאה מרקע של ריקוד - זה נראה לי ברור כשמש. ריקוד מצריך כושר גופני\קוארדינציה\דיוק וכך גם אומנויות לחימה וכך גם קאטות. אני שמח מאוד שהעלית את הדוגמה הזו כי זה בדיוק מתחבר למה שאני מנסה להעביר כאן: הרי ריקוד סלסה (נניח לצורך העניין שאותה הבחורה באה מסלסלה) היא לא חלק מקארטה למרות שאת רואה בעצמך עד כמה זה יכול לתרום. בדיוק כפי שקפיצה לגובה היא לא חלק מאימונים לריצת מרתון. ברור שאתלט הוא אתלט ויהיה לו הרבה יותר קל לעשות הסבה לתחום אתלטי אחר אבל אם תלכי מחר להתאמן לקראת ריצת מרתון, והמאמן שלך יגיד לך, טוב כל אימון מתחיל עם חצי שעה של ריצת 110 מטר משוכות כי ריצת מאה מטר משוכות משפרת א, ב, ו ג' שחשובים מאוד לריצת מרתון, אני מניח שקצת תפקפקי בשיטת האימונים הזו. זה כל מה שאני אומר לגבי הקאטות. בתור אומנות זה יפה וסבבה. אבל אל תספרו לי שזה אחד משלושת הרגלים לקראת הפיכתי ללוחם מיומן.
 

YardenBu

New member
יכול להיות, אבל קצת איבדתי אותך

אתה משווה את הקאטות לריקוד, מסכים שריקוד עוזר לפיתוח תנועה ואז אומר שקאטה לא מועילה לפיתוח תנועה? או שאתה אומר שפיתוח התנועה מבחינתך לא מועיל לאומנות לחימה? איפה איבדתי אותך?
 

AmitNHB

New member
מה שאני אומר הוא:

נניח שאת רוצה ללמוד שחייה. עכשיו לשחייה וריצה יש אלמנטים משותפים נכון ? נכון. אם יגיע אצן מנוסה לשיעורי השחייה, סיכוי טוב שהוא יקלוט את הקטע יחסית מהיר לספורטאי המתחיל ובודאי שהכושר הגופני שיש לו מניסיונו בריצה יתרום רבות. האם זה אומר שהדרך הנכונה ללמד שחייה היא להקדיש שליש מהאימון לריצה ? לא. קאטות וריקודים משלבים בתוכן קוארדינציה וריכזו וידוק וכו'... כל זה מקסים וטוב. גם קפיצה על חבל ובלט.

הפואנטה שלי היא שזה ש X מועיל ל Y ו Y מועיל ל Z, לא אומר שבשביל Z צריך ללמוד את X. נכון ש X יועיל, אבל יש דרכים טובות וקצרות יותר להגיע אל Z מאשר לעבור את X בדרך.
 

YardenBu

New member
אה, הבנתי עכשיו

אבל אני עדיין חושבת שהקאטה נותנת ערך מוסף. רק מהניסיון שלי, כמו שכתבתי, היו דברים שהבנתי יותר טוב בזכות הקאטה עצמה שלא יכולתי לראות בתרגול של תנועות בודדות ובטח שלא בקרבות אימון. סתם כמה דוגמאות בשלוף לדברים שזה עזר לי לשפר - תנועה מכנית מדי, עמידה עקומה, מעברים בין עמידות שונות... העירו לי על הטעויות האלו, אבל עד שלא התאמנתי ממש על הקאטות עצמן לא הצלחתי להבין את ההבדלים בין מה שמבקשים למה שאני עושה למרות שהתאמנתי המון על התנועות באופן פרטני. אין לי איך להסביר את זה חוץ מלהגיד שזה פתח לי ערוץ נוסף בראש שבו התנועות היו יותר מובנות. יכול להיות שזה היה קורה לבד והיה לוקח לזה יותר זמן, יכול להיות שלא.
אני חושבת שהקאטה היא דווקא הדרך הכי טובה שאני יכולה לחשוב עליה לשפר את התנועה. מדובר באומנות כמו שאמרת (בדומה לריקוד) שקרובה מספיק ללחימה עצמה ככה שאני לא מרגישה לגמרי מפגרת, התנועות מספיק קרובות כדי להבין את מהות התנועה הספציפית אבל מספיק רחוקות כדי לתת לגוף ולראש "לנוח" מאותה התנועה (נקודה חשובה), הצורך בדיוק גבוה, הצורך בריכוז עולה, מה רע?
שליש מכל אימון נשמע לי הרבה, אבל אני מניחה שהמינון האופטימלי תלוי בבן אדם ובכמה זה עוזר לו. אני חושבת שלי למשל זה יעזור יותר מלבחורה שהבאתי את הדוגמא שלה מקודם ושברמות הגבוהות זה פחות משמעותי, אבל מצד שני גם הקאטות משתנות ברמות הגבוהות אז אין לי באמת מושג. נדבר בעוד 15 שנים
 

