שמירת כשרות - למה?

dar האחת

New member
למשל ואהבת לרעך כמוך

או מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך כבד את השונה והאחר ואל תזלזל באמונתו
 

Alcharzor

New member
מעניין אבל...

אפילו את דברה "לא תעשה לך אלוהים אחרים על פני" אני מקיים וזה נובע מכך שאני לא עושה לאצמי אף אלוהים וזה כולל בתוכו גם לא לעשות אלוהים "על פניו" חה חה מסתבר שאני די דתי 8 מתוך 10 זה די גבוהה
 

L7

New member
ג´וני, אינך מבין את היהדות האורתודו

קסית. איסורים הם עונג צרוף. תכתיבים הם הדרך לגן העדן. חופש ומתירנות הם סבל פסיכולוגי נורא רווי ריגשות אשם. היהדות האורתודוקסית גדושת ההלכות היא מין מזוכיזם טיכסי . הרפורמי מציע מיטה עם מסמרים קהים לפקיר הדתי. אז מה זה שווה?
 

L7

New member
נשמע קליל ומצחיק אך זהו שורש רציני

מאוד של הדת. הסבל מובנה בכל הדתות - לשביעות רצון המאמינים. ההנאה המתירנות והחופש- גורם מאיים בכל הדתות.
 

masorti

New member
חסידי בכחוס נופלים כרגע מצחוק...

בהיזכרם בחינגות הבכחנליות. גם כל המשתתפים באורגיות המיניות בפולחנים הכנעניים וההודיים מתפקעים רטרואקטיבית מצחוק למשמע טענתך שההנאה והמתירנות הם גורם מאיים בכל הדתות.
 

יאנוס

New member
שאלות לא פרובוקטיביות (אני מקווה)

היכן בתנ"ך אנו מצווים על חבישת כיפה על הראש? היכן בתנ"ך אנו מצווים על נישוק מזוזות? היכן בתנ"ך כתוב כי המזוזה, ככל שתהיה מהודרת יותר, כך תהיה כשרה יותר?
 

masorti

New member
חבישת כיפה אינה מהתנ"ך..

אין מצוות נישוק מזוזות, וזהו סימן לכבוד בלבד. אין קשר בין הידור המזוזה לבין כשרותה. (עד כמה שאני יודע)
 

dar האחת

New member
למה מה שקבעו חכמים זה מה שקובע

מדוע התודעה שלך לא מסייעת לך בשיקול דעת עצמאי (ואני שואלת זאת לא מתוך רצון להקניט אלא לקבל תשובה מנצחת ). למה לאכול את האם זה יותר מוסרי? איך אתה יודע בדיוק מתי נגמל הגדי? ואולי לא תאכל גדי בחלב אימו זה רק כדי להשביח את בשר הגדי? וכל הסיגים האחרים מה ההגיון בהם? ואם אין בהם כל הגיון אז למה בכלל להקפיד בהם או שנלך לחומרא לגמרי ולהיות צמחוני זה הדבר ההומני ביותר!
 

masorti

New member
כמו יהודי אענה לך בשאלה?

למה מה שקבעה הכנסת זה מה שקובע? מדוע התודעה העצמית שלך לא מסייעת לך בשיקול דעת עצמאי? מדוע לשלם מיסים בשיעור שקבע החוק? מדוע ללכת לצבא כפי שקבע החוק? בעצם.. מדוע לנהוג לפי חוקי התנועה? מדוע שלא אנהג ב-180 קמ"ש כמו בגרמניה? --- הבנת את המשל? ההלכה היא קודקס חוקים, ועל המאמין לציית לחוקים שקבע המחוקק המוסמך. לקיחת הסמכות לעצמך הינו זלזול בסמכות הפוסקים, ובעקיפין - זלזול בהוראתו של זה שהעניק להם את הסמכות לפסוק ודרש מהמאמינים להישמע להם.
 

