שלום לכולם

שלום לכולם

נעים מאוד, אני קוראת סמויה בפורום, אבל אחותי מתרגלת רפואנים בטכניון והיא ביקשה לספר כמה עובדות בקשר לשרשור האימתני, לפחות לגבי הטכניון. בשרשור כתבתם "'כל המעתיקנים ישלמו על כך באוניברסיטה ויפלו חזק", אז זהו שלא. מי ש"מוכשר" בהעתקות ימשיך להעתיק, יתפס מדי פעם ויוותרו לו, זה ימשך עד סוף התואר כולל סיפורי העתקות במבחני גמר הסופיים. מי שפחות מוכשר בהעתקות יפול, יתרומם ויפול שוב, אבל לרוב לא בצורה שתגרום לו לעוף מהפקולטה. יש מעטים שעפים בסוף שנה 3 בד"כ, כמובן 99% מהמגזר הספציפי. ויש גם את הסטודנטים החכמים מהמגזר, כמובן יש גם כאלה, אבל חבריהם המעתיקנים יאפילו עליהם במספרם ויגרמו לכל הקבוצה השייכת למגזר להקרא בעיתית, וחבל. הבעייה הזו מוכרת בטכניון ומנסים לפתור אותה, למשל אחותי נתבקשה על ידי המרצה האחראי להודיע בקול רם (ולשים לב שכולם מקשיבים
) שאסור להעתיק. זאת בגלל שסטודנטית מהמגזר שנתפסה מעתיקה אמרה שהיא לא ידעה שאסור להעתיק, זה לא דבר ברור? כנראה לא כשהנורמה שלך היא כזו, מיותר לציין שוויתרו לה ולא העלו אותה לוועדת משמעת. לסיום, נסי וכולם, לא צריך לקחת ללב, חבל. זה נמשך שנים ועוד ימשך, זו בעייה ידועה הן למרצים והן לפקולטה ואין מה לעשות מלבד להשקיע ולדאוג לעצמך ולציונים שלך כדי שתתבלט. בהצלחה
 

moran f

New member
ורק "הם" מעתיקים? באמת?

זה מענין. אני די בטוחה שאצלנו זה לא ככה, אבל אני מודה שבזמן מבחנים אני עסוקה יותר בלפתור את המבחן ופחות בלראות מי מעתיק.
 
לא, לא רק "הם" באופן גורף

אבל אחוז משמעותי. מאוד חשוב לפתור את המבחן ולא לחפש מי מעתיק
, אבל בתור מתרגלת אחת מהדרישות היא גם להשגיח במבחנים ובחנים.
 

moran f

New member
לשמחתי הרבה אני לא מתרגלת

ואני מקווה שאחותך באמת משגיחה באותה אדיקות על כל הסטודנטים, ללא חלוקה למגזרים
 
../images/Emo41.gifרציתם הוכחות? קיבלתם../images/Emo41.gif

הנה לינקים לכתבות מעניינות בנושא, עם נ-ת-ו-נ-י-ם מעניינים: כתבה ראשונה כתבה שנייה כתבה שלישית ציטוט נבחר: שיעור העתקות במגזר הערבי-בדואי הוא 7.6 אחוזים.....שיעור העתקות במגזר היהודי-ממלכתי הוא 0.8 אחוזים כמעט פי **ע-ש-ר** יותר העתקות
אז שלא יעבדו עליכם!, יש לנו סטודנט באוני' העברית שמספר לנו על העתקות, במיוחד של ה'מגזר', יש לנו משגיחה שמספרת על העתקות, במיוחד של ה'מגזר', ויש לנו את הנתון המדהים הזה של היחס בין העתקות של המגזר להעתקות של החינוך הממלכתי. אני לא אשב ואשקוט על השמרים, הנורות האדומות האלו לא נדלקו אצלי סתם, ולא משנה מה הערבים בפורום יגידו. 'לנסות להתבלט באמצעות הציונים'-זה לא הדרך שלי להלחם במעגל הקסמים הטיפשי הזה, תבוסתנות לא תביא אותי לשום מקום.
 

לביא א

New member
אוקיי...