ניסים י

New member
אני אתן לך נקודת מבט נוספת

אני לא יודע אם אתה מורה או לא,אבל כשמגיע אליך ילד עם בעיות של קואורדינציה וחוסר יכולת שליטה בתנועה,אתה יודע שקאטה נותנת כלים נהדרים לילד כזה,להתמודד עם תפקוד פזיולוגי לא טוב. הקאטה מטמיעה את התנועה החוזרת ונשנית בתוך מערכת העצבים של המתאמן ויוצרת אצלו תבנית ורצף תנועתי שעם הזמן בא לידי ביטוי ביכולות ובתפקוד פיזיולוגי נכון של תנועה.
זו רק נקודת מבט אחת ויש עוד נקודות חשובות מאוד.
לא צריך למהר ולשלול.
 

AmitNHB

New member
ממש לא מורה וכבר מזמן לא תלמיד. אין לי בעיה

עם קאטות שלעצמן. יש לי בעיה עם מכירת אשליות. קאטות יכולות ללמד ולתרום אבל הן בטח שלא הדרך הטובה ללמד דיוק וקאורדינציה.
 

boxerdude

New member
אשכרה

גם אני לא מבין את הקטע של קאטות או פומסות או כל תנועות כלשהן באומנויות לחימה שונות שנועדו "לדמות קרב אמיתי"...זה נראה יפה רק כשמשתפים פעולה באימון...אך בקרב רחוב התוקף מתנפל עליך ולקאטה כבר אין מקום שם...
 

depresia

New member
בתנאים של רחוב לא הייתי בונה גם על BJJ/האבקות

בתנאים של רחוב, גראפלינג לדעתי גם לא עוזר הרבה מכמה סיבות:
ברחוב הרצפה לא רכה כמו המזרן/הזירה, אתה על אספלט...
מותר לבעוט באדם ששוכב על הרצפה, מותר לתת ברך לביצים שאתה בגארד של מישהו, בקיצור מותר לבעוט על הקרקע.
אפשר לנגוח על הקרקע, לדפוק את הראש של היריב באספלט, לתפוס את הגרון עם כף היד(כל אלה מאוד יעילים שאתה בגארד של מישהו לדוגמא...).
הרבה מההטלות של ההאיבקות, אם תעשה אותם ברחב על האספלט שאתה בלי מגני ברכיים וכל שאר הציוד, תדפוק לעצמך את כל הגוף...

וזה בהנחה שאתה מול יריב אחד לא חמוש.
 

AmitNHB

New member
אף אחד לא ממליץ על למשוך לגארד.

אני מניח שגם אם אמן לחימה שההתמחות לו היא BJJ יקלע לקרב רחוב, העדיפות הראשונה שלו תיהיה לסיים את הקרב במכה אחת או שתיים בעמידה ואם זה יגיע לכדי מאבק צמוד אז להפיל את היריב ולהיות למעלה ולא להפך ואז לתת כמה אגרופים\מרפקים ולקום.
 

CRAZY BOLI

New member
היאבקות יעילה מאוד לרחוב !

היאבקות זה לא רק הטלות , הטלות
זה פועל יוצא של שליטה נכונה (קלינצ ומעברים) בעמידה של המתאבק .
מעבר לזה יש להם המון הפלות שהן לא סופלקסים
והם יכולים לזרוק אותך כשהם נשארים בעמידה .
 
למעלה