שמירת כשרות - למה?

יאנוס

New member
ל- UUUAAA

כשהייתי קטנה אמרו לי שככה זה לא תשובה. עכשיו אני גדולה ודווקא מקבלת שככה זה כן תשובה, לפחות במקרים מסוימים, אקסיומטים. השאלה שאני רוצה לשאול מדוע היהודים המאמינים מחויבים להימנע מלאכול "גדי בחלב אימו" וזאת על פי צו ראשוני, לכאורה אלוהי, והרחבה אנושית? (נציגי האל עלי אדמות). מדוע היהודים המאמינים לא מקיימים את צווי "גר יתום ואלמנה" שמופיעים בספר החוקים הסוציאלים? מדוע לא מרחיבים את חוקי "לקט פאה ושיכחה" כדי שהעניים (שמספרם הולך וגדל) יוכלו לחיות ולהתפרנס בכבוד? מדוע המאמינים כדוגמת הש"סניקים עושים את התורה "קרדום לחפור בה"? איך זה שהמאמינים בוחרים לקיים את המצוות שנוח להם לקיים? מה עם: "כל המלבין פני חברו ברבים כאילו שפך דמים", "לא תענה ברעך עד שקר", "לא תחמוד"... מהתנ"ך, שנקרא גם הברית הישנה, בחרתי לקחת לתוך חיי רק את החוקים הסוציאליים. (כבר כתבתי על כך בפורום). כל הפרשנות של נציגי האל לפסוקים האחרים בתנ"ך היא עלבון לאינטיליגנציה של המאמינים. אבל כמו שכבר נאמר כאן: זכות הבחירה וחופש האמונה. אין לי כאן ספר תנ"ך אבל מתוך הזיכרון אני זוכרת שהחוקים הסוציאלים של היהדות מופיעים בספר דברים.
 

uuuaaa

New member
תשובה

אכן היה צו ראשוני שנכתב במפורש בתורה ונילווה אליו גם פירוש בע"פ שנמסר מה´ למשה וממשה לחכמים שהעבירו זאת לדורות הבאים. לא היתה שום הרחבה אנושית. ה´ בעצמו הסביר את כוונתו. בלי התורה שבע"פ פשוט אי אפשר להבין כמעט כלום בתורה שבכתב. "מדוע היהודים המאמינים לא מקיימים את צווי "גר יתום ואלמנה" שמופיעים בספר החוקים הסוציאלים ?" מי אמר שלא מקיימים ? ובכלל, גם כאשר מקיימים מצוות הומניות, צריך לקיים אותם בגלל שה´ ציווה ולא בגלל הרחמנות שלנו. "מדוע לא מרחיבים את חוקי "לקט פאה ושיכחה" ?" אסור להרחיב מצוות. אך גם בלי זה יש חובה תמידית לעזור לעניים, אז לשם מה לשנות מצווה ? מדוע המאמינים כדוגמת הש"סניקים עושים את התורה "קרדום לחפור בה"? איך זה שהמאמינים בוחרים לקיים את המצוות שנוח להם לקיים? מה עם: "כל המלבין פני חברו ברבים כאילו שפך דמים", "לא תענה ברעך עד שקר", "לא תחמוד"... אני לא מבין למה את שופטת את הדת ע"פ המאמינים שלה ? מי שלא נוהג ע"פ המצוות ייענש, אך מה זה קשור לדת עצמה ? האם זה אומר שהדת מושחתת ? ובכלל, את עושה הכללות כל-כך ענקיות ושקריות. שזה מוציא לי את החשק לכתוב.
 
למעלה