מסכים איתך ב 100%. מה היית מציע לעשות? גם ככה משקל הבגרויות הולך ופוחת משנה לשנה ויחד עם זאת מוסיפים מבדקים נוספים. נראה לי שזה פחות או יותר מכסה, לא?
 
לא.

בטכניון ובירושלים המשקל הוא כ30 אחוזים-עדיין לא כזה נמוך. בתל אביב ובאר שבע-50 אחוזים, משמעותי למדי. הכעס שלי הוא לא רק כלפי ה117-119 של הערבים, אלא בעיקר על כך שכנראה זה נלקח כפאקטור בהחלטות על 'הוספת מבדקים נוספים' וכו'. למה שלא יהיה שיוויון?, למה גם באוני' הם ימשיכו להיות 'כוכבי ההעתקות'? ומי יודע אולי תעודת הבגרות של החינוך ממלכתי-יהודי שווה משהו?, ומקדם ההתאמה שלה הרבה יותר גבוה?, בשביל זה השקענו כל כך הרבה?, בשביל מגמת ההורדה שנובעת מכשלים שלא קיימים אצלנו? יש הרבה דברים לעשות, אבל אני צריך עוד זמן לחשוב על זה.
 

moran f

New member
אז תעשה מחקר אמיתי על יכולת הניבוי

על סמך ווינט ואתרים שבחיים לא שמעתי עליהם אתה לא יכול לקבוע מקדם התאמה.
 

לביא א

New member
אם להיות ריאליים, דון קישוט

מלבד ללכת ולהציע את עצמך למשרת משגיח במגזר הערבי (גם כן סוג של שליחות...
), אני לא רואה איך אתה מצליח להלחם בטחנת הרוח הזו.
 

Maias

New member
אתה טועה ומטעה

לפי הכינוי שלך עדיין לא למדת בשום אוניברסיטה . מאיפה לך שמה שאומר מתרגל מייצג ציבור שלם? אני לומד בהדסה ואף אחד לא מעתיק פה :| , חוצמזה בירושלים 25% זה בגרות ופסיכומטיר כש 70% זה פסיכומטרי ונראה לי שעשית מספיק פעמים פסיכומטרי כדי לדעת שזה שווה ל 7.5% כל עניין הבגרויות מציון הקבלה . אז אין הרבה הבדל בין 116 ל 111. ומאיפה עניין ה 119 ? אלו ממוצעים של הטכניון שהרבה אנשים משיגים ! חבר שלי הממוצע שלו בעברית הוא 112 ובטכניון בגלל פיזיקה ומתמטיקה ועוד משהו מגיע ל 116 :S עד שלא ראית אל תדבר גבר . ורק שתדע שהפסיכומטרי קשה יותר לערבים כי הם נתקלים בבחינה מהסוג הזה בפעם הראשונה בחיים כשניגשים לפסיכומטרי הראשון ואני בחינה בערבית בכל מועד כמו בעברית. השפה הערבית מלומדת ברמה מאוד נמוכה בישראל ולכן החלק במילולי הפך לסיוט התורן , ושלא לדבר על האנגלית שהיא שפה רביעית לרוב הערבית הניגשים לבחינה , שפה שהיא אצלך היא ברמה של עברית כמעט . אין בערבית קורסים טובים והחומר דליל ישן ולא מקיף , רובו מתרגם ולא משרת את המטרה . הרב אנשים אין להם בכלל סיכוי להצליח בפסיכומטרי ולכן משקיעים הרבה מאוד בבגרויות . מערכת החינוך היא דלת תקציב ובתי הספר במצב נורא , תעשה ביקור ותבדוק. הסטודנטים הערבים שאתה פוגש (ועוד לא פגשת ) הם האליטה בארץ מהמגזר שלהם , וחבל שקשה למצוא אנשים ברמות בינוניות ומטה , לאלה אין סיכוי להתקבל כלל וכלל. אני מקווה שאתה טועה , ושהציונים הגבוהים האלה הם דווקא פרי מאמץ של דור חכם יותר הגדל בארץ הזאת. שיהיה לכל האנשים בהצלחה ושום דבר לא יכול לעמוד בפני הרצון .
 