dar האחת

New member
אני משתמשת בתודעתי

לבחור את נציגי בכנסת. זאת לאחר שאני בוחנת את מה שיש להם לומר. הבחינה היא כל פעם מחדש. עם הרבה דברים אני מסכימה עם האחרים פחות. חוקי הכנסת בד"כ נחקקים מתוך פלורליזם מסוים ובהתאם לרוח התקופה. בהחלט לא כולם אבל כאשר מדובר במוסד דמוקרטי משלמים מחיר מסוים. חשוב לי שתדע , חברי הכנסת אינם מורמים מעם ואינם שליחם של כוחות עלומים. לא אינני נאיבית כלל, הרבה מהם לא ראויים לדעתיואחרים עושים עבודתם נאמנה. אם אתה רוצה וכנראה שכן, אתה מציית לחוקים. קשה לי לקבל שאתה רואה בהם שליחים של אלוהים שאתה מאמין. מדוע הם יותר שליחים ממך. איך התנהל תהליך הבחירה שלהם?
 

masorti

New member
הדיון לא היה במנגנון הבחירה..

של המחוקקים, אלא בחובת הציות לחוק. את טענת שמותר לצפצף על החוק הדתי אם "התודעה העצמית" שלי מחליטה שאינו ראוי/צודק/מודרני/חכם. אני הסברתי לך שזה אנלוגי לכך שאת מכירה בסמכות המחוקק החילוני לקבוע לך חוקים ואינך משנה אותם לפי שיקול דעתך. --- לגבי השאלה מדוע הם יותר שליחים ממני.... משום שהשליחים המקוריים קיבלו ייפוי כוח מהאל, ומאז והלאה היה תהליך הענקת סמכות מדור לדור במנגנון מוגדר היטב. לשאלה האם הם יותר חכמים ממני אין שום משמעות. גם סמכותו של חבר הכנסת נובעת מעובדת בחירתו לפרלמנט ולא מכך שהוא חכם ממך.
 

יאנוס

New member
בזמן שישנתי המשכתם בדיון:

ציטוט מדברי המהמסורתי: "משום שהשליחים המקוריים קיבלו ייפוי כוח מהאל" והשאלה היא: האם יש בכלל אלוהים? כל הדיון עם dar האחת נשען על כרעי תרנגולת מכיוון שאתה מסורתי במדבר בחיטים בעוד ש- dar האחת מדברת בשעורים. אז כדאי להוכיח את קיומה של האלה כדי להמשיך בדיון הזה. ולעצם העניין: אני יודעת בבירור שהכנסת/פרלמנט שהיא הרשות המחוקקת שואבת את כוחה מאזרחי המדינה. לכן החוקים הם גם על דעתי מכוח זה שנציגי בכנסת פועלים בשמי. (לא תמיד החוקים הם לטעמי - תרתי משמע - אבל אני מצייתת להם). הכנסת מוכיחה את קיומה ועכשיו נראה את האל. לא מקובל עלי הניסוח "השליחים המקוריים קיבלו יפוי כוח מהאל. הם צריכים לקבל ממני יפוי כוח אל מול האל ולייצג אותי מולה ואותה מולי. בערך כמו ועד עובדים: מייצג את ההנהלה בפני העובדים ואת העובדים בפני ההנהלה.
 

masorti

New member
כדי להיות הוגן...

אתן לך לא רק את התפישה שלי בנושא (הובאה בהודעה לעיל), אלא גם את התפישה החרדית (ואולי גם הכלל דתית). ההנחה היא שחכמים פסקו "ברוח הקודש", ואי לכך כיוונו לרצון האל. מה שאומר שיש מטרה באותם חוקים, והם לטובתנו. העובדה שאנו חושבים שמדובר בחוק שגוי נובעת מכך שאיננו מבינים את המטרה הרוחנית שעמדה מאחורי הפסיקה.
 
למעלה