רפואה055

New member
מיאס, שנינו יודעים מה היה אצלנו

השנה במבחני אמצע במכניקה ובאורגנית, כשכל הסטודנטים עם תוספת הזמן (הערבים) היו באותו אולם. הדיבורים היו ברמה כזו שהפריעו לשאר הסטודנטים לפתור את המבחן.
 

Regina Phalange

New member
מסכימה בהחלט

ועזוב הערכות זמן, ראו את זה גם לפני שהסטודנטים ה"רגילים" שלא השיגו הארכות זמן עזבו את האולמות. אגב, התגובה של חגי הייתה משהו כמו "הרבה העתיקו, בייחוד באולם X (האולם הצפוץ שאני הייתי בו, שופע באוכלוסיה מסוימת, 5 ניחושים איזו), והם ישלמו על זה". אני לא ראיתי שום תשלום, למען האמת, מזל שלא ממש איכפת לי.
 
קצת מחשבה

סף הקבלה למרק"מ עדיין מורכב מ30 אחוז בגרויות, והוא 'חותך' את הרוב המועמדים, ככה שמשקל הבגרויות נשאר משמעותי. בקשר למצבם העגום של בתי הספר-זה רק מוכיח כמה לממוצעים הגבוהים אין אחיזה במציאות. ובחייאת, עשה טובה, צא מהסרט-'דור חכם יותר הגדל בארץ', מוזר שהחוכמה התפשטה לכאורה רק במגזר אחד, מוזר מאוד.
 

loxias

New member
אם זה מה שכל כך מעסיק אותך

עזוב אותך מרפואה, לך תהיה פוליטיקאי, אולי אפילו לשר החינוך ותעשה שינוי, כי מהמקום שבו אתה נמצא עכשיו אין לך הרבה מה לעשות חוץ מלדבר ולדבר עוד קצת.
 

salma4

New member
אתה לא חושב שהגזמת ?

לפני שאתה מתחיל עם הזעם והנרות האדומות שלך לך תחקור את הענינים בצורה ענינית ואובייקטיבית .. ותדבר מתוך נתונים ולא מתוך רגש אמפולסיבי .. נו באמת זה כבר מוגזם שבכל שרשור שנפתח אתה חוזר ומעלה סוגייה זו עם ידע שטחי ביותר המבוסס על "רגשי אפליה אישיים" באשר למועמדותך בארץ .. לדבר רק כדי לדבר זה הדבר הגרוע ביותר .. דבריך לא יישנו כלום חוץ מלתת סיבה לנו הסטודנטים הערביים להסתכל עליך ולהרים גבה .. באמת שזה כבר מוגזם ..
 
נו באמת

מי שם אותך לקבוע מה מוגזם ומה לא בפורום?, דיבורים זה דווקא אחלה, מאיפה נראה לך שהייתי 'מתחמם' על הנושא בלי ההודעות הבכייניות שלכם? וחוץ מזה, לא נאה לך, אל תקרא!, פשוט מאוד. לחקור אני אחקור, אל תדאג לי בנושא הזה. בנוגע ל'כל שרשור שנפתח אתה חוזר ומעלה את הסוגייה...'-זה השרשור השני שבו אני משתתף בקשר לנושא הזה. דבר אחד ברור לכל מי שיקרא את הדיונים כאן- הממוצע 117-119 שאמור להיות בשכיחותו כמו 800, פופולארי באופן תמוה בקרב מועמדים ממגזר מסויים, נקודה. רגש או לא רגש, המצב דפוק ואפשר לשנות אותו, בין היתר את הממוצעים שלכם, אבל לא רק.
 

moran f

New member
איך הגעת ל"אמור" הזה?

התוצאות בפסיכומטרי עוהרות תקנון - דואגים שתהיה התפלגות נורמלית שמרכזה אחיד וכו'. לא יכול להיות מועד שבו חצי מהנבחנים יקבלו 800. מכאן נובע שאפשר לדבר על שכיחות ציונים. בבגרויות המצב שונה לחלוטין. אין תקנון בבגרויות, ואם חצי מהנבחנים יקבלו 100 הם אכן יקבלו 100 (אלא אם יחליטו לפסול את המבחן או משהו כזה, כמובן). אז אין שום הגיון בלדבר על שכיחות של ציונים בבגרות, כי היא לא קבועה.
 
למעלה